Szklana Zgłoś #201 Napisano 20 Maja 2008 owszem jest, podpięcie się do wtyczki od strony kabiny, pasują wtedy złączki w wiązce tempomatu ale jak sie do niej dostać od środka w instrukcji jest opisane, odkręcić dwie listwy z kablami-próbowałem ale wg. mnie lepiej od strony kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #202 Napisano 20 Maja 2008 wg. mnie lepiej od strony kompa dokładnie ja wypiąłem jakoś tą wtyczkę od strony kompa i zsunąłem ją w dół (ciężko było - walka trwała z godzinę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fabian Zgłoś #203 Napisano 21 Maja 2008 dokładnie ja wypiąłem jakoś tą wtyczkę od strony kompa i zsunąłem ją w dół (ciężko było - walka trwała z godzinę) mozna wypiac wszystkie wtyczki, trzeba odkrecic dwie sruby po obu stronach mocowania tych wtyczek(najlepiej do tego jest jeszcze wymontowac cale to czarne opakowanie kompa, jest wtedy latwy dostep do wszystkiego) i podwazyc zaczepy wtyczek,a potem zdjac ta tasme izolacyjna z wiazanki kabli i rodzielic wszystko, da sie zrobic, dobrze jest jeszcze odkrecic i sciagnac w dol listwe przekaznikow. tylko ze ja mialem problem w tym ze te wlasnie zlaczki w wiazce tempomatu mi nie pasowaly z zadnej strony i to byl moj glowny problem, bo we wtyczce od kompa sa wszystkie plaskie a ja otrzymalem w wiazce z tempomatu okragle o roznej grubosci i bede je musial poobcinac i przylutowac do kabli bo nie widze innego wyjscia, nie bylem tylko pewny czy moge sie tak podlaczyc do tych kabli czy wymagalo to jakies zmiany w okablowaniu ale kolega Szklana wyjasnil mi tak wiec dzieki wielkie!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #204 Napisano 21 Maja 2008 też chciałem tak zrobić ale nie mogłem dostać się do jednej śruby więc zrobiłem na skróty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #205 Napisano 22 Maja 2008 też chciałem tak zrobić ale nie mogłem dostać się do jednej śruby więc zrobiłem na skróty fakt dostęp do śrub jest fatalny ale mi się jakoś udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kristof Zgłoś #206 Napisano 22 Maja 2008 Panowie wczoraj po kilkugodzinnej walce podłączyłem tempomat (zmiana manetki i podłączenie pod białą wtyczkę na podszybiu oraz zasilanie z pomarańczowej). Po przełączeniu tempomatu w pozycję ON zaświeca się kontrolka na zegarze sygnalizująca włączenie tempomatu. Zgodnie z wcześniejszymi opisami aktywowałem tempomat (przynajmniej tak mi się wydaje) VAGiem 01 - Engine, 11- Login wpisałem 11463 i potwierdziłem. Ale po teście na drodze tempomat nie działa. Czy można sprawdzić VAGiem czy faktycznie tempomat jest aktywny ?? Jeżeli tak to proszę o opis jak i gdzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #207 Napisano 23 Maja 2008 owszem jest , wchodzisz w engine,nastepnie w bloki pomiarowe 08 i nie pamietam który , będzie napisane cruise control 000 a jak włączysz tempomat to zmieni się chyba na 011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kristof Zgłoś #208 Napisano 23 Maja 2008 Już sobie poradziłem - wszystko działa jak złoto . Właściwie to nie wiem co było powodem że nie działał tempomat - uaktywniłem go tym kodem jeszcze raz i teraz śmiga. A tak dla ścisłości to dla sprawdzenia trzeba wejść w pomiar bloku 08 a następnie kanał 006 (dla TDI) i tam faktycznie gdy tempomat jest wyłączony to wartość 0.0 , a gdy włączony 1.0. Dołączyłem poglądowo zrzuty ekranów z VAG-coma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #209 Napisano 23 Maja 2008 i po kłopocie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #210 Napisano 10 Czerwca 2008 oki jako ze w startym pasku mialem tempomat, to do nowego trzeba bylo dolozyc zaczne moze o opisu straego pasek 98' na lince wiec tempomat mial swoja pompke, zaraz pod przepustnica gumowa membrane ktora sterowala akceleracja. Jako ze byl to 3B to na pulpice nie bylo zadnej ikonki ktora by sygnalizowala wlaczenie tego dziadostwa. W 3BG jest ikonka w okolicach obrotosciomierza. w 3BG silnik TDi AVB 2004 zaczalem od kupna przelacznika na szrocie (od kolegow Z Coventry http://sanburn.co.uk/) oto zdj dnia nastepnego pojechalem do servisu VW i nabylem wiazke do tempomatu czekalem 10 dni bo z niemcow szla oto zdj nr czesci to (3BO 971 425) co sie pozniej okazalo to czesc ktora nabylem byla zla, koncowki pinow bylo zaokraglone wiec nie pasowaly do mojego schematu instalacji pojechalem do serwisu i powiedzieli mi ze zaokraglone sa do 3B, natomiast do modelu 3BG powinny byc takie jak na zdjeciu ponizej: nr czesci VW to 3BO 971 425A ok to mianem malego wstepu wiec wezmy sie do roboty najpierw odkrecic mase od akumulatora !!!!!!!!!!! po zalozeniu przelacznika i podlaczeniu do niego wiazki tak u mnie to wygladalo: pozniej sciaglalem plastyki po kierka, i wykrecilem kostki z: bezpiecznikami i te zataz pod kierrownica po prawej stronie(werja europejska po lewej) nastepnie musimy odkrecic pokrywe od kompa i dostac sie do kostek pod nim oto zdj odkrecamy sruby ktore je trzymaja, na zdjeciu juz ich nie ma kolejna przeszkoda na mojej drodze okazal sie zielono czarny kabel, ktory uniemozliwial mi wciagniecie kostek do srodka auta oto zdjecie: poradzilem sobie z tym nastepujaco, wyjalem bezpiecznik, i wkladajac po bokach gwodzie odbiespieczylem zapadki na pinie oto zdj: po wykonaniu tego kroku calosc idealnie wchodzi to srodka auta oto zdj: ucinajac gorna opaske samozaciskowa (czarna na zdjeciu w srodku na gorze,trzyma kable do ramki) mozemy sie zabierac do wiciagniecia kostek (bialej i pomaranczowej) zacznijmy od pomaranczowej jak juz jest wyjeta,po bokach ma zaciski trzeba je odbezpieczyc i wyciagnac kabel czerwono-bialy, jak popatrzymy od srodka kostki tam gdzie wystaje pin po jego bokach sa dwie prostokatne dziurki do ktorych nalezy wlozyc metalowe preciki aby odbiespieczyc pin ja uzylem duzych igiel do szycia wkladaje ich lebki w te otwory oto zdj: pin wyskoczyl teraz robimy mostek czyli isteniejacy pin ktory byl w kosce pomaranczowej wkladamy do kostki kabelka od tempomatu na zdjeciu centralny srodek czrna: a kabelek z zwiazki(nadal mowimy o czerwono-bialym) spowrotem do kostki pomaranczowej oto zdj: ok teraz zostaly nam tylko kable komunikacji kostka biala rozczepiamy ja na pol oto zdj: sciagamy zabiezpieczenie: i powoli wciskamy kabelki: srebno-czerwony: niebieski: pomaranczowo-zolty: i czarno-bialy: a tak to wszystko wygladalo po zalozeniu: teraz wpinamy kostki do rakmi nie zapominajac o opasce samozaciskowej, ktora przypinamy wszystkie kable do ramki, ramke wkladamy na miejsce i przykrecamy ja do ramy auta, nastepnie podpiecie kosek pod kompem kabel zielono-czrny tez i skladnie wszystkiego w srodku, podpiecie masy przekrecenie kluczyka i oto : it's alive.. jutro jade na kompa mam nadzieje ze sie przydalem wszelkie pyt prosze kierowac tutaj.. enjoy instruckja pobrana od kolegi z fora oto linki (dzieki wielkie nie dal bym rady bez tego) http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/ ps. sory za moj poliski ale nie pisze w jezyku ojczystym za czesto, pozdrowa a to mala pomoc od kolegi dj st ktora dostalem na maila Drogi kolego lazyn mam prośbę do Ciebie o edycję swojego posta w temacie tempomatu i dodanie do niego informacji , że po 10/1998 "x w numerze VIN" wiązka do tempomatu w 3B ma już końowki jak do 3BG i numer 3B0 971 425A, jakże niemile sie o tym przekonałem rozbierając mojego AFN-a, oraz że przed całą zabawą z zamawianiem części najlepiej sprawdzić jakie się ma bolce we wtyczkach otwierając obudowę skrzynki komputera i wypinając jedna na prubę. Poza tym świetny opis , BARDZO DZIĘKUJĘ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazizocha Zgłoś #211 Napisano 11 Czerwca 2008 oki tempomat jak kupiłem auto miałem zamontowany,działa jak powinien ale problem w tym ze nie pali się kontrolka po załączeniu,1,9TDI 110KM rok 1998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #212 Napisano 11 Czerwca 2008 może żaróweczka padła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #213 Napisano 11 Czerwca 2008 oki tempomat jak kupiłem auto miałem zamontowany,działa jak powinien ale problem w tym ze nie pali się kontrolka po załączeniu,1,9TDI 110KM rok 1998 bo jej tam nie ma, 3Bg to maja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #214 Napisano 12 Czerwca 2008 bo jej tam nie ma, 3Bg to maja a pozycja nr.3 to co http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #215 Napisano 12 Czerwca 2008 a pozycja nr.3 to co http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844 to interesujace bo w serwisie mi poweidzieli ze ona sie dopiero pojawila od 3bg, w moim starym 3b nie bylo jej i mam kilku kolegow u ktoruch tez nie swieci nie wiem, dziwne mi sie to wydaje lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #216 Napisano 12 Czerwca 2008 U mnie też kontrolki nie ma a tempomat działa. Mówiąc szczerze to nawet dobrze, że jej nie ma bo ona zapala sie nie w momencie ustawienia prędkości przez SET ale w momencie przestawienia manetki na ON i dzięki temu mogę cały czas z nią jeździć włączoną i nic mi się nie pali na desce:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazizocha Zgłoś #217 Napisano 12 Czerwca 2008 oki więc w jaki sposób mogę sprawdzić czy lampka jest rzeczywiście spalona i jak ją ewentualnie wymienić??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinGlobus Zgłoś #218 Napisano 12 Czerwca 2008 Mam pytanko czy może któryś z kolegów mi pomoże mam passata 2001 highline ale bez tempomatu, kto pomoze to uruchomić,powie co mam nabyć itp... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #219 Napisano 12 Czerwca 2008 Mam pytanko czy może któryś z kolegów mi pomoże mam passata 2002 highline ale bez tempomatu,kto pomoze to uruchomić,co mm nabyć itp... Ppzdrawiam a co szukac Ci się nie chce ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #220 Napisano 13 Czerwca 2008 Mam pytanko czy może któryś z kolegów mi pomoże mam passata 2001 highline ale bez tempomatu, kto pomoze to uruchomić,powie co mam nabyć itp... Pozdrawiam nawet szukac nie trzeba przeczytaj ten caly temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach