matekvw Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2009 witam koledzy mam pytanie czy jest to normalne ze silnik 1.6 bierze olej czy jest jakas norma ze na 1000 km wezmie 100ml czy cos jest nie tak pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2009 Spokojnie, nie trzeba panikować. Wiadomo,że lepiej , żeby nie brał oleju. Ale jeśli na 10 000 km silnik "weżmie" 1 litr oleju , to jest wszystko w normie. Nowe jednostki napędowe potrafią więcej spalić oleju, a producenci zabezpieczają się odpowiednimi wpisami w książce serwisowej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natalia18 Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2009 Bez stresowo mój bierze 0.1l na 1000 km a mam przebiegu 133 tyś. i wcale się tym nie przejmuje . Kolega mi powiedział , że te silniki tak biorą . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2009 ja zauwazylem ze tak okolo 0.2 l oleju na 5000 tys km mam nalatane prawdziwe 205tys przebiegu. wiec to raczej norma dla tego silnika nie ma co sie stresowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #5 Napisano 5 Września 2009 dzięki koledzy aczy tesz macie u siebie te drgania na postoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #6 Napisano 5 Września 2009 ja "tesz" mam takie drgania. Niby wszystko jest ok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike007 Zgłoś #7 Napisano 5 Września 2009 Delikatne drgania to norma w tych silnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #8 Napisano 5 Września 2009 Koledzy ja u siebie nie zauważyłem żadnych drgań na postoju, ale co do łykania oleju przez silnik, to mam trochę gorzej bo mój bierze 1L/1000km i to mnie trochę boli Myślę że wymiana pierścieni tłokowych załatwiłaby sprawę, ale nie wiem czy taki zabieg się opłaca i ile kosztuje. Orientuje się ktoś może? Pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #9 Napisano 6 Września 2009 a może lepiej sprawdzić ciśnienie w cylindrach, wykonać prube olejową, może olej ubywa przez uszczelniacze na zaworach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #10 Napisano 6 Września 2009 jak zrobić tą prubę olejową ciśnienie sprawdzałem na wszystkich garach takie same i moc też jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pass Zgłoś #11 Napisano 7 Września 2009 (edytowane) U mnie po kursie nad morze w sumie 1000 km po roznych trasach i roznymi predkosciami spalil litr oleju . Po miescie jazdy prawie przez rok nie zauwazylem wiekszego zuzycia. Wyciekow nie ma wiec jaka moze byc przyczyna tak duzego zuzycia? Przedmuchow na zaworach nie ma. Edytowane 7 Września 2009 przez pass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #12 Napisano 7 Września 2009 U mnie po kursie nad morze w sumie 1000 km po roznych trasach i roznymi predkosciami spalil litr oleju . Po miescie jazdy prawie przez rok nie zauwazylem wiekszego zuzycia. Wyciekow nie ma wiec jaka moze byc przyczyna tak duzego zuzycia? Przedmuchow na zaworach nie ma. Uszczelniacze zaworowe, pierscienie, uszczelka pod glowica - ewentualnie wycieki - innej opcji nie ma raczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #13 Napisano 7 Września 2009 yślę że wymiana pierścieni tłokowych załatwiłaby sprawę, ale nie wiem czy taki zabieg się opłaca i ile kosztuje. Orientuje się ktoś może? Pozdrawiam wszystkich Wymiana pierścionków wiąże się ze ściganiem i planowaniem głowicy, wymianą uszczelniaczy trzonków zaworów, uszczelniacza wałka rozrządu. Jak ktos ma kasę to i popychacze można zmienić. W stolicy trzeba wyjąć ok 1700 - 2000 zł za części i robociznę. Wiem bo pytałem w paru miejscach - ale ostatecznie się nie zdecydowałem. Czy się opłaca? Jak masz zamiar jeździć autem dłużej to tak. Każdy musi sobie sam przeliczyć. Mi łyka litr na 2500 km. I tego nie będę robił - za 2000 zł to ja olej przez kilka lat w niego mogę dolewać Jeszcze Ci doradzę kolego zmianę oleju z syntetyka na pół syntetyk ( o ile masz zawory cykają - ale można z tym żyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach