DaraZ Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam! Skrzynia automat - 4 biegowa. Panowie rozleciał sie wkońcu automacik ...co było do przewidzenia Po miesiącu stania zachciało mi się wkońcu zabrać za ten samochód... Skrzynia zachowywała się tak : Generalnie ruszyć się nie dało.. tzn. Wciskam gaz do połowy, auto wchodzi na 3 tyś obrotów i rozpędzenie do 40km/h zajmuje chyba minute tak się ślizga.. i tak generalnie do 3ciego biegu.. jak już 3ci bieg wejdzie to skrzynia pracuje prawidłowo! Na 4 również. Co może być powodem takiego zachowania ? Tarczki na 1 i 2 biegu ? Ślizga się okropnie.. Czy ktoś miał podobnie i wie co może być uszkodzone ? Planuje sam się pobawić w remont tejże skrzyni A co.. do odważnych świat należy - a i tka mam czym jeździć na codzień. Zresztą nie są to aż tak skomplikowane rzeczy jak większość pisze Ewentualnie jest opcja wymiany skrzyni.. ale problem jest dostac taką samą tj. o oznaczeniu EPV Czy skrzynie EPV można stosować zamiennie z innymi typami skrzyń ? Np. DMX montowane równiez w TDIkach - vw / audi ? albo DMV ? Tak na prawde czym różnią sie te skrzynie ? Chyba ew. mogą rożnić się obudową mocowaną do silnika bądź plytą zaworową?? dziękuje za sugestie - licze, że ten temat pogłębi wiedze wszystkich na temat automatów pozdrawiam serdecznie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2009 Nikt nigdy automata nie rozbierał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 19 Sierpnia 2009 nic dziwnego że fachowcy za naprawe automatów śpiewają od 4 tyś to chyba nie taka prosta sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #4 Napisano 19 Sierpnia 2009 Nikt nigdy automata nie rozbierał ? Z merca owszem, kilka i z powodzeniem- latają. W Twoim przypadku nie szukałbym innej bo nigdy nie wiem na co trafisz. Wymień komplet tarczek i powinno banglać. Niestety nie pomogę ze skrzynią VW bo jeszcze nie miałem przyjemności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #5 Napisano 19 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedź ! Czyli potwierdziłeś w jakiś sposób moje przypuszczenia - tarczki. Tak właśnie zamierzam zrobić. Powinno się udać. ziewal - Moim zdaniem fFachowcy żeby dać gwarancje na coś takiego to wymieniają co się da.. cały komplet.. stąd potem 4tyś.. 6tyś... i nie wiadomo ile jeszcze. Dla nich dobry interes.. zarabiają na robocie , zarabiają na częściach. Tak czy inaczej nie chce się wdawać w rozmowy nt. czy dam rade samemu czy trzeba oddawać do wysokiej klasy specjalistów A sama konstrukcja skrzyni to nie jest jakaś wielka filozofia.. Wkońcu nikt z tych fachowców nie ma wykształcenia o specjalizacji automatyczne skrzynie biegów ) Interesuje mnie tylko czy ktoś miał doczynienia z takimi skrzyniami lub podobnym przypadkiem. Oraz to co jeszcze może miec wpływ na ślizganie się 1 i 2 biegu.. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi ZIEWAL - widze, że jesteś z Trójmiasta.. znasz tutaj jakiegoś fachowca od ASB ? albo sklep z częsciami do ASB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #6 Napisano 19 Sierpnia 2009 w żadnym wypadku nie chciałem Cię zniechęcić co do skrzyni to polecam kumpla szwagra naprawia automaty w starej oliwie przy starym rynku na wprost młyna wjazd w ul. Kwietną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2009 Spokojnie, nie zniechęciłeś W weekend ruszam z pracą Skrzynia juz wyjęta.. teraz tylko grzebać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #8 Napisano 19 Sierpnia 2009 A sama konstrukcja skrzyni to nie jest jakaś wielka filozofia.. Wkońcu nikt z tych fachowców nie ma wykształcenia o specjalizacji automatyczne skrzynie biegów Dokładnie tak jak mówisz. Jeśli będziesz miał jakieś problemu z nabyciem części to atakuj mnie na GG i wypytam u mojego dostawcy. Do merca komplet części wychodził mnie niecałe dwa koła wraz z olejem. Ogólnie jeśli napotkasz na jakieś problemy to pisz na forum, na pewno Twoje doświadczenie się komuś w przyszłosci przyda, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 19 Sierpnia 2009 Czy ktoś miał podobnie i wie co może być uszkodzone ? Temat rzeka Tarczki pracują tylko przy zmianie biegu, nie mają nic do ślizgania się podczas jazdy na którymś biegu! 4 jest mechaniczny więc jak już skrzynka go wrzuci to będzie jechać nawet bez oleju. Stawiam na sprzęgło lub elektrozawór modulacji, ale jakbym wymieniał to cały zespól sterujący Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #10 Napisano 19 Sierpnia 2009 Rzeka to prawda... Czyli jak... zapalam auto, z P wrzucam na D, wciskam gaz i mam MAXIMUM obrotów a auto ledwie co rusza... tak jakbym musnał delikatnie gaz.. chociaz nie wiem czy tak lekko da rade go wcisnąć.. Co Twoim zdaniem może być uszkodzone ?? No i tak to się dzieje az auto nie wrzuci 3.. z tego co odczuwam;-) No i dodam ze olej się spalił... miesięczny olej No i jeszcze sporo opiłków w oleju.. z tarczek? Napewno jesli cos zrobie, jesli zadziała to opisze to na forum! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #11 Napisano 19 Sierpnia 2009 No i dodam ze olej się spalił... miesięczny olej No i jeszcze sporo opiłków w oleju.. z tarczek? Dla mnie tarczki. Zanim rozebrałem pierwszą skrzynie sporo wypytywałem. Jeden z moich 'instruktorów" opowiedział mi właśnie jak istotny jest kolor oleju i co można po nim wywnioskować. Tomek, jeśli jesteś w posiadaniu bardziej fachowej wiedzy na temat automatu i sposobu diagnozowanie to rozwiń temat. Być może pomożesz kilku forumowiczom i będą Ci wdzięczni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #12 Napisano 19 Sierpnia 2009 wciskam gaz i mam MAXIMUM obrotów a auto ledwie co rusza... Objaw sprzęgła jednokierunkowego niskich biegów.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #13 Napisano 20 Sierpnia 2009 Ciekawe.. jesteś pewien ? W sumie jest to prawdopodobne... jest to kluczowy element podczas ruszania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #14 Napisano 20 Sierpnia 2009 Objaw sprzęgła jednokierunkowego niskich biegów.... A kolor oleju? można to jakoś powiązać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #15 Napisano 20 Sierpnia 2009 Ciekawe.. jesteś pewien ? W sumie jest to prawdopodobne... jest to kluczowy element podczas ruszania... raczej jestem pewien... tyle tylko że tego bez rozebrania raczej nie idzie sprawdzić... no może jest jeden sposób który zależy od budowy poszczególnych skrzyn... A kolor oleju? można to jakoś powiązać? nic nie trzeba wiązać ...opiłki są tu odpowiedzią.... spalony olej lub inny nie dotyczy sprzegła jednokierunkowego... zwłaszcza jeśli są opiłki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #16 Napisano 20 Sierpnia 2009 (edytowane) A w jaki sposób po wyjęciu sprzęgła jednokierunkowego idzie określić jego "niesprawność" ? Podejrzewam, że głupie pytanie bo pewnie to widać po wyjęciu... ale tak pytam na zaś.. Po przemyśleniach Czy to nie ten element w sprzęgle jednokierunkowym ulega zniszczeniu?? http://midparts.com.pl/VW_09509601MNP_Hamulec_jednokierunkowy-2340.html Edytowane 20 Sierpnia 2009 przez DaraZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #17 Napisano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) A w jaki sposób po wyjęciu sprzęgła jednokierunkowego idzie określić jego "niesprawność" ? Podejrzewam, że głupie pytanie bo pewnie to widać po wyjęciu... ale tak pytam na zaś.. Po przemyśleniach Czy to nie ten element w sprzęgle jednokierunkowym ulega zniszczeniu?? http://midparts.com.pl/VW_09509601MN...kowy-2340.html Wygląda to tak... skrzynia 4 biegowa mazdy... i pewnie vw będzie tak samo lub bardzo podobnie a tak się sprawdza To assemble, reverse the disassembly procedure. NOTE: Use petroleum jelly to position the needle bearings. CAUTION: When attaching the inner race to the outer race, hold the outer race and verify that the inner race only turns counterclockwise. a jak kolega wyjmie to na 100% będzie wiedział co zniszczone.... a z linku to właśnie jest element wykonawczy sprzęgła i on najczęściej kończy żywot... Edytowane 21 Sierpnia 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #18 Napisano 21 Sierpnia 2009 Dzieki bardzo za odpowiedź !! Nawet nie wiesz na ile rzeczy mnie naprowadziłeś ! W przeciągu kilku najbliższych dni zamierzam rozebrać skrzynie.. będe pisał co i jak - będzie dla potomnych. Mam nadzieje że uda się złożyć i że będzie śmigać jak za młodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #19 Napisano 21 Sierpnia 2009 Dzieki bardzo za odpowiedź !! Nawet nie wiesz na ile rzeczy mnie naprowadziłeś ! W przeciągu kilku najbliższych dni zamierzam rozebrać skrzynie.. będe pisał co i jak - będzie dla potomnych. Mam nadzieje że uda się złożyć i że będzie śmigać jak za młodu Powiedz mi tylko czy Masz chociaż szkic co się po kolei rozbiera.... od tego trzeba zacząć, bo to najważniejsze wspierać się literaturą... a reszta to luz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariomarlon Zgłoś #20 Napisano 21 Sierpnia 2009 Witam Moze ci nie bardzo pomoge ale mialem to samo kiedys w renalt scenic 2 pierwsze tarczki do wymiany przy 3 tys zaczynal jechac .... jak dzwobnilem do serwisow Lublin i okolice to cena do...5 tys zlotych Jak przez przypadek zapytalem w zwyklym warsztacie to dali mi namiary na goscia ktory tylko to robi zaplacilem ... 1600zl ...roznica ogromna....i auto jezdzi... Pozdro ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach