Hawaii Zgłoś #41 Napisano 31 Maja 2011 Ja nic nie podważałem. Przekręciłem i już, poszło. Po zaczepach zobaczysz w którą stronę musisz przekręcać. Jest przykręcony 1 śrubą i są 3 zaczepy. I dokładnie tak zrobiłem, widocznie trzeba mocniej pociągnąć. Póki co ani drgnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #42 Napisano 6 Czerwca 2011 Wskazówka dla tych, którz po wymontowaniu starego oryginalnego postanowią założyć nowy nieoryginalny (niestety ja tak zrobiłem): - nie róbcie tego!!! jeśli nowy to oryginał, badź regeneracja. Założyłem nowy chiński i wyczuwam straszne wibracje. W szczególności na drugim biegu, gdzie w obecnych warunkach załącza się dość często. Podobno te wentylatory nie są wcale wyważone. Także dziś wieczorem zabieram sie do regeneracji starego i byc może montażu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #43 Napisano 6 Czerwca 2011 I dokładnie tak zrobiłem, widocznie trzeba mocniej pociągnąć. Póki co ani drgnie. W dolnej części wentylatora jest jakby zapadka/zatrzask. Widać to w postaci 2 "wąsów" sterczących prostopadle do chłodnicy, w kierunku tyłu auta. Te wąsy nalezy scisnąć, wtedy zapadka puszcza i można obrócić wentylator. Podejrzewam, że jak ktoś to zrobi energicznie to i tak obróci bo ta zapadka to nic wielkiego, ale może u Ciebie akurat trzyma ??? ---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:02 ---------- Wskazówka dla tych, którz po wymontowaniu starego oryginalnego postanowią założyć nowy nieoryginalny (niestety ja tak zrobiłem):- nie róbcie tego!!! jeśli nowy to oryginał, badź regeneracja. Założyłem nowy chiński i wyczuwam straszne wibracje. W szczególności na drugim biegu, gdzie w obecnych warunkach załącza się dość często. Podobno te wentylatory nie są wcale wyważone. Ha ! tylko, ze mój stary oryginał to miał dopiero drgania ! Szczotki raczej jeszcze istnialy bo działał ale zuzylo się łożyskowanie:dupablada Nowy oryginał kosztuje prawie 1000 zl, za Hansa Priesa dałem 120 i nie drga, chodzi duzo ciszej od starego. Myslę, że pechowo trafiłeś i nie mozna tu generalizować:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #44 Napisano 6 Czerwca 2011 ja też montowałem w zeszłym roku zamiennik wiatraka (już nie pamiętam jakiej firmy) za 130 zeta i śmiga aż miło i na 2 biegu nie ma drgań - ładnie chodzi. Musiałeś trafić na trefny egzemplarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #45 Napisano 7 Czerwca 2011 Zauważyłem przy starym są jakieś obciążenia na wiatrakach, które wyważają wentylator. Chyba tego brakuje ;(. Oryginał u mnie jest firmy GATE, a zamiennik kupiłem firmy Hart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #46 Napisano 13 Czerwca 2011 W dolnej części wentylatora jest jakby zapadka/zatrzask. Widać to w postaci 2 "wąsów" sterczących prostopadle do chłodnicy, w kierunku tyłu auta. Te wąsy nalezy scisnąć, wtedy zapadka puszcza i można obrócić wentylator. Podejrzewam, że jak ktoś to zrobi energicznie to i tak obróci bo ta zapadka to nic wielkiego, ale może u Ciebie akurat trzyma ??? ---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:02 ---------- Ha ! tylko, ze mój stary oryginał to miał dopiero drgania ! Szczotki raczej jeszcze istnialy bo działał ale zuzylo się łożyskowanie:dupablada Nowy oryginał kosztuje prawie 1000 zl, za Hansa Priesa dałem 120 i nie drga, chodzi duzo ciszej od starego. Myslę, że pechowo trafiłeś i nie mozna tu generalizować:dobrze W dolnej części wentylatora jest jakby zapadka/zatrzask. Widać to w postaci 2 "wąsów" sterczących prostopadle do chłodnicy, w kierunku tyłu auta. Te wąsy nalezy scisnąć, wtedy zapadka puszcza i można obrócić wentylator. Raczej kolego rozszerzyć. Właśnie zdemontowałem swój stary wentylator i dokładnie to sprawdziłem. Pytanie do tych co już wymienili wentylator na nieoryginalny" Jakiej firmy macie te wentylatory, że są ciche???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jszk Zgłoś #47 Napisano 13 Czerwca 2011 Raczej kolego rozszerzyć. Właśnie zdemontowałem swój stary wentylator i dokładnie to sprawdziłem. Pytanie do tych co już wymienili wentylator na nieoryginalny" Jakiej firmy macie te wentylatory, że są ciche???? są ciche bo mają 1/3 mocy oryginalnego. Chińskie wentylatory się kręcą ale wydajności przeważnie nie mają zadnej co bezpośrednio odbija się na wydajności klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #48 Napisano 13 Czerwca 2011 Raczej kolego rozszerzyć. Właśnie zdemontowałem swój stary wentylator i dokładnie to sprawdziłem. Pytanie do tych co już wymienili wentylator na nieoryginalny" Jakiej firmy macie te wentylatory, że są ciche???? A to ciekawe:taksobie, tak mnie to zaintrygowało, że ponownie sprawdziłem i powiem tak: w moim bezwzględnie trzeba było ścisnąć ! Oczywiście nie jest to temat aby zawiązywać tu dyskusję ale wynika z tego, że prawdopodobnie istniały 2 różne rozwiązania zapadki i jak komuś nie wychodzi przy ściskaniu to niech rozszerza:fajny Co przawda wolę wersję do ściskania bo ledwo włożyłem tam 2 palce ale objąłem nimi te wąsy i ścisnąłem a jakbym musiał je rozszerzać to chyba jakimś narzędziem bo szczelina miedzy nimi tak na 3 mm, więc palucha nie ma jak uzyć (miałem ciasno bo robiłem w 2,5 TDI) ---------- Post added at 01:12 ---------- Previous post was at 01:00 ---------- są ciche bo mają 1/3 mocy oryginalnego. Chińskie wentylatory się kręcą ale wydajności przeważnie nie mają zadnej co bezpośrednio odbija się na wydajności klimy. Musiałeś pechowo trafić ! Nie dziw się, że ludzie kupuja zamienniki jak ASO za tak prymitywny wentylatorem życzy sobie ok. 1000 zł ! Mój chodził głośno bo po 11 latach pracy wychechłały mu się znacznie łożyska ! (nie narzekam bo miały przecież prawo:mlask). Ale czemu w czambuł potepiać zaraz zamienniki ? Nie miejmy złudzeń, duza część oryginalnych części tez jest przez chinczyków robiona ! Ba nawet więcej, całkiem prawdopodobne, że "oryginalne" wentylatory też :mlask Co wcale nie oznacza, że wszystko co chińskie jest cacy ! A co mam wybrać gdy mam do wyboru filtr paliwa (do 2,5 TDI) z ASO z napisem na pudełku "Made in China" oraz Knechta z napisem "Made in Germany" (z tym, ze i tak nie wiadomo, czy tylko napis nie jest niemiecki ?) ??? W każdym razie ja kupiłem wentylator "niemieckiej" :fajnyfirmy Hans Pries i mój chodzi dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #49 Napisano 14 Czerwca 2011 A to ciekawe:taksobie, tak mnie to zaintrygowało, że ponownie sprawdziłem i powiem tak: w moim bezwzględnie trzeba było ścisnąć !Oczywiście nie jest to temat aby zawiązywać tu dyskusję ale wynika z tego, że prawdopodobnie istniały 2 różne rozwiązania zapadki i jak komuś nie wychodzi przy ściskaniu to niech rozszerza:fajny Co przawda wolę wersję do ściskania bo ledwo włożyłem tam 2 palce ale objąłem nimi te wąsy i ścisnąłem a jakbym musiał je rozszerzać to chyba jakimś narzędziem bo szczelina miedzy nimi tak na 3 mm, więc palucha nie ma jak uzyć (miałem ciasno bo robiłem w 2,5 TDI) ---------- Post added at 01:12 ---------- Previous post was at 01:00 ---------- Musiałeś pechowo trafić ! Nie dziw się, że ludzie kupuja zamienniki jak ASO za tak prymitywny wentylatorem życzy sobie ok. 1000 zł ! Mój chodził głośno bo po 11 latach pracy wychechłały mu się znacznie łożyska ! (nie narzekam bo miały przecież prawo:mlask). Ale czemu w czambuł potepiać zaraz zamienniki ? Nie miejmy złudzeń, duza część oryginalnych części tez jest przez chinczyków robiona ! Ba nawet więcej, całkiem prawdopodobne, że "oryginalne" wentylatory też :mlask Co wcale nie oznacza, że wszystko co chińskie jest cacy ! A co mam wybrać gdy mam do wyboru filtr paliwa (do 2,5 TDI) z ASO z napisem na pudełku "Made in China" oraz Knechta z napisem "Made in Germany" (z tym, ze i tak nie wiadomo, czy tylko napis nie jest niemiecki ?) ??? W każdym razie ja kupiłem wentylator "niemieckiej" :fajnyfirmy Hans Pries i mój chodzi dobrze W każdym razie ja kupiłem wentylator "niemieckiej" firmy Hans Pries i mój chodzi dobrze Zamówiłem taki sam u siebie w sklepiku z częściami. Odkąd jestem właścicielem Passata stałem się ich stałym klientem także zaoferowali cenę 168 zł z możliwością sprawdzenia czy będzie cicho chodził. Także uważam, że dobra cena. A Ty RomanS ile zapłaciłeś za swój?? PS Już wiem skąd wynikają rozbieżności w tym co ja pisałem o demontażu wentylatora i co Ty pisałeś. Zrobię zdjęcia i opiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #50 Napisano 14 Czerwca 2011 Ja zapłaciłem 140 zzł, ale szczerze mówiąc nie wiem czy to byla całkiem normalna cena bo kupowałem po "dobrej znajomości":mlask (ale zaznaczam, że całkiem legalnie, na fakturę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #51 Napisano 15 Czerwca 2011 RomanS dzięki za pomoc w znalezieniu porządnego wentylatora. Dziś zamontowałem i cisza. Klima chodzi elegancko, a wentylator nawet na II biegu cichutko. Jednak Hans Pries czyli Topran to nie taka do końca chińska firma. Przypomniałem sobie, że kupowałem wahacz dolny( bumerang ) tej firmy i nie było i nie ma z nim problemów. Odnośnie tej zapadki to po raz trzeci w wentylatorze trzeba było ją odgiąć czyli rozszerzyć. Jutro zrobię zdjęcia i dokładnie zaprezentuje. Pozdrawiam i dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #52 Napisano 16 Czerwca 2011 rozszerzenie - na dole bolec się chowa i możemy przekręcić wentylator pozycja normalna - bolec na dole lekko wysunięty co blokuje obrót ściśnięcie - jeszcze bardziej blokujemy obrót wentylatora Co Ty na to RomanS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #53 Napisano 16 Czerwca 2011 Co ja na to ? Jak już wcześniej napisałem nie jest to dla mnie sprawa strategiczna W moim starym wentylatorze nieco inaczej wygląda ten "wąs" odginany. Jest prosty do samego dołu (bez tego łuku) i dość miękki. Należałoby go raczej nie odginać tylko ciągnąć w kierunku prostopadłym do wentylatora aby schował się ten uskok. Na to nie miałem miejsca (jak pisałem było to w A6 2,5 TDI - ciasnota straszna). A ściskanie obu wąsów u samej podstawy daje efekt schowania się uskoku. Wcześniej nie wiedziałem jak to wygląda, więc ściskałem w ciemno i puściło:dobrze Wentylator wygląda na oryginał ale przysięgał nie będę. Byc może też wystepują jakieś drobne różnice w budowie wentylatorów o różnych oznaczeniach ? Ten który ja kupiłem byl zamiennikiem bodaj dla 8 wentylatorów różniących się oznaczeniami:zeco Więc jak pisałem już wcześniej, gdy wentylator nie daje się obrócić to należy coś z tymi wąsami zrobić: rozszerzać lub ściskać:mlask To co przedstawiłeś jest jak najbardziej logiczne, a jak było u mnie to napisałem powyżej:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rubmaz Zgłoś #54 Napisano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Cześć.ja dzisiaj też zauważyłem w moim pasku że wentylator mi nie śmiga i po badaniach stwierdziłem że wentylator ma szczotki chyba zużyte bo czasem tylko trochę się ruszył a inaczej to stał.Wymontowałem wentylator(nie było z tym problemu) i sam silniczek zawiozłem do znajomego elektryka. Mówił że nie ma problemu z regeneracją.Za 75zł zrobi.będzie jak nowy.Nawet gwarancje daje Objawy były takie.Klima działała ale jak stanąłem na chwile to zaczęło coraz cieplejsze powietrze lecieć i w końcu wyłączyło kompresor.kiedy zacząłem znowu jechać klima zaczęła działać bo chłodnica była chłodzona powietrzem. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez rubmaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekk20 Zgłoś #55 Napisano 17 Lipca 2014 Witam, rozkręcał ktoś wentylator na części pierwsze? Szukam wskazówek jak to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #56 Napisano 17 Lipca 2014 Rozbieraj nic trudnego tam nie ma :bry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #57 Napisano 17 Lipca 2014 Witam, rozkręcał ktoś wentylator na części pierwsze? Szukam wskazówek jak to zrobić http://forum.vw-passat.pl/threads/28164-Wentylator-wiatrak-klimy-Sprawdzony-spos%C3%B3b-na-uzdrowienie?highlight=wentylator+klimatyzacji Przejrzyj ten wątek, coś tam powinno być z tego co pamiętam. Generalnie jak już wyciągniesz wiatrak to i poradzisz sobie z otworzeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #58 Napisano 14 Lipca 2016 Witam Panowie poratujcie mam problem tego typu wentylator załącza się, lecz wpada w takie wibracje cały lata że aż słychać w aucie, po podniesieniu maski widać jak lata jakby miał zaraz odfrunąć, wydaje się być stabilnie zamocowany ma delikatny luz jak go się rusza za lopatki nie wiem co tam się dzieje jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #59 Napisano 15 Lipca 2016 Pewnie spadł Ci ciężarek z jednego skrzydełka i dlatego wpada w takie wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #60 Napisano 16 Lipca 2016 hmm jak to wygląda i czy z zewnątrz to zobaczę, czy muszę rozbierać wentylator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach