Klakiers Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2009 Elo Chciałbym sie dowiedzieć o ile jest większe spalanie jeśli założy się szersze kapcie? Myślałem o opuszczeniu (wersja GT) i założeniu szerszych opon, ale słyszałem, że spalanie moze być większe nawet o 3l Ktoś wie jak jest dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszcl Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja mam kolego w passku b5 TDI oponki przód 225 a tył 235 i pali mi na trasie 5,5 l to chyba nie dużo na 205/16 wychodzi identyko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klakiers Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2009 235 tył to juz ładnie ;D o czymś takim u siebie myślę gorzej to auto tatusia... ja myślę o kupiniu wenta, albo starszej jettki i z nią się tak bawić co Wy na to ;> ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 8 Sierpnia 2009 Wszystko zależy od zasobu portfela. Jetta na szerokich oponach ładnie wygląda a już nie wspomnę o jeździe. Oponki ładnie szumią no i koleiny w mieście wszystkie Twoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klakiers Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2009 właśnie nad tym się zastanawiałem... jak to będzie z prowadzeniem A co do tego spalania, to ono się powiększa jak opony wystają poza karoserię auta czy ogólnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
...gruby... Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2009 ja miałem przy fordzie fiesta 1 litrowej az 215 i nie paliła wiecej ...a jesli nawet to znikoma ilosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2009 na większej/szerszej oponie auto musi palić więcej, fizyki nie oszukasz! ale nie o aż 3l/100km! może 0,5l może 1l i to max! wszystko zależy jeszcze od profilu opony, oporu toczenia i takie tam bzdety... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #8 Napisano 8 Sierpnia 2009 na większej/szerszej oponie auto musi palić więcej, fizyki nie oszukasz! ale nie o aż 3l/100km! może 0,5l może 1l i to max! wszystko zależy jeszcze od profilu opony, oporu toczenia i takie tam bzdety... dokładnie, ja dołożyłem po 20 mm na oponke i spalanie podskoczyło o około 0,25 l/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #9 Napisano 8 Sierpnia 2009 właśnie nad tym się zastanawiałem... jak to będzie z prowadzeniem A co do tego spalania, to ono się powiększa jak opony wystają poza karoserię auta czy ogólnie? A nie wiesz kolego, że koła nie mogą wystawać poza obrys auta? No chyba, że chcesz dowód rejestracyjny zostawić na komendzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klakiers Zgłoś #10 Napisano 9 Sierpnia 2009 No właśnie coś takiego słyszałem... wie ktoś dlaczego tak jest? Dlaczego to jest zakazane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2009 No właśnie coś takiego słyszałem...wie ktoś dlaczego tak jest? Dlaczego to jest zakazane? Takie jest prawo 3. Prawo a poszerzone koła Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie: Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów. Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami § 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: [...] 9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom: a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła, b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony, c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła; Artykuł ten oznacza przede wszystkim, iż koła nie powinny wystawać poza obrys błotnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2009 Wszystko to co pisali inni to święta prawda, wystawanie za obrys, spalanie też racja, podniesie się prawie niezauważalnie chyba, że czując szerszą, lepiej przyczepną oponę będziesz wciskał więcej, ale ja osobiście zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad polskimi drogami. Zimówki miałem z przodu 185, na lato pokusiło mnie na 205 (taki powinien być fabrycznie rozmiar) i przyznam się bez bicia-jak znajdę jakieś letnie 185 góra 195 w rozsądnej cenie zamieniam od razu. Każda koleina ciągnie kierownicę, trzeba ją mocno trzymać. Wiadomo na prostej i równej drodze-prowadzenie miodzio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2009 Każda koleina ciągnie kierownicę, trzeba ją mocno trzymać Zgodzę się,ale firma z jakiej pochodzi opona i czy nówka czy używana też robi różnicę, ja śmigam na 205 na alumach i jakoś te koleiny nie przysparzają mi kłopotu. Na totalne koleiny to tylko szerokość opon rowerowych jest dobra. A co do zimówek to max 185 wystarczy w zupełności. Jeśli chce ktoś lekarstwo na tańcowanie w koleinach to musi zmodernizować łączniki stabilizatora i wstawić pełną tylną tuleję metalowo gumową na wahaczu. A wracając do tematu słaby silnik szybko wyczuje opór na szerszych oponach i łyknie więcej, ilość koni pod maską ma tu ogromne znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #14 Napisano 9 Sierpnia 2009 Zgadzam sie z kolegami powyzej. Trzeba tez zaznaczyc ze jezeli rozmiar opon bedziesz mial znacznie wiekszy niz teraz to odczujesz roznice rowniez w mocy silnika (wiadomo - wieksze opory toczenia). Nie wiem w jakim stopniu ale w silnikach benzynowych jest to roznica wyczuwalna. Wez tez pod uwage ze szersze kapciory to gorsza jazda w deszczowe dni poniewaz maja wieksza tendencje do tzw aquaplaningu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 9 Sierpnia 2009 Ja tylko dodam, że też mam negatywne odczucia co do szerokich kapci, w 3city jest mało dróg gdzie czuł bym się komfortowo na takich oponach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #16 Napisano 11 Sierpnia 2009 szerokie oponki fajne ale na suchutkie lato. jak miałem w golfie 15" 235 to zarkęty sie ładnie brało. tylę że zawiecha była sportowa i to bardzo niska. co do spalania to nie potrafie stwierdzić bo po pierwsze takiego już golfa kupiłem i po drugie w zasadzie nie było okazji sprawdenia spalania. oponki wystawały poza obrys sporo, jakoś policja nie zwracała szczególnej uwagi na to bo na błotnikach były takie czarne plastykowe ranty. ale koła po nadwoziu chlapały niemiłosiernie. i na błoto to nie było szans z tymi oponami. był to golf mk1 GTD. nie wiem ile koni to było bo dawno już ale start to zadziwiał ludzi. z paleniem takiego szerokiego flapa tez nie było większego problemu. ale stare młodzieńcze czasy głupoty i popisów na szczęście mineły. pozdrawiam co do kolein to strasznie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach