Skocz do zawartości
Carlito

Pompowanie foteli Sportline

Rekomendowane odpowiedzi

Też w moim poprzednim służbowym pasku padły wspomniane plastikowe trybiki przekładni planetarnej.

Sam silniczek z przekładnią jest przynitowany do stelaża fotela. "Moduł" (czzyli silniczek + przekładnia) też jest zamknięty za pomocą nitów... Zabawa jest niezła.

Jako rozwiązanie problemu zapadniętego odcinka lędźwiowego w fotelu zastosowałem napięcie linek sterujących odcinkiem lędźwiowym za pomocą pasków zaciskowych do kabli.

Auto po paru tygodniach było do zwrotu, więc nie chciałem pakować w nie kasy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak samemu rozebrać fotel? Czy oddać do tapicera celem otwarcia fotela i później naprawiać?
Cześć

 

Z pomocą nie ma problemu. Podczas naprawy robiłem zdjęcia i mogę wszystko opisać ale do fachowej naprawy musisz mieć dostęp do warsztatu z tokarzem i frezerem. A nawet i to nie gwarantuje że się uda bo może być wyłamany czpień na którym są osadzane te felerne zębatki.http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=58075&stc=1&d=1313093261

U mnie jeden był tylko lekko pęknięty i dało się go skleić. Z tapicerką też nie jest lekko, nawet jak się wie co i jak. Jeżeli pomimo wszystko masz na to ochotę to daj znać.

P1060461.jpg

Edytowane przez Triaczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie też dziś padło pompowanie fotela.

Siedzenie pompuje się, ale nie działa góra - dół (dolna część - górna część kręgosłupa). Mam wrażenie że scaliły się komory. Jak napompuje fotel gdy chce puścić powietrze na górę to słychać jak silniczek pracuje ale nie ma efektu. Silniczek też troszkę zmienił dzwięk pompowania. Jest jakby stukot - przeskakiwania.

Jaka może być diagnoza. Można spróbować samemu to naprawić?

Czy są jakieś wężyki które mogły spaść?

TRIACZEK daj schemat siedzenia fotki jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To całe pompowanie to nic innego jak przesuwanie silniczkami takiej jakby kratownicy.

Tam nie ma wężyków, ani powietrza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to tylko silniczki i linki. Jak chrobocze to najprawdopodobniej popękały zębatki.

Przek?adnia.jpg

Fotel od ty?u.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Triaczek

 

Mam pytanie - (dzięki za zdjecia pomoga) - jak rozebrales fotel?

wiem jak od tylu "rozpiąć" tapicerkę fotela ale jak to wszystko zdjąłeś?

Czy wypinałeś wtyczki od fotela i demontowałeś do do tej operacji

Prosze podziel sie praktyczna wiedza na temat "jak oskubac fotel kierowcy"

 

Pozdrawiam i dziekuje

 

Michal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Prosze podziel sie praktyczna wiedza na temat "jak oskubac fotel kierowcy"

 

 

Ja nic nie wymontowywałem a tapicerkę ściągamy tak. Po rozpięciu tapicerki u dołu odczepiamy zaczepy 1 i 2 zaznaczone na zdjęciach. Zaczepy 2 to wszyte w tapicerkę plastikowe rurki o przekroju " c "zaciśnięte na metalowym pręcie. Po zlokalizowaniu rurki należy ją zdjąć, pociągając do siebie. Następnie ile się da podciągamy tapicerkę do góry i jedna osoba musi (wkładając rękę do wewnątrz od tyłu oparcia) znaleźć i wcisnąć śrubokrętem, zatrzaski 5 i 6 gniazd mocowania zagłówka. Druga osoba ma wyciągać gniazda do góry. Sama tapicerka schodzi dość ciasno i uważaj na poduszkę powietrzną.

Fotel od tyłu .jpg

Mocowanie zagłówka.jpg

Rozpięcie tapicerki.jpg

Wnęcze fotela.jpg

zaczep1.jpg

zaczep2.jpg

Edytowane przez Triaczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zdjęcia sa ogromna pomoca przy tej akcji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie niestety nie dziala regulacja w zadna stronę i nie wydobywają sie zadne dzwieki, tak jakby wogole napiecia nie bylo, bezpiecznik kolo kierownicy odpowiadajacy za fotel sprawdziłem i jest ok, co to może być?

 

moze to wina tej plytki z przyciskami? jak to sprawdzic?

Edytowane przez matias18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nic nie wymontowywałem a tapicerkę ściągamy tak. Po rozpięciu tapicerki u dołu odczepiamy zaczepy 1 i 2 zaznaczone na zdjęciach. Zaczepy 2 to wszyte w tapicerkę plastikowe rurki o przekroju " c "zaciśnięte na metalowym pręcie. Po zlokalizowaniu rurki należy ją zdjąć, pociągając do siebie. Następnie ile się da podciągamy tapicerkę do góry i jedna osoba musi (wkładając rękę do wewnątrz od tyłu oparcia) znaleźć i wcisnąć śrubokrętem, zatrzaski 5 i 6 gniazd mocowania zagłówka. Druga osoba ma wyciągać gniazda do góry. Sama tapicerka schodzi dość ciasno i uważaj na poduszkę powietrzną.

 

 

[ATTACH=CONFIG]69447[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69443[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69442[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69444[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69446[/ATTACH]

 

Triaczek możesz zamieścić zdjęcia z rozbiórki fotela??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może umieścić reportaż z rozbiórki gdzieś w poradach na forum? No, chyba,że prawa autorskie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Triaczek za fotki.

 

 

w sobotę zabieram się do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robot

Na wstępie witam wszystkich użytkowników ;)

 

Odkopię trochę temat.

Kilka dni temu w Passacie taty (B6 Variant Highline, 2005r. 2.0. TDI) padła regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Wczoraj rozebraliśmy fotel i dobraliśmy się do mechanizmu regulacji. Okazało się, że problem jest taki sam jak u kolegi Triaczek - zmielone zębatki. Zacząłem dzisiaj szukać jakiś porad jak to naprawić i tak trafiłem tu. No i mam teraz kilka pytań. Wie ktoś czy w ogóle da się kupić taki kompletny mechanizm i jaka by była jego orientacyjna cena? Triaczek - pisałeś, że udało Ci się to naprawić. Trzpienie są całe, jedynie zębatki ucierpiały. Posiadasz może jakieś rysunki techniczne, albo wymiary? Bo przy dobrym układzie może by mi to dorobili w odpowiednim zakładzie. ;)

 

Inne pomysły i sugestie w tej sprawie również mile widziane ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wstępie witam wszystkich użytkowników ;)

 

Odkopię trochę temat.

Kilka dni temu w Passacie taty (B6 Variant Highline, 2005r. 2.0. TDI) padła regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Wczoraj rozebraliśmy fotel i dobraliśmy się do mechanizmu regulacji. Okazało się, że problem jest taki sam jak u kolegi Triaczek - zmielone zębatki. Zacząłem dzisiaj szukać jakiś porad jak to naprawić i tak trafiłem tu. No i mam teraz kilka pytań. Wie ktoś czy w ogóle da się kupić taki kompletny mechanizm i jaka by była jego orientacyjna cena? Triaczek - pisałeś, że udało Ci się to naprawić. Trzpienie są całe, jedynie zębatki ucierpiały. Posiadasz może jakieś rysunki techniczne, albo wymiary? Bo przy dobrym układzie może by mi to dorobili w odpowiednim zakładzie. ;)

 

Inne pomysły i sugestie w tej sprawie również mile widziane ;)

 

Nie da się kupić nowej plastikowej zębatki sam jakiś czas temu szukałem.Jedyne co można zrobić to szukać na allegro fotela na części, lub kupno fotela z anglika są tańsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja, jedną najmniej zniszczoną zębatkę, dałem frezerowi a on dobrał odpowiedni moduł i razem z tokarzem dorobili mi takie tryby z mosiądzu. Każdy fachowiec nie powinien mieć żadnych problemów z czymś takim, jedyny problem to posiadanie odpowiedniego modułu do frezowania zębów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moj problem dotyczy również fotela, ale precyzując sterowania oparciem.

Fotel pół elektryczny :) lędzwie + oparcie w elektryce i niestety, żadna z tych funkcji nie działa :(

Vag niestety też żadnego błędu nie wykrywa. Akurat przestał działać w momencie jak jednocześnie spryskiwałem reflektory xenonowe i bawiłem się regulacją oparcia. Aktualnie jest tylko błąd przekaźnika J39.

czy to może mieć coś wspólnego ? sprawdziłem bezpieczniki i tak na szybko kable i nic się w oczy nie rzuciło.

czekam na ewentualne sugestie.

z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno mieć nic wspólnego. Sprawdź bezpiecznik automatyczny B,Skrzynka pod deską rozdzielczą lewa strona.jpg jest to bezpiecznik S224. A przy okazji przekaźnik nr 6 to J36 ten od spryskiwaczy reflektora.

Edytowane przez Triaczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety na załączonym obrazku nic się nie pojawia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakaś porażka z wklejaniem fotek na tym forum. A tak ogólnie to w B5 czy B6??? bo jak w b6 to, pod kierownicą a nad modułem centralnego sterowania są gniazda na siedem przekaźników. Nie wszystkie muszą być wykorzystane, ale szósty od lewej to J36. Nad tymi przekaźnikami po prawej, powinny być cztery bezpieczniki, drugi od lewej to S224 on zabezpiecza przeciążenia sterowaniem lędzwi. Odbezpiecz uchylanie schowka z lewej pod kierownicą, tak aby wyszedł bardziej i odsłonił dostęp do tych przekaźników. Zobaczysz tam duży zespół przekaźników na module centralnego sterowania a nad nim tą naszą nadstawkę z przekaźnikami i bezpiecznikami. U mnie drugi bezpiecznik o wartości prądowej 15A odpowiada za ster. lędżwi.

Edytowane przez Triaczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności