Gość kikom Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2009 Witam kolegow, Prosze o rady z czego cieknie olej na zdjeciach mojego paska i jaka na to rada. Dziekuje za pomysly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatforum Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2009 Ten olej pochodzi najprawdopodobniej z odmy.Rozbierz to wszystko i przeczyść pozmieniaj uszczelniacze i opaski możesz na łączeniach posmarować sylikonem.Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2009 pozmieniaj uszczelniacze i opaski Tam nie ma opasek tylko zabezpieczenia/ spinki czy jak to się nazywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2009 Odma lub turbo ale olej to standard - dawno ktos nie zagladal i nie czyscil dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2009 W moim tez troche te węże sie pocą zwłaszcza na górze, ale jak rozkrecalem to nie ma tam oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kikom Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2009 Dziekuje za zainteresowanie. NIe ma tam jakis oringow do wymiany czy uszcelek ktore powinienem kupic zanim rozbiore wszystko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2009 NIe ma tam jakis oringow do wymiany czy uszcelek ktore powinienem kupic zanim rozbiore wszystko? Są specjalne O-ringi, nr 20A, 21A i 26. Więcej info na fotce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2009 (edytowane) Szukałem forum i pełno ogólników znalazłem a potrzebuje naprawdę samych konkretów, oto mój problem. Mam zapluty silnik olejem po prawej stronie silnika (stojąc przodem do samochodu to jest lewa strona) oraz z tyłu. Był myty kilka razy i szukano wycieku oleju ale nie zlokalizowano 100% źródła . Najpierw myślałem, że to uszczelka pod pokrywa więc wymieniłem i wyczyściłem silnik. To nie to , gdzieś dużo niżej problem leży. Potem zauważyłem, że cieknie przy kolektorze jak podłączona jest turbina . Diagnoza turbina ciągnie olej i wywala tamtędy a nie puszcza na wylot bo znalazło tamtędy ujście przez jakąś uszczelkę - tak mechanik tłumaczył. Wymieniłem turbo na nówkę sztukę . Fakt turbawka troszkę padnięta była. Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ? Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa _scalone Edytowane 26 Czerwca 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2009 A Egr oglądałeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2009 (edytowane) a odma nie puszcza oleju w układ??sprawdź sobie ten wężyk idący od głowicy do dmuchawy.moze tamtędy spiernicza olej.aaa no i rzecz jasna zobacz jeszcze jak się ma EGR i uszczelki przy nim bo tam lubi syfić dodam jeszcze ze u siebie miałem podobną sytuację.rada to zdjąć EGR i ładnie go wyczyćsić dodatkowo wymienić uszczelnienia.nie zaszkodzi również podnieść paska i wyczyścić układ dolotu powietrza oraz ewentualnie wylać olej z IC i przeczyścić przewody powodzenia Edytowane 26 Czerwca 2009 przez kasfalt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #11 Napisano 26 Czerwca 2009 EGR spoko ... byłem u kilku mechaników DIAGNOZA padła uszczelka pod głowicą na 4 zaworze przy kanale olejowym . Kurde możliwe żeby aż tyle oleju się tamtędy lało ... ehhh Może jakieś inne pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #12 Napisano 27 Czerwca 2009 Szukałem forum i pełno ogólników znalazłem a potrzebuje naprawdę samych konkretów, oto mój problem. Mam zapluty silnik olejem po prawej stronie silnika (stojąc przodem do samochodu to jest lewa strona) oraz z tyłu. Był myty kilka razy i szukano wycieku oleju ale nie zlokalizowano 100% źródła . Najpierw myślałem, że to uszczelka pod pokrywa więc wymieniłem i wyczyściłem silnik. To nie to , gdzieś dużo niżej problem leży. Potem zauważyłem, że cieknie przy kolektorze jak podłączona jest turbina . Diagnoza turbina ciągnie olej i wywala tamtędy a nie puszcza na wylot bo znalazło tamtędy ujście przez jakąś uszczelkę - tak mechanik tłumaczył. Wymieniłem turbo na nówkę sztukę . Fakt turbawka troszkę padnięta była. Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ? Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa _scalone Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ? Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa Mialem podobny problem. Olej wyciekał przez uszczelniacze górnego wałka zaworów i dolnego. Koszty uszcelniaczy małe ale roboty dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #13 Napisano 28 Czerwca 2009 Witam Miałem podobnie,wyciek na rogu przy czwartym cylindrze,w paru warsztatch diagnoza do wymiany uszczelka pod głowicą,również nie miałem oprócz tego wycieku żadnych objawów padniętej uszeczelki. Posprawdzałem cały dolot,z prawej strony patrząc od przodu koło bagnetu oleju był luźny cybant,wymieniłem też kolanko pod chłodnicą powietrza a nad chłodnica powietrza wymieniłem uszczelkę z węża ( dostałem ją w ASo ) i już prawie dwa lata bez wycieku,jedynie co jest widoczne to lekkie przypocenie,między wymianami dolewam 2 setki oleju.Może to co napisałem pomoże tobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #14 Napisano 28 Czerwca 2009 dzięki wania i mario4000 , sprawdzę na pewno. wania - mógłbyś mi powiedzieć albo zrobić fotkę w którym miejscu są te uszczelniacze ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Panowie odgrzebuje kotleta bo temat ten sam. Silnik AFN, lewa (z turbem) strona silnika zawsze była sucha. Ostatnio zauważyłem, że z czegoś ścieka. Na kanał będę mógł wjechać dopiero na święta, dostęp kiepski, nagrałem telefonem krótki filmik, może ktoś się domyśla co mogło puścić? Turbo wygląda na suche, więc? uszczelka głowicy? czy może rurka smarowania turbo (powrót)? edit: sam sobie odpowiem, naprawdę bez kanału ciężko, ale wydaje mi się że popuściło uszczelnienie pomiędzy kolektorem a głowicą Edytowane 29 Listopada 2014 przez carter19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2016 witam mam problem cieknie mi olej z rury od intercollera idącej w strone turbo, olej cieknie gdzie jest połaczenie rury gumowej z plastikiem, co mozna z tym zrobić?? oleju dużo nie ubywa, ale silnik jest zabrudzony , auto to vw passat b5 fl 130km 1.9 tdi avx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2016 doradzi coś ktoś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2016 sprawdz odme i poczytaj porady w jej sprawie wpisz wyszukiwarke CIEKNACA ODMA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol6376 Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2016 Witam Mam problem z Passatem 1.9 TDi silnik AWX. Zza turbiny z tłumika drgań układu wydechowego który jest uszkodzony u mnie leci olej. Auto wogóle nie kopci, chodzi jak brzytwa, turbina nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, silnik czy zimny czy ciepły pali na strzała, niedługo mu stuknie 400 tyś km. Każdy z mechaników obstawia, że turbo puściło olej na wydech i teraz mam pytanie co robić? Kupić regenerowane turbo, oddać swoje do regeneracji czy może kupić używkę z angola niby z przelotem 170 kkm? A może polecicie jakiegoś sprzedawce co handluje sprawdzonymi turbinami bo widzę, że w necie jest kilka ofert. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2016 regeneruj swoje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach