stanley Zgłoś #321 Napisano 24 Kwietnia 2009 zna moze ktos jakiegos fachowca ktory pomogł by mi przy wymianie manetki tempomatu z okolic chojnic lub z woj pomorskiego a nie chcesz sam spróbować? Ja sobie sam poradziłem dzięki materiałem zawartym na tym forum:D co prawda przyznaje, roboty jest co nie miara:D najwęcej miałem problemów z dostaniem się do kostek od kompa:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #322 Napisano 25 Kwietnia 2009 pytalem juz wczesniej i przeczytalem juz wiele ale nie znalazlem odpowiedzi wiec pisze raz jeszcze jak to jest z podlaczeniem tempomatu do benzyniaka ?? wiekszosc zgodnie z opisem podpiolem do kostki bialej a jeden przewod ten ktory ma podkradac sie do innego pinu podlaczylem do kostki brazoewj do pinu numer 8 wszystko zgodnie z instrukcja le nia dziala - tzn nie aktywowane jest jeszcze na kompie ale podobno juz powinna sie zapalic kontrolka tempomatu jesli przesune na manetce na ON , a sie nie zapali. Zanim podjade do kogos na kompa i zanim ten ktos sie wepnie i wezmie kase to ja chcialbym sie upewnic ze fizycznie wszystko jest dobrze no i martwi mnie tylko to ze ze ta kontrolka sie nie zapala. czy to normalne i zapali sie ona dopiero po aktywacji na kompie czy moze cos jest zle ?? dodam ze to motor 2.3 v5 20V 170 KM (azx) rok produkcji 2001. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #323 Napisano 25 Kwietnia 2009 tzn nie aktywowane jest jeszcze na kompie ale podobno juz powinna sie zapalic kontrolka tempomatu jesli przesune na manetce na ON , nie wiem kolego czy tak jest, mi kontrolka zapaliła się dopiero jak aktywowałem kompem tempomacik, także chyba musisz aktywować go:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koraf12 Zgłoś #324 Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam wszystkich zainteresowanych, w końcu założyłem tempomat i wszystko działa przypominam , że jest to passat b5 1.9 TDI (AJM) 03.1999r. Wszystko załączam na fotkach oraz schemat do podłączenia. Miłej zabawy. Do wiadomości passat B5 np. mój niema na tablicy kontrolki tempomatu bo osobiście sprawdzałem na tarczkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #325 Napisano 26 Kwietnia 2009 a nie chcesz sam spróbować? Ja sobie sam poradziłem dzięki materiałem zawartym na tym forum:D co prawda przyznaje, roboty jest co nie miara:D najwęcej miałem problemów z dostaniem się do kostek od kompa:/ sadze ze z montazem niebedzie problemu bo mam juz tempomat fabryczny lecz musze wymienic manetke ,na taka z przyciskiem set bo fabryczny mnial go w kierownicy , z sama przekładka niebedzie problemu ,tylko obawiam sie ze porusze i rozkoduje tasme i niebedzie mi działał abs i esp a sam nieumiem ponownie go zakodowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #326 Napisano 27 Kwietnia 2009 tylko obawiam sie ze porusze i rozkoduje tasme i niebedzie mi działał abs i esp a sam nieumiem ponownie go zakodowac z tym to właśnie jest najmniej problemu:d ja to robiłem jak pisali w temacie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1561&highlight=demontarz+kierownicy Oczywiście przy zdjętej masie z akumulatora żeby nie wystrzeliła nie wiadomo z jakiej przyczyny poducha, lub też pojawiał się jej błąd, a tak będzie jak nie odłączysz masy, wtedy ten błąd wykasujesz tylko przy pomocy kabelka:] Ściągasz tam taśmę jak piszą, znacząc wcześniej mazakiem położenia, taśmę kładziesz tak jak wyjąłeś z boku i nie ruszasz jej i wtedy na koniec składasz i nie ma problemu, wszystko działa jak działało:] więcej się męczyłem ze zdjęciem poduchy:D ja mam kiere 4 ramienną opisaną chyba na 3 stronie tego linku co napisałem:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nielet Zgłoś #327 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Mam do Was prośbę, posiadam Passata 1,9 TDI z 1999r. i oryginalnie posiada tempomat, który niestety nie działa. Próbowałem go uruchamiac zgodnie z instrukcją obsługi, ale nic to nie dało. Nie włącza się żadna kontrolka tempomatu, ani też samochód nie utrzymuje stałej żądanej prędkości. Co powinienem zrobic, sprawdzic, aby zdiagnozowac przyczynę takiego stanu i usunąc ewentualną usterkę. Za okazaną pomoc z góry dziękuję. Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez nielet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #328 Napisano 28 Kwietnia 2009 Chcialbym dolaczyc sie do tematu i zapytac sie jaki tempomat założyć do mojego passata B5 2000 rok 1,9 TDI z silnikiem ATJ. Czy manetki w ni beda w calosci?? Tzn. kierunki z wycieraczkami, czy dokładane osobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koraf12 Zgłoś #329 Napisano 28 Kwietnia 2009 kolego Misio możesz zakupić lewą połowę manetki i podłączenie masz takie same jak ja, zobacz kilka odpowiedzi wyżej. A co do kolegi nielet to bym proponował podłączyć sie do kompa i sprawdzić czy ogólnie reaguje na polecenia manetki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #330 Napisano 29 Kwietnia 2009 jaki tempomat założyć do mojego passata B5 2000 rok 1,9 TDI z silnikiem ATJ. Czy manetki w ni beda w calosci?? Tzn. kierunki z wycieraczkami, czy dokładane osobno. jaką tylko dostaniesz:D możesz kupić samą manetke do tempomatu a możesz i całość, jak będziesz miał całość to ona i tak jest rozbieralna i możesz to rozdzielić i od wycieraczek wziąć swoją manetke:] wedle upodobania:D do tego jeszcze wiązkę kabelków, aby uzyskać połączenie kompa z manetką ( o ile nie miałeś wcześniej w pasku) podłączona jak tu piszą, aktywacja i gotowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #331 Napisano 29 Kwietnia 2009 A jakim programem poradze z tym sobie, czy polski VAG 4.9 da rade?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszewski10 Zgłoś #332 Napisano 1 Maja 2009 Witam Podepne sie pod temat. Kumpel zalozyl mi tempomat, wszystko niby dobrze podlaczone, a nie dziala. Podlaczenie wg schematu: z manetki ------ do kostki PIN nr 6 ------ do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie) resztę podłączamy do kostki białej PIN nr 2 ------ do niebieski PIN nr 8 PIN nr 4 i 7 ------ do czarno- żółty PIN nr 10 PIN nr 3 ------ do czerwono - żółty PIN nr 9 PIN nr 5 ------ do czerwono - szary PIN nr 7 Moze ktos ma jakies wskazowki co dalej z tym zrobic? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #333 Napisano 1 Maja 2009 a aktywowales tempomat VAGIEM ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszewski10 Zgłoś #334 Napisano 1 Maja 2009 Bynajmniej probowalem, czy zakonczylo sie to pomyslnie to juz nie wiem. Po podlaczeniu vaga ponoc powinno byc tak: VAG->silnik (01)->kanal 6. Jest tam pole bitowe które przy wciśniętym pedale hamulca zwraca 011, a sprzęgle 100, oba na raz to oczywiście 111.Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej 000011 i tak jest, ale w ostatnim okienku powinno byc 1 a u mnie jest 0 tzn ze tempomat jest nieaktywny. Wyczytalem jeszcze cos takiego: wchodzisz w kolumne kierownicy adres 16 steering wheel i w ekranie głownym pojawi ci sie kodowanie sterownika 6 cyfra w kodowaniu odpowiada za stan tempomatu 0-nieatywny 1-aktywny 2-aktywny z funkcja zachowania odległosci sprawdz kodowanie ewentualnie je zmien moze zadziała Ale niestety z kolumna kierownicy nie moge sie polaczyc, takze nie moge tego sprawdzic Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #335 Napisano 2 Maja 2009 OK a czy kolega zakodował sterownik silnika? Wybieramy adres: 01-silnik 02-gdzie sprawdzamy czy nie ma błędów 11-Login gdzie wpisujemy kod 11463 06 – zamykamy program i robimy jazdę próbną, jeśli wszystko dobrze podłączyliście tempomat musi śmigać. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszewski10 Zgłoś #336 Napisano 3 Maja 2009 Tak, bylo robione logowanie. Gdzies jeszcze wyczytalem, ze problem moze stwarzac czujnik pedalu sprzegla. Czy tak moze byc? Jak go sprawdzic? i gdzie on sie znajduje? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #337 Napisano 3 Maja 2009 mam 1.6 AHL i gaz na lince prosze o pomoc czy da sie załozyc tempomat ? ile by to kosztowało i kto by sie tego podioł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #338 Napisano 3 Maja 2009 Gdzies jeszcze wyczytalem, ze problem moze stwarzac czujnik pedalu sprzegla. Czy tak moze byc? Jak go sprawdzic? i gdzie on sie znajduje? Czujnik się znajduje nad pedałem sprzęgła. Jest tak samo zamontowany jak czujnik stopu. Można sprawdzić w dwa sposoby: pierwszy za pomocą np: miernika drugi za pomocą vaga: 01:Engine>08:Meas Blocks>Grupa006 blok 2 i 3 :w drugim bloku masz trzy zera przy naciśnięciu sprzęgła pierwsze zmienia się na 1 czyli włączone , dwa następne zera to hamulec, wciśnięty to dwie jedynki. Trzecia wartość to 6 zer. Pierwsze zero to sprzęgło, drugie hamulec trzecie i czwarte to przyciski res i set, dwa ostatnie to tempomat on-off. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vulkanwawa Zgłoś #339 Napisano 3 Maja 2009 romeo9999 Z Twojego kodu silnika (AHL)wynika że nie masz Elektronicznego Sterowania Mocą Silnika wiec montaż powyższymi metodami jest niemożliwy...sorry... w większości dopiero benzyniaki od roku 1999 mają taka możliwość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #340 Napisano 5 Maja 2009 oki ludziki mi chodzi o to ze w 1.6 ahl nie ma elektronicznego gazu a wiec jest na lince i jak tam załozyc tempomat ??????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach