Fedwo Zgłoś #21 Napisano 10 Sierpnia 2011 Też w moim poprzednim służbowym pasku padły wspomniane plastikowe trybiki przekładni planetarnej. Sam silniczek z przekładnią jest przynitowany do stelaża fotela. "Moduł" (czzyli silniczek + przekładnia) też jest zamknięty za pomocą nitów... Zabawa jest niezła. Jako rozwiązanie problemu zapadniętego odcinka lędźwiowego w fotelu zastosowałem napięcie linek sterujących odcinkiem lędźwiowym za pomocą pasków zaciskowych do kabli. Auto po paru tygodniach było do zwrotu, więc nie chciałem pakować w nie kasy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #22 Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Jak samemu rozebrać fotel? Czy oddać do tapicera celem otwarcia fotela i później naprawiać?Cześć Z pomocą nie ma problemu. Podczas naprawy robiłem zdjęcia i mogę wszystko opisać ale do fachowej naprawy musisz mieć dostęp do warsztatu z tokarzem i frezerem. A nawet i to nie gwarantuje że się uda bo może być wyłamany czpień na którym są osadzane te felerne zębatki.http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=58075&stc=1&d=1313093261 U mnie jeden był tylko lekko pęknięty i dało się go skleić. Z tapicerką też nie jest lekko, nawet jak się wie co i jak. Jeżeli pomimo wszystko masz na to ochotę to daj znać. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez Triaczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaczorq Zgłoś #23 Napisano 27 Sierpnia 2011 Witam U mnie też dziś padło pompowanie fotela. Siedzenie pompuje się, ale nie działa góra - dół (dolna część - górna część kręgosłupa). Mam wrażenie że scaliły się komory. Jak napompuje fotel gdy chce puścić powietrze na górę to słychać jak silniczek pracuje ale nie ma efektu. Silniczek też troszkę zmienił dzwięk pompowania. Jest jakby stukot - przeskakiwania. Jaka może być diagnoza. Można spróbować samemu to naprawić? Czy są jakieś wężyki które mogły spaść? TRIACZEK daj schemat siedzenia fotki jak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #24 Napisano 27 Sierpnia 2011 To całe pompowanie to nic innego jak przesuwanie silniczkami takiej jakby kratownicy. Tam nie ma wężyków, ani powietrza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #25 Napisano 31 Sierpnia 2011 Tak to tylko silniczki i linki. Jak chrobocze to najprawdopodobniej popękały zębatki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adventure Zgłoś #26 Napisano 7 Listopada 2011 Triaczek Mam pytanie - (dzięki za zdjecia pomoga) - jak rozebrales fotel? wiem jak od tylu "rozpiąć" tapicerkę fotela ale jak to wszystko zdjąłeś? Czy wypinałeś wtyczki od fotela i demontowałeś do do tej operacji Prosze podziel sie praktyczna wiedza na temat "jak oskubac fotel kierowcy" Pozdrawiam i dziekuje Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #27 Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) Prosze podziel sie praktyczna wiedza na temat "jak oskubac fotel kierowcy" Ja nic nie wymontowywałem a tapicerkę ściągamy tak. Po rozpięciu tapicerki u dołu odczepiamy zaczepy 1 i 2 zaznaczone na zdjęciach. Zaczepy 2 to wszyte w tapicerkę plastikowe rurki o przekroju " c "zaciśnięte na metalowym pręcie. Po zlokalizowaniu rurki należy ją zdjąć, pociągając do siebie. Następnie ile się da podciągamy tapicerkę do góry i jedna osoba musi (wkładając rękę do wewnątrz od tyłu oparcia) znaleźć i wcisnąć śrubokrętem, zatrzaski 5 i 6 gniazd mocowania zagłówka. Druga osoba ma wyciągać gniazda do góry. Sama tapicerka schodzi dość ciasno i uważaj na poduszkę powietrzną. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Triaczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adventure Zgłoś #28 Napisano 13 Listopada 2011 A zdjęcia sa ogromna pomoca przy tej akcji! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matias18 Zgłoś #29 Napisano 3 Marca 2012 (edytowane) u mnie niestety nie dziala regulacja w zadna stronę i nie wydobywają sie zadne dzwieki, tak jakby wogole napiecia nie bylo, bezpiecznik kolo kierownicy odpowiadajacy za fotel sprawdziłem i jest ok, co to może być? moze to wina tej plytki z przyciskami? jak to sprawdzic? Edytowane 4 Marca 2012 przez matias18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczek__85 Zgłoś #30 Napisano 26 Maja 2012 Ja nic nie wymontowywałem a tapicerkę ściągamy tak. Po rozpięciu tapicerki u dołu odczepiamy zaczepy 1 i 2 zaznaczone na zdjęciach. Zaczepy 2 to wszyte w tapicerkę plastikowe rurki o przekroju " c "zaciśnięte na metalowym pręcie. Po zlokalizowaniu rurki należy ją zdjąć, pociągając do siebie. Następnie ile się da podciągamy tapicerkę do góry i jedna osoba musi (wkładając rękę do wewnątrz od tyłu oparcia) znaleźć i wcisnąć śrubokrętem, zatrzaski 5 i 6 gniazd mocowania zagłówka. Druga osoba ma wyciągać gniazda do góry. Sama tapicerka schodzi dość ciasno i uważaj na poduszkę powietrzną. [ATTACH=CONFIG]69447[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69443[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69442[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69444[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69446[/ATTACH] Triaczek możesz zamieścić zdjęcia z rozbiórki fotela?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczek__85 Zgłoś #31 Napisano 28 Maja 2012 Triaczek mój e mail to [email protected]. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #32 Napisano 28 Maja 2012 Może umieścić reportaż z rozbiórki gdzieś w poradach na forum? No, chyba,że prawa autorskie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczek__85 Zgłoś #33 Napisano 30 Maja 2012 Dzięki Triaczek za fotki. w sobotę zabieram się do roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robot Zgłoś #34 Napisano 26 Sierpnia 2012 Na wstępie witam wszystkich użytkowników Odkopię trochę temat. Kilka dni temu w Passacie taty (B6 Variant Highline, 2005r. 2.0. TDI) padła regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Wczoraj rozebraliśmy fotel i dobraliśmy się do mechanizmu regulacji. Okazało się, że problem jest taki sam jak u kolegi Triaczek - zmielone zębatki. Zacząłem dzisiaj szukać jakiś porad jak to naprawić i tak trafiłem tu. No i mam teraz kilka pytań. Wie ktoś czy w ogóle da się kupić taki kompletny mechanizm i jaka by była jego orientacyjna cena? Triaczek - pisałeś, że udało Ci się to naprawić. Trzpienie są całe, jedynie zębatki ucierpiały. Posiadasz może jakieś rysunki techniczne, albo wymiary? Bo przy dobrym układzie może by mi to dorobili w odpowiednim zakładzie. Inne pomysły i sugestie w tej sprawie również mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #35 Napisano 26 Sierpnia 2012 Na wstępie witam wszystkich użytkowników Odkopię trochę temat. Kilka dni temu w Passacie taty (B6 Variant Highline, 2005r. 2.0. TDI) padła regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Wczoraj rozebraliśmy fotel i dobraliśmy się do mechanizmu regulacji. Okazało się, że problem jest taki sam jak u kolegi Triaczek - zmielone zębatki. Zacząłem dzisiaj szukać jakiś porad jak to naprawić i tak trafiłem tu. No i mam teraz kilka pytań. Wie ktoś czy w ogóle da się kupić taki kompletny mechanizm i jaka by była jego orientacyjna cena? Triaczek - pisałeś, że udało Ci się to naprawić. Trzpienie są całe, jedynie zębatki ucierpiały. Posiadasz może jakieś rysunki techniczne, albo wymiary? Bo przy dobrym układzie może by mi to dorobili w odpowiednim zakładzie. Inne pomysły i sugestie w tej sprawie również mile widziane Nie da się kupić nowej plastikowej zębatki sam jakiś czas temu szukałem.Jedyne co można zrobić to szukać na allegro fotela na części, lub kupno fotela z anglika są tańsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #36 Napisano 27 Sierpnia 2012 Ja, jedną najmniej zniszczoną zębatkę, dałem frezerowi a on dobrał odpowiedni moduł i razem z tokarzem dorobili mi takie tryby z mosiądzu. Każdy fachowiec nie powinien mieć żadnych problemów z czymś takim, jedyny problem to posiadanie odpowiedniego modułu do frezowania zębów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miszel Zgłoś #37 Napisano 2 Listopada 2012 Panowie, moj problem dotyczy również fotela, ale precyzując sterowania oparciem. Fotel pół elektryczny lędzwie + oparcie w elektryce i niestety, żadna z tych funkcji nie działa Vag niestety też żadnego błędu nie wykrywa. Akurat przestał działać w momencie jak jednocześnie spryskiwałem reflektory xenonowe i bawiłem się regulacją oparcia. Aktualnie jest tylko błąd przekaźnika J39. czy to może mieć coś wspólnego ? sprawdziłem bezpieczniki i tak na szybko kable i nic się w oczy nie rzuciło. czekam na ewentualne sugestie. z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #38 Napisano 3 Listopada 2012 (edytowane) Nie powinno mieć nic wspólnego. Sprawdź bezpiecznik automatyczny B, jest to bezpiecznik S224. A przy okazji przekaźnik nr 6 to J36 ten od spryskiwaczy reflektora. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Triaczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miszel Zgłoś #39 Napisano 3 Listopada 2012 niestety na załączonym obrazku nic się nie pojawia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Triaczek Zgłoś #40 Napisano 3 Listopada 2012 (edytowane) To jakaś porażka z wklejaniem fotek na tym forum. A tak ogólnie to w B5 czy B6??? bo jak w b6 to, pod kierownicą a nad modułem centralnego sterowania są gniazda na siedem przekaźników. Nie wszystkie muszą być wykorzystane, ale szósty od lewej to J36. Nad tymi przekaźnikami po prawej, powinny być cztery bezpieczniki, drugi od lewej to S224 on zabezpiecza przeciążenia sterowaniem lędzwi. Odbezpiecz uchylanie schowka z lewej pod kierownicą, tak aby wyszedł bardziej i odsłonił dostęp do tych przekaźników. Zobaczysz tam duży zespół przekaźników na module centralnego sterowania a nad nim tą naszą nadstawkę z przekaźnikami i bezpiecznikami. U mnie drugi bezpiecznik o wartości prądowej 15A odpowiada za ster. lędżwi. Edytowane 3 Listopada 2012 przez Triaczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach