DaraZ
-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O DaraZ
- Urodziny 11.08.1985
Informacje osobiste
-
Imię
Darek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
GA
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
-
Rok produkcji
2002
-
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Witam. Troche się nieodzywałem ale mam kilka aut znajomych rozebranych na placu i ogólnie w domu bywam przez 10 min na obiad;) Skrzynia jeździ.. ustąpiło ślizganie.. ogólnie poruszam się passatem:) Mozna więc powiedzieć ze sukces.. Tylko delikatnie szarpie czasem ale na 95% to wina oleju... Czyściłem chłodnice pod cisnieniem i obecny olej wypłukał troche syfu z niej.. jestem juz po 1 statycznej wymianie i jest lepiej.. zrobie kolejną i powinno być idealnie.. więc prawdopodobnie koło 2tyś zł zaoszczędzonych... -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Dzięki Panowie! Jak już mówiłem chyba, mechanik pasjonat ze mnie, chociaż czasem też dzięki temu dorabiam Bo na codzień wdrażam systemy informatyczne w firmach :-) Rozkładałem już chyba wszystko właśnie oprócz automatu Prawda taka, że wydać 3000zł na usługi firm naprawiających skrzynie nie miałem w tym momencie. Generalnie porównując zakupione tarczki 1 biegu z resztą tarczek = reszta wyglądała tak jak zakupione nowe Przyczyną spalenia 1 biegu jest prawodopobnie za długa jazda z niskim stanem oleju. Wyciękający olej z ASB na powrocie z kilkuset kilometrowej trasy. Poprzedni właściciel mówił mi o tym i dlatego też dostałem dobrą cene za auto - mimo kosztów naprawy. Koszta na razie to: 671zł - regeneracja konwertera 266zł - tarczki + przekładki 1biegu + olej i filtr + jazda do wa-wy = nie jest to nawet połowa tego co pewnie gdzies bym zapłacił. Tak więc, podsumowując.. jak sie uda to bomba! Jak się nie uda to strace tak na prawde 266 zł + olej + swoją prace Sprzęgło i tak było do regeneracji. -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
W tym tygodniu się wszystko okaże Skrzynie dzisiaj złożyłem, dałem nowe tarczki + przekładki (www.midparts.com.pl). Założyłem zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne (www.samko.pl). Skrzynie wrzuciłem do auta, teraz tylko poskręcać, zalać olejem - oczywiście patrząc na temp oleju itp. Zobaczymy.. albo będzie jezdzić albo dalej jeżdze moim wiekowym (leczy cudownym) oplem a na passata popatrze -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Właśnie nad olejem się w tym momencie zstanawiam.. co wlać.. Chyba wybór padnie na olej FEBI.. Ustalenie ciśnienia liniowego? Chyba o czymś zapomniałem Albo coś przeoczyłem w mojej literaturze fachowej dot. skrzyni. Przybliżysz coś? -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Rozłożyłem to... prasa dała rade wieloklinowi.. No i jak się okazało to właśnie tam leżała usterka.. tarczki spalone, przekładki zużyte... -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Mam np. coś takiego http://rapidshare.com/files/271062316/schemat_ag4.pdf.html Element 802 do 803.. mam to złożone w całość.. i wlasnie kwestia dobrać się do tego co jest między nimi.. Chyba znalazłem... http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4434385 O ile dobrze zrozumiałem to musze to wyprasować... Gdyby ktoś szukał informacji o regeneracji sprzęgła : www.samko.pl - dzięki kujon Koszt regeneracji sprzęgła do 4-biegowej skrzyni to 683zł (560zł + VAT) Bardzo konkretni ludzie. Przygotują mi identyczne sprzęgło na piątek, zregenerowane. Przyjeżdzam do nich, wymieniam sprzęgła i moge wracać! -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Tak na prawdę, chodzi o to jak wyciągnąć to koło wraz z ośką co jest zintegrowane z reszty... Tego etapu nie potrafie przejść.. Może tak mocno trzyma na tym wieloklinie.. może sprobuje to delikatnie na prasie wyprasować... nie wiem... -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Tam leży taka część w tyle.. takie koło z ośką... jak to wyjąć z tego ? Wtedy problemu nie będize:) A nie masz jeszcze przypadkiem tych części? -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Nie wiem jak rozebrac to sprzęgło dalej.. Stoje w miejscu -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Dzisiaj dokładnie to sprawdze. Wczoraz zabrakło czasu już na to. Może spalony z powodu braku ciśnienia oleju w skrzyni ślizganie się elementów = bez ciśnienia nie są w stanie się dobrze "ścisnąć" tarczki i inne elementy. Oto właśnie sprzęgło K1. Zielone kreseczki tam są tarczki Czerwona kreska odbezpieczony pierscień zabezpieczający Patrząc od prawej : Pierwsze koło (patrz zdj.2) - zespawane z ośką - nieruchome Drugie koło - To z pierscieniem - rusza się - wyraźnie gotowe do wyjęcia Trzecie i czwarte koło z zębatami (zdj.3) - jedność.. osadzone na wieloklinie I teraz właśnie nie wiem jak to rozebrać... Zastanawiam się (patrz zdj. 2) czy w te dwa otwory na przedzie wałka nie wsadza się jakiegoś klucza i nie odkręca. Bo to jest tak jakby taki osobny dekielek na końcu tego wałka. DODANE : Chyba jednak się nie odkręca... To koło trzecie chyba musi zejść w dół z wieloklinu.. tylko pewnie trzeba znaleźć jakieś zabezpieczenie W książce jakby pomineli ten etap. Tzn. jest opisane wyciągnięcie tego pierścienia zabezpieczającego, ale u nich nie ma nic wspomniane o pozbyciu się 1 koła - którego nie wiem jak się pozbyć. Teraz tłok: Czy tam gdzie oznaczyłem na czerwono tłok powinien mieć jakąś powierzchnie cierną ? tamtą powierzchnią dotyka do metalowego pierscienia za którym znajdują się tarczki. Możliwe, że jego jedynym zadaniem jest dociśnięcie i tyle. I jeszcze jedno pytanie ? Gdzie najlepiej regenerować sprzęgło ? Dodam, że jestem z Trójmiasta i najlepiej tak w okolicach warszawy.. bo chciałbym osobiście zajechać i wymienić albo poczekać ten dzień i zabrać odrazu sprzęgło spowrotem.. -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Panowie - rozebrałem ! Obyło się bez większych komplikacji - wręcz powiedział bym, że dla kogoś kto myśli przy rozkładaniu złożenie nie będzie problemem na pewno! Nie potrafie jedynie rozebrać sprzęgła K1... nie wiem jak to zrobić. Niestety w tym momencie nie moge zgrać zdjęć - dopiero jutro wtedy opisze dokładniej to sprzęgło. 1) Tarczki - 80% tarczek pomierzyłem (bo reszta jest w tym sprzęgle) i trzymają wymiary.. Książka podawała przy większości np. 0.061" a moje mają np. 0.060 - 0.0595 - tak więc tarczki zużyte nie są! Wyglądają wręcz bardzo dobrze - są na nich nawet te farbryczne nacięcia. 2) Sprzęgło jednokierunkowe - tutaj nie zdązyłem dokładnie się przyjrzeć wszystkiemu ale ze wstępnej diagnozy - działa bez zarrzutu, wygląda dobrze, rolki się kręca, nic nie połamane. 3) Mam pytanie co do tłoków (elementów dociskowych tarczek). Np. http://midparts.com.pl/Oryginalny_tlok_Piston_Acummulator_34-781.html Czy taki tłok również powinien posiadać jakąś warstwe ścierną (taką jak np. na tarczkach) ? 4) Cała reszta również nie wzbudza jakiś podejrzeń. Naprwade dobrze ta skrzynia wygląda. I teraz pytanie - Pisałem, że 1,2 bieg to nie chce jechać a 3 i 4 później działa idealnie. Później ktoś napisał, że 4ty bieg jest mechaniczny, że bez oleju pojedzie. I teraz założenie/teza.. Czy jest możliwość, że aż tak się rozwaliło sprzęgło hydrokinetyczne ?? Może to tak na prawdę 1,2 i 3 bieg - nie da się jechać a jak wrzucał mi 4 (mechaniczna?) to było ok? Przez to okropne ślizganie ciężko wyczuć zmiane biegów... Nie wiem sam co mysleć teraz.. -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Tak, mam. Mam książke ATSG dot. skrzyń 096-097. Jest dokładnie opisane co i jak. Też mi się tak wydaje, że to nie jest nic wielce trudnego. Rozkładałem silniki i wiele innych wynalazków i zawsze po złożeniu działały Więc czemu ma się nie udać.. Mariusz - dzięki ! Takie info zawsze coś podpowiada, coś wnosi! Prawdopodobnie pójdzie do wymiany komplet tarczek i to "Łożysko" sprzęgła jednokierunkowego i powinno śmigać - ale to się okaże po rozłożeniu. -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Dzieki bardzo za odpowiedź !! Nawet nie wiesz na ile rzeczy mnie naprowadziłeś ! W przeciągu kilku najbliższych dni zamierzam rozebrać skrzynie.. będe pisał co i jak - będzie dla potomnych. Mam nadzieje że uda się złożyć i że będzie śmigać jak za młodu -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
A w jaki sposób po wyjęciu sprzęgła jednokierunkowego idzie określić jego "niesprawność" ? Podejrzewam, że głupie pytanie bo pewnie to widać po wyjęciu... ale tak pytam na zaś.. Po przemyśleniach Czy to nie ten element w sprzęgle jednokierunkowym ulega zniszczeniu?? http://midparts.com.pl/VW_09509601MNP_Hamulec_jednokierunkowy-2340.html -
Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?
DaraZ odpowiedział DaraZ → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Ciekawe.. jesteś pewien ? W sumie jest to prawdopodobne... jest to kluczowy element podczas ruszania...