Skocz do zawartości
Zuch

Wąż Turbosprężarki

Rekomendowane odpowiedzi

a co do klejenia taśmą to raczej odpada nie jestem zwolennikiem "łagodzenia objawów" tylko od razu leczyć i mieć spokojną głowę
Jeżeli jest to rura ze strony kierowcy widoczna po otworzeniu maski to wydaje mi sie ze koszt 7zł nie jest dużym wydatkiem chyba, ze chodzi o ta rure od turba co idzie pod spodem to wtedy co innego. Zrob zdjecie i wrzuć to zobaczymy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ zauważyłem po podniesieniu auta, że rura od turbo do intercoolera NIE została wymieniona przez mechanika tylko poklejona cała taśmą. Rura jest cała mokra od oleju jak niektórzy tutaj pisali tylko tak na chłopski rozum to w tej róże ma być powietrze chyba a nie olej?? Z czego ten olej? Z turbo? (*RURA GUMOWA 3B0145828G)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod temat ponieważ zauważyłem po podniesieniu auta, że rura od turbo do intercoolera NIE została wymieniona przez mechanika tylko poklejona cała taśmą. Rura jest cała mokra od oleju jak niektórzy tutaj pisali tylko tak na chłopski rozum to w tej róże ma być powietrze chyba a nie olej?? Z czego ten olej? Z turbo? (*RURA GUMOWA 3B0145828G)

 

Jeżeli miałeś uszkodzony wąż (rurę o której piszesz), jeżeli miał choć małą dziurkę - to klejenie taśmą nie pomoże na długo!! Tylko wymiana.

To że jest ona mokra to nie koniecznie wina turbo - raczej odmy - ten typ podobno tak ma ;-).

Przeczytaj to sobie to (podobnych postów jest dużo):

http://forum.vw-passat.pl/threads/7207-Passat-1-9TDI-04-wyciek-oleju-z-INTERCOOLERA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz w dobrej cenie zamiennik:http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3093943045&ars_source=ars&ars_socket_id=5&ars_rule_id=72

Kup wymień i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2013-04-03 16.07.49.jpg

 

to ten wąż się poci od strony kierowcy na łączeniu, silnik 1.9TDI AVF 131 KM, kolega wyżej dał link do zamiennika ale jak się dobrze przyjrzałem to niezbyt widzę go by pasował inaczej jest wygięty...

 

może ktoś zaproponować dobry zamiennik z allegro do mojego silnika?

Edytowane przez pavvlo1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu poci się ze szybkozłączy? Tam są specjalne podówjne oringi. Ori z VW 15zł za sztuke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takiej wersji nie słyszałem żę tak można to załatwić zawsze był temat całej rury..... i jeśli tak się da to jestem do przodu parę groszy:) akurat jadę jutro do warsztatu z klimą to przekaże im niech rzucą okiem co w końcu z tym można zrobić. Dzięki za info dam znać jutro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie gdzie masz szybkozłącza w b5fl w dolocie IC są oringi. U mnie też był podobny problem wcześniej, z tym ze ewidentnie było widać ze leci spod złączy. Kupiłem oringi i po temacie. ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ale w temacie mowa jest cały czas o innym wężu, ten co pokazujesz raczej nie pęka, tylko puszcza na oringach jak masz zapocone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega wyżej dał link do zamiennika ale jak się dobrze przyjrzałem to niezbyt widzę go by pasował inaczej jest wygięty...

No bo to nie ta rura, kolega podał link do rury która najczęściej pęka (jest ona na dole auta i idzie od turbo do stalowej rury która przechodzi wzdłuż całego przodu do intercoolera). Twoja jest na górze (już za intercoolerem).

W Twoim przypadku to raczej wskazana jest jedynie wymiana o-ringów na nowe, jeżeli nie ma w rurze uszkodzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:wmorde ale dałem ciała...sorki za zamieszanie w ogóle powinienem bostać "bana" :) dziękuje za wyjaśnienie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też był podobny problem wcześniej, z tym ze ewidentnie było widać ze leci spod złączy. Kupiłem oringi i po temacie. ;>

 

Dzisiaj mi mechanik powiedział że te rozwiązanie to pół-środek bo skoro jest olej w wężu to trzeba sprawdzić turbinę i usunąć tam usterkę jeśli występuje a same o-ringi nie załatwią sprawy.... co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założyć nowe oringi i wywalić odme to oleju nie będzie :) , a jak turbo puszcza olej to już regeneracja tylko i wyłącznie , zatem wyczyścić , odme wywalić pod auto i sprawdzać czy dolot się brudzi od turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu tego "łatać" tylko zregenerować turbinę a wtedy wymienić o-ringi...więc jeszcze polatam aż turbo wyraźnie da oznaki że potrzebuje regeneracji...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma sensu tego "łatać" tylko zregenerować turbinę a wtedy wymienić o-ringi...więc jeszcze polatam aż turbo wyraźnie da oznaki że potrzebuje regeneracji...
jak wiesz że to na 100% turbo a nie odma luka.gif" smilieid="528" class="inlineimg" border="0"> inaczej jest sens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, ale w temacie mowa jest cały czas o innym wężu, ten co pokazujesz raczej nie pęka, tylko puszcza na oringach jak masz zapocone.

 

a pęka chyba że to nie tenDSC_0132.jpg

cena w hurtowni jakieś 190zł pozdrawiam i jutro wstawiam... w razie pytań pisac:)

DSC_0125.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0131.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pęka chyba że to nie ten[ATTACH=CONFIG]100950[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100951[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100952[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100953[/ATTACH]

cena w hurtowni jakieś 190zł pozdrawiam i jutro wstawiam... w razie pytań pisac:)

ten konkretny w kształcie litery S jest od niedawna dostępny w zamienniku, do tej pory był tylko w ASO i kosztował ok 400 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wąż wymieniony, EGR wyczyszczony, przedmuch słyszalny w kabinie zniknął, auto odzyskało mocnego kopa:) nie wpada w tryb awaryjny a co za tym idzie nie odłącza turbiny... ( n75 był sprawny wiec wymiana zbędna)

 

koszta zabiegu: przy okazji (filtr powietrza 30zł), wąż 190zł, butelka benzyny uniwersalnej 10zł, pędzle 3zl= 233zł .... robota własna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam taki problem z wężem 3B0145828G z turbiny do rury intercoolera. wyciągnąłem go i ten po przeciwnej stronie też do intercoolera i te węże są na szybko złączkach metalowych pierścieniach zakrzywionych na końcu. Wkładam nowe węże i stare oringi ale nie ma możliwości ich założyć na bolce wystające do zaczepu. widziałem gdzieś w google że ich się nie zaczepia i tak też zrobiłem ale po dodaniu gazu strzał i wydmuc***e rurę od intercoolera. Pytanie brzmi czy zepchnąć auto ze skarpy czy sprzedać na części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musza byc te metalowe obejmy, inaczej zawsze Ci wystrzeli. Te obejmy jak sie nie myle pasuja tylko w jednym polozeniu (zakrzywienie w jedna strone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności