Skocz do zawartości
n0w3y_pl

klimatyzacja nie zalacza sprezarki

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź czy presostat Ci załącza sprężarkę znajduje się on przy chłodnicy klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdzić bo tylko styki przeczyściłem?? oraz jakie są bezpieczniki i gdzie tylko te 2 5A czy są inne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VCDSie sprawdzić w blokach przyczynę nie załączenia sprężarki. Najprsotsza opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W VCDSie sprawdzić w blokach przyczynę nie załączenia sprężarki. Najprsotsza opcja.

które bloki za to odpowiadają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, ale po wejściu w Measuring Blocks w panelu klimy bodajże grupa 001,002 lub 003 i tam masz stan cyfrowy (0.0) Cyfry oznaczają stan sprężarki, za mało czynnika to pokaże, jak coś z temperaturą to tak samo... etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i nagrałem film z włączania i wyłączania sprężarki. Tylko teraz pytanie czy jak robię ON - OFF

to sprzęgło powinno cykać czy jest jakaś zwłoka czasowa po wyłączeniu żeby załączyć z powrotem.

Bo u mnie raz załączy sprzęgło słychać cyknięcie raz nie.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pisałem o sprawdzaniu VCDSem a nie panelem... powinno każdorazowo załączać i wyłączać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na vagu brak błędów jak tylko dodam ostro gazu to jakby rozłączyło sprężarkę i już nie chce załączyć. Czyżby sprzęgło ?

 

EDIT:

Znalazłem panowie przyczynę dlaczego nie działa klimatyzacja.

1. Na VAG-u brak błędów

2. Autodiagnoza klimatronica brak błędów

3. Podmieniałem przekaźnik to samo.

 

Otóż u mnie jest problem najprawdopodobniej z samym sprzęgłem które nie zawsze się załącza choć napięcie dostaje (sprawdzone miernikiem). Kiedy rano odpalę auto włączę klimatyzacje wszytko fajnie chodzi. Ale wiadomo, że sprężarka jest odłączana przy gwałtownych przyspieszeniach przez funkcje klimatronicka (12-Motronic). Na postoju przy przegazówkach również, ale do rzeczy.

Jak klima trochę pochodzi na postoju (około 15min ) to jak np. wyłączę ją to już z powrotem się nie załączy ponieważ sprzęgło nie spina kompresora i muszę tak kilka razy przełączać żeby elektromagnes przyciągnął tarczę sprzęgłową. Więc diagnoza podła na samo sprzęgło albo zaciera się sprężarka. Tylko jeżeli zaciera się kompresor to nie powinno po jakimś czasie znów załączyć sprężarki.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odświeżę temat, oto mam problem z moją klimatyzacja, zostało wymienione osuszacz, chłodnica klimy, przewody, koło magnetyczne sprężarki, dysza na przewodzie wysokiego ciśnienia HP, klima działała do dnia dzisiejszego całe dwa dni, nagle kompresor się wyłączył i sprawdzając ciśnienie na przewodzie lp było 100psi a ma być od 25 do 45 psi, puściłem trochę ciśnienia z układu aby wyrównać ciśnienie bo jest bardzo wysokie w przeliczeniu 6,5 bara a ma być 2. Czy doszło do uszkodzenia sprężarki? Dodam że jak puściłem czynnik do 2 barów to sprężarka dalej nie załącza się, dodam że przewód HP był bardzo zimny a przewód lp zimny że aż woda na nim była i tak samo na przewodach oraz na osuszaczy . Jutro sprawdzę czy sprężarka ruszy na krótko ale może ma ktoś jakieś pomysły ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Odgrzeje kotleta w moim pasku też nie załącza sprężarki.Wymieniona chłodnica osuszacz i wszystkie uszczelki i teraz tak 1 raz była nabita klima i się załączała po 3 dniach puścił zawór sprężarki i zostały wymienione uszczelki bo powstał wyciek. Wymieniłem te uszczelki i nabiłem klimatyzacje, sprężarka nie załącza się, ciśnienie na tym grubszym przewodzie jest 4bar jak mi mierzyli, bezpiecznik cały co może być teraz przyczyna że się nie załącza sprężarka nie podaje prądu do niej. Passat b5 FL Climatronic Proszę o pomoc bo już ręce opadają w warsztacie mówią że za zimno -4.0stopnie czy to może być wina wcześniej jak chyba dobrze pamiętam załączała przy tej temp. A brak bładów po stronie climatronika jak i Vaga.

Edytowane przez tomi190183

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówią, klima nie ruszy jak jest poniżej +4 stopnie bo może spowodować to jej uszkodzenie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem ale dziś właśnie byłem u znajomego mechanika co też zajmuje się klimatyzacja to mówi że jak włączysz na szybę to musi się włączyć i pokazał mi to na innym pasacie chodź jest nowsza wersja. I kto tu ma teraz rację 1 czy 2 mechanik hmm.

 

A mówił mi też że na krótko mam podlaczyc sprężarkę i zobaczyć czy działa ale pytanie czy coś się nie uszkodzi jak myślisz? 18.12.2021 klima działała po puszczeniu czynnika zaworem jak pisałem wyżej już nie działa i nie pamietam jaka była wtedy temperatura.

 

Sprawa rozwiązana przy +3 stopnie zalancza się ale słabo mrozi i przewody chłodne obydwa czy to normalne zima że słabo chłodzi czy wina czegoś innego 

Edytowane przez tomi190183

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, znowu pojawiły się u mnie problemy z załączaniem sprężarki klimatyzacji. 

  1. Brak błędów na VCDS
  2. Autodiagnoza - brak błędów ( podczas diagnozy sprzęgło sprężarki załącza się)
  3. Przekaźnik sprężarki sprawdzony działa ! ( autodiagnoza to potwierdza)
  4. Temperatura powyżej 4C stopni
  5. Kanał 19 wartość "3" co oznacza ??
  6. Kanał 40 wartość "-51C"  co oznacza??

Problem zauważyłem po wymianie sprzęgła ( nie wiem jakie to może mieć znaczenie auto skrzynia manual ? )

Film ukryte menu:

 

IMG_20220221_065310.jpg

IMG_20220221_065319.jpg

 

Wrzucam dla potomnych co oznacza nr 3 

Cytat

 

- 0 = Compressor ON

- 1 = Compressor OFF: Refrigerant Pressure too high (> 32 bar)

- 2 = compressor OFF: Basic setting not performed

- 3 = Compressor OFF: Refrigerant Pressure too low (< 2.0 bar)

- 5 = Compressor OFF: Engine Start Detection

- 6 = Compressor OFF: ECON Mode active

- 7 = Compressor OFF: A/C System / FAN OFF

- 8 = Compressor OFF: Outside Temperature too low (< 3.0 °C)

- 10 = Compressor OFF: Vehicle System Voltage too low (< 10.1 V)

- 11 = Compressor OFF: Engine Temperature too high (> 118 °C)

- 12 = Compressor OFF: Shut-Off requested by Engine Control

- 13 = Compressor OFF: Vehicle System Voltage too high (> 17 V)

- 14 = Compressor OFF: Evaporator Temperature too low

- 16 = Compressor OFF: Compressor Activation faulty

- 17 = Compressor OFF: No or implausible Signal Pressure Sensor

- 18 = Compressor OFF: Vehicle Speed Shut-Off

- 19 = Compressor OFF: Shut-Off requested by Central Electronics Control (Load Management)

 

 

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności