Skocz do zawartości
banzai54

Passat b3 1.8RP benzyna+gaz nie pali normalnie, filmiki

Rekomendowane odpowiedzi

odchodzi on od regulatora temperatury (czujnik nr 10) a idzie na dół, do modułu wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to przez to komputer może pokazywać błąd tego czujnika? Jaki to ma wpływ na pracę silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ot choćby taki, że komputer nie dostaje wystarczających informacji odnosnie temp. powietrza, w zwiazku z tym błędnie dawkuje paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozebrał wtrysk , wymył co się da, tam też są filterki siatkowe, a jeśli pompa wyje to ma ciężko-może dławi ja zawór utrzymujący ciśnienie na wtryskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo nie mam jak się zająć rozbieraniem tego, ale zauważyłem coś nowego, raz na kilka razy przy gaszeniu go na benzynie gaśnie i tak jak by jeszcze na chwilkę się zapala? Może ten fakt coś podpowie?

A i rurkę podłączyłem i nic się nie zmieniło :(

Po wypłacie zabiorę się za dalszą wymianę części tego paska, nazbierało się tego :P

Padły amorki z tyłu, ale już zrobione. Tuleje z tyłu kupiłem, muszę podjechać do jakiegoś mechanika z prasą. Z przodu telepie mi kierownicą, wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego, bo latało koło, ale kierownica i tak lekko się telepie przy 80km/h. Przy wymianie końcówki zauważyłem, że do wymiany mam osłonę na tym drążku. A i przegub stuka, nie wiem czy jeden czy 2 :(

 

Ale najgorzej denerwuję mnie fakt, że gaśnie mi samochód ze względu na pogodę, na gazie... albo ma za duże obroty, a i ostatnio zrobiłem 2x trasę Chełm-Lublin i spalanie wyszło mi 13l gazu.

 

A i ten czujnik nr 10 z obrazka od kolegi wyżej, to nie jest do niczego podłączony tzn kabelkami, na jakiej to zasadzie działa?

 

(musiałem się komuś wygadać :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli następuje po wyłaczeniu zapłonu samozapłon paliwa to:

1. Mieszanka jest za bogata

2. Masz źle dobrane świece.

 

Stawiam pkt 1.

Skoro pali Ci 13 litrów jedź do gazowników albo skręć dawkę gazu samodzielnie jeśli potrafisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do gazowników nie chce jechać w moim mieście ^^ byłem raz, bo mi zawór nie odbijał to powiedzieli mi, że to to to to tamto to to to może nie i coś koło 700zł ^^.

Trzeba kręcić tą śrubką na wężyku co idzie do parownika?

Świece dobierali mi w sklepie, pod ten silnik... chociaż są tacy umiejętni, że raz zamiast kabli WN do Passata dali mi do tico z gazem, a ja zauważyłem dopiero w domu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci, gdzie trzeba kręcić, ja mam zasilanie gazowe II generacji i u mnie nastawy regulowane są komputerowo.

W każdym razie świec używam: BERU 14GH-7DTUR, kable BERU ZEF561; palec BERU EVL 085 i kopułka BERU VK 407S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dalej czasu, żeby rozebrać tego samochoda bardziej. Bo muszę mieć czym dojeżdżać do pracy...

Chciałem dzisiaj kupić w sklepie czujnik powietrza, powiedzieli mi, że nie ma takiego czujnika ten silnik :/

A czujnik przepustnicy to też nie wiedzieli jaki by dobrać :(

Poszukam w necie po numerach tego i coś pomyślę dalej.

A tymczasem odłączyłem dzisiaj wtyczkę od czujnika ( właściwie nie wiem jakiego jest po prawej stronie od gaźnika ) I nic się nie zmieniło, czy na benzynie czy na gazie.

Znalazłem też urwany kabelek z tych 3 co idą do kopułki, tzn. idą 3 kable i od jednego czerwonego z czarnym paskiem jest podłączony taki jakiś kabel który jest urwany, do czego on mógł iść?

 

A i mam jeszcze do Was ze dwa pytania :P

Jaki byłby koszt przerobienia tej mojej instalacji lpg na II generacji? Bo regulowanie jej co 10km mi się nie uśmiecha:/ a i nie zawsze reaguje na regulacje, to zależy czy na dworze jest gorąco, czy zimno, czy duszno, albo czy pada...

Przykładowo dzisiaj rano jeździłem sobie było chłodno na dworze, temperatura silnika 90stopni, pojeździłem tak z godzinę po mieście, potem zrobiło się gorąco silnik dalej 90stopni, ale już spadały mu obroty i nie reagował na kręcenie śrubką regulacji...

Czasem na to reaguje, czasem nie.

Poratujcie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie na krokowca do gazu niewiele poskutkuje, lepiej rozbierz parownik i sprawdź czy czasem nie masz pęknietej membrany lub nie poluźniła sie śruba centralna od niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem zestaw naprawczy do reduktora, tak na wszelki wypadek. Jutro mam nadzieje, że będę miał wolne to zabiorę się za to...

A wie ktoś może jaki numer ma czujnik przepustnicy w tym pasku? Na tym czujniku mam 7 cyfrowy numer, w sklepie powiedzieli, że powinien być 9 i nic mi nie poradzą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W każdym razie świec używam: BERU 14GH-7DTUR, kable BERU ZEF561; palec BERU EVL 085 i kopułka BERU VK 407S.

Gdy wymieniałem palec i kopułkę to zapodano mi odpowiednio BERU EVL134 i BERU VK355. Ciekaw teraz jestem czym one się róznią od Twoich. Dodam że po wymianie chodzi wszystko cacy. Oznaczenia różne więc na pewno w czymś tkwi różnica.Tylko w czym? Mój silnik to RP ale to niemal to samo co ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj parownik, tzn. wymieniłem membrany i te gumki małe. Wszystko poczyściłem. Efekt jest taki, że mogę teraz przerzucać z benzyny na gaz bez wciskania pedału w podłogę ;)

Wymieniłem czujnik powietrza, i przetarłem i ustawiłem ten potencjometr od przepustnicy... Kłopoty się teraz nie skończyły, ale trochę się pozmieniało. Na gazie jak jadę to obroty na luzie potrafią z 1000 wzrosnąć na 1500 bez powodu, ale nie spadają poniżej 900. A i na 15 przejechanych kilometrów, 3 razy zgasł tak po prostu jak by się gaz skończył i ze 2 razy poszarpał.

Na benzynie bez zmian... Może macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak tam z silniczkiem krokowym przepustnicy-działa prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to się jeszcze nie zabrałem, a ma to coś wspólnego z gazem? Jak nie to, to co to może jeszcze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reguluje i na gazie i na benzynie niskie obroty, a wyregulowałeś parownik?(skoro obroty idą w górę na postoju a w czasie jazdy gaśnie to masz mała dawkę na wolnych obrotach) I czy masz dobry styk na zaworach magnetycznych gazu(w zbiorniku też jest)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aj nie zrozumieliśmy się, na postoju jest cacy jak odpalę, pojeżdżę trochę i już coś z obrotami mu lata, ale nie ma na to reguły, może się zacząć od razu jak odpalę, a może i po godzinie. A które to te styki magnetyczne? I co może być przyczyną tego gaśnięcia? Jak by gaz się gdzieś zacinał, gdzie to się może dziać? Przez co?

 

Dzisiaj pojeździłem trochę na benzynie i jest trochę poprawy :) Nie dymi już tak mocno. Co tu dalej robić?

Edytowane przez banzai54

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam silnik 2.0 2E b3 pasio, u mnie jest podobnie szarpie mi silnik na benzynie obroty skacza, na gazie nie szarpie ale czasami obroty skacza,lecz na gazie jak ruszam lekkie drgania mam silnika tylko przy ruszaniu, ale nie gasnie tylko jedzie sie ok, silniczek krokowy wymienilem niby lepiej odpala, bo musialem czasami dluzej przekrecic, nie bylem na kompie ale jutro jade i sie dowiem co i jak. nie zauważylem aby gaz byl spalany wraz z benzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zauważylem aby gaz byl spalany wraz z benzin.

Najczęściej jest odwrotnie -zawór ciśnieniowy nie trzyma paliwa na listwie wtryskowej-i zasysana jest wtedy benzyna przez silnik wężykiem od podciśnienia niezależnie czy jedziesz na benzynie czy na gazie, a jak Ci falują obroty to sprawdź dekiel pod przepływomierzem czy czasem nie pęknięty, czasem przepływomierz potrafi sie zawiesić na ośce i nie domyka się do końca -wszystko skutek strzelania na gazie-jeśli natomiast brak strzałów na gazie to przyczyną może być któryś z czujników odpowiedzialnych za dawkowanie benzyny i wyprzedzanie zapłonu-a jest ich kilka.

 

---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 20:46 ----------

 

A które to te styki magnetyczne?

Chodzi mi o zawory otwierające dopływ gazu do silnika-idą do nich dwa przewody + i - jesli któryś z nich jest lużny zawór się zamyka i dopływ gazu przerwany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności