Skocz do zawartości
Shit-Tzu

partyzancki tuning B5 AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Pojedź autem na hamownie!

 

Czekamy na dalsze prace!

 

Olać Druciarstwo ! Liczy się idea :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wie ktos, w czym siedza wtryski 0.216?

Wtryski te siedza w 2,5 litrowych 5 cylindrowych dieslach 150KM np. Audi C4/A6, Transporter. Silniki AXG, AEL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mapsensory takie słabe w TDI są, że 1,25 nie mierzą? Ja myślałem, że wszystkie TDI mają trzybarowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie wszystkie. Ja u siebie zmieniałem mapa bo obsługiwał tylko do 1.5 bara. Teraz mam tego o końcówce 51C z ARL-a i można walić do 2 barów (plus 1 bar ciśnienia atmosferycznego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

przy zmianie turba map sensor 2 barowy to konieczność. Szkoda że nie można wrzucić garetta T3 Z WG od 1.6 TD, to fajna duża turbina a do tego razem z kolektorem do wyrwania za 2 stówki. do 1Z jak ulał pasuje.

 

turbin sam póki co nie będę przerabiał, zakładają u nas w firmie takie robione po regeneracji, kończy się to źle. muszę zajechać do wuja pompiarza, robi pompy wtryski i turbiny i zadać kilka pytań.

 

bakcyl połknięty, auto dla mnie juz za słabe, hehe,,,

 

pojawiły się problemy - oprócz sławnej dumasy, klękają hamulce. ostatnio ogladałem przednie heble od audi a6 2,5 tdi, tarcze z zaciskami by podeszły, tak myślę.

 

Auto potrafi też zaryć przodem o glebe, denerwuje to w b4 nie było tego problemu. naprawiłem lampe z przodu, klosz wyrwał się z mocowań. jedno dorobiłem, zlożenie to makabra, wsadzić palce przez otwory do wymiany żarówek i mocowanie tak gumowych obsad wymaga mega cierpliwośći. siedzi, ustawione. lampy świecą i tak do dupy, klosze żółte i matowe. trzeba będzie zmienić.

 

naprawił się problem z bulgotaniem. przegoniłem 100 km z 160 -180 na godzinę, myślę sobie albo się wysypie albo naprawi. naprawiło się hehe.

 

znalazłem w amerykańskim necie mod z mapsensorem, zakładają diodę zenera koło 4V rownolegle do wyjścia map sensora. ecu mysli że ciśnienie nigdy nie przekracza 1,2 - 1,4 bara w zależności od diody, a turbo dmucha wtedy ile wlezie. Głupie, nie? ograniczają wtedy maksymalne ciśnienie za pomocą mbc, a jeden się wyżarł i wbudował przełącznik na 1,6 bara i steruje nim dodatkowy n75 który upuszcza podcisnienie z przewodu do gruszki. idiotyczne to raczej, bo niewiadomo co sie z turbem dzieje w przedziale wysokich doładowań. porobili też testy przy jakich cisnieniach jaka turbina potrafi sie wysrać. Dla vnt-15 to 1,55 - 1,6 bara.

 

ale są też ciekawe rzeczy. jest jak zastąpić przepływkę bosha pierburgiem i na odwrót, jest jak skorygować zaniżone wskazania starych przepływek bosha, i jest schemat układu który modyfikuje wartośc wskazywaną przez przepływomierz w zależności od wypełnienia sygnału sterującego zaworem egr. to po to żeby ECU wiedziało że EGR działa poprawnie, faktycznie będąc cały czas zamknięte. w silnikach PD może się przydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda że nie można wrzucić garetta T3 Z WG od 1.6 TD, to fajna duża turbina a do tego razem z kolektorem do wyrwania za 2 stówki. do 1Z jak ulał pasuje.

jak do "Zeta" podejdzie to do i AFNa będzie :D:D:D

a i jeszcze jedno, będziesz musiał zmienić sterowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, kombinujecie strasznie... ecumasterem można to fajnie rozegrać, bez żadnych partyzanckich metod, śrubek, diod dobieranych na kolanie itd... wpinacie ecumastera przed przepływomierz, za czujnik doładowania i można nawet się pozbyć przepływki (cena zabawki jest w sumie taka, jak przepływomierza).

 

(żeby nie było - temat nie rozpoznany jeszcze w praktyce, ale dla pionierów to chyba nie problem? ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Osobiscie wolalbym kupic KWP 2000 i pobawic sie mapami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiscie wolalbym kupic KWP 2000 i pobawic sie mapami.

 

Ale nie przy AFN-ie.

Edit: Czy ktoś może mi powiedzieć jeżeli zamienie kości hi i lo miejscami czy nie uwale ECU?

Edytowane przez gbels
Pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uwalisz po prostu nie odpalisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie uwalisz po prostu nie odpalisz

 

 

Acha, dzięki . To pora na testy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

garett t3 podejdzie do 1Z ale nie do afn, to turbo na WG. bez przeróbek sterowania nie da rady.

 

filmik 0-100

jechalem wtedy z kumplem, czas zmierzony video edytorem jakies 9 sekund.

Teraz wrzuciem audio za kanapę które waży jakieś 40 kilo - suba vibe space 15 wzmak slick a7, kondensator zamocowane na płycie 18mm plus mdf 6mm, wylot przez podłokietnik w oparciu kanapy, okablowanie, jednostka sterujaca jvc avx3.

 

kontrolka mruga, bo nie zrobiłem czasówki jeszcze.

 

zastanowiło mnie dlaczego czasami auto jedzie lepiej czasami gorzej. Otóż diody shotkyego bardzo reaguja na temperaturę, i tu dlaczego było różnie. Rozwiazaniem okazało się przymocowanie całości do wylotu głowicy, do węża do nagrzewnicy. po nagrzaniu silnika stałe warunki pracy, jednakże napięcia przewodzenia diod tak bardzo spadło że dowalił mi nastawnik. musiałem dołożyć kolejną parę i jakieś 30 ohm w szereg jako zabezpieczenie. w sumie na pompie siedzi 6 par diod w szereg z rezystorem, z czego 2 pary rownolegle z kolejnym rezystorem - to reguluje ograniczenie momentu w zakresie 2000-2500 obr. potem decyduje opór w szeregu z diodami. ilość diod zadaje kiedy całość ma zacząć działać. kiedy silnik zimny napiecie diod rośnie na tyle, że nie działa to wcale. bawiąć się i zapinając oporniki pomiędzy poszczegółne diody możnaby w miarę dokładnie wymodelować przebieg momentu, ale nie to jest mym celem. takie coś to sie robi chipem i kropka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przydalby sie wykres jakis do tych modow. 9s do 100? golf 4 ARL ma 8.6 ale ona zazwyczaj maja troche wiecej niz te 150KM. Fajnie by bylo jakbys to wszystko jakos dobrze zmierzyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filmik 0-100

ale na tym filmiku nie dochodzisz do setki ;) tak czy siak jedzie widocznie lepiej od serii

@ jozko pewnie ze miło by było zobaczyć wykres takiego modzenia ale to droższe od wszystkich modów i to sporo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zrzutka na hamownie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:crazy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nuttie lepiej bym tego nie wyraził he he.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale na tym filmiku nie dochodzisz do setki
zerknij - zegary sá w milach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ja pisałem już wyżej, że stawiam hamowanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności