Skocz do zawartości
Barth

Mocny zapach spalin i dymienie 1.9 (AVF)

Rekomendowane odpowiedzi

Też o tym myślałem. Musze znaleźć na forum, gdzie zaślepić żeby zostawić klapę gaszącą. Co do zaślepienia EGR, to przede wszystkim zaoszczędzona kasa. W poprzednim aucie, aż pękła obudowa od EGR, zaślepiłem, zrobiłem 30tkm i sprzedałem auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jak zaślepię EGR to zaślepiam od razu klapę gaszącą ? Jesli tak to rozumiem, że silnik "gaśnie" twardo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jak zaślepię EGR to zaślepiam od razu klapę gaszącą ?

Nie.

 

EGR zaślepiasz od strony kolektora.

W aukcji allegro z zaślepkami masz na dole bardzo dokładnie zilustrowane miejsce ich montażu. :ok

 

Zerknij na fotkę w moim temacie, widać na niej również kawałek zaślepki przykręconej od strony zaworu.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/111203-TDI-Bia%C5%82y-Variat-by-vipereeek-Wakacje-))?p=1718710&viewfull=1#post1718710

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ogolnie zadowolony jestes z zaślepienia EGR'a ?

Czy wiąze się z tym jakieś ryzyko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i ogolnie zadowolony jestes z zaślepienia EGR'a ?

Czy wiąze się z tym jakieś ryzyko ?

 

W Twoim przypadku nie, w młodszych autkach jest to już monitorowane i wywala błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko spoko ale czy uwazacie ze mocny zapach spalin to powod normalnej pracy EGR'a ? Ojciec w Rav4 tez ma EGR i wcale nie czuc tych spalin. Do tego ( silnik 2.2 D-cat ) po przejechaniu 8kkm olej czysciutki - a tutaj ktos wspominal ze diesel to od razu czarny, ja w AWX mam czarny olej od razu :).

 

Chcialbym wyeleiminowac ten zapach spalin bo strasznie mnie on denerwuje.

Ostatnio jak pisalem w innym temacie czyscilem caly dolot wraz z kolektorem ssacym EGR'em i po przejechaniu 1000 km EGR suchutki. sciagalem weze zeby sprawdzic po 1000 km i suchutko a zapach spalin dalej ten sam. Myslicie ze to pompka ktoras leje ?

 

Z obserwacji wynika ze chyba na zimnym smierdzi bardziej niz na goracym - ale to moze subiektywne odczucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zobaczcie proszę logi grupy 013 i 023

http://vaglog.rtnet.pl/log_182802.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_182802.html

 

Generalnie patrzyłem i mieszczę się w normie... czy zapach spalin ma coś do rzeczy z moimi pompkami ?

 

Czytałem, ze na intensywny zapach spalin ma wpływ kąt wtrysku...

Chciałem wczoraj sprawdzić w TDI-timming, ale nie znalazłem tam swojego silnika :| ?

Edytowane przez StaryKoniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coście się tych EGRów tak uczepili :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coście się tych EGRów tak uczepili :ocochodzi

 

oj tam oj tam, zobaczysz moje logi co dalem powyżej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobaczysz moje logi co dalem powyżej ?

Są okey, ale ja tam widzę 2 x grupę 13. :hyhy

 

P.S. Sprawdź synchronizację PD (Grupa 4 blok 4). Jak jest w minusie to ustaw na 0 poprawi się temat spalin. :ok

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ktos z okolic bielska bialej kto pomoglby ogarnac temat logow ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są okey, ale ja tam widzę 2 x grupę 13. :hyhy

 

P.S. Sprawdź synchronizację PD (Grupa 4 blok 4). Jak jest w minusie to ustaw na 0 poprawi się temat spalin. :ok

Pozdro.

 

Ups, szacuneczek - tutaj logi z grupy 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_182800.html

 

Będę musiał zobaczyć na spokojnie tą synchronizację PD - jak nagrzeję auto i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może nie do końca w temacie ale chce przystąpić do modyfikacji. W tym celu zaslepiłem juz EGR, a teraz chciałem wyciąć KATa i odziwo co ujrzalem to: prawdopodobnie nie fabryczny katalizator, bądź też nie wiem co to jest. Poniżej daje zdjęcie jak to wygląda, moze ktoś miał styczność. Silnik 1.9 Tdi AHU. Chciałbym samemu to wymontować. Od góry jest bardzo trudny dostęp, ale jest lecz odkręcenie srób jest bardzo ciężkie. Czy od spodu jest lepsze? ktoś wyciągał? Pozdrawiam.DSCF4577.jpg Przepraszam że się w traciłem, ale nigdzie nie mogłem tego znależć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest ''zamiennikowy'' katalizator :) , nie wiem ile jest warty na skupie ale pewnie nie dużo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zobaczycie co z moimi logami z grupy 023

Też nie mam zastrzeżeń. :ok

Powalcz teraz z synchronizacją. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też nie mam zastrzeżeń. :ok

Powalcz teraz z synchronizacją. :)

Pozdro.

 

Ufff - miło słyszeć:)

Jutro wracam od rodziny to auto będzie nagrzane to sprawdzę blok 4, grupę 4 i dam znać koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

tak jak obiecałem to po powrocie sprawdziłem VAGiem, zobaczcie:

 

Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183226.html

Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183227.html

Grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_183228.html

Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_183224.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183225.html

 

 

Sprawdziłem synchronizację (blok 4, grupa 4) i oscyluje 0.0 - 0.6, zresztą sami zobaczcie.

 

Zauważyłem, że auto jak jest nagrzane to spaliny nie smierdzą, śmierdzą jedynie jak auto nie jest rozgrzane.

Co o tym sądzicie..

 

PS. Tak wiem, że temp powinna byc minimum 80*C ale ni hu hu nie mogę auta mocniej nagrzać - w czasie jazdy wskazówka jest praktycznie pionowo, ale stanę na chwilę to po chwili opada..

Jak samochód stoi to nie nagrzeję go ZA ŻADNE SKARBY do 80-90*C (chyba :) )

Edytowane przez StaryKoniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ni hu hu nie mogę auta mocniej nagrzać - w czasie jazdy wskazówka jest praktycznie pionowo, ale stanę na chwilę to po chwili opada..

Termostat do wymiany.

 

Sprawdziłem synchronizację (blok 4, grupa 4) i oscyluje 0.0 - 0.6, zresztą sami zobaczcie.

Ja tam widzę wartości w minusie.

Ustaw synchronizację na 0.

 

A tak swoją drogą troszkę rozbiegana ta synchronizacja, ile masz aktualnie nalatane na tym rozrządzie ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniałem stosunkowo niedawno, ok 10 tys km temu...

Gdzieś czytałem (chyba nawet tutaj), że ktoś też próbowął ustawić synchronizację na "0" i miał 0.0 - 0.6 - 1.1... czyli tak jak ja.

No dobra - to czeka mnie wymiana termostatu - już od dłuższego czasu się do niej przymierzałem.

Dziwne jest jedynie to, że w trasie trzyma temperaturę... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności