Skocz do zawartości
Marek

Turbina - Turbodoładowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil-wk

Te spadające obroty to wg mnie wntylator dodatkowy od klimy. Mam 1.8 T i jak wyłączam samochód z włączoną klimą to jest tak samo. Z wyłączoną klimą nie ma tego dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obiecalem, wiec pisze

Seryjne turbiny montowane fabrycznie nie sa az tak drogie, za to ceny w ASO sa abstrakcyjne.

Jak moze zauwazyliscie czesc silnikow 1.8T ma fabrycznie 150KM a czesc 180KM, dla przykladu 180KM ma Octavia RS (co juz napisalem wczesniej). Roznica nie polega wylacznie w software, tam siedza rozne turbiny. Czym sie roznia?

Fabrycznie w 150KM 1.8T dmucha KKK K03. Jest to malutkie turbo, taki wentylatorek Zostalo zaprojektowac by poprawic osiagi bez zadnych negatywnych konsekwencji np. w postaci laga. Mozna powiedziec, ze im sie udalo, laga sie nie doswiadczy. K03 najefektywniej pracuje przy wartosci 12lb ze wzgledu na kostrukcje lopatek wirnika, powyzej nie ma co isc. Dlatego tez maksimum, co mozna wyciagnac z tego silnika z tym turbo to 190-200KM.

Wiadomo nie od dzis, ze apetyt rosnie w miare jedzenia tak wiec taki stan rzeczy sie dlugo nie utrzymal i na rynku pojawilo sie K03 Sport, czyli K03S. Stworzone zostalo na podstawie K03.

K03S jest w stanie przepompowac wiecej powietrza i utrzymac "boost" na poziomie 15lb. Powiekszyl sie problem wywarzenia wirnika by lopatki nie spotkaly sie z obudowa turbiny przy wyzszych predkosciach obrotowych. Powiekszyl sie problem temperatury gdyz konstukcja zewnetrzna turbiny nie ulegla zmianie.

No i jest sobie K04 Siedzi sobie np. w Audi TT 225KM. Ta turbinka jest bardziej efektywna niz K03S. Pracujac na takim samym "boost level" co K03S jest w stanie przepompowac wieksza ilosc powietrza, dlatego tez decydujac sie na tuning silnika i zmiane wiatraczka tylko to powinnismy brac pod uwage

 

czy turbo K04 bez problemowo mozna montowac w pasatach 1.8T nie ma pozniej jakis problemow po ilus tam przejechanych km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można bez problemu montować. Pasuje p&p i problemów nie ma żadnych. Jedyna kwestia to taka, że lepiej podrasować sobie soft z okazji posiadania mocniejszej sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

softa obecnie mam na 185PS , tyle ze mi powoli pada turbo , wiec musze myslec nad wymiana , nie wiem czy szukac seryjnego pod silnik 1.8T czy tez jakiegos innego.Ktos cos moze poradzic ? ile wiecej mocy srednio daje wymiana seryjnej turbiny na K04?

Edytowane przez Remik83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana na nić się nie zda bo to turbo ma inną charakterystykę. K04-15 pochodzi od audi a4 210KM w serii... Można z tego wyciągnąć 250KM przy odpowiednim setupie (wtryski, fpr, pompa, wydech)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha , czylilepszym rozwiazaniem jest zalozenie K03,?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepiej założ K03 jeśli nie chcesz iść wyżej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientujesz sie jak to jest z kosztami w przypadku wymiany na K04 do tego wydechu wtryskow itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie orientuję się w cenach w Polsce... W UK wszystko inaczej kosztuje szczególnie robocizna... Samo turbo to koszt około 3k pln (strzelam w przeliczeniu na złotówki). Najlepiej zerknij na allegro albo ebay polski. Ogólnie potrzebujesz:

-turbo K04-15

-wtryski około 350, 380cc

-regulator ciśnienia paliwa 4bar

-pompa paliwa (np walbro)

-intercooler

-orurowanie

-sprzęgło bo seria długo nie pociągnie szczególnie na dużych kołach

-wydech (nawet nie wiem kto w Polsce robi)

-jakiś lepszy katalizator albo rura

-hamulce to podstawa najlepiej na początek płyn hamulcowy motul

-soft

-robocizna plus pierdoły zaciski, łączniki silikonowe

 

Strzelam - 12k pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki , czyli tak srednio oplacalne ,a nowe K03 tez chyba w granicach 3 tys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ale myśle, że sporo mniej niż 3k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat:

Skończyło mi się turbo (doładowanie jest ok ale po ostatnim ostrym pałowaniu wciagneło mi litr oleju przez ok 500km).

 

Mam silnik 1.8T i chip na 190KM. Turbina wydaje mi się, że seryjna - K03.

Z tego co czytałem, opinie o regeneracji są różne więc wole trochę dopłacić i kupić nową.

 

Znalazłem takie coś:

http://www.allegro.pl/item778989831_vw_audi_1_8t_k03_150_km_nowa_turbosprezarka.html.

http://www.allegro.pl/item793421942_vw_audi_1_8t_k04_180km_nowa_turbosprezarka.html

(1400zł)

Dzwoniłem, rozmawiałem. Są to nowe turbiny, nieregenerowane, angielskie zamienniki. W sprzedaży mają je od wiosny i podobno nie mieli żadnego zwrotu. Rok gwarancji.

 

Z niemieckich ORI najtaniej znalazłem tutaj:

http://moto.allegro.pl/item793723023_turbo_turbina_turbosprezarka_audi_skoda_seat_vw.html

Za turbo do 1.8 cena to 1900+VAT. Rok gwarancji.

 

Moje pytania:

1. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z angielskimi zamiennikami? Co to za ustrojstwo? Mozna spokojnie je wkładać czy warto dać więcej za niemca?

2. Gdzie mogę tanio kupić nowe turbiny? Czy 1900+vat to dobra cena?

3. Mam chipa na 190KM, z logów które robiłem: maksimum zaobserwowanego spec boost to 2290mba a maksimum zaobserwowanego act boost to 2050mba. Nie mam żadnych dodatkowych modyfikacji (dolotu, wtrysków itp) i nie potrzebuję już więcej mocy niż te 190KM.

Czy jeśli wsadzę K04 w miejsce serii to będzie lepiej czy gorzej? Na zdrowy rozum to K04 powinna się mniej męczyć przy takich doładowaniach niż K03. Nie wiem czy to wymaga jeszcze jakiegoś strojenia? (zaznaczam, że nie chce już zwiększać mocy)

4. Polećcie jakiś zakład gdzie mi nic nie spieprzą :) i profesjonalnie wymienią turbo.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Michał

Edytowane przez migor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam do góry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem co kolega wyżej, tyle, że ja mam 186KM po tuningu w VTG. Tez borykam się z turbiną, która już wyraźnie nie ma ochoty ciągać Paska i też borykam się z problemem czy mogę założyć K04 czy tez mam pozostać przy K03. Prośba o poradę, bo interesuje mnie ten problem, zwłaszcza, że do Warszawy nie mam tak daleko więc ewentualne polecenie jakiegoś speca od wymiany turbawki oraz porada, którą turbine wybrać byłoby dużym ułatwieniem. Pozdrawiam

Edytowane przez slaweq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prezentowane przez Was panowie turbiny z allegro wyglądają jak chińszczyzna. Pamiętajcie, że nie ma nic za darmo. Jeśli sprzedawca daje rok gwarancji - to droga wolna. Tylko dowiedzcie się jakie są warunki egzekucji tej gwarancji...

 

Do ceny turbiny trzeba też dorzucić koszty korekty programu, więc lepiej zrobić to u jednego mechanika, który ogarnie soft i turbo (będzie po prostu taniej jak się dogadacie). Inna sprawa, że mając K04 na seryjnym osprzęcie zawsze pozostanie to "a mógbym mieć jeszcze 40KM więcej :P" i się zaczyna dłubanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te 2 pierwsze ktore pokazales to chinszczyzna. nawet tabliczkie nie maja tylko nabite jakies numerki bez producenta. jedynie ta 3 z niebieska tabliczka wyglada na oryginal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest K04 ori : http://moto.allegro.pl/item794101179_turbosprezarka_k04_15_1_8t_nowa_gwara_w_wa_f_ra.html i taką bym kupił... (gdybym chciał niskim kosztem sobie zrobić fajną furę bez dodatkowych modyfikacji). Tyle kosztuje sprężarka, która ma przejechać więcej niż 10.000 km, panowie... Za jakość się płaci.

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Marka,jezeli chodzi o te dzwieki po zgaszeniu silnika,to ja u siebie zabserwowalem taka sytuacje ze to kreci sie jeszcze chwile po zgaszeniu wiatrak od nawiewu.Jezeli wylacze nawiew to tego nie slychac,oczywiscie po dluzszej jezdzie.Zobacz czy sa takie objawy po wylaczeniu nawiewu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności