robsonek Zgłoś #61 Napisano 23 Maja 2013 Wszyscy piszą o oleju , silniku a o paliwie i jego marnej często jakości jakoś nikt nie wspomniał.Tankuję na różnych stacjach [schell ,orlen,statoil] dla nie zorientowanych "ropka"z tego samego kotła ale każda inaczej "pachnie", od zapachu błota po szczypiący w oczy smród .Różnica prawdopodobnie zależy od dodatków stosowanych przez w/w stacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibon2008 Zgłoś #62 Napisano 23 Maja 2013 Ciekawa sprawa bo wygląda na zbyt dużą dawkę.Czarny dym-nie spalone w całości paliwo .Sprawdz sobie dawkę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #63 Napisano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Długo nie musiałem szukać... ostatnio robiłem zaślepienie EGR, odmę w butelkę (k.... nie zrobiłem dziury i wyszły niezłe jaja ! PAMIĘTAĆ W BUTELCE MUUUUUSI BYĆ DZIURA, bo można narobić sobie z wszystkich uszczelnień silnika bigos jak również uwalić inne rzeczy ! ja chyba miałem szczęście - chyba, ale cały czas obserwuje) Podczas demontażu węży i EGR zauważyłem, że króciec pompy VACUM jest luźny i łzawi od spodu. Bazując na informacjach z tematu o pompie vacum zapukałem króciec młoteczkiem, obkleiłem metalem w płynie (taka pasta co po 12h niby twardnieje jak metal - można nim naprawiać nawet ubytki, kleić itd.) samochód odżył (nawet nie wiedziałem, że może się lepiej zbierać bez programu :-) ), hamulce trochę lepsze, ale co najważniejsze - na zimnym silniku nic już nie kopci, nie śmierdzi tak drażniąco - wiadomo zapach jak zapach, ale standardowy spalin, więc w oczy już nie szczypie :-) u mnie wydaje mi się (bo cały czas to sprawdzam) że winne było za małe podciśnienie z vacum - nie jestem specem i nie wiem co miało to wspólnego z tym dymieniem i zapachem, ewentualnie może zaślepka EGR w tym pomogła (wąż podciśnieniowy od góry zaślepiony, aby nie podnosił, przy silniku blaszka z kwasu 4mm, podciśnienie do gruszki zostawione, aby klapa gaszenia chodziła) ale najważniejsze, że jest ok. No chyba, że to przez wysokie temperatury i prblem pojawi się zimą - nie wiem. Jak by co dam znać Więc podsumowując: - naprawiona nieszczelność na króćcu pompy VACUM - wymiana na sprawną gruszkę gaszenia (membrana była dziurawa) - zaślepienie EGR po problemie jak na dzień dzisiejszy... ---------- Dodano o 08:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:42 ---------- Wszyscy piszą o oleju , silniku a o paliwie i jego marnej często jakości jakoś nikt nie wspomniał.Tankuję na różnych stacjach [schell ,orlen,statoil] dla nie zorientowanych "ropka"z tego samego kotła ale każda inaczej "pachnie", od zapachu błota po szczypiący w oczy smród .Różnica prawdopodobnie zależy od dodatków stosowanych przez w/w stacje. stanowczo nie - nie ważne na jakiej stacji i co wleje, czy orlen, czy bp, czy shell (a nawet v-power) paliwo nie ma uważam związku z tym zjawiskiem... Edytowane 13 Czerwca 2013 przez luzipower Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #64 Napisano 13 Czerwca 2013 problem głównie pojawi się zimą w chłodne dni, i potwierdzam sprawdzone u siebie na każdej stacji tankowane i takie same objawy, paliwo ma się nijak do tego dymienia i gryzienia w oczy dymu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NorbertK Zgłoś #65 Napisano 21 Lipca 2013 Witam, proszę o pomoc. Aktualnie jestem we Francji. Mam problem z szaro czarną chmurą spalin przy zmianie biegów (automatyczna skrzynia biegów). Co mogło się popsuć? Wiem że muszę poszukać mechanika, ale chciałabym mniej więcej wiedzieć czy mnie na czymś nie nacinają. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maci3j Zgłoś #66 Napisano 23 Lipca 2013 Witam,proszę o pomoc. Aktualnie jestem we Francji. Mam problem z szaro czarną chmurą spalin przy zmianie biegów (automatyczna skrzynia biegów). Co mogło się popsuć? Wiem że muszę poszukać mechanika, ale chciałabym mniej więcej wiedzieć czy mnie na czymś nie nacinają. Pozdrawiam Przyczyn moze byc kilka. Koror napewno dobrze zdiagnozowales?? Bo dymi jak masz dziurawa rure od turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #67 Napisano 13 Listopada 2013 Troche moze odkopie:) Czy reszta pasatów poradziła sobie z gryzącym zapachem spalin ? Może ktoś pokazać na jakimś foto tą pompe vacuum i co należy sprawdzić ? Ewentualnie jeżeli nie wizualnie to jak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #68 Napisano 15 Listopada 2013 ja niestety sobie nie poradziłem - myślałem, że jest ok jak było ciepło. Teraz już wiem, że niestety. Jak tylko zrobiło się zimniej problem powrócił. Postaram się zrobić fotkę i podesłać Ci gdzie jest problem z Vacum - choć jak dobrze poszukasz na forum to powinieneś znaleźć info z foto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #69 Napisano 15 Listopada 2013 czyli smród wrócił ? A sprawdzales moze na zimnym silniku pompki na VAG'u ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gruby1983 Zgłoś #70 Napisano 15 Listopada 2013 witam wszystkich jestem tu nowy ale juz tez przerabiałem temat ze smrodem spalin u mnie wyszło ze rozrzad był przestawiony o 3 stopnie i tak niby to robiło tak powiedział mi to pan ktory ma pojecie w dizelku pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #71 Napisano 16 Listopada 2013 A czy ten twoj mechanik poprawil to i przestalo smierdziec ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gruby1983 Zgłoś #72 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) witam tak ustawił na nowo rozrząd i i wypolerował gniazda pd bo jak wymieniałem pompki to poprzendi psełdo fachowcy krzywo wypolerowali je i trzeba było wszystko robic od nowa ale jak narazie wszystko jest ok a tak na marginesie to od lutego jak zakupiłem paska to juz wsadziłem 14 tys i dopiero zaczyna jezdzic pozdrawiam Edytowane 16 Listopada 2013 przez gruby1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #73 Napisano 16 Listopada 2013 W poprzednim pasku również pojawiło się dymienie i gryzący zapach. Winne okazały sie hydrauliczne popychacze, w dwóch juz dziurki sie zrobiły. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #74 Napisano 16 Listopada 2013 witam wszystkich jestem tu nowy ale juz tez przerabiałem temat ze smrodem spalin u mnie wyszło ze rozrzad był przestawiony o 3 stopnie i tak niby to robiło tak powiedział mi to pan ktory ma pojecie w dizelku pozdrawiam wszystkich Jak kupiłem auto to śmierdziało, zmieniłem rozrząd również śmierdziało i śmierdzi nadal, wiec u mnie to nie będzie rozrząd (osoba, u której wymieniałem wymieniała mi wcześniej w 5 innych autach, więc nie podejrzewam o nieprawidłowy montaż) ---------- Dodano o 11:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:42 ---------- czyli smród wrócił ? A sprawdzales moze na zimnym silniku pompki na VAG'u ? Pompki sprawdzone - wszystkie w normie, choć jedna ledwo się mieści - czyli niestety chyba leje. Ktoś mi mówił, że trzeba zamienić ją miejscem z inną i jeszcze raz zrobić odczyt, bo możliwe, że któraś pompka niedomaga, a komp wysterowuje inną na większą dawkę, aby wyrównać - teraz dużo jeżdżę i nie mam czasu tego zrobić. ---------- Dodano o 11:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:46 ---------- W poprzednim pasku również pojawiło się dymienie i gryzący zapach. Winne okazały sie hydrauliczne popychacze, w dwóch juz dziurki sie zrobiły. Po wymianie wszystko wróciło do normy. To może być bardzo pomocna wskazówka - dzięki - obgadam to z mechaniorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gruby1983 Zgłoś #75 Napisano 16 Listopada 2013 powiem tak ja juz mam wymienione juz prawie wszystko w aucie by zaczeło jezdzic bo zona kupiła auto sama i okazało sie mocno zmeczone zyciem:P taniej wyszło by wstawic W8 niz uzdrawiac AVF-a:P ale tak bywa i co do smrodu to faktycznie tez mogą byc popychacze bo dzwoniłem do mechanika i mówił ze tez je wymieniał i odrazu sróby mocujace je a po drodze wałek szklanki i pierscienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #76 Napisano 16 Listopada 2013 czyli poprzedni post ma się nijak do smrodu z rozrządem przestawionym o 3 stopnie - na pewno nie ząbki bo w PD po przestawieniu o jeden ząbek już by ci nie zapalił ( tylko synchro o 3 stopnie to zrozumie). Inaczej mówiąc zrobiłeś prawie kapitalny remont góry silnika i przestało dymić, co było powodem tego się nie dowiemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #77 Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Witam. Pisalem juz w tym temacie ze czuje gryzacy zapach spalin. Na goracym silniku i przy wyzszych temperaturach czuj to dosc ostro ale.nigdy nie bylo dymienia. Nawet przy butowaniu - moze leciutki czarny chyba normalna sprawa. Dzisiaj rano zero stopni odpalilem auto i kleby takiego niebieskawego dymu. Zapach spalin slabo uciazliwy. Tylko bardzo sie przyblizajac do dymu bylo czuc ale nie byl to gryzacy zapach. Rozgrzewal sie 10 min i dalej to samo. Przejechalem moze z 1km i zatrzymalem sie na fajke. Dalej to samo. I po jakiejs minucie dwoch od zatrzymania dym zniknal calkowicie. Tak naglo przestalo dymic. Pozniej zatrzymywalem sie jeszcze 2 razy i nie dymilo. Silnik odpala od szczalu. Gdzie szukac przyczyny ? Pompki sprawdzane na cieplym Ok. Na zimnym nie sprawdzalem. Dodam iz leje mi egr. Czy to mozr byc jego wina ? Moze olej w dolocie z turbo ? Moze pompki leja na zimnym ? Co moge jeszcze sam sprawdzic ? Co kazac mechanikowi sprawdzic ? Edit: w cieple dni jak ogrzewanie nie dziala to temp mam rowno 90 st. Jednak jak zrobilo sie zimno i ogrzewanie dziala to dochodzi max do 80 st przy jezdzie nawet 200 km. Czy to moze byc jego wina ? Czy musze jak najszybciej wymienic ten termostat ? Edytowane 17 Listopada 2013 przez Dandek88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #78 Napisano 17 Listopada 2013 jeżeli tuż po odpaleniu wali na niebiesko to najprawdopodobniej olej spływa z głowicy do cylindrów przez nieszczelne uszczelniacze trzonków zaworowych. Ile ubywa Ci oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #79 Napisano 17 Listopada 2013 No wlasnie nie ubywa. Od wymiany przejechalem juz 5 k i dalej max. Plyn chlodniczy tez okej nie miesza sie z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #80 Napisano 17 Listopada 2013 ja niestety sobie nie poradziłem - myślałem, że jest ok jak było ciepło. Teraz już wiem, że niestety. Jak tylko zrobiło się zimniej problem powrócił. Postaram się zrobić fotkę i podesłać Ci gdzie jest problem z Vacum - choć jak dobrze poszukasz na forum to powinieneś znaleźć info z foto... Moj brat mil podobne objawy i pomogla wymiana pierscieni, bo byly z lekka zjechane:) i teraz nie kopci mu wogole, ale czuc nadal zapach spalin:/ Teraz bedzie ogarnial Pompe:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach