Skocz do zawartości
Gość Kayrol

Hmmm, Sportowy Blow-off . Co i jak ?!

Rekomendowane odpowiedzi

oj tam. Cały rok jezdzilem :) a terz BOV lezy na połce :)

w jaki dokładnie sposób sprawdziłeś różnicę, między "z" i "bez" zaworu? da się to zrobić "vagiem" z bloków, czy odczuwałeś po prostu różnicę że zrezygnowałeś z blow-a? czy było to aż tak odczuwalne- wychoziły ci jakieś błędy na kompie the_wolf ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki dokładnie sposób sprawdziłeś różnicę, między "z" i "bez" zaworu? da się to zrobić "vagiem" z bloków, czy odczuwałeś po prostu różnicę że zrezygnowałeś z blow-a? czy było to aż tak odczuwalne- wychoziły ci jakieś błędy na kompie the_wolf ?

 

może ja odpowiem na to pytanie:

 

wystarczy zdjąć zawór, założyć serię i się przejechać jeszcze tego samego dnia... :P Po założeniu zaworu nie odczuwasz tej innej reakcji na gaz bo po prostu nie jest Ci to potrzebne - auto ma służyć do lansu i robieniu pssss...

 

po powrocie do serii uderza przede wszystkim momentalna reakcja na gwałtowne depnięcie w trakcie delikatnej jazdy.

 

Przy katowaniu i szybkiej zmianie biegu różnicy nie ma praktycznie żadnej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecku , więc dalej pociągnę pytanie - czym jest to spowodowane? chodzi o sprężynę, czy turbawka poprostu za szybko zwalnia przy zciągnięciu nogi z gazu przy atmosferycznym zaworze; bo przecież przepustnica w momencie wciśnięcia gazu momentalnie się otwiera (tak samo w obu przypadkach). Aż muszę sam sprawdzić u siebie bo na blow-ie atmosferycznym jeżdżę już ładny kawałek czasu.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość evolution
Marecku , więc dalej pociągnę pytanie - czym jest to spowodowane? chodzi o sprężynę, czy turbawka poprostu za szybko zwalnia przy zciągnięciu nogi z gazu przy atmosferycznym zaworze; bo przecież przepustnica w momencie wciśnięcia gazu momentalnie się otwiera (tak samo w obu przypadkach). Aż muszę sam sprawdzić u siebie bo na blow-ie atmosferycznym jeżdżę już ładny kawałek czasu.....
sportowy bov ma duza wydajnosc i przy delikatnej jezdzie po prostu nie robi... seryjny juz przy spokojnej jezdzie sie otwiera i turbo bardziej rozkreca( ma wyzsze obroty) i po dodaniu gazu sila rzeczy jest mniejsza dziura turbulum..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym jest to spowodowane?

jak to czym? Nieszczelnością układu dolotowego - tylko. W zamkniętym układzie nie ma znaczenia czy zawór jest otwarty, czy zamknięty - program jest przygotowany na gwałtowne zwiększenie ciśnienia pod wpływem depnięcia na gaz. A w przypadku posiadania otwartego układu dolotowego, depczesz na gaz, do komory spalania wpada przygotowana na odpowiednie warunki powietrzne dawka paliwa a... powietrza brak. W skutek czego mieszanka jest zbyt bogata, silnik nie idzie tak jak powinien i masz efekt "opóźnionej reakcji na gaz".

 

To nie jest naukowy dowód tylko moje rozumowanie. Różnica po przesiadce na seryjny DV jest w pierwszym odczuciu powalajaca :)

 

Nie mniej - muszę stwierdzić, że mój NOWY (czwarty już) seryjny zawór DV wyrzymał miesiąc... (7 tys km) Zły jestem jak cholera - powyżej 4000 obr/min auto wyraźnie słabnie. Zawór nie za każdym razem trzyma ciśnienie do samego końca, co daje się wyraźnie odczuć (silnik strasznie się męczy żeby wkręcić się na 5000 obr/min). Tu przewagę ma atmosferyczny Blow, który raczej się tak szybko nie żużyje! Reklamować to cholerstwo? I na jakiej podstawie... ? Logów z VAGa? przecież mnie wyśmieją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj a ja tak czytam i sie doczekac nie moge kiedy sobie wreszcie wyprobuje jazde z bovem.czekam cierpliwie byle sie jeszcze na alumach polansowac:)

piszecie o lagach ale mysle ze jesli jest to taki lag jak przy wlaczonej klimie to jest to dla mnie do przyjecia.poniewaz jak wlacze AUTO u siebie to samochod sie zachowuje jak na gumce od majtek :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pobs- moja historia z BOVem zaczela sie prawie 2 lata temu. Ktos powiedzial ze sie nie da wrzucic BOVa do 1.8T.... nie uwierzylem i zaczalem eksperymenty. Najpierw z hybryda a potem z pełną atmosfera. Mialem szczescie ze producent zaworów tez chcial potestowac. z hybryda walczylem blisko rok zeby działał, a z BOVem z pół roku. Kilka roznych tloczków, kilka roznych sprezyn, rozne srednice tloczków itp.... w koncu udało się i samochod nie gasł, rekacja na gaz była stosunkowo szybka, praktycznie nie odczuwalny lag. Wszystko super przy jezdzie i zajebiscie glosne pssssssttttt. Pojezdzilem tak trochę.

Dlaczego zdjalem?

primo-zrobilem wydech 2,5" i czuc było benzyna wiec myslalem ze zalewa... chciałem doprowadzic samochod do serii i modowac program

secundo- czasami przy pełnym ogniu zmiana biegów jest dos duza, tzn dlugo trwa i porownywalan fura z ktora jade odrabia 2-3m.... a tego nie lubie :) Zdjalem, lezal na półce, teraz zamontowal kolega w A3 i wszystko bangla u niego.

Przy finalnej wersji BOVa nie mialem najmniejszych błędów na kompie. Cisnienie było wyższe niz na ori DV...

w tej chwili zastanawiam czy znowu nie wrzucic BOVa. W kazdym razie jak by ktos chciał to jest na sprzedaz ewentualnie.

no chyba ze się wezmę i zamontuję u siebie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpusc temat, tym bardziej z czym takim jak to w linku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac

Jak nie podkrecicie cisnienia w ukladzie turbo to lipa. Im wyzsze doladowanie tym glosniejsze tsss. Jezdzilem a3 1.8t 240 koni z chyba 1.2 bara. Miazga. Ze 100 metrow sie ogladali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności