WANDAL Zgłoś #1 Napisano 22 Czerwca 2009 Witam i proszę o pomoc.Podczas ruszania z 1 biegu i wstecznego strasznie szarpie.Co ciekawe nie dzieje się tak zawsze.Passat 1,9td 75km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 22 Czerwca 2009 sprzegło łozysko oporowe albo docisk do wymiany rozbierze i zobaczysz co jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2009 Czy innych biegach objaw ustępuje całkowicie czy maleje. Poszukaj na forum Poduszki silnika. Prawdopodobnie zerwaną masz pod skrzynią biegów. Do tego stosuj się do punktu 2,2d regulaminu i podepnij się pod istniejący podobny temat ( było tego sporo). Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #4 Napisano 26 Czerwca 2009 Poduszka pod skrzynią zerwana lub śruba poluzowana przy poduszce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #5 Napisano 26 Czerwca 2009 Moim zdaniem padł docisk sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2009 a próbowałeś odpowietrzyć wysprzęglik i pompkę sprzęgła?? miałem podobny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2009 Jak się uporasz z problemem to daj znać,mam ten sam problem co Ty tylko u mnie jak silnik się rozgrzeje szarpanie ustaje,a na zimnym muszę bardzo ostrożnie ruszać lub ewentualnie z drugiego biegu.Przymierzam się do wymiany poduszki pod skrzynią biegów tak jak radzą koledzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) To nie ma nic wspólnego z poduszką skrzyni, mój ojciec jeździ passatem b3 1.9 td(430 tyś). Poduszka pod skrzynią rozpadła się, a żadnego szarpania nie było. Poza tym jeżeli chodzi o szarpanie to stawiałbym raczej na przednią poduszkę pod silnikiem. Ona w momencie ruszania do przodu jest rozciągana i jeżeli jest uszkodzona może być odczuwalne szarpnięcie ponieważ przednia część silnika unosi się do góry. Tylna poduszka natomiast ( pod skrzynią) jest dociskana, więc według mnie nie może być w tym momencie mowy o szarpaniu. Najszybciej można to sprawdzić najlepiej w dwie osoby, jedna siedzi w aucie z zaciągniętym ręcznym i próbuje ruszac raz do przodu, raz do tyłu, a druga z boku obserwuje co sie dzieje:) Edytowane 6 Lipca 2009 przez darkaz1250 nowe przemyślenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2009 Takie sprawdzanie na nic się nie zdaje chyba że poduszki są kompletnie padnięte i rozklekotane na nic(jakie powinno byc wychylenie takiej poduszki i przy jakiej sile?) takim szarpaniem do przodu i tyłu u mnie wydaje się być wszystko ok podczas takiego szarpania a jednak d....,przymierzam się do wymiany wszystkich 3 poduszek i zobaczymy najwyżej będzie parę stówek w plecy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zabikos Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) A ja kupiłem do passata 1Y 1992 Febi x3 przód (115PLN) i skrzynia (75PLN) jast na razie ok tzn 2000 km, a tył silnika (75PLN)... Po wymianie zauwazyłem większe wychylenie silnika (trzęsąc ręką trzymając za łapę poduszki) niż na starej, ale mimo to komfort jazdy podniósł się bardzo, wcześniej tocząc się na luzie drgała kierownica, przy gaszeniu telepało no i na 1 i wstecznym na zimnym szarpało że aż strach, po wymianie bajka. Po przejechaniu 500 km zrobiło się tak że przód co prawda juz tak mocno nie drży ale rano czy po pracy pedał sprzęgła znów mało nogi nie złamie (na 1 i wstecznym oczywiście zalezy z jakich obrotów), na starej po rozgrzaniu przy gaszeniu telepało, a na nowej nie założe chyba spowrotem starą i spróbuję nową oddać w sklepie tylko na jaką wymienić? Z moich obserwacji wnioskuję że ta Febi z tyłu silnika jest za miękka, czy może ktoś może służy radą jakiej firmy mogą być twardsze? Dodam jeszcze że wcześniej z tego typu problemami się nie spotkałem a był golf II 1,6D może dlatego że w automacie i omega 2,3D manual, kolega miał podobny problem w toyocie w diezlu nie wiem jakiej i poduszki wymienił nie wie jakiej firmy ale mu podobno pomogło. Edytowane 10 Lipca 2009 przez zabikos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaniek3 Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2010 wznowie temat. A mianowicie u mnie również telepie przy odpaleniu silnika az do czasu jak sie nie nagrzeje. Druga sprawa jest to że jak do tyłu lub przodu ruszam strasznie szarpie a z miesiaca na miesiac sie bardziej nasila. Proszę poradzcie czy to te poduszki i jak to mozna zobaczyc czy sa naderwane lub cos. W razie w.. podpowiedzcie jakiej firmy kupic poduszki. Mam B4 1,9 TD 75km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADIcar Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2010 Witam u mnie też od jakiegoś czaszu pojawił sie ten problem na pierrwszym i wstecznym podczas ruszania strasznie szarpie:(( Czy to napewno wina tych poduszek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #13 Napisano 19 Sierpnia 2010 możliwości są dwie - albo poduszki albo sprzęgło (sprężynki bądź zwichrowana geometria - czyli najprawdopodobniej nieprawidłowy montaż). Ja już mam 3 nowe poduszki Febi, które jak się okazało były ok. Teraz zamawiam sprzęgło bo nic innego to być nie może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcio1990 Zgłoś #14 Napisano 19 Sierpnia 2010 kolego ja zmieniłem sprzegło na firmy luk i zaczal mi sie ten problem z szarpaniem;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #15 Napisano 20 Sierpnia 2010 a ja sprzęgło mam od 2 lat Sachsa i się nic nie ślizga, było dotąd ok. Co ciekawe dziś więcej polatałem i zauważyłem, że po nagrzaniu autka porządnie problem zniknął. Tak się zastanawiam czy u mnie guma pod podstawą wtrysku się nie skończyła i silnik łapie lewe powietrze przy ruszaniu gdy silnik się najmocniej przechyla. No nic, na jutro planuję wymianę króćca wody i płynu chłodniczego + mycie silnika, drganiem zajmę się za kilka dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wandal_1 Zgłoś #16 Napisano 24 Sierpnia 2010 Po wymianie poduszek(silnika olejowo-powietrzna i skrzyni) nic się nie poprawiło,szarpie dalej.A więc co dalej,sprzęgło?A może ktoś mi powie jak się odpowietrza pompę sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #17 Napisano 25 Sierpnia 2010 wymieniłeś trzy poduszki czy dwie? Ta tylna koło nóg pasażera jest najtańsza (ja płaciłem 37pln za Febi). Co prawda u mnie problem nie ustąpił ale z dnia na dzień się zdecydowanie zredukował i teraz prawie wcale tego nie czuję. Tylko jak wyjeżdżałem rano na wstecznym z podwórka to zadrżało mocno, wczoraj cały dzień nic a dziś tak leciutko. Nie mam bladego pojęcia o co kaman. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcio1990 Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2010 ja słyszałem, że po wymianie sprzęgła musi się dopasować czy coś takiego jest taka możliwość?? i przez to szarpie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #19 Napisano 25 Sierpnia 2010 u mnie po zmianie sprzęgła (ze 2 lata temu) było ok od pierwszego dnia. Tak jak napisałem wcześniej - nic się nie uślizguje, nie katuję sahsa którego mam w aucie a rwanie zaczęło się około 2 miesiące temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #20 Napisano 25 Sierpnia 2010 ja słyszałem, że po wymianie sprzęgła musi się dopasować czy coś takiego jest taka możliwość?? i przez to szarpie?? Coś nie chce mi się w to wierzyć, u mnie przed wymianą sprzęgła auto cały czas szarpało przy ruszaniu, natomiast po wymianie kompletnego sprzęgła od razu zaczął jeździć jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach