Skocz do zawartości
banzai54

Passat b3 1.8RP benzyna+gaz nie pali normalnie, filmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro przeczyszczę wszystkie te styki, a przez co mogą dalej rosnąć obroty na benzynie i gazie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rosną na gzie i benzynie wolne obroty to sinik dostaje albo za mało paliwa-gazu albo łapie fałszywe powietrze, nie wiem czy przy punktowcu ale u mnie (pełen wtrysk) przy przepustnicy jest śruba regulacyjna od wolnych obrotów (dodatkowe powietrze) u mnie pomogło kręcenie nią aby ustabilizować wolne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie te obroty się zmieniają bez powodu, więc i każda regulacja pomaga tylko na kilka kilometrów :(. Pewien kolega z forum podpowiedział mi, żebym wymienił podstawę pod gaźnikiem i jutro się za to zabiorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I niestety to nie podstawa, ona jest cała :( nie wiem co robić dalej... Posprawdzałem też dla pewności kable od czujników do komputera i są całe, a komputer dalej pokazuję te 3 błędy, nie pomaga zwarcie do masy, włączenie zapłonu i odczepienie kabelka. :confused::(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by kogoś ciekawiło to już się poprawiło z moim Paskiem, od 2 dni jestem zadowolony z tego jak chodzi. Co prawda na benzynie dalej szarpie, ale już tak nie dymi i nie gaśnie, pali na dotyk. Na gazie obroty trzymają się dużo lepiej, nie szarpie i ma ładne przyspieszenie :) Nie gaśnie i nie zacina się, przestał gasnąć po przeczyszczeniu styków na elektrozaworach "kontaktem". Nie spadają też obroty tak, żeby sobie sam gasną dojeżdżając do skrzyżowania. Zamówiłem na allegro cały wtryskiwacz, był tani, a może poprawi mu się na benzynie.

Główną przyczyną tych zachowań, było prawdopodobnie to, że ktoś "mądry" odciął kabel od podtrzymania pamięci od komputera i podłączył inny. Ogólnie z autem miałem problemy gdzieś z tydzień po zakupie. Czasem jeździł lepiej, czasem gorzej. A i druga rzecz to sonda, sonda była sprawna, jednak jak się nagrzewało to złącze sondy to nie bardzo łączyło, teraz jest na ryja poskręcane i jest dobrze. A po trzecie myślę jeszcze, że coś jest nie tak komputerem, ponieważ po odłączeniu kostki od czujnika wody nie reaguje na to w żaden sposób, wcześniej reagował, bo nie palił na starym czujniku. Komputer w środku był lutowany i ze 2 tranzystory czy kondensatory są popuchnięte. Wymienię jeszcze komputer i może odzyska swoją sprawność na benzynie.

Dzięki wszystkim za wszelką pomoc, bez Was było by o wiele ciężej.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich.

Jako że jestem nowym użytkownikiem i nie mam uprawnień do stworzenia nowego tematu postanowiłem dopisać się w istniejącym.

Problem auto nie pracuje na benzynie.

Passat B3 1,8PF 107KM, gaz Landirenzo LCS A/1-V05 E

Często zdarza się, że jeżdżę z pustym zbiornikiem paliwa więc dorobiłem wyłącznik pompki paliwa aby się nie zatarła i wtedy odpalam auto z gazu poprzez przytrzymanie przycisku od gazu przez 5 sekund. Kolega doradził mi abym zrobił dodatkowe dojście plusa na elektrozawór to będę mógł odpalać auta na gazie bez potrzeby trzymania przez 5 sekund włącznika, lecz prawdę mówiąc nic to nie dało, a nie wiem czy przypadkiem nie popsuło, oczywiście dodatkowy plus zanikał po puszczeniu przycisku inaczej auto by nie zgasło, a plus po odpaleniu pojawiał się ze sterownika gazu.

Potem postanowiłem wymienić filtr paliwa i świece zapłonowe i mniej więcej w tym czasie auto przestało palić na benzynie.

Paliwo pełen zbiornik, pompka paliwa podaje paliwo na listwę wtryskową lecz świece suche. Nawet podczas jazdy na gazie jak przełączę na benzynę to nawet nie zaklekocze. Wygląda na to że wtryskiwacze nie puszczają ani kropli benzyny.

Do wtyczki listwy wtryskowej dochodzą 3 kabelki, do jednego z nich jest dolutowany kabelek który idzie od sterownika gazu. Na zapłonie miernik pokazuje na jednym z kabelków 4V.

Wyczytałem gdzieś, że sterownik powinien odłączać wtryski benzynowe jak auto jedzie na gazie może tu jest problem, że sterownik zgłupiał? Niestety odpięcie akumulatora, wyjęcie bezpieczników od sterownika gazu nic nie pomogło.

Czy ma ktoś pomysł co mógłbym jeszcze sprawdzić ? Przypuszczam że przyczyną problemu było puszczenie tego dodatkowego plusa na elektrozawór od gazu.

Dziękuję serdecznie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dolutowany kabelek który idzie od sterownika gazu

Masz sekwencję czy tak?

Odepnij wtyczkę z listwy i wepnij sie mulitmetrem luz zwykłą żarówka i podczas rozruchu obserwuj zy żarówka mruga albo multimetr coś pokazuje.

Na wtyczce musi być albo stały plus albo masa.

Choć ten dolutowany kabelek to może byc tylko sygnał który podaje częstotliwość potrzebną do otwierania wtrysków gazu.

Skoro pracuje na gazie to problem jest gdzieś między sterownikiem gazu a listwą wtryskową.

Może być tez tak ze wtryski zarosły od tempertury gdyż nie były chłodzone benzyną podawana przez pompkę.

Możesz jeszcze podać bezpośrednio napięcie na wtyczkę listwy i powinno być słychać otwarcie wtryskiwaczy.

Dobrze sprawdź czy na kable na wtryski nie są jeszcze gdzieś wpięte w jakiś przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to zwykły gaz chyba II gen.

Dziś byłem u kolegi co ma taki sam silnik, podmieniliśmy sterownik od gaz, moduł zapłonowy oraz komputer od silnika niestety nic nie pomogło. Na wtyczce listwy wtryskowej w środkowym pinie mam masę, a dwa skrajne pokazują po około 4,8 V ale u kolegi jest tak samo. Natomiast na drugim końcu listwy znajduje się wtyczka dwużyłowa i na niej nie ma zasilania, jutro postaram się zrobić zdjęcia aby jaśniej wytłumaczyć.

Czy w przypadku uszkodzonego przepływomierza na gazie auto będzie chodziło ok? bo przypomniałem sobie że w tym przedziale czasu kiedy auto się zepsuło raz strzelił. Ale benzyna na pewno do cylindrów nie dochodzi bo wykręcałem świece i są suche.

Pompka paliwa chyba daje dobre ciśnienie jak odłączyłem od listwy to paliwo płynęło pełnym strumieniem, bańkę około 5L napełniło w minutę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o której 3-żyłowej wtyczce mówisz.. Po prawej stronie silnika, w głębi masz wtyczkę 2-żyłową zasilającą listwę wtryskową (oznaczona nr.3)

pf.jpg

Procedura sprawdzania napięcia następująca:

1.Odpięta wtyczka od listwy, sprawdzamy rezystancję na listwie (zakres 3,7 do 5om)

2.Odpięta wtyczka, podpięty miernik pod wtyczkę (lub kabel czerwony i masę pojazdu), włączyć zapłon i kręcąc rozrusznikiem obserwować pojawienie się zasilania równego napięciu akumulatora

3. Odpięta wtyczka, wpięta dioda led (plus diody do czerwonego), kręcąc rozrusznikiem dioda powinna migać.

Zdejmij wąż idący do przepustnicy i zobacz jak zachowuje się klapa przepływomierz, czy pracuje płynnie, bo po strzale mogła zostać zablokowana. Na gazie powinien odpalić nawet przy odpiętej wtyczce od przepływomierza. Warunek, jest taki by klapa nie blokowała dolotu powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

viper1986 dziękuję serdecznie za odpowiedź.

Wtyczka o której pisałem trzy żyłowa, znajduje się pod przepustnicą. W tej wtyczce co piszesz mam jeden kabel rozcięty i połączony z innymi przewodami jakby właśnie szedł na jakiś włącznik. Przy włączonym zapłonie niema w ogóle prądu na żadnym kablu, sprawdzę jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem rozumiem, że powinien być impulsowy czyli najlepiej sprawdzić żarówką.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
viper1986 dziękuję serdecznie za odpowiedź.

Wtyczka o której pisałem trzy żyłowa, znajduje się pod przepustnicą. W tej wtyczce co piszesz mam jeden kabel rozcięty i połączony z innymi przewodami jakby właśnie szedł na jakiś włącznik. Przy włączonym zapłonie niema w ogóle prądu na żadnym kablu, sprawdzę jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem rozumiem, że powinien być impulsowy czyli najlepiej sprawdzić żarówką.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

Jest dokładnie tak jak piszesz. Zasilanie pojawia się w momencie pracy rozrusznika, dalej na pracującym silniku. To rozcięcie pewnie idzie do centralki gazu i odłącza listwę podczas pracy na gazie. Gdyby okazało się, że podczas testu zasilanie nie pojawia się usuń to podłączenie (zanotuj jak było podłączone) i podłącz tak jak było fabrycznie. Wtedy wykluczysz awarię centralki, bo prawdopodobnie ona odłącza Ci listwę.

 

To co wcześniej mierzyłeś to czujnik położenia przepustnicy, a dolutowany kabelek podaje sygnał na centralkę gazu,do sterowania silnikiem krokowym.

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety podczas pracy rozrusznika pojawia się prąd 0,2 V, kabel czerwony, złączenie przewodów też nic nie daje, na drugim przewodzie żółto/czerwonym niema nic ani masy ani +. Po południu spróbuję dojść gdzie te kable idą i czy nie ma żadnej przerwy na nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz drugą gen. to sterownik gazu bierze sygnał z sondy i z czujnika przepustnicy, za odłączenie wtrysków decyduje przełącznik gazu (ten w kabinie) lub przekaźnik który jest montowany gdzieś pod maską.

Najczęściej jednak montowany jest przekaźnik a kabelek z włącznika nigdzie nie jest podłączony.

Szukaj pod maską jakiegoś nietypowego-niefabrycznego przekaźnika.

Musi on mieć podłączone cztery kabelki-jeden to masa drugi plus z zaworu magnetycznego na przewodzie gazu a pozostałe dwa to rozcięty jeden z przewodów na listwę. Jak ten przekaźnik nawali to na benzynie nie odpalisz.

Przepływomierz musi działać aby silnik mógł pracować na benzynie....co i jak pomierzyć jest na forum, tak samo jest w 2E.

Sprawdzałeś bezpieczniki na sterownik i przekaźnik podający plus na sterownik=czy pstryka po przekręceniu na zapłon?

 

oczywiście dodatkowy plus zanikał po puszczeniu przycisku

Ten przycisk zdemontowałeś?

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam rozbebeszyłem dziś instalację i tak to wygląda:

http://zapodaj.net/0028314dda965.jpg.html

z wtyczki od listwy wtryskowej jeden przewód idzie do wtyczki komputera przejście jest sprawdzałem miernikiem na przedostatnim pinie.

http://zapodaj.net/74d1e77b0bc89.jpg.html

Drugi przewód biegnie w stronę wtyczki komputera po czym zawraca i wchodzi do tej wtyczki dolny przewód przejście również jest, z tamtąd z kolei leci do kabiny najprawdopodobniej do skrzynki bezpieczników ale jutro dopiero dobiorę się do nich.

http://zapodaj.net/a82728eb8b330.jpg.html

Prąd przy kręceniu rozrusznikiem jest 0,2 V podmieniałem komputer silnika od kolegi i nic to nie dało, co prawda nie sprawdzałem prądu po podpięciu..

Połączenie rozdzielonych przewodów nic nie daje. Skąd powinien płynąć prąd na listwę wtryskową z komputera? u kolegi na jednym z kabli pokazywało podczas pracy 13V u mnie 0,2V, tak jak pisałem wyżej nie sprawdzałem na jego komputerze bo uznałem jak u niego działa a u mnie nie to mój komputer jest ok.

Czy przewód od sondy może mieć tu wpływ, przypomniałem sobie, że jak zmieniałem tłumik nie wyglądał on za ładnie ale wszystko chodziło ok.

 

Przycisk zdemontowałem, jutro dobiorę się do tego przewodu co rozdziela przewód listwy wtryskowej, może po tym przewodzie dojdę do przekaźnika.

Edytowane przez 21adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa na wtryski jest ze sterownika, plus-stały jest po zapłonie-ten przecięty kabelek.

Oczyść piny we wtyczce na focie i sprawdź kabelki przy

cewce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To lecimy zatem dalej:

+12V dla wtryskiwaczy wychodzi z gniazda G1 skrzynki bezpieczników ( ósmy przewód w tej wtyczce, czerwono - biały) Gniazdo G1 to ósme gniazdo licząc od lewej strony, dolny rząd po obróceniu skrzynki. Napięcie pojawia się tam z bezpiecznika nr. 18 (koniecznie sprawdzić miernikiem, a nie "na oko", w razie wątpliwości podmienić)

Sprawdź też przekaźnik pompy paliwa (w miarę możliwości podmieć, sprawdź luty na płytce)

Sprawdź wtyczkę z Twojego trzeciego zdjęcia (czerwono biały, druga sonda miernika do masy i zakręć rozrusznikiem, musi pojawić się 12V)

 

Wpięta wtyczka w komputer, jedna sonda miernika w wyjście zaznaczone przez Ciebie,a druga do masy auta, kręcąc rozrusznikiem musi pojawić się przejście do masy pojazdu.

 

 

Ciężko mi tak na odległość wytłumaczyć.. ale jakby coś to pytaj dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

w moim pasku 2e występuje podobny problem, mianowicie potrafi z niespodziewanie zgasnąć i nie chce normalnie zapalić. Czasami nie chce też zapalić rano, ale nie ma reguły. Wydaje mi się, że problem występuje i na gazie i na benzynie. Wstępnie przejrzałem kabelki i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - czy przekaźnik nr 30 ma być w czasie jazdy gorący? Do czego on jest?

Pomóżcie, bo zaczyna brakować mi cierpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć,

w moim pasku 2e występuje podobny problem, mianowicie potrafi z niespodziewanie zgasnąć i nie chce normalnie zapalić. Czasami nie chce też zapalić rano, ale nie ma reguły. Wydaje mi się, że problem występuje i na gazie i na benzynie. Wstępnie przejrzałem kabelki i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - czy przekaźnik nr 30 ma być w czasie jazdy gorący? Do czego on jest?

Pomóżcie, bo zaczyna brakować mi cierpliwości.

 

Przekaźnik nr. 30 odpowiada za zasilanie sterownika silnika (podaje plus na 38pin sterownika, przewód czarno - żółty), może być ciepły podczas swojej pracy ale też nie musi. Możesz wyjąć, rozebrać i prze lutować jego styki. Możesz także gdy auto nie chce zapalić otworzyć pokrywę bezpieczników i dotykając przekaźnik wyczuć czy załącza się po przekręceniu kluczyka.

 

Nie chce zapalić, ale potem zapala? Czy jak już zgaśnie to amen i co wtedy?

Czy po zgaśnięciu i ponownym kręceniu rozrusznikiem słychać pracę pompy paliwa?

Tu może być tak wiele przyczyn, że trudno zgadnąć. Kiedy ostatnio tak miałeś?

 

Najlepiej to pobierz poniższy dokument i masz opisane co i jak sprawdzić, zaczynając gdy zgaśnie od cewki zapłonowej, czujnika halla, przekaźników paliwa i komputera, listwy wtryskowej.

http://forum.vw-passat.pl/threads/27650-Procedury-sprawdzania-silnika-2e-ca%B3o%B6%E6

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę sprawdzał według listy.

Dziwne jest to, że nie chce zapalić (gaśnie) w różnych sytuacjach, nie potrafię ustalić warunków kiedy to się powtarza. Jak zgaśnie to po dłuższym męczeniu rozrusznikiem w końcu zapali, ale zajmuje to też różny okres czasu od kilku razy aż do wyczerpania mojej cierpliwości.

Co do przekaźnika jest on nie ciepły tylko naprawdę gorący, ale nie jest to chyba jego wina bo podmieniłem na inny i jest tak samo. Oprócz tego interesujące jest to, że nie jest gorący cały czas, ale gdy zgaśnie (jeszcze nie wiem czy tylko wtedy). Będę szukał i dam znać co znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na halla, cewka umiera od razu.

Przeczyść wtyczkę na aparacie i sprawdź też wtyczkę cewki.

2E będzie pracował bez przekaźnika. Kulawo ale będzie...

Jak zgaśnie to maska szybko do góry, w jeden z kabli wkładasz starą świecę lub gwóźdź i na krotko mostkując śrubokrętem rizrusznik spróbuj odpalić.

Jak iskry nie ma a słychać jeszcze przez pół sec pompę paliwa to jednak cewka, jak pompy nie słychać to hall.

Czasem zarastają rdzą blaszki we wtyczce sparatu i trzeba je tylko wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności