Gość maslog Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2009 Proszę się nie śmiać. Może zadaje i głupie pytanie ale dlaczego w motocyklach nie montuje się turbin? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
.::STRICKER::. Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2009 a kto Ci powiedział że nie montują? dla potwierdzenia znany już chyba wszystkim Ghost Rider http://www.youtube.com/watch?v=gpQP4v_Z0nQ&feature=fvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2009 Witam Koledze chyba chodzilo o motocykle seryjne ... a nie turbinki dokładane przez właścicieli. Odpowiadając na pytanie - były próby produkcji motocykli turbo, ale wychodził skomplikowany i drogi układ więc nikt nie chciał w to pchać kasy ( tak jak z silnikiem Wankla). Druga sprawa - teraz z 1000ccm w sportowym motocyklu masz 160 KM więc po co jeszcze turbina skoro i tak 100% tej mocy da sie wykorzystać tylko na torze. herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2009 ale wychodził skomplikowany i drogi układ myślałem że może obr. silnika mają coś do tego.Druga sprawa - teraz z 1000ccm w sportowym motocyklu masz 160 KM no ale z turbinką było by 200 KM.Może nie do wykorzystania ale ta świadomość posiadania możliwościA z drugiej strony to auta mają po 300KM a jeszcze w nich dłubiemy żeby miał te 30 wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2009 no ale z turbinką było by 200 KM.Może nie do wykorzystania ale ta świadomość posiadania możliwościA z drugiej strony to auta mają po 300KM a jeszcze w nich dłubiemy żeby miał te 30 wiecej A ile waży samochód, a ile motor Kurde, motocykl z turbinką w przeliczeniu na kg, to jakbym u siebie w Pasku miał silniczek 1600KM Hmmm... W sumie jakby tak normalnym zjawiskiem były motocykle z turbiną, to zakłady pogrzebowe z pewnością zarabiały więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coyot Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2009 (edytowane) A ile waży samochód, a ile motor i to jest włahśnie odpowiedz na pytanie :0 obecnie w wielu motocyklach 1 KM przypada na 1 kg masy a to jest strasznie duzo PS, sprzedam Honde CBR 1000 F Dual '93 136 KM Edytowane 4 Września 2009 przez coyot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2009 Odpowiadając na pytanie - były próby produkcji motocykli turbo, ale wychodził skomplikowany i drogi układ więc nikt nie chciał w to pchać kasy ( tak jak z silnikiem Wankla). Z tego co kiedyś czytałem dużą wadą była turbodziura. Nieakceptowalna dla motórów :-) Lepiej sprawdzają się silniki wolnossące, z łagodnym przebiegiem momentu. Na turbodoładowanych, jak turbina zaczynała tłoczyć, to przeważnie kierowca już leżał z powodu uślizgu tylnego koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 5 Września 2009 Na turbodoładowanych, jak turbina zaczynała tłoczyć, to przeważnie kierowca już leżał z powodu uślizgu tylnego koła i właśno to bym zakwalifikował jako główny problem do tego rodzaju pojazdu. Ciśnienie w turbinie, która miałaby osiągać swoją maksymalną wydajność przy obrotach rzędu 10 000 obr, min narastałoby BARDZO gwałtownie po przekroczeniu punktu pracy turbiny - miejsca, w którym przestaje być dla silnika obciążeniem, a zaczyna "ładować" (konstrukcja turbiny pracującej w całym zakresie obrotów motocykla byłaby cholernie skomplikowana i polegałaby raczej na wytworzeniu odpowiednego mechanizmu zmiennej geometrii muszli po stronie spalin - jeśli widzieliście kiedyś równanie ruchu dla wentylatora, to wiecie o co biega). A tak - moc wynikająca w motocyklu z obrotów opiera się na stosunkowo niskim momencie obrotowym, dzięki któremu motor po prostu nie "zrywa kół". Jakakolwiek zmiana momentu podczas przyspieszania, tymbardziej gwałtowna - może doprowadzić do problemów z utrzymaniem toru jazdy BTW> widzieliście pewnie przepustnice od motocykla wysokiej mocy? Właśnie... dla czterocylindrowego motocykla suzuzki w GSX-R pakuje 8 przepustnic. Pierwszy rząd przepustnic sterowany jest ręką. Drugi rząd - steruje komputer - po to, żeby nie uwolnić całego momentu w jednej chwili, kiedy pociągamy za manetkę przyspieszenia (wyobrażam sobie, że przy niskich obrotach nie byłoby rady nie wywalić takiego motocykla do tyłu - ale na 100% tego nie potwierdzę, bo się na motocyklach po prostu nie znam ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #9 Napisano 5 Września 2009 Właśnie... dla czterocylindrowego motocykla suzuzki w GSX-R pakuje 8 przepustnic. Pierwszy rząd przepustnic sterowany jest ręką. Drugi rząd - steruje komputer - Pewnie niedługo zrobią (a może już tak jest), że będzie elektroniczny pedał... , znaczy manetka do regulacji gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #10 Napisano 6 Września 2009 O ile się nie mylę, to yamaha R1 jest seryjnym motocyklem z turbiną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 6 Września 2009 tjaaa... jak tym przyspieszać, jak cały czas rwie do góry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 6 Września 2009 jak tym przyspieszać, jak cały czas rwie do góry? Dołożyć napęd na przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paulus77 Zgłoś #13 Napisano 6 Września 2009 O ile się nie mylę, to yamaha R1 jest seryjnym motocyklem z turbiną. to chyba się jednak mylisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #14 Napisano 6 Września 2009 Dołożyć napęd na przód Dawno temu był taki motocykl. W przednim kole jak piasta siedział... silnik gwiazdowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #15 Napisano 7 Września 2009 bmw mialo motocykl z napedem na przednia opone(calkiem niedawno, ze 3 lata temu). naped hydrauliczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babel89 Zgłoś #16 Napisano 7 Września 2009 Nawet są rowery z napędem na dwa koła:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #17 Napisano 7 Września 2009 (edytowane) Motorki z turbiną? Miałem okazję widzieć takiego na własne 4oczy. I to w Polsce... bo w sumie produkowany jest w niej . http://www.scigacz.pl/Sportowe,egzotyki,%20Munch,Mammut,2000,1497.html Edytowane 8 Września 2009 przez pawelfre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #18 Napisano 7 Września 2009 To jest juz zabójstwo. Taka moc w tak małej masie. U mnie po wsi jezdzą 600-1200 i zapierda**ją jak niewiem co, a co dopiero z turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #19 Napisano 8 Września 2009 Witam i właśno to bym zakwalifikował jako główny problem do tego rodzaju pojazdu. Ciśnienie w turbinie, która miałaby osiągać swoją maksymalną wydajność przy obrotach rzędu 10 000 obr, min narastałoby BARDZO gwałtownie po przekroczeniu punktu pracy turbiny - miejsca, w którym przestaje być dla silnika obciążeniem, a zaczyna "ładować" (konstrukcja turbiny pracującej w całym zakresie obrotów motocykla byłaby cholernie skomplikowana i polegałaby raczej na wytworzeniu odpowiednego mechanizmu zmiennej geometrii muszli po stronie spalin - jeśli widzieliście kiedyś równanie ruchu dla wentylatora, to wiecie o co biega). Dokładnie o to mi chodziło ( może użyłem zbyt dużęgo skrótu myślowego) .. działające w szerokim zakresie obrotów turbo w motocyklu to skomplikowany układ ... a instalacje "garażowe" to bardziej "show bike" niż motocykle użytkowe więc turbodziura im nie straszna. bmw mialo motocykl z napedem na przednia opone(calkiem niedawno, ze 3 lata temu). naped hydrauliczny. Próby prowadzono ( nie tylko BMW) na motocyklach terenowych - ale wzrost masy, pogorszenie prowadzenia i komplikacja układu przeważyły nad plusami. Motorki z turbiną? Miałem okazję widzieć takiego na własne 4oczy. I to w Polsce... bo w sumie produkowany jest w niej Tak, motocykl piękny tyle że stać na niego garstkę ludzi i rano po bułki raczej nie da się nim pojechać. BTW wiecie ile wytrzymywała tylna opona podczas jazd testowych ?? - przy delikatnym obchodzeniu się z gazem jakies 7-10 tys km - przy wykorzytywaniu nawet nie połowy mocy guma mówiła papa już po 1-2 tyś km herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2009 (edytowane) Witam BTW wiecie ile wytrzymywała tylna opona podczas jazd testowych ?? - przy delikatnym obchodzeniu się z gazem jakies 7-10 tys km - przy wykorzytywaniu nawet nie połowy mocy guma mówiła papa już po 1-2 tyś km herflik-00 Bez przesady, tak naprawdę, to nic nadzwyczajnego. Opony motocyklowe, szczególnie niskoprofilowe przeznaczone do motocykli sportowych są dużo bardziej miękkie i zużywają się bardzo szybko. Mi przy bardzo delikatnym obchodzeniu się z gazem starcza na 6 tys km a dysponuję "jedynie" ok. 160KM. Kiedyś zużyłem oponę jadąc bardzo delikatnie w trakcie jednej podróży wakacyjnej w ciągu 2 tygodni.... Co do napedu na przód. Yamaha miała taką terenówkę WR450F, która napęd na przód miała przenoszony hydraulicznie. A z turbo w motocyklach eksperymentowano na początku lat '80. Każdy znaczący producent motocykli wypścił w tamtym okresie model z turbosprężarką, jednak jak widać rozwiązanie to nie przyjęło się. Edytowane 27 Września 2009 przez Arapaho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach