kazik1313 Zgłoś #81 Napisano 25 Maja 2010 Pozwolę sobie opisać tutaj mój przypadek który chyba bardzo pasuje pod ten temat. Mianowicie jakieś 2 miesiące temu jadąc na autostradzie przy statycznej jeździe około 2400rpm dwa razy szarpnął tak jak by się silnik przycierał;). Wystraszyłem się co się dzieje stanąłem sprawdziłem oliwkę ale wszystko był dobrze. Ruszyłem dalej po przejechaniu jakiś 400km znów się pojawiło to samo ale ze zwiększoną częstotliwością aż do momentu że nie dało sie jeździć przy okolicach 2400rpm......poniżej ok jak i również z wdepniętym dość mocno pedałem gazu. Zaniepokojony zacząłem wertować forum i znalazłem post na którym forumowicz opisuje problem z złym kontaktem na 3cim PDku. Po tym miałem już jakiś trop więc zakupiłem sobie uszczelkę pod pokrywę głowicy i czekałem jak będę miał troszkę czasu. Niestety musiałem wyjechać do Koszalina więc troszkę kilometrów miałem do pokonania. Drogę do przejechalem jako tako .....niestety droga powrotna to był już koszmar....szarpania były w przedziale 2000rpm - 2400rpm. Jakoś dojechałem do autostrady A2 i tuż przy zjeździe autko zaczęło pracować na 3 garach. A że wożę ze sobą komputer i VAG-a szybko zdiagnozowałem ze PD 4 zwarcie bądz przerwa do masy. Pozostało mi tylko udać się na pierwszą stację benzynową zakasać rękawy klucz nasadowy w ręke i odkręcać pokrywę. Oczywiście po zdjęciu okazało się że na 4tym pompowtryskiwaczu był zły kontakt - luźny. Po poprawienie i skręceniu odjechałem autkiem pracującym równo i przyjemnie;-). Nadmienię że warto by rodzielić ten temat dla samochodów benzynowych jak i diesla. Jak widać mój przypadek tyczy sie tylko samochodów z silnikiem PD. Przepraszam za długie wypracowanko;-). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #82 Napisano 25 Maja 2010 A czy brudny EGR nie spowoduje takich objawów? W końcu działa on tylko przy jednostajnych obrotach a jak wciśnie się pedał to wtedy zaciągane jest czyste powietrze - stąd mógłby być brak objawów przy przyspieszaniu juz sam nie wiem, nie chcę wpaść w wir wymieniania wszystkiego po koleji, tak jak kiedyś w nieszczęsnej sienie. Wolę poczytać wypowiedzi a potem wyciągać wnioski co do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vodzu413 Zgłoś #83 Napisano 26 Maja 2010 Wczoraj próbowałem się dobrać do egr-a co skończyło się zjechaniem bruzd na imbus w jednej ze śrub. Ktoś napisał że demontaż zajmuje mu 15 minut a na moje oko, to u mnie bez rozkręcenia dolotu się nie obejdzie. W każdym bądź razie udało mi się looknąć do środka i stwierdziłem, iż jest tam całkiem znośnie, w miarę czysto - daleko do stanu pokazywanych zaworów tutaj na forum gdzie błoto i szlam zalegało w przelocie. Ostatecznie zaślepiłem egr-a i się przejechałem , no i nie zauważyłem różnicy Tak że to chyba nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #84 Napisano 26 Maja 2010 witam u mnie od dłuższego czasu też występuje ten problem,delikatnie poszarpuje/bije na 3 i 4 biegu ,najczęsciej na 4 przy obrotach 2000/3000 ,nie jest to mocne bicie ale wyczuwalne,myślałem że koła nie wyważone ale juz to zrobiłem ,zmieniałem koła i jest tak samo,przeguby mam ok nie stukają,jak sie auto wyciska bardziej na obrotach to nie ma tego problemu..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #85 Napisano 26 Maja 2010 witam u mnie od dłuższego czasu też występuje ten problem,delikatnie poszarpuje/bije na 3 i 4 biegu ,najczęsciej na 4 przy obrotach 2000/3000 ,nie jest to mocne bicie ale wyczuwalne,myślałem że koła nie wyważone ale juz to zrobiłem ,zmieniałem koła i jest tak samo,przeguby mam ok nie stukają,jak sie auto wyciska bardziej na obrotach to nie ma tego problemu..... a czy kolego bije ci tak na pedałach, budzie i jest takie uczucie jakby to były koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #86 Napisano 26 Maja 2010 a czy kolego bije ci tak na pedałach, budzie i jest takie uczucie jakby to były koła? To raczej nie są tego typu objawy. Efekt można porównać, jakby były delikatne (ale nie całkowite) przerwy w dostarczaniu paliwa. W moim przypadku nic nie czuć na pedałach ani nie ma drżenia - po prostu lekko poszarpuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #87 Napisano 27 Maja 2010 na 4tym pompowtryskiwaczu był zły kontakt - luźny dzięki za dorzucenie swojego przypadku ale całkiem nie o tym piszemy kolego, nasza usterka wiąże sie chyba raczej ze skrzynią lub turbo (tak podejrzewam) gdyby nie działał jeden PD to jazda bylaby ciągle szarpana. to całkiem inny objaw. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #88 Napisano 27 Maja 2010 nie "bije na pedałach" czuć delikatne bicie na budzie,na 4-tym biegu najbardziej przy 60-70 km/h potem ustaje ,koła były wyważane,przeguby są dobre ,chyba że to wewnętrzny się odzywa? ten od skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #89 Napisano 27 Maja 2010 czuć delikatne bicie na budzie,na 4-tym biegu ale czuć przy prędkości 60-70km/h przy wciśniętym pedale gazu czy przy samej prędkości ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #90 Napisano 27 Maja 2010 Pod obciążeniem (przy delikatnym przyspieszaniu) już nie czuć poszarpywania. Może to jest kwestia odcinania paliwa? Kiedy silnik jedzie z górki wtedy sterownik odcina dopływ paliwa (wtedy spalanie średnie wynosi 0.0L/100km). Pytanie czy jadąc ze stałą prędkością nie jest tak, że komputer uznaje przez chwilę, że jest brak obciążenia i odcina paliwo - wtedy samochód zwalnia i stwarza obciążenie. W tej sytuacji sterownik znów załącza paliwo - i tak w kółko... To by było logiczne, ale to chyba nadal nie to bo na średnim spalaniu nigdy nie zauważyłem, żeby tak skakało spalanie... chyba, że to dzieje się zbyt szybko, aby komp to wyświetlał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #91 Napisano 27 Maja 2010 przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #92 Napisano 28 Maja 2010 dzieje się zbyt szybko, aby komp to wyświetlał na kompa to nie patrz, podaje średnią orientacyjną, która potrafi sie zmieniać raz w góre raz w dół. zauważyłem, że na zimn ym to poszarpywanie u mnienie wystepuję, dopiero gdy natłukę wiecej niż ok. 10-15km ... czyli na rozgrzanym motorze. Czym więcej km tym częściej poszarpuje. ---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:26 ---------- przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne u mnie jak puszcze pedał gazu to jest OK, jak cisnę i zbliżam się do obortów ok 1800 dopiero szarpie, gdy przekroczę 2000 auto jedzie już bez szarpania w pełnym zakresie obrotów nawet aż do 200km/h (próbowałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #93 Napisano 28 Maja 2010 na kompa to nie patrz, podaje średnią orientacyjną, która potrafi sie zmieniać raz w góre raz w dół. zauważyłem, że na zimn ym to poszarpywanie u mnienie wystepuję, dopiero gdy natłukę wiecej niż ok. 10-15km ... czyli na rozgrzanym motorze. Czym więcej km tym częściej poszarpuje. ---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:26 ---------- u mnie jak puszcze pedał gazu to jest OK, jak cisnę i zbliżam się do obortów ok 1800 dopiero szarpie, gdy przekroczę 2000 auto jedzie już bez szarpania w pełnym zakresie obrotów nawet aż do 200km/h (próbowałem) A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #94 Napisano 29 Maja 2010 A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np? Poduszki mam wymienione (oryginalne), także niestety raczej odpada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #95 Napisano 30 Maja 2010 przy wcisniętym gazie bardziej a jak popuszcze to mniej ale też to jest wyczuwalne czyli nie jest to przypadek identyczny jak mój czy Barth`a ---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:48 ---------- A może to faktycznie coś z poduchami pod silnikiem np? jaki jest przybliżony koszt wymiany (na ori) tych poduch ?? wie ktoś może w przybliżeniu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #96 Napisano 30 Maja 2010 jaki jest przybliżony koszt wymiany (na ori) tych poduch ? wie ktoś może w przybliżeniu ? Wiem dokładnie ile zapłaciłem Koszt w ASO to ok. 650zł za dwie poduszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #97 Napisano 31 Maja 2010 Mam podobnie jak coffin80 , ktos wie co to moze byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #98 Napisano 31 Maja 2010 Wiem dokładnie ile zapłaciłem Koszt w ASO to ok. 650zł za dwie poduszki. no to grubo hhmmm, nie miałem pojęcia, ze to az takie koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #99 Napisano 31 Maja 2010 (edytowane) Najnowsze info od kolegi Elemenateur. Są u niego dostępne poduszki silnika AVF/AWX - Lemforder (z czego jedna jest na zamówienie). Edytowane 1 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #100 Napisano 1 Czerwca 2010 Dziś przy niższej temperaturze drganie nie występuje z rana, ale za to gdy jest silnik rozgrzany i jest cieplej już występuje. I o co tu chodzi. Czy wymienione cewki i świece to nie wszystko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach