baliosia Zgłoś #21 Napisano 25 Sierpnia 2010 ...a może przeguby ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcio1990 Zgłoś #22 Napisano 31 Sierpnia 2010 mi zaczęło szarpać po wymianie i nie mam pojęcia co jest nie tak mam do wymiany jedna poduszke i to moze troche zredukuje problem;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcio1990 Zgłoś #23 Napisano 12 Listopada 2010 a u mnie przed wymianą było ok a po wymianie coś się porobiło i cały czas mam ten problem niby przednia poduszka się za bardzo wychyla ale nie wiadomo czy to z jej powodu się tak dzieje, sprzęgło dziwnie piszczy cos podobnego jak luzny pasek i to przy pracy na wolnych obrotach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #24 Napisano 1 Czerwca 2012 Witam. Czy ktoś rozwikłał zagadkę z drganiem całej karoserii? Poduszkę silnika (przednia belka) dziś wymieniłem,padnięta.Wymieniłem na nową febi koszt (75zł).Luzów brak bo na starej to się silnik rwał ku górze. Ale za to wibracje na całą karoserię przeniosły.Pojechałem na diagnostykę.Powiedzieli że poduszka pod skrzynią i pod silnikiem ta od strony kierowcy wykazują niewielkie zmiany przy ruszaniu wiec chyba nie to. Czyżby faktycznie sprzęgło? Czasem przy gwałtownym puszczeniu czuć jak by odbiło z opużnieniem i słychać puknięcie. Dzięki za odp.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #25 Napisano 1 Czerwca 2012 W jakimś konkretnym zakresie obrotów np wolne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #26 Napisano 1 Czerwca 2012 Ale za to wibracje na całą karoserię przeniosły Są cały czas czy tylko przy ruszaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #27 Napisano 2 Czerwca 2012 Drgania występują na postoju ale nie zawsze,najwięcej przy ruszaniu cala kasta się trzęsie potem spokój.Zauważyłem że przy ruszaniu na małym wzniesieniu jest że jest najgorzej.Przeguby zewnętrzne odpadają całe i bez luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #28 Napisano 2 Czerwca 2012 Nie wymieniałeś ostatnio plecionki/łącznika elastycznego na wydechu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #29 Napisano 2 Czerwca 2012 Nic z wydechem nie robiłem.Czytałem że mogą być poduszki pod amorami co wy na to i jak wygląda wymiana potrzebne są specjalistyczne narzędzia?Nie mogę znaleźć opisu wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pendegrast Zgłoś #30 Napisano 4 Czerwca 2012 Kolego RTW. Mam identyczne objawy co opisane w tym temacie. Wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem. Ale jak szarpało tak szarpie. Naciśnij pedał sprzęgła na odpalonym aucie jeśli wibracje się zmniejszą to znaczy ,że to sprzęgło. Ja w piątek wymieniam, dam znać czy pomogło ( choć nie może to być już nic innego ). Najprawdopodobniej sprężynki na tarczy nie spełniają swojej roli ( albo się wyrobiły albo pękły ). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #31 Napisano 7 Czerwca 2012 Pendegrast to czekam jak zrobisz wymianę to daj znać czy wszystko ustało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pendegrast Zgłoś #32 Napisano 8 Czerwca 2012 Po dzisiejszej wymianie sprzęgła zdecydowanie i ostatecznie szarpanie ustało. Tak jak podejrzewałem wina leżała po stronie uszkodzonych sprężynek na tarczy sprzęgłowej. Nowe śmiga aż miło przy okazji wymienione uszczelniacze i olej w skrzyni Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawids20 Zgłoś #33 Napisano 20 Lipca 2012 Ja mam podobny problem. Opiszę go dokładniej. Z biegiem czasu coraz bardziej drgania się nasiliły, teraz są dosyć mocne, występują TYLKO przy ruszaniu, na postoju, przy rozruchu itp jest OK. Ponadto drgania są na zimnym silniku i w niższym zakresie obrotów. Jak ruszam z około ponad 2000 obr/min drgania nie występują lub są zdecydowanie mniejsze, zależnie od obrotów. Jeśli silnik się zagrzeje znów problem znika z każdych obrotów. Samochód jeździ do pracy, także nie mam już styczności od 3 tygodni. Ale moje spostrzeżenia dawniej były takie, że jak przyjechał po trasie ok 350km w jedną stronę, po 1 tyg., w tym codzienne dojazdy ok. 10km, to auto jakby odżyło, nie było wogóle problemów z ruszaniem. A po kilku dniach znów powracał, teraz chyba nie ustępuje, i na zimnym silniku drgania są zawsze. Pytanie co to może być, podajecie najczęściej docisk, tarczę lub poduszki. Sprzęgło mi nigdy nie ślizgnęło. Chciałbym mieć większą pewność, lub konkretniejsze nakierowanie i wszystkie możliwe przyczyny przy opisanej sytuacji, bo jak mówię, autem jeżdżą ludzie do pracy, a wyrwać go mogę tylko na sobotę i to najlepiej kilka godzin. Aha nie wiem jak teraz, ale jak te drgania były nieco słabsze, drgało powiedzmy od 1000-1700 obr. Powyżej spokój, ale też przy ruszaniu bez gazu powolnym było nieźle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pendegrast Zgłoś #34 Napisano 21 Lipca 2012 Moim zdaniem masz uszkodzone sprężynki na docisku sprzęgła które tłumią drgania wału korbowego. U mnie tak było. Jak dawałem na wyższe obroty to się normowało. Przy ruszaniu silnikiem szarpało niemiłosiernie. U siebie sprzęgło zostawiłem na sam koniec. Wcześniej wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem na Febi i żadnej poprawy (choć silnik zaczął jakby ciszej pracować i przestała wibrować kierownica). Zostało tylko sprzęgło. Po wymianie jak ręką odjął. Na Twoim miejscu od razu stawiałbym na docisk sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #35 Napisano 21 Lipca 2012 Pytanie co to może być, podajecie najczęściej docisk, tarczę lub poduszki. Moim zdaniem masz uszkodzone sprężynki na docisku sprzęgła Po pierwsze w docisku nie ma sprężynek tylko w tarczy, a po drugie w stutrzydziestokonnym diesel'u nie ma sprężynek w tarczy b ojest dwumas... ..dlatego zapraszam do działu B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawids20 Zgłoś #36 Napisano 21 Lipca 2012 Cholera nie zwróciłem uwagi, że to B4. Sorry za zamieszanie i dzięki za nakierowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pendegrast Zgłoś #37 Napisano 21 Lipca 2012 Ja tak samo nie zwróciłem uwagi i źle się wyraziłem, chodziło mi o tarczę sprzęgła. A w dwumasie nie ma tłumika drgań skrętnych ze sprężynkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #38 Napisano 21 Lipca 2012 Cały dwumas jest jednym wielkim tłumikiem drgań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #39 Napisano 22 Lipca 2012 Tak wygląda tarcza w dwumasie Komplet sprzęgła jest cenowo okey ale.....dwumas to koło zamachowe i wtedy pojawia się kosztowny problem. Zawsze można zaspawać koło i wstawić tarcze ze sprężynkami.......ale proszę mnie nie cytować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość potek1977 Zgłoś #40 Napisano 14 Kwietnia 2013 A ja wymieniłem cały komplet sprzęgła i wszystkie poduszki i nadal szarpie ale tylko przy zimnym silniku i też nie mogę załapać o co w tym chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach