Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Jechałem sobie w poniedziałęk w dłuższą traskę (500km) i w pewnym momencie zaczęło brakować mocy. Na kazdym biegu, brak dymienia, żadne kontrolki nie włączyły się, po ponownym odpaleniu problem nie znikł. Problem był przez około 80km - po tym dystansie znowu wszystko ok - auto zapyla jak stonka w kartoflach. Jakieś sugestie ...??

Mój mechanior jest chwilowo (jeszcze tydzień na urlopie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem czy w dobrym temacie pisze,ale nie jestem ogarniety w tych tematach i pytam tutaj.

Passat b5 2.5l 150km

znacznie odczuwalne zmniejszenie mocy silnika, auto normalnie jezdzi, pali ale nie ma tej mocy, przy 2tys obrotow zawsze bylo czuc jak turbo sie wlacza i odczuwalne szarpniecie, teraz nic, duzo mniejsze przyspieszenie.

prosze o wyrozumialosc dla nowicjusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko Vag na początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Mam taki problem a mianowie blad 17965. Sprzwdzalem ciegno silownika chodzi ladnie jak dodaje mu sie gazu , Auto po przekroczeniu 120km przechodzi w stan awaryjny.

Moze mi ktos napisac jak mam z tym postempowac?

 

czekam na odpowiec i dzieki z gory za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek. wyjmuj turbo rozkrecaj czesc z lopatkami i je wyczysc. problem bedzie rozwiazany. w wiekszosci przypadkow nie trzeba vag-a tylko porpsotu wyczyscic lopatki:)

 

przy okazji jak bys czyscil to bym na twoim miejscu wybebeszyl katalizator;) bo i tak bedziesz musial odkrecic wydech od turbo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomek. wyjmuj turbo rozkrecaj czesc z lopatkami i je wyczysc. problem bedzie rozwiazany. w wiekszosci przypadkow nie trzeba vag-a tylko porpsotu wyczyscic lopatki:)

 

przy okazji jak bys czyscil to bym na twoim miejscu wybebeszyl katalizator;) bo i tak bedziesz musial odkrecic wydech od turbo;)

Witam.

Dzisiaj wyciagam turbo zobaczymy jak wyglada i czy sam go wyczyszcze czy nie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak miałem przeciągłem go dwa razy tzn 1 - 4 tyś/obr 2- 4tyś/obr 3 - 4tyś/obr i daj Boże o miesiąca spokój żadnych trybów awaryjnych auto ładni od samego dołu bierz się do roboty i ciągnie cały czas

Edytowane przez jano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mqmq

Cześć . Jak widać jestem nowy na forum :manga Miesiąc temu zakupiłem passata b5 i zauważyłem wyciek oleju koło systemu EGR

 

zdjcie0212c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ogólnie chciałbym zasięgnąć porad od was co z tym zrobić i czemu tak się dzieje ? .

 

dzieki .:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomek. wyjmuj turbo rozkrecaj czesc z lopatkami i je wyczysc. problem bedzie rozwiazany. w wiekszosci przypadkow nie trzeba vag-a tylko porpsotu wyczyscic lopatki:)

 

przy okazji jak bys czyscil to bym na twoim miejscu wybebeszyl katalizator;) bo i tak bedziesz musial odkrecic wydech od turbo;)

Witam sprawa wyglada tak.

Turbo do regeneracji

maly luz , ale jest i jusz zaczyna podkradac olej , lopatki tak jak myslalem sie przycinaja w jednym pukcie czeka mnie wydatek w Mielcu

Edytowane przez 1982tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam sprawa wyglada tak.

Turbo do regeneracji

maly luz , ale jest i jusz zaczyna podkradac olej , lopatki tak jak myslalem sie przycinaja w jednym pukcie czeka mnie wydatek w Mielcu

 

luz na wirniku tak? hm slyszalem ze delikatny luz to norma, czy ze jest dopuszczalny.

 

 

Cześć . Jak widać jestem nowy na forum Miesiąc temu zakupiłem passata b5 i zauważyłem wyciek oleju koło systemu EGR

 

 

brak słów........

Edytowane przez robertAVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luz na wirniku tak? hm slyszalem ze delikatny luz to norma, czy ze jest dopuszczalny

 

Witam.

Jednak taki luz powinien byc bo inaczej turbina sie zatrze . A slady oleju w przewodach to podobno standart w tych silnikach. Dodam ze wirniki sa w b.dobrym stanie wiec odradzono mi jechac chyba ze mam zaduzo kasu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednak taki luz powinien byc bo inaczej turbina sie zatrze

 

a jednak:)

 

a ja mam pytanie. w weekend bede u siebie w avf wyjmowac turbo. moze jakies wskazowki na co szczegolnie uwazac??przy okazji bede tez czyscic kolektor ssacy.

w czym najlepiej wymoczyc te czesci w sadzy zeby to dobrze odeszlo, szczegolnie z zakamarkow wszystkich zeby osad wymylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam pytanie. w weekend bede u siebie w avf wyjmowac turbo. moze jakies wskazowki na co szczegolnie uwazac??przy okazji bede tez czyscic kolektor ssacy.

w czym najlepiej wymoczyc te czesci w sadzy zeby to dobrze odeszlo, szczegolnie z zakamarkow wszystkich zeby osad wymylo.

Witam .

Ja mialem taki srodek do czyszczenia samochodow spryskujesz nim i czekasz jakies 15minut. potem przecierasz szmato i po sprawie odchodzi prwaie wszystko

ale czeba uwazac by nie przedobrzyc

potem papier scierni i gra jusz wszyskto.

Moja turbina byla bardzo malo zaroscienta ale jusz sie przycinala wiec czeba bylo jej pomuc.

Sruby zalej sobie wd40 i poczekaj z dobe to odkrecisz bez problemu wszystkie nawet te na bloku silnika . powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć . Jak widać jestem nowy na forum :manga Miesiąc temu zakupiłem passata b5 i zauważyłem wyciek oleju koło systemu EGR

 

zdjcie0212c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ogólnie chciałbym zasięgnąć porad od was co z tym zrobić i czemu tak się dzieje ? .

 

dzieki .:manga

Kolego powiem tak ten typ tak ma.Oleju pochodzi z turbiny ze względu na warunki pracy zawsze troszkę puści,odma też potrafi zaciągnąć,i wyrzuca go właśnie przez EGR.W większości VW występuje pocenie z zaworu EGR, nie przejmował bym się tym i śmigał dalej.Zachęcam do lektury http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3480&highlight=pocenie+egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym tygodniu wróciłem z nad morza, w drodze powrotnej (ku mojemu zdziwieniu) zapaliła mi się na żółto kontrolka oleju. Na przejechanych 1500 km ubyło mi ponad 1,5 L oleju. Nie zlekceważyłem tego i udałem się do mechanika.

Okazało się, że turbina jest na wykończeniu ( co dziwne, moc jest, auto nie kopci, tylko spalanie wzrosło), olej chlapie pod turbiną i pojawia się w okolicach intercoolera, po odkręceniu węża przy IC zaczął lecieć ciurkiem.

 

Na dniach biorę się za rozkręcanie turbiny, zobaczymy co się z nią stało.

Podejrzewam, że tylko regeneracja wejdzie w grę. Czyżby się rozszczelniła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyżby się rozszczelniła ?

 

hm moze jakies uszczelniacze poszly.

 

moze ktos powie dokladnie razem z numerami czesci. jak juz rozbiore turbo i wyczyszcze to uszczelki itp zaklada sie nowe czy wszystko na starych skrecac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Jednak taki luz powinien byc bo inaczej turbina sie zatrze . A slady oleju w przewodach to podobno standart w tych silnikach. Dodam ze wirniki sa w b.dobrym stanie wiec odradzono mi jechac chyba ze mam zaduzo kasu:)

 

 

hmmm... jezeli tak to wytlumacz mi sens wywazania turbiny?

Jezeli oska jest luzna to przy pewnych obrotach kreci sie ruchem nie do konca plynnym ale odbija sie od scian tulei ;).

Jutro wyciagam moje turbo i zakladam nowe tuleje-wtedy dam znac czy luz wystepuje.(bo z tego co np wiem ja to w zadnym wypadku nowe turbo nie ma zadnych luzow, jak tez i stare ale dobre...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stavros jakie tuleje bedziesz wymieniac..albo czy mozesz powiedziec gdzie je kupiles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm... jezeli tak to wytlumacz mi sens wywazania turbiny?

Jezeli oska jest luzna to przy pewnych obrotach kreci sie ruchem nie do konca plynnym ale odbija sie od scian tulei ;).

Jutro wyciagam moje turbo i zakladam nowe tuleje-wtedy dam znac czy luz wystepuje.(bo z tego co np wiem ja to w zadnym wypadku nowe turbo nie ma zadnych luzow, jak tez i stare ale dobre...)

hmmm... jezeli tak to wytlumacz mi sens wywazania turbiny?

Jezeli oska jest luzna to przy pewnych obrotach kreci sie ruchem nie do konca plynnym ale odbija sie od scian tulei .

Witam.

Ja mialem juzy minimalne nic mi nie obcieralo lopatki sie tyklo przycinaly w jednym polozeniu ale turbina dziala dalej . Ladnie ciagnie nie gwidze i przejechane mam 17tys i ani grama aloju nie dolewalem stan taki jak byl taki jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie prosze o pomoc. wiec tak auto dobrze przyspiesza tylko jest taki problem przy 2 tys do tak ok 3 tys obrotow slychac jakby cos tarło i wiem ze to sie wydobywa od turbiny. i to slychac tylko w srodku auta a na zewnatrz nic nie slychac. wiecie moze co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności