Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie opisać tutaj mój przypadek który chyba bardzo pasuje pod ten temat. Mianowicie jakieś 2 miesiące temu jadąc na autostradzie przy statycznej jeździe około 2400rpm dwa razy szarpnął tak jak by się silnik przycierał;);). Wystraszyłem się co się dzieje stanąłem sprawdziłem oliwkę ale wszystko był dobrze. Ruszyłem dalej po przejechaniu jakiś 400km znów się pojawiło to samo ale ze zwiększoną częstotliwością aż do momentu że nie dało sie jeździć przy okolicach 2400rpm......poniżej ok jak i również z wdepniętym dość mocno pedałem gazu. Zaniepokojony zacząłem wertować forum i znalazłem post na którym forumowicz opisuje problem z złym kontaktem na 3cim PDku. Po tym miałem już jakiś trop więc zakupiłem sobie uszczelkę pod pokrywę głowicy i czekałem jak będę miał troszkę czasu. Niestety musiałem wyjechać do Koszalina więc troszkę kilometrów miałem do pokonania. Drogę do przejechalem jako tako .....niestety droga powrotna to był już koszmar....szarpania były w przedziale 2000rpm - 2400rpm. Jakoś dojechałem do autostrady A2 i tuż przy zjeździe autko zaczęło pracować na 3 garach. A że wożę ze sobą komputer i VAG-a szybko zdiagnozowałem ze PD 4 zwarcie bądz przerwa do masy. Pozostało mi tylko udać się na pierwszą stację benzynową zakasać rękawy klucz nasadowy w ręke i odkręcać pokrywę. Oczywiście po zdjęciu okazało się że na 4tym pompowtryskiwaczu był zły kontakt - luźny. Po poprawienie i skręceniu odjechałem autkiem pracującym równo i przyjemnie;-).

 

Nadmienię że warto by rodzielić ten temat dla samochodów benzynowych jak i diesla. Jak widać mój przypadek tyczy sie tylko samochodów z silnikiem PD.

 

Przepraszam za długie wypracowanko;-). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy brudny EGR nie spowoduje takich objawów? W końcu działa on tylko przy jednostajnych obrotach a jak wciśnie się pedał to wtedy zaciągane jest czyste powietrze - stąd mógłby być brak objawów przy przyspieszaniu

 

juz sam nie wiem, nie chcę wpaść w wir wymieniania wszystkiego po koleji, tak jak kiedyś w nieszczęsnej sienie. Wolę poczytać wypowiedzi a potem wyciągać wnioski co do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj próbowałem się dobrać do egr-a co skończyło się zjechaniem bruzd na imbus w jednej ze śrub. Ktoś napisał że demontaż zajmuje mu 15 minut a na moje oko, to u mnie bez rozkręcenia dolotu się nie obejdzie. W każdym bądź razie udało mi się looknąć do środka i stwierdziłem, iż jest tam całkiem znośnie, w miarę czysto - daleko do stanu pokazywanych zaworów tutaj na forum gdzie błoto i szlam zalegało w przelocie. Ostatecznie zaślepiłem egr-a i się przejechałem , no i nie zauważyłem różnicy :( Tak że to chyba nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie od dłuższego czasu też występuje ten problem,delikatnie poszarpuje/bije na 3 i 4 biegu ,najczęsciej na 4 przy obrotach 2000/3000 ,nie jest to mocne bicie ale wyczuwalne,myślałem że koła nie wyważone ale juz to zrobiłem ,zmieniałem koła i jest tak samo,przeguby mam ok nie stukają,jak sie auto wyciska bardziej na obrotach to nie ma tego problemu.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam u mnie od dłuższego czasu też występuje ten problem,delikatnie poszarpuje/bije na 3 i 4 biegu ,najczęsciej na 4 przy obrotach 2000/3000 ,nie jest to mocne bicie ale wyczuwalne,myślałem że koła nie wyważone ale juz to zrobiłem ,zmieniałem koła i jest tak samo,przeguby mam ok nie stukają,jak sie auto wyciska bardziej na obrotach to nie ma tego problemu.....

 

a czy kolego bije ci tak na pedałach, budzie i jest takie uczucie jakby to były koła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy kolego bije ci tak na pedałach, budzie i jest takie uczucie jakby to były koła?

 

To raczej nie są tego typu objawy.

Efekt można porównać, jakby były delikatne (ale nie całkowite) przerwy

w dostarczaniu paliwa.

W moim przypadku nic nie czuć na pedałach ani nie ma drżenia - po prostu

lekko poszarpuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na 4tym pompowtryskiwaczu był zły kontakt - luźny

dzięki za dorzucenie swojego przypadku

ale całkiem nie o tym piszemy kolego,

nasza usterka wiąże sie chyba raczej ze skrzynią lub turbo (tak podejrzewam)

gdyby nie działał jeden PD to jazda bylaby ciągle szarpana. to całkiem inny objaw.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie "bije na pedałach" czuć delikatne bicie na budzie,na 4-tym biegu najbardziej przy 60-70 km/h potem ustaje ,koła były wyważane,przeguby są dobre ,chyba że to wewnętrzny się odzywa? ten od skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czuć delikatne bicie na budzie,na 4-tym biegu

ale czuć przy prędkości 60-70km/h przy wciśniętym pedale gazu czy przy samej prędkości ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod obciążeniem (przy delikatnym przyspieszaniu) już nie czuć poszarpywania.

 

Może to jest kwestia odcinania paliwa?

Kiedy silnik jedzie z górki wtedy sterownik odcina dopływ paliwa

(wtedy spalanie średnie wynosi 0.0L/100km).

 

Pytanie czy jadąc ze stałą prędkością nie jest tak, że komputer

uznaje przez chwilę, że jest brak obciążenia i odcina paliwo - wtedy

samochód zwalnia i stwarza obciążenie. W tej sytuacji sterownik

znów załącza paliwo - i tak w kółko...

 

To by było logiczne, ale to chyba nadal nie to

bo na średnim spalaniu nigdy nie zauważyłem, żeby tak skakało

spalanie... chyba, że to dzieje się zbyt szybko, aby komp to wyświetlał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieje się zbyt szybko, aby komp to wyświetlał

na kompa to nie patrz, podaje średnią orientacyjną, która potrafi sie zmieniać raz w góre raz w dół.

 

zauważyłem, że na zimn ym to poszarpywanie u mnienie wystepuję, dopiero gdy natłukę wiecej niż ok. 10-15km ... czyli na rozgrzanym motorze. Czym więcej km tym częściej poszarpuje.

 

---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:26 ----------

 

przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne :/

 

u mnie jak puszcze pedał gazu to jest OK, jak cisnę i zbliżam się do obortów ok 1800 dopiero szarpie, gdy przekroczę 2000 auto jedzie już bez szarpania w pełnym zakresie obrotów nawet aż do 200km/h (próbowałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na kompa to nie patrz, podaje średnią orientacyjną, która potrafi sie zmieniać raz w góre raz w dół.

 

zauważyłem, że na zimn ym to poszarpywanie u mnienie wystepuję, dopiero gdy natłukę wiecej niż ok. 10-15km ... czyli na rozgrzanym motorze. Czym więcej km tym częściej poszarpuje.

 

---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:26 ----------

 

 

 

u mnie jak puszcze pedał gazu to jest OK, jak cisnę i zbliżam się do obortów ok 1800 dopiero szarpie, gdy przekroczę 2000 auto jedzie już bez szarpania w pełnym zakresie obrotów nawet aż do 200km/h (próbowałem)

 

A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np?

 

 

 

Poduszki mam wymienione (oryginalne), także niestety raczej odpada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne :/

 

czyli nie jest to przypadek identyczny jak mój czy Barth`a

 

---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:48 ----------

 

A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np?

 

jaki jest przybliżony koszt wymiany (na ori) tych poduch ?? wie ktoś może w przybliżeniu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki jest przybliżony koszt wymiany (na ori) tych poduch ? wie ktoś może w przybliżeniu ?

 

 

 

Wiem dokładnie ile zapłaciłem :D

Koszt w ASO to ok. 650zł za dwie poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie jak coffin80 , ktos wie co to moze byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem dokładnie ile zapłaciłem

Koszt w ASO to ok. 650zł za dwie poduszki.

 

no to grubo :( hhmmm, nie miałem pojęcia, ze to az takie koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze info od kolegi Elemenateur.

 

 

Są u niego dostępne poduszki silnika AVF/AWX - Lemforder

(z czego jedna jest na zamówienie).

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy niższej temperaturze drganie nie występuje z rana, ale za to gdy jest silnik rozgrzany i jest cieplej już występuje. I o co tu chodzi. Czy wymienione cewki i świece to nie wszystko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności