Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

A punkt wyjścia potraktujemy jako diagnozę czy korektę... To jak porównywać autobus z rowerem. Jednym i drugim da się jechać, tylko pytanie, do przewożenia czego oba służą... Moim zdaniem taka statystyka jest bezzasadna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiałem :)

Że osoby które mają pełną wiedzę na temat tych interfaców nie

będą wiedziały co ma niby być ważna a co nie - przecież wszystko jest istotne

 

Postawiłbym na DIAGNOZĘ wykonywaną przez przeciętnego użytkownika.

Czyli sprawdzenie przepływomierza, doładowania, błędy kompa...

 

Czy jest to bezzasadne - z tym się nie zgodzę.

Ewentualnie może być to mało czytelne - co potrafi dany kabel bo pełna lista byłaby długa,

ale może da się zestawić jakieś najważniejsze i najczęściej wykorzystywane

możliwości danych kabli.

 

Da się?

 

Jeśli nadal nie zrozumiałem bezzasadności to sorry spróbuję się

jeszcze douczyć w tym temacie (jestem muzykiem więc zupełnie inna bajka :D)

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
K-CAN commander - cena ok. 150zł

Zalecany program: VAG COM 3.11, Vag Commander...

 

Plusy K-CAN commander (+):

- logi statyczne/dynamiczne

- odczyt błędów komputera

- diagnoza aut od 19XX roku

- możliwość zaprogramowania domykania szyb z pilota

- itd...

 

Minusy K-Can commanderem (-):

- Brak możliwości diagnozy aut powyżej 2006r.

- nie działa pod programem "Ruskij VAG"

- brak możliwości ustawienia kąta wtrysku

- itd...

 

Commanderem można zmienić kat i dawkę jak normalnym KKL tylko po linii K tak samo polski vag działa po K z commanderem i 311.2 też i właśnie 311.2 jest najlepszy do takich rzeczy jak zmiana dawki czy kata.

 

i po wyżej 2006 też można po CAN diagnozować commanderem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commanderem można zmienić kat i dawkę jak normalnym KKL

Dawki nie zmienia się interfejsem... :D :D :D

tak samo polski vag działa po K z commanderem i 311.2 też i właśnie 311.2 jest najlepszy do takich rzeczy jak zmiana dawki czy kata

Kolejny zwolennik używania Commandera z VAG-COMem 311.2 i pozostałymi softami...

 

Reasumując, widzę, że kolega "pływa" w temacie. Dziękujemy bardzo za udział w dyskusji. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Czy to jest kabel VCDS?

http://www.allegro.pl/item958348154_interfejs_vw_audi_seat_skoda_vag_obd2_usb_2010.html

 

2. Czy dobrze rozumiem, że ten najlepszy (polecany) kabel, który odczytuje wszystko

bez ograniczeń to jest kabel - HEX-USB+CAN?

 

3. Czy ten HEX-USB+CAN to inaczej VCDS?

 

4. Czy moje Passat z 2003r. (modelowo 2004) posiada szynę CAN?

(bo z tego co wyczytałem to mają ją auta po 2005 roku - dobrze mówię?)

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to jest zwykły KKL w kosmicznej cenie.

2. Czy dobrze rozumiem, że ten najlepszy (polecany) kabel, który odczytuje wszystko

bez ograniczeń to jest kabel - HEX-USB+CAN?

Diagnozuje dokładnie wszytko co ma gniazdko OBD na pokładzie, czyli mniej więcej roczniki 1990 - 2010.

3. Czy ten HEX-USB+CAN to inaczej VCDS?

HEX-CAN+USB to jest nazwa interfejsu, a VCDS to nazwa oprogramowania z nim współpracującego.

4. Czy moje Passat z 2003r. (modelowo 2004) posiada szynę CAN?

(bo z tego co wyczytałem to mają ją auta po 2005 roku - dobrze mówię?)

W tych rocznikach w gniazdku OBD2 bywało, że występowały dwa rodzaje magistrali CAN oraz K-line. W modelach po maju 2005 (Passat B6) występował już tylko golutki CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis zakupilem vag interfejs za 40zl z allegro. i zalezy mi na tym by mi tylko blad skasowal bo krzycza za kasowanie 50 zl a ja wolalem sobie kupic kabel i sam to zrobic bo program mam od kolegi tylko kabla brak i sterownika. mam nadzieje ze ten kabelek mi umozliwi skasowanie bledu.

a z czesem umozliwi mi przeprowadzać drobne (czasem nie tylko) CHIP Tuning :D:D:D hehehe zartuje oczywiscie.

http://www.allegro.pl/item963288287_interfejs_vag_kkl_usb_vw_seat_audi_skoda_promocja.html

to jest link do tego kabelka

 

Pozdrawiam Bicuomega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dzis zakupilem vag interfejs za 40zl z allegro. i zalezy mi na tym by mi tylko blad skasowal bo krzycza za kasowanie 50 zl a ja wolalem sobie kupic kabel i sam to zrobic bo program mam od kolegi tylko kabla brak i sterownika. mam nadzieje ze ten kabelek mi umozliwi skasowanie bledu.

a z czesem umozliwi mi przeprowadzać drobne (czasem nie tylko) CHIP Tuning :D:D:D hehehe zartuje oczywiscie.

http://www.allegro.pl/item963288287_interfejs_vag_kkl_usb_vw_seat_audi_skoda_promocja.html

to jest link do tego kabelka

 

Pozdrawiam Bicuomega

Kolega znaczy chciał się pochwalić... :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

sipowitz szybkie pytanko:

kupujac kabel Vag k-can i odpalajac commandera bede mogl sobie zczytac pin i zakodowac nowy kluczyk?bo mam tylko jeden a 2 klucz z nowa pestka lezy i czeka na dociecie oraz zakodowanie.czy commander pokaze mi "goly" pin?gdzies wyczytalem ze sie przelicza jakies dane zeby wyciagnac pin i trzeba wiedziec jeszcze gdzie tego szukac?(nie jest tak ze jest osobne pole co pokaze ci po prostu pin?) :dupablada

 

Pozdrawiam i dziekuje za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupujac kabel Vag k-can i odpalajac commandera bede mogl sobie zczytac pin i zakodowac nowy kluczyk?

Tak.

bo mam tylko jeden a 2 klucz z nowa pestka lezy i czeka na dociecie oraz zakodowanie

Crypto48 jak rozumiem? Mowa o transponderze...

czy commander pokaze mi "goly" pin?

PIN jest PINem, nie ma "gołych" ani "ubranych"... :D

gdzies wyczytalem ze sie przelicza jakies dane zeby wyciagnac pin i trzeba wiedziec jeszcze gdzie tego szukac?

Tak, pod warunkiem, że liczysz na piechotkę z epromu (zczytaniego wsadu np. licznika). Soft do kabli pokazują go bez żadnych kombinacji.

(nie jest tak ze jest osobne pole co pokaze ci po prostu pin?)

W Commanderze lub VAG Tacho pokazuje Ci się PIN normalnie, bez żadnych udziwnień. Jedynie podczas kodowania VCDSem lub czymś innym zwykle jest wymagany 5-cio cyfrowy PIN, wtedy po prostu uzupełniasz o zero na początku. To wszystko... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem VAG, KKL i mam problem.

Zaraz po kupieniu zainstalowałem go na laptopie wg instrukcji. Czyli napierw VAG-COM409.1 potem sam kabelek i wszystko było ok. Poszedłem do auta podłączyłem się, nawiązało się połączenie, co prawda VAG-COM coś tam wyrzucał że nie zarejestrowany ale mniejsza o to. Z braku czasu odstawiłem to. Wróciłem wieczorem do sprawy i pomimo że test w VAG wychodził ok to nie dało się połączyć juz z interfejsem auta. nie miałem za dużo czasu więc zostawiłem. Natomiast juz kolejnego dnia bez żadnego dodatkowego kombinowania przy włączaniu kabelka do komputera zaczął wyskakiwać błąd że port USB nie rozpoznaje urządzenia i urządzenie może mieć awarie.

Wielokrotnie odinstalowywałem całkowicie porty w kompie i uruchamiałem go ponownie, za którymś razem zaskoczył i proces instalacji przebiegł ponownie, wszystko wydawało sie ok. Poszedłem do auta a tu juz tylko komunikat że port jest w użyciu i znów zero komunikacji.

Teraz znów nie port USB nie rozpoznaje urządzenia.

Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników.

Na początek poczytaj tu ->http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8905

Temat o komunikacji miedzy VAG-iem a kompem. I dopisz jeszcze jaki masz system na kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz jestes profesjonalista :)

 

PIN jest PINem, nie ma "gołych" ani "ubranych"...
:lol jestes pewiem? :diablica

 

Crypto48 jak rozumiem? Mowa o transponderze...
tak

 

czyli generalnie w moim przypadku ktory kolwiek z kabli vag k can jak z linku nizej styknie?

 

http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&order=p&string=vag+k+can

 

moze ktorys z uzytkownikow ma sprzedawce godnego polecenia?info na PW poprosze jesli tak.

 

czy faktycznie jest roznica miedzy niebieskimi a czarnymi?slyszalem ze niebieskie gorsze?(czesciej sie psuja czy cos chyba o ten update chodzi) dla mnie to i tak wszystko chinszczyzna skoro kable kosztuja po 100zl...

osobiscie mam niebieski do vag coma dostalem w spadku od kumpla i chodzi ladnie na vw i skodzie.

 

Pozdrawiam i dziekuje :kciuki

Juras

Edytowane przez AkUu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupiłem VAG, KKL i mam problem.

Zaraz po kupieniu zainstalowałem go na laptopie wg instrukcji. Czyli napierw VAG-COM409.1 potem sam kabelek i wszystko było ok. Poszedłem do auta podłączyłem się, nawiązało się połączenie, co prawda VAG-COM coś tam wyrzucał że nie zarejestrowany ale mniejsza o to. Z braku czasu odstawiłem to. Wróciłem wieczorem do sprawy i pomimo że test w VAG wychodził ok to nie dało się połączyć juz z interfejsem auta. nie miałem za dużo czasu więc zostawiłem. Natomiast juz kolejnego dnia bez żadnego dodatkowego kombinowania przy włączaniu kabelka do komputera zaczął wyskakiwać błąd że port USB nie rozpoznaje urządzenia i urządzenie może mieć awarie.

Wielokrotnie odinstalowywałem całkowicie porty w kompie i uruchamiałem go ponownie, za którymś razem zaskoczył i proces instalacji przebiegł ponownie, wszystko wydawało sie ok. Poszedłem do auta a tu juz tylko komunikat że port jest w użyciu i znów zero komunikacji.

Teraz znów nie port USB nie rozpoznaje urządzenia.

Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników.

 

Na początek poczytaj tu ->http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8905

Temat o komunikacji miedzy VAG-iem a kompem. I dopisz jeszcze jaki masz system na kompie.

 

No dobra, problem z komunikacją kabla mam za sobą, odinstalowałem wszystkie porty (Windows XP), potem sterowniki programem FTDIUNIN.EXE, i system ładnie na nowo przyjął kabelek. co jakiś czas i tak coś sie miesza i trzeba od nowa ale przynajmniej działa.

Natomiast pojawił się kolejny problem, teraz już teścik w VAG-u wychodzi prawidłowo, interfejs też widzi, jednak przy po wybraniu konkretnego modułu nie daje się skomunikować, za każdym razem komunikat "No responce from controler". (próbowałem na module 01 - Engine, oraz 16 - Sterring Whleels, a także auto-scan)

Jeszcze dwa dni temu łączył się, wykonywał Auto-scan. (kluczyk w stacyjce oczywiście przekręcony)

 

Mogę jedynie dodać, że właśnie 2 dni temu po tym jak łączyłem się po raz pierwszy, nie bezpośrednio ale wieczorkiem tego samego dnia, nagle przestało mi działać oświetlenie wewnętrzne w całym aucie (czyli lampki górne przód, tył oraz podświetlanie pod drzwiami, schowek). Bezpieczniki są ok. Czytałem że to może być przyczyna jakiegoś kabelka w progu, który często ulega awarii.

Czy to może mieć związek z problemami komunikacyjnymi VAG-u?

 

----------------

Byłem przed chwilą drążyć temat VAG-u w samochodzie, i o dziwo zauważyłem, że oświetlenie wnętrza znów działa. Tak samo nagle powróciło jak i zniknęło. Przestało działać tak na jeden dzień.

Niestety dalej występuje problem z komunikacją, niby wszystko się łączy, ale zawsze wywali komunikat "No responce from controler" (Brak odpowiedzi).

Edytowane przez pcgyver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie - no responde from controler wszystko gralo do czasu zmiany laptopa. Teraz z Win 7 wszystko poprawnie zainstalowane porty ustawione VAG COM 311.2 testuje porty wszystko ok ale jak dochodzi do czytania poszczegolnych modułow komunikacji bark. Kabel mam KKL usb Viakena. Na poprzednim lapropiku stalo mi sie to raz jak podlaczylem laptopika do zasilania jak wrocil na baterie wsztko bylo ok - niestety bateria padla :(. Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna? czy kabelek jest uszkodzony? -Czy poprostu ten kabel nie obsluguje nowszych usb? czy moze pomorze wyjecie klemy? zastanawiam sie nad zakupem kabla Ross Tech ale jak on tez nie bedzie działał. Czy ktos wie jaki moze byc problem? Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli generalnie w moim przypadku ktory kolwiek z kabli vag k can jak z linku nizej styknie?

 

http://allegro.pl/listing/search.php...ring=vag+k+can

Można brać... Pytaj tylko o soft, to co dołączają "ping pongi" bywa kapryśne.

czy faktycznie jest roznica miedzy niebieskimi a czarnymi?slyszalem ze niebieskie gorsze?(czesciej sie psuja czy cos chyba o ten update chodzi) dla mnie to i tak wszystko chinszczyzna skoro kable kosztuja po 100zl...

Kolor obudowy nie ma tutaj kluczowego znaczenia, z pominięciem walorów estetycznych. Generalnie funkcjonalności jak i budowa obu jest identyczna. W PL chińszczyzna kojarzy się z szajsem, powiem Ci, że wszystkie praktycznie akcesoria Nokii pochodzą z tego kraju. Chińczyk robi "pod cenę", w Polsce wszyscy chcą szybko i dużo zarabiać, stąd taki w większości chłam na rynku spod "tej marki". ;)

Pozdrawiam i dziekuje

Ja również! Drobiazg... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można brać... Pytaj tylko o soft, to co dołączają "ping pongi" bywa kapryśne.

 

z softu to tylko commander mnie interesuje ktorego zreszta juz mam nawet nie wiem czy nie ty wstawiales gdzies linka?dobra kupie co mi tam bedzie lepiej pasowalo z wysylka itd.

 

Pozdrawiam

Juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał to napisz jak działa commander. Jestem na rozdrożu czy kupić vag k-commander czy vag tacho. Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem na rozdrożu czy kupić vag k-commander czy vag tacho. Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac

Co dokładnie potrzebujesz zrobić? Do czego ma służyć ten kabel i do jakiego auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac

Przeczytałem także gdzieś na Forum (nie potrafie teraz na szybko znaleźć), że Interfejsy typu VAG Commander potrafią "sporo namieszać" - tzn uszkodzić soft niektórych sterowników w trakcie ich "czytania" (nie modyfakacji).

Prosiłbym o opinie czy:

1. to prawda ?

2. dotyczy to konkretnych kabelków czy ich oprogramowania

3. czy są pewne (sprzętowo i softwerowo) VAG Commander'y (na Allegro) - jeśli tak to które, lub ewentualnie gdzie kupić takie "pewniaki".

Pozdrawiam i dziekuję za ewentualną odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności