Skocz do zawartości
Klakiers

Szersze kapcie, ile większe spalanie?

Rekomendowane odpowiedzi

Elo

Chciałbym sie dowiedzieć o ile jest większe spalanie jeśli założy się szersze kapcie?

 

Myślałem o opuszczeniu (wersja GT) i założeniu szerszych opon, ale słyszałem, że spalanie moze być większe nawet o 3l :o

 

Ktoś wie jak jest dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kolego w passku b5 TDI oponki przód 225 a tył 235 i pali mi na trasie 5,5 l to chyba nie dużo na 205/16 wychodzi identyko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

235 tył to juz ładnie ;D o czymś takim u siebie myślę xD

 

gorzej to auto tatusia... ja myślę o kupiniu wenta, albo starszej jettki i z nią się tak bawić co Wy na to ;> ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od zasobu portfela. Jetta na szerokich oponach ładnie wygląda a już nie wspomnę o jeździe. Oponki ładnie szumią no i koleiny w mieście wszystkie Twoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nad tym się zastanawiałem... jak to będzie z prowadzeniem xD

A co do tego spalania, to ono się powiększa jak opony wystają poza karoserię auta czy ogólnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem przy fordzie fiesta 1 litrowej az 215 i nie paliła wiecej ...a jesli nawet to znikoma ilosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na większej/szerszej oponie auto musi palić więcej, fizyki nie oszukasz! ale nie o aż 3l/100km! może 0,5l może 1l i to max! wszystko zależy jeszcze od profilu opony, oporu toczenia i takie tam bzdety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na większej/szerszej oponie auto musi palić więcej, fizyki nie oszukasz! ale nie o aż 3l/100km! może 0,5l może 1l i to max! wszystko zależy jeszcze od profilu opony, oporu toczenia i takie tam bzdety...

 

dokładnie, ja dołożyłem po 20 mm na oponke i spalanie podskoczyło o około 0,25 l/100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie nad tym się zastanawiałem... jak to będzie z prowadzeniem xD

A co do tego spalania, to ono się powiększa jak opony wystają poza karoserię auta czy ogólnie?

A nie wiesz kolego, że koła nie mogą wystawać poza obrys auta? No chyba, że chcesz dowód rejestracyjny zostawić na komendzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś takiego słyszałem...

wie ktoś dlaczego tak jest? Dlaczego to jest zakazane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie coś takiego słyszałem...

wie ktoś dlaczego tak jest? Dlaczego to jest zakazane?

Takie jest prawo :D

3. Prawo a poszerzone koła

 

Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie:

 

Podstawa prawna:

Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

 

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

 

§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:

[...]

9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...);

ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:

a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,

b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,

c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

 

Artykuł ten oznacza przede wszystkim, iż koła nie powinny wystawać poza obrys błotnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to co pisali inni to święta prawda, wystawanie za obrys, spalanie też racja, podniesie się prawie niezauważalnie chyba, że czując szerszą, lepiej przyczepną oponę będziesz wciskał więcej, ale ja osobiście zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad polskimi drogami. Zimówki miałem z przodu 185, na lato pokusiło mnie na 205 (taki powinien być fabrycznie rozmiar) i przyznam się bez bicia-jak znajdę jakieś letnie 185 góra 195 w rozsądnej cenie zamieniam od razu. Każda koleina ciągnie kierownicę, trzeba ją mocno trzymać. Wiadomo na prostej i równej drodze-prowadzenie miodzio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każda koleina ciągnie kierownicę, trzeba ją mocno trzymać

Zgodzę się,ale firma z jakiej pochodzi opona i czy nówka czy używana też robi różnicę, ja śmigam na 205 na alumach i jakoś te koleiny nie przysparzają mi kłopotu. Na totalne koleiny to tylko szerokość opon rowerowych jest dobra. A co do zimówek to max 185 wystarczy w zupełności. Jeśli chce ktoś lekarstwo na tańcowanie w koleinach to musi zmodernizować łączniki stabilizatora i wstawić pełną tylną tuleję metalowo gumową na wahaczu. A wracając do tematu słaby silnik szybko wyczuje opór na szerszych oponach i łyknie więcej, ilość koni pod maską ma tu ogromne znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolegami powyzej. Trzeba tez zaznaczyc ze jezeli rozmiar opon bedziesz mial znacznie wiekszy niz teraz to odczujesz roznice rowniez w mocy silnika (wiadomo - wieksze opory toczenia). Nie wiem w jakim stopniu ale w silnikach benzynowych jest to roznica wyczuwalna. Wez tez pod uwage ze szersze kapciory to gorsza jazda w deszczowe dni poniewaz maja wieksza tendencje do tzw aquaplaningu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że też mam negatywne odczucia co do szerokich kapci, w 3city jest mało dróg gdzie czuł bym się komfortowo na takich oponach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szerokie oponki fajne ale na suchutkie lato. jak miałem w golfie 15" 235 to zarkęty sie ładnie brało. tylę że zawiecha była sportowa i to bardzo niska. co do spalania to nie potrafie stwierdzić bo po pierwsze takiego już golfa kupiłem i po drugie w zasadzie nie było okazji sprawdenia spalania.

oponki wystawały poza obrys sporo, jakoś policja nie zwracała szczególnej uwagi na to bo na błotnikach były takie czarne plastykowe ranty. ale koła po nadwoziu chlapały niemiłosiernie. i na błoto to nie było szans z tymi oponami.

był to golf mk1 GTD. nie wiem ile koni to było bo dawno już ale start to zadziwiał ludzi. z paleniem takiego szerokiego flapa tez nie było większego problemu. ale stare młodzieńcze czasy głupoty i popisów na szczęście mineły. pozdrawiam

co do kolein to strasznie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności