Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

Pisząc "do liczników" miałem na myśli odczyt immo z liczników :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś miksujesz, chcesz korygować, odczytywać PIN czy adaptować/dorabiać klucze do immo lub je killować? Pogubiłem się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to już tylko z ciekawości pociągnę dalej, czym dokonuje się korekty w nowych autach?
Pisząc "do liczników" miałem na myśli odczyt immo z liczników

:lol3 To tylko będzie korekta pinów do immo:gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekta liczników według polskiego prawa jest zabroniona interesuje mnie odczyt immo z licznika i kodowanie kluczy. Jakie programy trzeba do tego mieć? I z skąd je legalnie zdobyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest zabroniona, bo choćby możesz wymienić licznik i wtedy jest potrzebna korekta. Jest zabronione zatajanie tegoż faktu, że zostało coś takiego dokonane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pożyczyłem sobie kabelek OBDII ale niestety nie mam oprogramowania. Jest jakaś szansa na sciągnięcie tego z netu?Jeżeli tak to skąd?Widziałem na torrentach Polski VAG, czy jest to coś warte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co pożyczyłeś, jeśli KKLa, to soft pytaj w specjalnym wątku na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, pożyczyłem sobie kabelek OBDII ale niestety nie mam oprogramowania. Jest jakaś szansa na sciągnięcie tego z netu?Jeżeli tak to skąd?Widziałem na torrentach Polski VAG, czy jest to coś warte?

 

albo jeśli nie wiesz jaki kabel to napisz z jakim programem banglał tam skąd pożyczyłes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja wiem że wszystko już było w tym wątku, no prawie, ale moje pytanie jest następujące:

potrzebuję kabel do b5 2001r logi statyczne i dynamiczne, odczytanie i kasowanie błędów,odczytanie pinu, kodowanie kluczyka, adaptacja przepustnicy, zmiana języka, ustawienie domykania szyb. Rozumiem że do ogarnięcia tego wszystkiego pewnie potrzebny jest VCDS , czego nie zrobię zwykłym KKL'em z wymienionych powyżej czynności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrzebuję kabel do b5 2001r logi statyczne i dynamiczne, odczytanie i kasowanie błędów

Do tego KKL z Alle*ro,

odczytanie pinu

VAG Tacho lub Commander 1.4 lub wyżej

kodowanie kluczyka, adaptacja przepustnicy, zmiana języka,

tutaj też KKL

ustawienie domykania szyb

KKL ale z czeskim softem

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściciel pożyczonego kabla jeździ audi A4. Kabelek banglał ponoć z VAG COM-em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściciel pożyczonego kabla jeździ audi A4. Kabelek banglał ponoć z VAG COM-em.

Wszystko fajnie, ale z jaką wersją? Jeśli 311/409 to jest tzw. KKL, jeśli 504 wzwyż to HEX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki sipowitz, i wszystko jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum.

Przeczytałem cały ten watek i powiem że jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy.

Sam właśnie stanąłem przed wyborem interfejsu do moich aut. Nie są to VW ale Skody Superb Platinum 2007 1,9 115KM (~150KM) i Fabia II 2007 1,2 HTP. Niestety nie ma tak zaawansowanego forum na temat Superba więc jestem tutaj. Nabycie interfejsu wydaje się być konieczne ze względu na partactwo, niechlujstwo i naciągactwo serwisów ASO, które żerują na naiwności klientów :wsciekly - przykład: 4 razy wymieniano mi czujnik lub czujniki parkowania z przodu bo sieroty nie zauważyły że przewód od jednego się przetarł - :zeco.

 

Co do interfejsu to już wiem że w celu pełnej diagnostyki potrzebuję VCDS'a (roczniki 2007) - tu wielka prośba do kolegi sipowitz o info na [email protected] co do przedmiotowego kompletu.

 

Jeżeli jeszcze mógłbym poprosić o rozwianie moich wątpliwości to:

Czy w Superbie będę mógł wyregulować zasięg xenonów i wyłączyć ich automatyczne załączanie razem z przekręceniem stacyjki ?

Czy będę mógł zdiagnozować wszystkie czujniki parkowania (przód, tył) ?

Czy skasowanie inspekcji zarówno w Superbie jak i w Fabii 2 będzie możliwe ?

Czy nadal istnieje możliwość podłączenia się do w/w aut zwykłym tanim interfejsem w celu zczytania błądów (przy odpowiednim sofcie oczywiście) ?

 

Sorki wielkie za te pytania jeżeli są idiotyczne, ale czytając ten wątek i inne przez kilka dni już nie jestem pewien.

 

Teraz chciałbym zapytać o coś takiego http://moto.allegro.pl/euroscan-pl-2010-elm-327-wersja-1-4-hit-mari-i1173856732.html. Sam się na to początkowo napaliłem. Interfejs jest wart wyjaśnienia (o co bardzo proszę znawców tematu) bo w tym wątku nie był chyba poruszony temat ELM'a 327 w ver. 1.4a.

Czym tak naprawdę różni się od ver. 1.3 ? Sprzedawcy piszą o tym kablu "niesamowite" rzeczy, ale po przeczytaniu tego postu trochę moje zapały ostygły. Podobno w połączeniu z PCMSCAN w ostatniej polskiej wersji można zdiagnozować i to w formie graficznej prawie wszystko. Domyślam się że nie ma możliwości ingerencji w ustawienia softu auta (np. wyłączenie automatu od świateł).

 

Bardzo proszę o rozwinięcie (tak dla laika) tematu interfejsu ELM 327 ver 1.4a - co to tak naprawdę jest i do czego się nadaje ? Wyczytałem, że wpołaczeniu z PCMSCAN mierzy moc silnika, czas rozpędzania do 100km/h, 1/4 mili, itp.) Rozwińcie proszę trochę temat bo naprawdę przekopując net oprócz opisów marketingowych nic nie ma.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w Superbie będę mógł wyregulować zasięg xenonów i wyłączyć ich automatyczne załączanie razem z przekręceniem stacyjki ?

Jeśli Twój moduł od ksenonów pozwala na taką konfigurację, to jak najbardziej... :)

Czy będę mógł zdiagnozować wszystkie czujniki parkowania (przód, tył) ?

Jeśli czujniki są fabryczne (nie dokładane), to zdecydowanie tak, można nawet robić ich test.

Czy skasowanie inspekcji zarówno w Superbie jak i w Fabii 2 będzie możliwe ?

Oczywiście, łącznie z ustawianiem okresów przeglądów (w określonym zakresie).

Czy nadal istnieje możliwość podłączenia się do w/w aut zwykłym tanim interfejsem w celu zczytania błądów (przy odpowiednim sofcie oczywiście) ?

W przypadku Superba tylko VCDS, co do Fabii głowy nie dam, bo tam być może lata to po K-line jak np. w Polo, ale VCDS radzi sobie z CAN jaki i K-line. ;)

Sorki wielkie za te pytania jeżeli są idiotyczne, ale czytając ten wątek i inne przez kilka dni już nie jestem pewien.

Nie ma problemu. :)

Interfejs jest wart wyjaśnienia (o co bardzo proszę znawców tematu) bo w tym wątku nie był chyba poruszony temat ELM'a 327 w ver. 1.4a.

Czym tak naprawdę różni się od ver. 1.3 ? Sprzedawcy piszą o tym kablu "niesamowite" rzeczy, ale po przeczytaniu tego postu trochę moje zapały ostygły. Podobno w połączeniu z PCMSCAN w ostatniej polskiej wersji można zdiagnozować i to w formie graficznej prawie wszystko. Domyślam się że nie ma możliwości ingerencji w ustawienia softu auta (np. wyłączenie automatu od świateł).

ELM327 to proste narzędzie do sprawdzania pracy samej jednostki napędowej, nie pozwala np. na test czujników parkowania, xenonów i innych rzeczy. Poza tym z ELM327 jest tylko specjalizowanym układem do konwersji sygnałów z OBD na RS232 (ostatecznie USB), a sam soft pozostawia wiele do życzenia i pozostaje w tyle za produktem o którym czytałeś już zapewne wiele na naszym forum.

Jako ciekawostkę, masz tutaj datasheeta ELM327: http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DSF.pdf

Jeśli masz chociażby skromne pojęcie o elektronice, zerknij na aplikację układu, rozjaśni Ci to minimalnie temat. Poza tym jedyny słuszny soft do ELM327 to PCMScan, ale nie jedyny, co do funkcjonalności, jak pisałem wcześniej, głównie obsługa samego silnika. Zresztą fan ELM327 miał wątpliwość, poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1275462.html

PCMScanem nie zdiagnozujesz wszystkiego, tylko co najwyżej sam silnik + czujniki sterujące jego pracą. Nie zrobisz np. słynnych logów statycznych i dynamicznych określających kondycję silnika, itp. Zresztą poczytam o tym sofcie sobie na stronie producenta: http://www.palmerperformance.com/products/pcmscan/index.php

Pytałeś też o światła, nimi steruje moduł komfortu, który możesz przekodować VCDSem, natomiast ELM327, jak już pewnie zauważyłeś, nie pozwala nawet na połączenie się z tym kawałkiem samochodu. W starszych autach odbywa się to mechanicznie (zwora na włączniku świateł), być może w Fabii też tak jest, głowy nie dam. ;)

Rozwińcie proszę trochę temat bo naprawdę przekopując net oprócz opisów marketingowych nic nie ma.

Generalnie nie ma, bo nie ma tak naprawdę o czym pisać, a co do wersji 1.4 lub niby ostatniej 1.5a to zwykły fake. Temat jest myślę prosty, wyższy numerek i większa liczba zainteresowanych.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Bardzo proszę. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle posty kolegi sipowitz są nieocenione. Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja znalazlem taki kabelek w mojej okolicy i z aukcji wychodzi na to ze bedzie obslugiwac mojego paska.

 

zalezy mi na podlaczeniu do sterownika telefonu i sprawdzenie bledow.

 

http://allegro.pl/vag-k-can-1-4-diagnoza-korekta-liczniki-crash-data-i1202543933.html

 

lub inny z polski

 

http://allegro.pl/vag-k-can-commander-pin-immo-licznik-ecu-diagnoza-i1202209136.html

 

co o tym myslicie?

 

wiem ze sipowitz masz dobry kabel ale te dwa sa sporo tansze, jesli tez zadzialaja...

Edytowane przez Mike_00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja znalazlem taki kabelek w mojej okolicy i z aukcji wychodzi na to ze bedzie obslugiwac mojego paska.

 

zalezy mi na podlaczeniu do sterownika telefonu i sprawdzenie bledow.

 

http://allegro.pl/vag-k-can-1-4-diagnoza-korekta-liczniki-crash-data-i1202543933.html

 

lub inny z polski

 

http://allegro.pl/vag-k-can-commander-pin-immo-licznik-ecu-diagnoza-i1202209136.html

 

co o tym myslicie?

 

wiem ze sipowitz masz dobry kabel ale te dwa sa sporo tansze, jesli tez zadzialaja...

To są kable tylko do liczników i ewentualnie wyciągnięcie PINU,nic więcej nimi nie zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy...:)) myślę,że nikt tu mnie zaraz nie z linczuje.

Z racji iż nie mogę jeszcze zacząć nowego wątku piszę tutaj.

Zdecydowanie chcę zakupić tester diagnostyczny lub interfejs do obsługi samochodów osobowych(obsługujący w większości popularne marki aut).Po prostu diagnostyka komputerowa silnika,abs,poduszek powietrznych,kasowanie inspekcji,kodowanie kluczyków itd...

Interesuje mnie urządzenie markowe tj. z gwarancją,ze wsparciem technicznym i nie chińskie .

Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie takiego urządzenia?

Cena jaka jest dla mnie dostępna to 12 tys. zł

Bardzo proszę o jakieś info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności