DaraZ Zgłoś #21 Napisano 21 Sierpnia 2009 Tak, mam. Mam książke ATSG dot. skrzyń 096-097. Jest dokładnie opisane co i jak. Też mi się tak wydaje, że to nie jest nic wielce trudnego. Rozkładałem silniki i wiele innych wynalazków i zawsze po złożeniu działały Więc czemu ma się nie udać.. Mariusz - dzięki ! Takie info zawsze coś podpowiada, coś wnosi! Prawdopodobnie pójdzie do wymiany komplet tarczek i to "Łożysko" sprzęgła jednokierunkowego i powinno śmigać - ale to się okaże po rozłożeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #22 Napisano 23 Sierpnia 2009 Panowie - rozebrałem ! Obyło się bez większych komplikacji - wręcz powiedział bym, że dla kogoś kto myśli przy rozkładaniu złożenie nie będzie problemem na pewno! Nie potrafie jedynie rozebrać sprzęgła K1... nie wiem jak to zrobić. Niestety w tym momencie nie moge zgrać zdjęć - dopiero jutro wtedy opisze dokładniej to sprzęgło. 1) Tarczki - 80% tarczek pomierzyłem (bo reszta jest w tym sprzęgle) i trzymają wymiary.. Książka podawała przy większości np. 0.061" a moje mają np. 0.060 - 0.0595 - tak więc tarczki zużyte nie są! Wyglądają wręcz bardzo dobrze - są na nich nawet te farbryczne nacięcia. 2) Sprzęgło jednokierunkowe - tutaj nie zdązyłem dokładnie się przyjrzeć wszystkiemu ale ze wstępnej diagnozy - działa bez zarrzutu, wygląda dobrze, rolki się kręca, nic nie połamane. 3) Mam pytanie co do tłoków (elementów dociskowych tarczek). Np. http://midparts.com.pl/Oryginalny_tlok_Piston_Acummulator_34-781.html Czy taki tłok również powinien posiadać jakąś warstwe ścierną (taką jak np. na tarczkach) ? 4) Cała reszta również nie wzbudza jakiś podejrzeń. Naprwade dobrze ta skrzynia wygląda. I teraz pytanie - Pisałem, że 1,2 bieg to nie chce jechać a 3 i 4 później działa idealnie. Później ktoś napisał, że 4ty bieg jest mechaniczny, że bez oleju pojedzie. I teraz założenie/teza.. Czy jest możliwość, że aż tak się rozwaliło sprzęgło hydrokinetyczne ?? Może to tak na prawdę 1,2 i 3 bieg - nie da się jechać a jak wrzucał mi 4 (mechaniczna?) to było ok? Przez to okropne ślizganie ciężko wyczuć zmiane biegów... Nie wiem sam co mysleć teraz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #23 Napisano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) 2) Sprzęgło jednokierunkowe - tutaj nie zdązyłem dokładnie się przyjrzeć wszystkiemu ale ze wstępnej diagnozy - działa bez zarrzutu, wygląda dobrze, rolki się kręca, nic nie połamane. Czyli w jedną stronę się kręci a w druga blokuje.... ?? bo tak powinno być Co do konwertera to od 3 lub 4 biegu (w zależności od skrzyni) wchodzi tzw. lock-up czyli połączenie sprzęgła w konwerterze na stałe. Jeśli rozwalone jest "wirniki" do przekazywania momentu za pomocą oleju to może tak być, że konwerter do wymiany, ale czy to to ?? a i jeszcze jedno... w konwerterze też jest jednokierunkowe sprzęgło, tak więc może kolega coś połączy ze sobą. Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #24 Napisano 23 Sierpnia 2009 Powiem tylko że na pewno jeśli były opiłki w oleju sprzęgło hydrokinetyczne jest do wymiany, bądź regeneracji. Jest to część nierozbieralna (ale tylko w teorii). Sprzęgła hydrokinetyczne mają wewnątrz tarcze które są wyważone wraz z obudową. Niestety opiłki uszkodzonych części skrzyni dostają się do wewnątrz i nie da się ich usunąć bez "rozbiórki". Zastanawiają mnie te opiłki wewnątrz skrzyni które mogły spowodować "ślizganie" się 1 i 2 biegu. Skoro mówisz że wszystko jest jak jest napisane w książkach częstą przyczyną mogą być zapchane bądź uszkodzone elektrozawory znajdujące się w płycie sterowniczej a odpowiadające za dopływ oleju i zmianę biegów. Czyli zawory odpowiedzialne za 1 i 2 bieg uszkodzone auto rusza z 3 biegu (zjawisko ślizgania się- głośno myślę). Zajrzałbym w te elementy. Podsumowując konwerter do regeneracji bądź wymiany. Spalony olej to też zastanawiające (jaki powód). U mnie spalony olej był ale ze względu na jego niski stan. Jeśli spalony olej to i części musiały dostać w tyłeczek. Nie ma możliwości aby to przeżyły bez szwanku. Ja bym przy okazji wymienił tarczki (to niewielki koszt). Więcej mi nic nie przychodzi do głowy. Życzę powodzenia. Małe OT. Duży plus za odwagę. Ja mimo iż widziałem jak się rozbiera skrzynię nie podjąłbym się jej naprawy. Tzn. rozebrać bym rozebrał ale złożyć to już inna rzecz. Jak widziałem mechanika z tą suwmiarką i wkładającego tarczki po kolei mierząc głębokość i wymierzając odległości..... Ehhhh próbuj będę zaglądał w temat i kibicował ci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #25 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Czyli w jedną stronę się kręci a w druga blokuje.... ?? bo tak powinno być Dzisiaj dokładnie to sprawdze. Wczoraz zabrakło czasu już na to. Spalony olej to też zastanawiające (jaki powód). Może spalony z powodu braku ciśnienia oleju w skrzyni ślizganie się elementów = bez ciśnienia nie są w stanie się dobrze "ścisnąć" tarczki i inne elementy. Oto właśnie sprzęgło K1. Zielone kreseczki tam są tarczki Czerwona kreska odbezpieczony pierscień zabezpieczający Patrząc od prawej : Pierwsze koło (patrz zdj.2) - zespawane z ośką - nieruchome Drugie koło - To z pierscieniem - rusza się - wyraźnie gotowe do wyjęcia Trzecie i czwarte koło z zębatami (zdj.3) - jedność.. osadzone na wieloklinie I teraz właśnie nie wiem jak to rozebrać... Zastanawiam się (patrz zdj. 2) czy w te dwa otwory na przedzie wałka nie wsadza się jakiegoś klucza i nie odkręca. Bo to jest tak jakby taki osobny dekielek na końcu tego wałka. DODANE : Chyba jednak się nie odkręca... To koło trzecie chyba musi zejść w dół z wieloklinu.. tylko pewnie trzeba znaleźć jakieś zabezpieczenie W książce jakby pomineli ten etap. Tzn. jest opisane wyciągnięcie tego pierścienia zabezpieczającego, ale u nich nie ma nic wspomniane o pozbyciu się 1 koła - którego nie wiem jak się pozbyć. Teraz tłok: Czy tam gdzie oznaczyłem na czerwono tłok powinien mieć jakąś powierzchnie cierną ? tamtą powierzchnią dotyka do metalowego pierscienia za którym znajdują się tarczki. Możliwe, że jego jedynym zadaniem jest dociśnięcie i tyle. I jeszcze jedno pytanie ? Gdzie najlepiej regenerować sprzęgło ? Dodam, że jestem z Trójmiasta i najlepiej tak w okolicach warszawy.. bo chciałbym osobiście zajechać i wymienić albo poczekać ten dzień i zabrać odrazu sprzęgło spowrotem.. Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez DaraZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #26 Napisano 24 Sierpnia 2009 Witam włacze sie do tematu ponieważ tez mam automata tyle ze tiptronic 5 biegow i podobny problem tzn na pierwszym i drugim biegu skrzynia slizga ale mniej niz u kolegi bo ja sie rozpedzam bez wiekszego problemu nie mniej jest to strasznie denerwujące Zawiozłem kiedys auto do aso by sprawdzili i nic zadnych błedow Zaobserwowałem iz slizganie jest zwiazane z niedomykaniem sie "sprzegła lock-up " dokładnie mowiąc to sprawa wyglada tak ruszam z jedynki dodaje gazu obroty wchodza na 2,5 tys i dopiero zaczyna ciagnac ale nie czuje całkowitego dopiecia sprzegła to samo jest na 2 biegu a teraz najdziwniejsze sa sytuacje w ktorych sprzegło lock-up dopina sie na 2 biegu nastepuje to dokładnie przy predkosci 50 km/h i jest dopiete do pred. ciut powyżej 30km gdy schamuje sie do tej predkosci lock-up znow wchodzi na połsprzegło druga ciekawostka to taka ze na 3 biegu nastepuje dopiecie lock-up ale tylko wtedy gdy dzignia biegow jest w pozycji "D" jesli jest na "+ -" czyli na zmianie recznej nastepuje domkniecie przy duzo wyzszej predkosci Nie wiem o co chodzi wymieniłem filtr i olej w skrzyni oczywiscie na oryginalny vw (60zl/L) i nic sie nie zmieniło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #27 Napisano 24 Sierpnia 2009 Nie wiem jak rozebrac to sprzęgło dalej.. Stoje w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #28 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Nie wiem czy o to chodzi ale u mnie w skrzyni jak zagotował się olej to te części były do wyrzucenia (zgrzały się ze sobą) , na wierzchu wrzucone tarczki i czujnik który od gorąca się stopił.. Mi się wydaje że wygląda podobnie do twojego sprzęgła. A tak wyglądało podczas składania. wewnątrz są takie sprężynowe zapinki, tu podczas montażu. Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #29 Napisano 24 Sierpnia 2009 Tam leży taka część w tyle.. takie koło z ośką... jak to wyjąć z tego ? Wtedy problemu nie będize:) A nie masz jeszcze przypadkiem tych części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #30 Napisano 24 Sierpnia 2009 A nie masz jeszcze przypadkiem tych części? Niestety nie mam. Wszystkie zostały u mechanika a on wywalił je na złom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #31 Napisano 24 Sierpnia 2009 Tak na prawdę, chodzi o to jak wyciągnąć to koło wraz z ośką co jest zintegrowane z reszty... Tego etapu nie potrafie przejść.. Może tak mocno trzyma na tym wieloklinie.. może sprobuje to delikatnie na prasie wyprasować... nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #32 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) I jeszcze jedno pytanie ? Gdzie najlepiej regenerować sprzęgło ? Dodam, że jestem z Trójmiasta i najlepiej tak w okolicach warszawy.. bo chciałbym osobiście zajechać i wymienić albo poczekać ten dzień i zabrać odrazu sprzęgło spowrotem.. tutaj załatwiałem do forda.... http://www.samko.pl/ i byłem zadowolony. Jak mają na miejscu to wymieniają, jak nie to regenerują Twoje, tyle tylko że nie wiem ile to trwa... ale najlepiej zadzwoń i będzie wiadomo. Co do rozłożenia chyba nic nie pomogę, jedynie mogę powiedzieć że w fordzie wyjmuje się zabezpieczenie na tej ośce. Po drugie jak Masz rozrysowane elementy skrzyni, powinno być widać czy są jeszcze jakieś zabezpieczenia w tym miejscu. Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #33 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Mam np. coś takiego http://rapidshare.com/files/271062316/schemat_ag4.pdf.html Element 802 do 803.. mam to złożone w całość.. i wlasnie kwestia dobrać się do tego co jest między nimi.. Chyba znalazłem... http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4434385 O ile dobrze zrozumiałem to musze to wyprasować... Gdyby ktoś szukał informacji o regeneracji sprzęgła : www.samko.pl - dzięki kujon Koszt regeneracji sprzęgła do 4-biegowej skrzyni to 683zł (560zł + VAT) Bardzo konkretni ludzie. Przygotują mi identyczne sprzęgło na piątek, zregenerowane. Przyjeżdzam do nich, wymieniam sprzęgła i moge wracać! Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez DaraZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #34 Napisano 25 Sierpnia 2009 Rozłożyłem to... prasa dała rade wieloklinowi.. No i jak się okazało to właśnie tam leżała usterka.. tarczki spalone, przekładki zużyte... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #35 Napisano 26 Sierpnia 2009 No i jak się okazało to właśnie tam leżała usterka.. tarczki spalone, przekładki zużyte... czyli robota na finiszu.... tylko nie zapomnieć ustalić też ciśnienia liniowego na odpowiednim poziomie, o oleju nie wspomnę... i cieszyć się jazdą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #36 Napisano 26 Sierpnia 2009 Właśnie nad olejem się w tym momencie zstanawiam.. co wlać.. Chyba wybór padnie na olej FEBI.. Ustalenie ciśnienia liniowego? Chyba o czymś zapomniałem Albo coś przeoczyłem w mojej literaturze fachowej dot. skrzyni. Przybliżysz coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #37 Napisano 26 Sierpnia 2009 (edytowane) Właśnie nad olejem się w tym momencie zstanawiam.. co wlać..Chyba wybór padnie na olej FEBI.. Ustalenie ciśnienia liniowego? Chyba o czymś zapomniałem Albo coś przeoczyłem w mojej literaturze fachowej dot. skrzyni. Przybliżysz coś? Raczej zalałbym esso... odpowiednie do tej skrzyni... taniej i polecane przez producenta. A co do ciśnienia .... pytasz Masz tyle że do skrzyni mazdy... ale procedura we wszystkich podobna. Jedynie potrzebne są dane ciśnienia, miejsce podłączenia manometru, i czym się reguluje, bo pewnie linki gazu nie posiadasz.... sprawdza się dokładnie na konkretnym położeniu skrzyni... ponieważ np. na D jest inne niż na R.,.. wszystko jak zaleca producent skrzyni... a wszystko jak już skrzynia jest na samochodzie. A CZEMU TO TAKIE WAŻNE... bo zużycie poszczególnych elementów np. spalenie tarczek, szarpanie, wolne lub zbyt szybkie załączanie poszczególnych biegów to wina złego ciśnienia. Nawet niski bądź zbyt wysoki poziom lub zapchany filtr zmienia jego wartość. A myślałeś czemu się spaliły u Ciebie... np. zbyt małe ciśnienie i tarczki miały uślizg... ale to tylko sugestia, bo powodów mogło być tysiąc np. płyta sterowania. Ale już nie mieszam. Nie wiem czy się spotkałeś ale część zakładów nie daje gwarancji jeśli nie wymieni pompy... a standardem jest że wymieniają każdemu bez patrzenia czy jeszcze się nadaje czy nie. http://tkosior.w.interii.pl/Line%20Pressure.doc Edytowane 26 Sierpnia 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaraZ Zgłoś #38 Napisano 30 Sierpnia 2009 W tym tygodniu się wszystko okaże Skrzynie dzisiaj złożyłem, dałem nowe tarczki + przekładki (www.midparts.com.pl). Założyłem zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne (www.samko.pl). Skrzynie wrzuciłem do auta, teraz tylko poskręcać, zalać olejem - oczywiście patrząc na temp oleju itp. Zobaczymy.. albo będzie jezdzić albo dalej jeżdze moim wiekowym (leczy cudownym) oplem a na passata popatrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #39 Napisano 30 Sierpnia 2009 czekamy z niecierpliwością i trzymam kciuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #40 Napisano 30 Sierpnia 2009 Jak mówiłem kibicuję tobie. Będziesz pierwszym człowiekiem który beż podstaw bawił się ze skrzynią automatyczną. Oby wszystko poszło O.K. Jeśli wszystko będzie o.k. to szacuneczek dla ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach