Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma znaczenia jak założe pierscien jest symetryczny po obu stronach.

pierścień wydaje się byś symetryczny ale nie jest. u siebie też musiałem drugi raz rozbierać turbo przez ten własnie pierscien, po czyszczeniu było ok przez kilkaset kilometrów, potem znowu notlauf

teraz po prawidłowym założeniu zrobiłem kilka tysiecy i problemu nie ma

 

prawidłowym ułożeniem jest ODWROTNE do tego na zdjęciu poniżej (dotyczy turbiny z AFN)

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=53417&d=1298127644

 

 

Edytowane przez wydra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierścień wydaje się byś symetryczny ale nie jest. u siebie też musiałem drugi raz rozbierać turbo przez ten własnie pierscien, po czyszczeniu było ok przez kilkaset kilometrów, potem znowu notlauf

teraz po prawidłowym założeniu zrobiłem kilka tysiecy i problemu nie ma

 

prawidłowym ułożeniem jest ODWROTNE do tego na zdjęciu poniżej (dotyczy turbiny z AFN)

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=53417&d=1298127644

 

 

 

Na tym zdjęciu widać różnice gołym okiem w przypadku turbiny z ATJ, nie ma różnicy jest symetryczna robiłem pomiary mikrometrem, ale spotkałem sie juz z niesymetrycznym pierscieniem w sharanie albo w passacie AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Miałem a właściwie mam dalej problem z brakiem mocy w pasku

 

Więc wykręciłem turbo oddałem do regeneracji

 

Założone a tu zonk, turbo mam po odpaleniu do słownie przez 1 s

a wcześniej przed regeneracją było znacznie dłużej

 

Chciałem zapytać co może być jeszcze przyczyna , możliwe że to ten cały zawór n75

pytam bo nie mam już za bardzo kaski żeby wszystko po kolei wymieniać

 

Sorry że pisze tutaj ale nie mogę zakładać tematów,a w forum szperałem i nikt nie miał podobnego przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na tym zdjęciu widać różnice gołym okiem w przypadku turbiny z ATJ, nie ma różnicy jest symetryczna robiłem pomiary mikrometrem, ale spotkałem sie juz z niesymetrycznym pierscieniem w sharanie albo w passacie AJM.

 

Zrób najpierw logi dynamiczne. Moze nie potrzebnie wyciagałeś turbo. Zamien N75 z N18. N18 to ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie kierowniczek bardzo mi pomogło zakres sztangi zwiększył o 1cm i już przy 3000obr/min auto nie wpada w tryb awaryjny tylko ciągnie dalej:marecek zajęło mi to nie całe 2 dni al opłacało się. Poniżej zdjęcie zapieczonych kierowniczek.

ABCD0001.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za opis bardzo przydatny zajelo mi to w sumie 3godz i turbo smiga jak nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanie jak sie fachowo nazywa silownik sterowania turbina w pasku 1.8 t aeb z góry dzienx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już się podałem , zawiozłem auto do renomowanego warsztatu i zobaczymy co powiedzą,,,,, jak uda im się naprawić to na pewno napisze co poszło

 

 

Autko naprawione, poszedł mi czujnik w kolektorze ssącym ,

Nie wiem co dokładnie bo dowiem się jutro ale za całe sprawdzenie układu turba ,ze wszystkimi przewodami czujnikami itp ,i oczywiście wymianą uszkodzonej części wzieli 535 zł

przy okazji dowiedziałem się że moje auto ma chipa i że umiera mi jeden wtrysk

O chipie nawet nie wiedziałem turbo mi dmucha 2,8 bara

Jak ktoś z legnicy mogę polecić ten warsztat

Edytowane przez Paxi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem ze temat stary jak świat ale u mnie było tak samo 120km/h 140km/h i buuuu jedziemy bez turbo.Postanowiłem wymienić zawór N75. Ale jeszce trochę pociło mi sie na połaczeniu przewód z intercoolera - kolektor ssawny, Z racji że zajmuje się hydraulika siłowa i mam dostęp do gumowych pzewodów hydraulicznych wziełem jeden podobny. Niestety nie pasował.Zamontowałem stary skręcając go tylko palcami. I tu UWAGA niespodzianka............190km/h i nie przeładowuje.Ciagnie jak wariat. Mam pszypuszcenie że mam problem z samą puszka intercoolera lub przewodem. Musze go wyczyścic i posprawdzać główną rurę,

Tak więc nie dajcie sie wkręcić że to pewnie turbinę trzeba regenerować, lub wymienić zawór N75. Poluzujcie opaski na łączniku i sprawdzie co się zmieniło.

 

pozdrawiam Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djsea

Witam, w moim pasku miałem problem z turbiną. Ciągle silnik przechodził w tryb awaryjny. Wyciągnąłem sam turbinę, ale za cholerę nie mogłem jej rozpołowić, by przeczyścić. Wysłałem ją do znajomego mechanika i ją całkowicie zregenerowali (wygląda dosłownie jak nówka). Zamontowałem wszystko jak należy i powiem szczerze, że na wyciąganiu i wkładaniu zeszło mi się dwa dni. Po zamontowaniu turbo oczywiście odciąłem paliwo i zakręciłem kilka razy silnikiem, by olej wszędzie doszedł. Potem odpaliłem. Tylko mam jeden problem i może ktoś wie, czy turbina jest powiązania z ESP? Bo wcześniej przy turbinie przed regeneracją jak silnik przechodził w tryb awaryjny to zapalała się kontrolka trakcji często. Teraz na nowej turbinie dając mu ostro gazu na postoju też czasami zapali się kontrolka trakcji. Czasami się wyłącza po minucie czasami i dłużej. Zastanawiam się czy turbina z ESP ma jakieś powiązanie, że jak coś jest z ESP to automatycznie komputer nie pozwala na przyspieszenie samochodu i przechodzi w tryb awaryjny np. jak w Mercedesach niektórych są takie zabezpieczenia. Jeszcze w sumie nie robiłem prób samochodu na trasie jak się zachowuje, ale zastanawiam się czy robić geometrię czy to poprostu powiązane jest z turbiną. Prosiłbym o odpowiedź najlepiej na maila [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam takie problem!!! a mianowicie pasek b5 1.8 t po przekroczeniu 3000 obr przestaje ciągnąć i zaczyna się dławić ale jak wrzucę wyższy bieg obroty spadną autko jedzie do wspomnianych 3000 obr dodam że przepływomierz był podmieniany i nic nie zmieniło ,turbinka tez po regeneracji bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hardcorelol

Witam posiadam VW Passat 1.9 TDI 110km AFN Wersja 4x4

Posiadam taki problem, mój passek jest strasznie zamulony dodam iz auto nie posiada żadnych błędów typu przeładowanie, tryb awaryjny, turbina zaworek 75, przewody podciśnienia również wszystko ok. Zastanawiam się czy nie jest to wina pompy paliwa ponieważ strasznie buczy...

Podejrzewam jeszcze zły kąt wtrysku. Proszę o jakieś wskazówki, bo już naprawdę brak sił.

Pozdrawiam ZBYSZEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie na przyszłość przy takich objawach pompa paliwa padnieta juz mam problem z głowy pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam polecam zabieg zajęło mi to pół dnia ale czuć różnice :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbo mi dmucha 2,8 bara

Jak ktoś z legnicy mogę polecić ten warsztat

 

jak powiedzieli że tyle dmucha to lepiej nikomu nie polecaj tego warsztatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tutaj wspominał o uszczelkach miedzy turbo a kolektorem wydechowym. W moim przypadku jej nie było. Ogólnie czyściłem 3 turbiny w AFN i w żadnym nie było tej uszczelki :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam mały problem z turbiną. Chciałem ją rozebrać i przeczyścić łopatki w środku ale za żadne skarby nie mogę jej rozdzielić, próbowałem stukać młotkiem, polewałem wd-40 i cx80, płynem hamulcowym i nawet rozgrzewałem palnikiem a ona i tak nie chce się rozdzielić na pół. Macie jakiś patent na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, mam mały problem z turbiną. Chciałem ją rozebrać i przeczyścić łopatki w środku ale za żadne skarby nie mogę jej rozdzielić, próbowałem stukać młotkiem, polewałem wd-40 i cx80, płynem hamulcowym i nawet rozgrzewałem palnikiem a ona i tak nie chce się rozdzielić na pół. Macie jakiś patent na to?

Patent jest jeden dużo WD 40 i cierpliwości. Pukaj delikatnie młotkiem wokoło uważając żeby nie zgiąć ośki a musi zejść. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak się nie udało otworzyć turbiny:-( po 2,5 dniach przy nie spędzonych musiałem ją założyć z powrotem bez czyszczenia, może podczas jazdy na wyższych obrotach odblokuje się. Dzięki za patent "lancer83" ale nic to nie pomogło na moje turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może podczas jazdy na wyższych obrotach odblokuje się.

Nie liczył bym na to. Jak ja swoją czyściłem to szok jaki tam syf był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności