Skocz do zawartości
n0w3y_pl

klimatyzacja nie zalacza sprezarki

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Panowie szukalem lecz nie znalazlem, problem z klimatyzacja, mianowicie, wydawalo by sie ze sprzegielko nie dziala lecz podlaczylem je na krutko i zalacza sprezarke, problem w tym ze mimo tego iz zaloncze jest AUTO na panelu sterowania nie dziala ani wentylator na chlodnicy ani sprezarka, czy jest jakis przekaznik ktory mógl wysiasc ? jutro wezme miernik i przemieze przewody.

     

    Czy przez to ze wentylator nie dziala nawet bezposrednio pod 12v to nie bedzie sie zalaczac kompresor ?

     

    czynnik jest zaladowany a vag nie wyswietla zadnych bledów.

     

    Jakies pomysly mile widziane.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Sprawdź przewód doprowadzajacy prad do spręzarki. A potem pod kierownicą wyjmij przekaźnik od klimy, popatrz jak są ułożone styki przekaźnika i wtedyzmostkuj gniazdo przekaźnika. Górne z dolnymi - czyli pion i lewe z prawymi - czyli poziom. Wtedy zobaczysz czy to wina przekaźnika. Ja tak u siebie zrobiłem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Zrób samodiagnozę Climatronika, być może wykaże Ci błędy powodujące wymienione problemy.:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    a jaka jest kombinacja klawiszowa? pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Wyłaczony zapłon, wciskasz naraz dwa przyciski: {obieg zamkn} + {Econ}, trzymasz przyciski, włączasz zapłon (nie silnik) i czekasz aż zaświeci się wszystko na panelu - wtedy puszczasz guziki i czekasz. Po okolo 20 sekundach klawiszem czerwonym przewijasz błedy... Opis jest w dziale klimatyzacja - zajrzyj tam :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.6 FSI 115KM
    Rok prod: 2006

    Ja mam podobny problem... jako że na climatronicu temperatura ustawiona to 18> a leci ciepłe powietrze... zrobiłem test i nic nie wykazał 444 00

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    Ja mam podobny problem... jako że na climatronicu temperatura ustawiona to 18> a leci ciepłe powietrze... zrobiłem test i nic nie wykazał 444 00

     

     

    Bo test climatronica sprawdza klimatyzacje tylko od strony elektrycznej, ale jesli np. masz niedrozny uklad, lub z jakiegos innego powodu nie wytwarza cisnienia to test nic nie pokaze, a powietrze bedzie lecialo cieple.

    Proponuje najpierw badanie organoleptyczne - dotknij rurek wysokiego i niskiego cisnienia na podszybiu przy zaworkach serwisowych i sprawdz czy jedna jest zimna a druga wyraznie ciepla. Jesli jest inaczej to znaczy ze jest problem z cisnieniem w ukladzie i tutaj przyczyn jest duzo - od przeroznych niedroznosci, na awarii samego kompresora skonczywszy.

    Moze tez byc tak ze instalacja dawno nie byla odgrzybiana i parownik jest juz tak "zarosniety" ze nie schladza powietrza. A moze filtr pylkowy nie byl dawno wymieniany? Musisz posprawdzac wszystko od podstaw.

    Polecam tez wizyte w dobrym warsztacie zajmujacym sie klimatyzacja bo bez podlaczenia manometrow i sprawdzenia jak sie zachowuje uklad w czasie pracy raczej sie nie obejdzie, mozna tylko sobie zgadywac i przy odrobinie szczescia moze komus uda sie strzelic jaka u Ciebie jest przyczyna usterki.

    Edytowane przez Ninja

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2002
    Czy przez to ze wentylator nie dziala nawet bezposrednio pod 12v

    przy padniętym wentylatorze na chwilę powinna włączyć się

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    zmostkowalem przekaznik i klima sie zalacza na stale, czyli przkaznik zepsuty, dzis jeszcze wsadze inny przekaznik ( z mojego auta by byc pewnym ).

     

    samodiagnoza klimatronika nie wykazala uszkodzenia wentylatora a ten nawet bezposrednio pod 12v nie chce gadac ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marcinix

    Cześć wszystkim.

    Jestem nowym użytkownikiem i jeszcze nie za bardzo wiem jak poruszać się po forum.

    Z tego co zdołałem wyczytałem to mam ten sam problem co Maciek na climatronicu temperatura ustawiona 18> a leci ciepłe powietrze. Zrobiłem test klimy i wyszedł błąd 04FA, czyli (siłownik klapy spiętrzającej uszkodzony).Ponadto sprawdziłem rurki wysokiego i niskiego ciśnienia , jak to radził Hubert . Niestety obie rurki nie różnią się znacznie temperaturą.

    Moje pytanie to czy ten siłownik klapy spiętrzającej może być powodem nie chłodnia.

    Czy też może to problem z ciśnieniem w układzie i czeka mnie wizyta w serwisie jak to opisał Hubert.

    pozdrawiam

     

    ---------- Post added at 15:04 ---------- Previous post was at 14:51 ----------

     

    Cześć wszystkim.

    Jestem nowym użytkownikiem forum nie za bardzo wiem jeszcze jak się poruszać.

    Z tego co wyczytałem to mam ten sam problem co Maciek na climatronicu temperatura ustawiona na 18> a leci ciepłe powietrze. Zrobiłem test klimy jak to radził Damian i wyszedł błąd 04FA czyli (siłownik klapy spiętrzającej uszkodzony). Sprawdziłem tez rurki wysokiego i niskiego ciśnienia jak to radził Hubert i niestety nie różrnią cie znacznie temperaturą.

    Moje pytanie to czy ten siłownik klapy spiętrzającej może być powodem nie chłodzenia.

    Czy też może to problem z ciśnieniem w układzie jak to opisał Hubert i czeka mnie wizyta w serwisie?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994

    Kolego nOw3y_pl musisz kilka razy uderzyć w ten wentylator przy skraplaczu. Ich wadą jest to, że lubią w nich zawieszać się szczotki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    koledzy, dziekuje, mozna zamknac temat, Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam jestem nowym użytkownikiem. Potrzebował bym porady odnośnie klimy!!!! Wymieniłem sprężarke gdyż była zatarta a następnie wentylator oraz nabiłem i odgrzybiłem układ również wymieniłem filtr i nadal klim mi nie chłodzi sprawdzając błędy klimy wyskakuje mi 444 00 czyli ze strony elektrycznej wszystko gra PROSZĘ O POMOC bo już nie mam siły hehe

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Po zatarciu sprezarki ZAWSZE nalezy porzadnie umyc caly uklad z opilkow metalu. Czy u Ciebie bylo to zrobione?

    Jesli nie to masz na 100% zawalona dysze rozprezna i coraz wieksza szanse na to ze niewyplukane smieci kraza sobie po przewodach i niszcza drugi kompresor.

    Jak to w ogole dziala? Kompresor zalacza? Dotknij rurki w podszybiu i zobacz czy jedna jest zimna. Upewnij sie ze ci co Ci wymieniali kompresor dokladnie umyli instalacje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Ninja układ był czyszczony, a po włączeniu klimy załącza sie sprężarka i nawiew w środku auta ale nie leci zimne powietrze i nawet po 10 minutach rurki kolo podszybia nadal są takie samej temperatury nie ma żadnych różnic temperatury miedzy nimi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    osuszacz wymieniony ?? układ klimy nabity, szczelny ??

    sprężarka na bank nie chodzi przez te 10 min ;)

    na początek wymienić zawór rozprężny (25 pln), zrób diagnostykę klimy (econ + obieg wewnętrzny .....), jeszcze lepiej będzie jak podłączysz się pod kompa.

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    ja mam takie pytanie, wydaje mi sie ze powinno byc w pasku z klima 2 chłodnice ja u siebie widze tylko jedna albo jestem slepy albo jest jedna tylko niech mnie ktos poprawi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    patrząc od przodu samochodu chłodnica klimy jest przed chłodnicą płynu. Jest 3 razy cieńsza od tej od płynu a wygląda tak:

     

    969429853

     

    i trochę ciężko ją zauważyć :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    aha, jutro sie dokładniej przyglądne, a coś takiego jak filtr kabinowy w pasku to gdzie moge znaleść

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Jak otworzysz silnik to po lewej stronie masz pod szybą taki czarny plastik. Odkręcasz śrubę z wierzchu, wyciagasz plastik i masz pod spodem filtr kabinowy :D

     

    51681835.jpg

    Edytowane przez Danek75

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności