Gość grzegomonia Zgłoś #41 Napisano 19 Sierpnia 2006 Witam Posiadam VW Passat 1.8 T, 1998 rok produkcji Ostatnio zauważyłem jakieś stukanie w przednim zawieszeniu. Mam zamiar wymienić całe zawieszenie w moim samochodzie. Mam tu na myśli wszystkie wachacze + końcówka drążka. Znalazłem na allegro dość ciekawe oferty dotyczące sprzedaży właśnie tego czego potrzebuje, tj. komplet wachaczy. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Czy sprzedawane na allegro wahacze są dobrej jakości. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was. Poniżej podam kilka linków do aukcji ze sprzedawanymi wahaczami. Proszę o ocenę którą firmę wybrać. Oferta 1: Cena 999 zł http://moto.allegro.pl/sh...?item=121586984 Oferta 2: Cena 1150 zł http://moto.allegro.pl/sh...?item=119555136 Oferta 3: Cena 1275 zł http://moto.allegro.pl/sh...?item=119995110 Oferta 4: Cena 1600 zł http://moto.allegro.pl/sh...?item=121329085 Nie wiem, którą firmę wybrać a przyznam szczerze, że ceny sugerowane na allegro są przystępne. Czekam na Wasze opinie. _________________ Forum motoryzacji - http://www.fory.pl/index.php?mforum=moto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #42 Napisano 19 Sierpnia 2006 A sprawdziłeś na szarpakach co stuka? Bo być moze wymienisz te wahacze a okaze sie ze stuki powoduje np zużyta przekładnia kierownicza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #43 Napisano 8 Września 2006 Wlasnie wrocilm z przegladu okresowego. Sprawdzali cale zawieszenie, amorki, drazki na tych takich rozciagaczach, luzy na kierownicy i co tam jeszcze jest potrzebne do przebadania na takim przegladzie. No i caly czas mi cos stuka w zawieszeniu. Bardzo glosno podczas jazdy np po powierzchni parkingowej (plyty z okraglymi dziurami wypelnionymi trawa). No i na przegladzie amorki dobre, luzow nie ma a dalej cos stuka. Co to moze byc? Laczniki stabilizatorow byly wymienione miesiac temu, zreszta wtedy tez stukalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #44 Napisano 8 Września 2006 Postaraj się o fachowca który ocenia zawieszenie bez szarpaka. Moze to troche śmieszne co piszę ale miałem ten sam problem. Na szarpaku ok, pojechałem do fachowca mniej wyposarzonego w sprzęt a bardziej we "wprawne ucho" i usłyszałem: "kopnij pan w koło", potem: "kopnij pan w drugie" - gośc siedział w kanale. Zaledwie pół minuty i wyrok: Wachacz dolny tylny do wymiany. I rzeczywiście gość miał racje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #45 Napisano 8 Września 2006 no i sie obawiam ze moze to byc to. a czy cos moze sie stac jesli to jest ten wahacz i tak sobie stuka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #46 Napisano 8 Września 2006 będzie stukał aż się rozleci, miełem to samo, zrobiłem "wszytsko" według zaleceń speca, ale niestety na jedej stronie i teraz po 2 m-cach mam drugą stronę do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #47 Napisano 8 Września 2006 Jaki przebieg? Zrob taki test na drodze z płyt betonowych albo brukowanej sybko "szarpnij" kierownica w obie strony. Pojawiaja sie stuki? IMHO wyglada mi to na luzy na przekładni kierowniczej, mozesz ich nie wyczuwać jeszcze jako "luz na kierownicy" ale na płytach betonowych juz sie odezwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czysio Zgłoś #48 Napisano 8 Września 2006 Ja w tym roku kupiłem dwa paski b5 i w obu było zawieszenie do wymiany. Zawieszenie wielowachaczowe jest wygodne ale trzeba się liczyć z kosztami. W końcu na każdej stronie jest po cztery sztuki. W pierwszym kupiłem używki i wymieniłem chyba po stówce ale już w drugim wyczaiłem na allegro gościa z Wejherowa co ma hurtownię i kupiłem cały zestaw , 8 wachaczy , łączniki , końcówki drążków , wszystkie śruby i podkładki. Całość to koszt 900zł. Wymieniłem trzy a reszta czeka na później. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #49 Napisano 8 Września 2006 Primera wjezdzajac na plyty betonowe od razu zacznie mi stukac i to prawie na kazdym laczeniu plyt. Dzisiaj dokladniej sie jeszce temu przysluchalem i nie jest to jeden stuk, tylko tak jakby cos dostawalo wibracji na jakies 0,5sekundy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #50 Napisano 9 Września 2006 pewnie padły górne wahacze - wydają bardzo głośne stuki. Najlepiej podnieść auto do góry i sprawdzić luzy na sworzniach gdy koła nie dotykają ziemi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #51 Napisano 9 Września 2006 no ale wlasnie na podnosniku mechanik tez mi sprawdzal zawieszenie i nie widzial nic powybijanego. zauwazyl laczniki ale je wymienilem. Zastanawiam sie jeszcze moze nad ukladem kierowniczym. Moze tam cos jest nie tak ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #52 Napisano 9 Września 2006 ja tez nie byłem pewien co mam uszkodzone w zawieszeniu, gdy auto stało na kołach nie można było niczego wyczuć - żadnych luzów, dopiero gdy auto poszło do góry zobaczyliśmy jak "pracują" sworznie wahaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100 Zgłoś #53 Napisano 11 Września 2006 Gdy miałem wybite wahacze górne to na przeglądzie facet wyczaił tylko jeden z lewej strony, gdy pojechałem do mechanika to gość zrobił taki test: ja krótko ale szybko ruszałem kierownicą w lewo/prawo a on przykładał rękę do każdej części i wyczuwał co jest grane. Okazało się, że wszystkie górne są wybite. Prawdę mówiąc to nie trzeba było nawet niczego dotykać, bo przy ruszaniu kierownicą widać było który wahacz był wywalony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #54 Napisano 11 Września 2006 no ale wlasnie ja bylem teraz na przegladzie i na szarpakach gosc mi kazal tez tak ruszac kierownica a on najpierw z kanalu a pozniej z boku ogladal zawieche i nic nie znalazl luzu. Specjalnie sie go jeszcze pytam czy nie ma nic a nic luzu bo mi cos stuka a on ze wszystko ladnie sie trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #55 Napisano 12 Września 2006 Dziś też sprawdzałem cały przód u mechanika - bo na luzie i sprzęgle klekocze niemiłosiernie. Przód sprawdzałem z 1,5 godziny i nic. Jeździliśmy po dołkach i na luzie stuka niemiłosiernie , więc my znowu na kanał szarpaliśmy , rzucalismy samochodem na wszystkie strony i nic... cisza. Wyjechał i się niczego nie dowiedziałem . Przód robiłem niedawno, więc co to mogło byc... . Pojechałem do znajomego i się przejechaliśmy i okazało się , że facet przerabiał to na innych samochodach - gdzieś walnąłem i się tłumik dobił . Okazało się , że stuki pochodzą od tłumika... jak pręży to cisz, a jak wrzucam na luz to wali - jutro jadę na kanał i odginam tłumik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel Zgłoś #56 Napisano 12 Września 2006 biedrona, Ja miałem motyw z ciągłymi stukami jak jechalem nawet na lekko nierównej powierzchni okazalo sie ze trzeba dogiac te druciki tzw. zaciski i wszystko przestalo pukac teraz jest cisza A jzu mysalem ze to zawieszenie wytzrepane!A tu tak pierdola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sx1100 Zgłoś #57 Napisano 13 Września 2006 Ja miałem motyw z ciągłymi stukami jak jechalem nawet na lekko nierównej powierzchni okazalo sie ze trzeba dogiac te druciki tzw. zaciski i wszystko przestalo pukac teraz jest cisza A jzu mysalem ze to zawieszenie wytzrepane!A tu tak pierdola A możesz bliżej określić o jakich drucikach/zaciskach mówisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel Zgłoś #58 Napisano 13 Września 2006 Innego zdjecia niemialem sciagnelem tu z forum z innego teamtu I znaznaczylem na czerwono!Ale jesli ktos ma dokladniejsze zdjecie zacisku to bylo by mile widziane bede mogl pokazac dokladniej Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #59 Napisano 13 Września 2006 "te druciki tzw. zaciski " - jakie zaciski? gdzie one są? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #60 Napisano 13 Września 2006 o już są - dzięki bo przed napisaniem nie widziałem fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach