Skocz do zawartości
Gość arq

Czy ciężko dołożyć TEMPOMAT w passacie B5 ?

Rekomendowane odpowiedzi

zna moze ktos jakiegos fachowca ktory pomogł by mi przy wymianie manetki tempomatu z okolic chojnic lub z woj pomorskiego

 

a nie chcesz sam spróbować? Ja sobie sam poradziłem dzięki materiałem zawartym na tym forum:D co prawda przyznaje, roboty jest co nie miara:D najwęcej miałem problemów z dostaniem się do kostek od kompa:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytalem juz wczesniej i przeczytalem juz wiele ale nie znalazlem odpowiedzi wiec pisze raz jeszcze

jak to jest z podlaczeniem tempomatu do benzyniaka ??

 

wiekszosc zgodnie z opisem podpiolem do kostki bialej a jeden przewod ten ktory ma podkradac sie do innego pinu podlaczylem do kostki brazoewj do pinu numer 8 wszystko zgodnie z instrukcja le nia dziala - tzn nie aktywowane jest jeszcze na kompie ale podobno juz powinna sie zapalic kontrolka tempomatu jesli przesune na manetce na ON , a sie nie zapali. Zanim podjade do kogos na kompa i zanim ten ktos sie wepnie i wezmie kase to ja chcialbym sie upewnic ze fizycznie wszystko jest dobrze no i martwi mnie tylko to ze ze ta kontrolka sie nie zapala.

czy to normalne i zapali sie ona dopiero po aktywacji na kompie czy moze cos jest zle ?? dodam ze to motor 2.3 v5 20V 170 KM (azx) rok produkcji 2001.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzn nie aktywowane jest jeszcze na kompie ale podobno juz powinna sie zapalic kontrolka tempomatu jesli przesune na manetce na ON ,

 

nie wiem kolego czy tak jest, mi kontrolka zapaliła się dopiero jak aktywowałem kompem tempomacik, także chyba musisz aktywować go:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych, w końcu założyłem tempomat i wszystko działa przypominam , że jest to passat b5 1.9 TDI (AJM) 03.1999r.

Wszystko załączam na fotkach oraz schemat do podłączenia.

Miłej zabawy.

Do wiadomości passat B5 np. mój niema na tablicy kontrolki tempomatu bo osobiście sprawdzałem na tarczkach.

DSC00196.jpg

DSC00197.jpg

DSC00198.jpg

SCHEMAT gra NR1.jpg

SCHEMAT gra NR2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie chcesz sam spróbować? Ja sobie sam poradziłem dzięki materiałem zawartym na tym forum:D co prawda przyznaje, roboty jest co nie miara:D najwęcej miałem problemów z dostaniem się do kostek od kompa:/

sadze ze z montazem niebedzie problemu bo mam juz tempomat fabryczny lecz musze wymienic manetke ,na taka z przyciskiem set bo fabryczny mnial go w kierownicy , z sama przekładka niebedzie problemu ,tylko obawiam sie ze porusze i rozkoduje tasme i niebedzie mi działał abs i esp a sam nieumiem ponownie go zakodowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko obawiam sie ze porusze i rozkoduje tasme i niebedzie mi działał abs i esp a sam nieumiem ponownie go zakodowac

z tym to właśnie jest najmniej problemu:d

ja to robiłem jak pisali w temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1561&highlight=demontarz+kierownicy

 

Oczywiście przy zdjętej masie z akumulatora żeby nie wystrzeliła nie wiadomo z jakiej przyczyny poducha, lub też pojawiał się jej błąd, a tak będzie jak nie odłączysz masy, wtedy ten błąd wykasujesz tylko przy pomocy kabelka:]

 

Ściągasz tam taśmę jak piszą, znacząc wcześniej mazakiem położenia, taśmę kładziesz tak jak wyjąłeś z boku i nie ruszasz jej i wtedy na koniec składasz i nie ma problemu, wszystko działa jak działało:] więcej się męczyłem ze zdjęciem poduchy:D ja mam kiere 4 ramienną opisaną chyba na 3 stronie tego linku co napisałem:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was prośbę, posiadam Passata 1,9 TDI z 1999r. i oryginalnie posiada tempomat, który niestety nie działa. Próbowałem go uruchamiac zgodnie z instrukcją obsługi, ale nic to nie dało. Nie włącza się żadna kontrolka tempomatu, ani też samochód nie utrzymuje stałej żądanej prędkości. Co powinienem zrobic, sprawdzic, aby zdiagnozowac przyczynę takiego stanu i usunąc ewentualną usterkę. Za okazaną pomoc z góry dziękuję.

Edytowane przez nielet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym dolaczyc sie do tematu i zapytac sie jaki tempomat założyć do mojego passata B5 2000 rok 1,9 TDI z silnikiem ATJ. Czy manetki w ni beda w calosci?? Tzn. kierunki z wycieraczkami, czy dokładane osobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Misio możesz zakupić lewą połowę manetki i podłączenie masz takie same jak ja, zobacz kilka odpowiedzi wyżej.

A co do kolegi nielet to bym proponował podłączyć sie do kompa i sprawdzić czy ogólnie reaguje na polecenia manetki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki tempomat założyć do mojego passata B5 2000 rok 1,9 TDI z silnikiem ATJ. Czy manetki w ni beda w calosci?? Tzn. kierunki z wycieraczkami, czy dokładane osobno.

 

jaką tylko dostaniesz:D możesz kupić samą manetke do tempomatu a możesz i całość, jak będziesz miał całość to ona i tak jest rozbieralna i możesz to rozdzielić i od wycieraczek wziąć swoją manetke:] wedle upodobania:D

do tego jeszcze wiązkę kabelków, aby uzyskać połączenie kompa z manetką ( o ile nie miałeś wcześniej w pasku) podłączona jak tu piszą, aktywacja i gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakim programem poradze z tym sobie, czy polski VAG 4.9 da rade??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepne sie pod temat. Kumpel zalozyl mi tempomat, wszystko niby dobrze podlaczone, a nie dziala. Podlaczenie wg schematu:

 

z manetki -------> do kostki

PIN nr 6 -------> do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie)

resztę podłączamy do kostki białej

PIN nr 2 -------> do niebieski PIN nr 8

PIN nr 4 i 7 -------> do czarno- żółty PIN nr 10

PIN nr 3 -------> do czerwono - żółty PIN nr 9

PIN nr 5 -------> do czerwono - szary PIN nr 7

 

Moze ktos ma jakies wskazowki co dalej z tym zrobic?

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a aktywowales tempomat VAGIEM ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bynajmniej probowalem, czy zakonczylo sie to pomyslnie to juz nie wiem.

Po podlaczeniu vaga ponoc powinno byc tak:

VAG->silnik (01)->kanal 6. Jest tam pole bitowe które przy wciśniętym pedale hamulca zwraca 011,

a sprzęgle 100, oba na raz to oczywiście 111.Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej 000011

i tak jest, ale w ostatnim okienku powinno byc 1 a u mnie jest 0 tzn ze tempomat jest nieaktywny.

Wyczytalem jeszcze cos takiego:

wchodzisz w kolumne kierownicy adres 16 steering wheel i w ekranie głownym pojawi ci sie kodowanie sterownika

6 cyfra w kodowaniu odpowiada za stan tempomatu

0-nieatywny

1-aktywny

2-aktywny z funkcja zachowania odległosci

sprawdz kodowanie ewentualnie je zmien moze zadziała

Ale niestety z kolumna kierownicy nie moge sie polaczyc, takze nie moge tego sprawdzic

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK a czy kolega zakodował sterownik silnika?

Wybieramy adres:

01-silnik

02-gdzie sprawdzamy czy nie ma błędów

11-Login gdzie wpisujemy kod 11463

06 – zamykamy program i robimy jazdę próbną,

jeśli wszystko dobrze podłączyliście tempomat musi śmigać.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bylo robione logowanie.

Gdzies jeszcze wyczytalem, ze problem moze stwarzac czujnik pedalu sprzegla. Czy tak moze byc? Jak go sprawdzic? i gdzie on sie znajduje?

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 1.6 AHL i gaz na lince prosze o pomoc czy da sie załozyc tempomat ? ile by to kosztowało i kto by sie tego podioł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzies jeszcze wyczytalem, ze problem moze stwarzac czujnik pedalu sprzegla. Czy tak moze byc? Jak go sprawdzic? i gdzie on sie znajduje?

 

Czujnik się znajduje nad pedałem sprzęgła. Jest tak samo zamontowany jak czujnik stopu. Można sprawdzić w dwa sposoby:

pierwszy za pomocą np: miernika

drugi za pomocą vaga:

01:Engine>08:Meas Blocks>Grupa006 blok 2 i 3 :w drugim bloku masz trzy zera przy naciśnięciu sprzęgła pierwsze zmienia się na 1 czyli włączone , dwa następne zera to hamulec, wciśnięty to dwie jedynki. Trzecia wartość to 6 zer. Pierwsze zero to sprzęgło, drugie hamulec trzecie i czwarte to przyciski res i set, dwa ostatnie to tempomat on-off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vulkanwawa
romeo9999 Z Twojego kodu silnika (AHL)wynika że nie masz Elektronicznego Sterowania Mocą Silnika wiec montaż powyższymi metodami jest niemożliwy...sorry... w większości dopiero benzyniaki od roku 1999 mają taka możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oki ludziki mi chodzi o to ze w 1.6 ahl nie ma elektronicznego gazu a wiec jest na lince i jak tam załozyc tempomat ???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności