byry007 Zgłoś #41 Napisano 24 Sierpnia 2009 na liczniku mam ponad 260tys ale na pewno jest więcej bo nie można sie dostać do oryginalnego przebiegu bo są jakieś problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #42 Napisano 24 Sierpnia 2009 Rozwiązanie tego problemu z żółtą kontrolką niskiego stanu oleju okazało się bardzo proste... Walnięty jest microstyk przy zamku maski silnika i komp nie odczytuje otwarcia maski... by go zresetować trzeba 1 ) zdjąć pokrywę plastikową przy zbiorniczku od wspomagania kierownicy 2 ) wypiąć szarą wtyczkę ( idzie do niej kobel od zamka maski silnika 3) w środku są dwa styki należy za pomocą drucika zrobić ich zwarcie 4 ) włączyć zapłon i wyłączyć 5) i po sprawie ( postaram się wkleić zdjęcie może mi się to uda ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #43 Napisano 24 Sierpnia 2009 Pofatygowałem się wyszukać kartkę na której powinna być informacja kiedy dokładnie wymieniałem olej i kiedy jest następna wymiana... no i znalazłem była przypięta w trochę dziwnym miejscu z odczytem z deski rozdzielczej wynika o zgrozo że czeka mnie niebawem wymiana oleju i filtrów czyli to 0,5 litra oleju spalania na 10 tyś to norma... uffff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #44 Napisano 24 Sierpnia 2009 a i jeszcze coś butelka whisky została u mnie... elektryk się roześmiał nic nie chcial nawet gdy nalegałem ... powiedział tylko moje drzwi są otwarte zapraszam no i to już koniec mojej walki z żółtą kontrolką Teraz muszę jeszcze radio rozpracować... ( Nie mam kodu bo zgodnie z instrukcią właściciel auta z książeczki ma wyciąć ten kod i trzymać w bezpiecznym miejscu ) Ale jak powiedziedział mi już elektryk to też nie jest problem Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło i wszystkim doradzającym bardzo dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arnow79 Zgłoś #45 Napisano 9 Stycznia 2010 nie bierze nic, przebieg 160, a faktyczny 210 , wyszedł na serwisie, dobrze, że nie 400 leję olej castrol edge td z normą vw, ale przy następnej wymianie zmieniam na motula, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kleine87 Zgłoś #46 Napisano 9 Stycznia 2010 to ja tez sie wypowiem.. przebieg 165k i narazie odpukać daleki jestem od spalania litra na 1000, przy normalnej jeździe bez katowania na autostradach przy 7000km dolałem jakoś z 200-300 ml, wiec gitara chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr82 Zgłoś #47 Napisano 9 Stycznia 2010 a ja swoim paskiem mam zrobione 196000, od wymiany zrobiłem około 4500km wziął mi około 250ml, olej jakim jest zalany to castrol edge 5w30 z normą 507. Tak mi go w VW w serwisie zalali bo poprzedni własciciel tez na takim oleju podobno jeździł był serwisowany long life. Zauważył ze wiecej bierze przy wiekszych prędkościach, po miescie prawi nic. Ale to i tak nie jest źle z takich ilosci oleju jakie mi bierze jestem bardzo zadowolony. Wczesniej mialem opla astre 2.0 dti to mi brał okolo 0,4 litr na 1000km, i nie bylo różnicy czy miasto czy trasa. Wiem ze lepiej by było zeby wogule nie brał, no ale silniki z turbiną cos zawsze łykają. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OGRODNIK Zgłoś #48 Napisano 9 Stycznia 2010 Ja od wymiany do wymiany dolewam 0.5l a przebieg 302tys... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo_2882 Zgłoś #49 Napisano 5 Lutego 2010 Witam, ja już raz wymieniałem uszczelniacze i raz pierścienie jakieś 18 tyś km temu silnik benzynowy 1.6 102km 198kkm i po wymianie termostatu i czujnika szaleje olej idzie jak paliwo a kopci jak cholera i śmierdzi przy tym niesamowicie 2 dni temu wymieniony olej na Castrol 5W50 i dziś już stan na połowie bagnetu i co to może być. A to moja mała dygresja, chyba sprzedam tego złoma bo coraz częściej stoi u mechanika niż jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gooral Zgłoś #50 Napisano 21 Czerwca 2010 witam panowie to ja mam taki temat: pasek '00 1.6 (nie znam kodu silnika) Swiecilo mi sie 2x pomaranczowo olej na desce wiec zalalem go do 4/5 max na bagnecie i zanotowalem przebieg). (weszlo jakies 0,5l oleju) Jakies 800-1000km pozniej kontrolka znowu sie swieci (od dolania oleju przejechalem jakies 30km wiec nei wiem dokladnie ile tym razem ubylo (w minute po zgaseniu silnka bagnet pokazywal ponizej minimumczyli dokladnie jak ostatnio jak sie zaswiecilo) obstawiam na 300-500ml pytania: 1 czy to norma (zwlaszcza, ze benzyny chyba tez pali sporo na trasie 8,5l? zwlaszcza ze lubie pocisnac i auto rzadko schodzi ponizej 3-4krpm bo silnik nie wydala.. i jezdze z pelnym bagaznikiem (nie ciezko ale mysle, ze z 200kg ladunku jest ciagle (wliczajac mnie) 2 gdzie przyczyna (nie kopci na niebiesko z rury, nie kopci z bagnetu ani spod korka, nei zostawia sladow na ziemii) chodzi gladko etc. 3 naprawiac czy jezdzic z banka w bagazniku (chce to auto uzywac gora 1-2 lata jak je bede sprzedawal to pewnie bedzie warte skrzynke wodki niezaleznie od stanu technicznego... czy pozbywac sie jak najszybciej i kupowac co innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodyguard41 Zgłoś #51 Napisano 21 Czerwca 2010 To ja z innej strony. Czy jest mozliwe zeby od wymiany do wymiany nie bralo nic oleju? Jezdze glownie po autostradach trasa Polska-Anglia-Polska ,mam nalatane 243tys .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #52 Napisano 21 Czerwca 2010 Mój Pasio też nie bierze oleju w ogóle. Mam 170 tys. - przebieg prawdziwy - auto nie bite. Leje Castrol Edge 5w30 olej do pompowtrysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gooral Zgłoś #53 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) Panowie mam pytanie. Mozecie powiedziec (osoby, ktorym pali duzo i malo oleju) jak jezdzicie na jakich dystansach etc? juz myslalem, ze jest ok (patrz moj poprzedni post nie edytowalem bo inaczej by nie podskoczyl) ale na trasie jakies 600km (4x150km?) musialem dolac oleju 2 razy (za pierwszym razem wlalem kolo 100ml za drugim kolo 300?) wiec cos sie zblizam blisko do tego 1l/1000km zaczyna mnie to strasznie denerwowac (robie tylko dlugie trasy autostradami) bo praktycznie co chwile (gora 2dni) musze sie gdzies na poboczu zatrzymywac i dolewac oleju normalnie porazka... (kiedys jezdzilem vw caddy ktory dopiero jak 300kkm przekroczyl to zaczal brac olej w takich ilosciach) Czy osoby jezdzace podobne dlugie trasy autostradowe (tzn 4krpm jakies 100-140km/h na podobnym silniku (1.6) maja tak samo? znajomy mi powiedzial, ze w passatach tdi (nie pamietal jaki silnik) nowych lekko lali 1-2l pomiedzy wymianami i ze passaty sa znane z apetytu na olej. czy jest jakas chalupnicza metoda by sprawdzic gdzie ten olej idzie? (jak mowilem spaliny wygladaja ok ledwo je widac) edyta: po wlaniu jakiegos hgw do oleju (1/3-1/2 puszki ktora niby trzeba wlac cala) po okolo 500km olej spadl z jakis 3/4 do troszke powyzej 1/2 na bagnecie. bez badziewia spadalo ponizej minimum na mniejszych dystansach. edyta 2: nie to zebym myslal, ze ktos mnie slucha, ale a noz ktos wygoogluje. Mialem silnik zalany 10w40. przy wymienie rozrzadu wlalem 15w40 +troszke motordoktora przejechalem kolo 2-3 tysiece km i cisza (wczesniej sie zdarzala kontrolka poziomu oleju co kilkaset/kilkadziesiat km). Dodatkowo mechanik potwierdzil, ze te silniki lubia olej i jak jest 10w40 to zdaza sie brac olej. Edytowane 3 Grudnia 2010 przez gooral Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malek25 Zgłoś #54 Napisano 25 Lipca 2010 Witam, podlacze sie do tematu, turbine kupilem regenerowana, poza tym zmianiłem tez uszczelniacze trzpieni zaworowych w glowicy i pierscianie tlokowe(chyba ze te musza sie dotrzec ale przejechalem juz 1000 km i roznicy zadnej)jak olej ubywa tak ubywa. Na 100 km 2 mm z bagnetu. Wyciekow z silnika nie ma zadnych, jest suchutko. Prosze o pomoc bo nie moge sobie poradzic z moim ajm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #55 Napisano 25 Lipca 2010 Moim zdaniem zależy to także od stylu jazdy,przynajmniej jest tak u mnie a mianowicie gdy jeżdzę delikatnie ale nie PSJ to na bagnecie stan max ale gdy jeżdziłam dwa tygodnie dzień w dzień do pracy i po rozgrzaniu silnika cisnęłam ostro to na bagnecie ubyło oleju.Dodam że nie są to ubytki jak piszecie 300ml ale już widać niższy stan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #56 Napisano 26 Lipca 2010 Mam przelatane 200.000 i co 2000 km zaczyna mi sie wlaczac kontrolka oleju (na zółto OLSTAND PRUFEN). Czym to moze być spowodowane? Nie widzę wycieków....... hmmmm.... Leje Castrol Edge.....a oleju ubywa.... uprawiam wciaz cykl miejski.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #57 Napisano 26 Lipca 2010 Mam przelatane 200.000 i co 2000 km zaczyna mi sie wlaczac kontrolka oleju (na zółto OLSTAND PRUFEN).Czym to moze być spowodowane? Nie widzę wycieków....... hmmmm.... Leje Castrol Edge.....a oleju ubywa.... uprawiam wciaz cykl miejski.... a uszczelniacze zaworów pierścienie tłokowe uszczelka pod głowicą a i radziłbym zmienić olej na gęstszy to powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #58 Napisano 26 Lipca 2010 a uszczelniacze zaworów pierścienie tłokowe uszczelka pod głowicą a i radziłbym zmienić olej na gęstszy to powinno pomóc już dziś ktoś zwracał Ci uwagę, żebyś nie pisał pierdół !!!!!!!! w silnikach na pompowtryskach trzeba cały czas jeździć na full syntetyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #59 Napisano 26 Lipca 2010 już dziś ktoś zwracał Ci uwagę, żebyś nie pisał pierdół !!!!!!!! w silnikach na pompowtryskach trzeba cały czas jeździć na full syntetyku mozna mowic, tlumaczyc do usra...ej smierci !! i tak nie dotrze !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #60 Napisano 26 Lipca 2010 Kolego ja miałem 1,6 tylko że AHL model orginalny przebieg 275 tyś i grama niedolewałem ale teraz z przebiegiem 160-170 tyś i dolewam gróbo do niego alew widze że silnik jest zalany olejem od spodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach