sipowitz Zgłoś #321 Napisano 23 Marca 2010 A punkt wyjścia potraktujemy jako diagnozę czy korektę... To jak porównywać autobus z rowerem. Jednym i drugim da się jechać, tylko pytanie, do przewożenia czego oba służą... Moim zdaniem taka statystyka jest bezzasadna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #322 Napisano 23 Marca 2010 (edytowane) No właśnie tego się obawiałem Że osoby które mają pełną wiedzę na temat tych interfaców nie będą wiedziały co ma niby być ważna a co nie - przecież wszystko jest istotne Postawiłbym na DIAGNOZĘ wykonywaną przez przeciętnego użytkownika. Czyli sprawdzenie przepływomierza, doładowania, błędy kompa... Czy jest to bezzasadne - z tym się nie zgodzę. Ewentualnie może być to mało czytelne - co potrafi dany kabel bo pełna lista byłaby długa, ale może da się zestawić jakieś najważniejsze i najczęściej wykorzystywane możliwości danych kabli. Da się? Jeśli nadal nie zrozumiałem bezzasadności to sorry spróbuję się jeszcze douczyć w tym temacie (jestem muzykiem więc zupełnie inna bajka ) Edytowane 23 Marca 2010 przez Barth Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OBD2 Zgłoś #323 Napisano 23 Marca 2010 K-CAN commander - cena ok. 150złZalecany program: VAG COM 3.11, Vag Commander... Plusy K-CAN commander (+): - logi statyczne/dynamiczne - odczyt błędów komputera - diagnoza aut od 19XX roku - możliwość zaprogramowania domykania szyb z pilota - itd... Minusy K-Can commanderem (-): - Brak możliwości diagnozy aut powyżej 2006r. - nie działa pod programem "Ruskij VAG" - brak możliwości ustawienia kąta wtrysku - itd... Commanderem można zmienić kat i dawkę jak normalnym KKL tylko po linii K tak samo polski vag działa po K z commanderem i 311.2 też i właśnie 311.2 jest najlepszy do takich rzeczy jak zmiana dawki czy kata. i po wyżej 2006 też można po CAN diagnozować commanderem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #324 Napisano 23 Marca 2010 Commanderem można zmienić kat i dawkę jak normalnym KKL Dawki nie zmienia się interfejsem... :D tak samo polski vag działa po K z commanderem i 311.2 też i właśnie 311.2 jest najlepszy do takich rzeczy jak zmiana dawki czy kata Kolejny zwolennik używania Commandera z VAG-COMem 311.2 i pozostałymi softami... Reasumując, widzę, że kolega "pływa" w temacie. Dziękujemy bardzo za udział w dyskusji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #325 Napisano 23 Marca 2010 (edytowane) 1. Czy to jest kabel VCDS? http://www.allegro.pl/item958348154_interfejs_vw_audi_seat_skoda_vag_obd2_usb_2010.html 2. Czy dobrze rozumiem, że ten najlepszy (polecany) kabel, który odczytuje wszystko bez ograniczeń to jest kabel - HEX-USB+CAN? 3. Czy ten HEX-USB+CAN to inaczej VCDS? 4. Czy moje Passat z 2003r. (modelowo 2004) posiada szynę CAN? (bo z tego co wyczytałem to mają ją auta po 2005 roku - dobrze mówię?) Edytowane 23 Marca 2010 przez Barth Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #326 Napisano 23 Marca 2010 1. Czy to jest kabel VCDS?http://www.allegro.pl/item958348154_..._usb_2010.html Nie, to jest zwykły KKL w kosmicznej cenie. 2. Czy dobrze rozumiem, że ten najlepszy (polecany) kabel, który odczytuje wszystkobez ograniczeń to jest kabel - HEX-USB+CAN? Diagnozuje dokładnie wszytko co ma gniazdko OBD na pokładzie, czyli mniej więcej roczniki 1990 - 2010. 3. Czy ten HEX-USB+CAN to inaczej VCDS? HEX-CAN+USB to jest nazwa interfejsu, a VCDS to nazwa oprogramowania z nim współpracującego. 4. Czy moje Passat z 2003r. (modelowo 2004) posiada szynę CAN?(bo z tego co wyczytałem to mają ją auta po 2005 roku - dobrze mówię?) W tych rocznikach w gniazdku OBD2 bywało, że występowały dwa rodzaje magistrali CAN oraz K-line. W modelach po maju 2005 (Passat B6) występował już tylko golutki CAN. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #327 Napisano 25 Marca 2010 Witam dzis zakupilem vag interfejs za 40zl z allegro. i zalezy mi na tym by mi tylko blad skasowal bo krzycza za kasowanie 50 zl a ja wolalem sobie kupic kabel i sam to zrobic bo program mam od kolegi tylko kabla brak i sterownika. mam nadzieje ze ten kabelek mi umozliwi skasowanie bledu. a z czesem umozliwi mi przeprowadzać drobne (czasem nie tylko) CHIP Tuning :D:D hehehe zartuje oczywiscie. http://www.allegro.pl/item963288287_interfejs_vag_kkl_usb_vw_seat_audi_skoda_promocja.html to jest link do tego kabelka Pozdrawiam Bicuomega Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #328 Napisano 25 Marca 2010 Witam dzis zakupilem vag interfejs za 40zl z allegro. i zalezy mi na tym by mi tylko blad skasowal bo krzycza za kasowanie 50 zl a ja wolalem sobie kupic kabel i sam to zrobic bo program mam od kolegi tylko kabla brak i sterownika. mam nadzieje ze ten kabelek mi umozliwi skasowanie bledu. a z czesem umozliwi mi przeprowadzać drobne (czasem nie tylko) CHIP Tuning :D:D hehehe zartuje oczywiscie. http://www.allegro.pl/item963288287_interfejs_vag_kkl_usb_vw_seat_audi_skoda_promocja.html to jest link do tego kabelka Pozdrawiam Bicuomega Kolega znaczy chciał się pochwalić... :fajny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AkUu Zgłoś #329 Napisano 26 Marca 2010 witam! sipowitz szybkie pytanko: kupujac kabel Vag k-can i odpalajac commandera bede mogl sobie zczytac pin i zakodowac nowy kluczyk?bo mam tylko jeden a 2 klucz z nowa pestka lezy i czeka na dociecie oraz zakodowanie.czy commander pokaze mi "goly" pin?gdzies wyczytalem ze sie przelicza jakies dane zeby wyciagnac pin i trzeba wiedziec jeszcze gdzie tego szukac?(nie jest tak ze jest osobne pole co pokaze ci po prostu pin?) :dupablada Pozdrawiam i dziekuje za info Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #330 Napisano 26 Marca 2010 kupujac kabel Vag k-can i odpalajac commandera bede mogl sobie zczytac pin i zakodowac nowy kluczyk? Tak. bo mam tylko jeden a 2 klucz z nowa pestka lezy i czeka na dociecie oraz zakodowanie Crypto48 jak rozumiem? Mowa o transponderze... czy commander pokaze mi "goly" pin? PIN jest PINem, nie ma "gołych" ani "ubranych"... gdzies wyczytalem ze sie przelicza jakies dane zeby wyciagnac pin i trzeba wiedziec jeszcze gdzie tego szukac? Tak, pod warunkiem, że liczysz na piechotkę z epromu (zczytaniego wsadu np. licznika). Soft do kabli pokazują go bez żadnych kombinacji. (nie jest tak ze jest osobne pole co pokaze ci po prostu pin?) W Commanderze lub VAG Tacho pokazuje Ci się PIN normalnie, bez żadnych udziwnień. Jedynie podczas kodowania VCDSem lub czymś innym zwykle jest wymagany 5-cio cyfrowy PIN, wtedy po prostu uzupełniasz o zero na początku. To wszystko... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #331 Napisano 27 Marca 2010 kupiłem VAG, KKL i mam problem. Zaraz po kupieniu zainstalowałem go na laptopie wg instrukcji. Czyli napierw VAG-COM409.1 potem sam kabelek i wszystko było ok. Poszedłem do auta podłączyłem się, nawiązało się połączenie, co prawda VAG-COM coś tam wyrzucał że nie zarejestrowany ale mniejsza o to. Z braku czasu odstawiłem to. Wróciłem wieczorem do sprawy i pomimo że test w VAG wychodził ok to nie dało się połączyć juz z interfejsem auta. nie miałem za dużo czasu więc zostawiłem. Natomiast juz kolejnego dnia bez żadnego dodatkowego kombinowania przy włączaniu kabelka do komputera zaczął wyskakiwać błąd że port USB nie rozpoznaje urządzenia i urządzenie może mieć awarie. Wielokrotnie odinstalowywałem całkowicie porty w kompie i uruchamiałem go ponownie, za którymś razem zaskoczył i proces instalacji przebiegł ponownie, wszystko wydawało sie ok. Poszedłem do auta a tu juz tylko komunikat że port jest w użyciu i znów zero komunikacji. Teraz znów nie port USB nie rozpoznaje urządzenia. Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #332 Napisano 27 Marca 2010 Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników. Na początek poczytaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8905 Temat o komunikacji miedzy VAG-iem a kompem. I dopisz jeszcze jaki masz system na kompie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AkUu Zgłoś #333 Napisano 27 Marca 2010 (edytowane) dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz jestes profesjonalista PIN jest PINem, nie ma "gołych" ani "ubranych"... jestes pewiem? :diablica Crypto48 jak rozumiem? Mowa o transponderze...tak czyli generalnie w moim przypadku ktory kolwiek z kabli vag k can jak z linku nizej styknie? http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&order=p&string=vag+k+can moze ktorys z uzytkownikow ma sprzedawce godnego polecenia?info na PW poprosze jesli tak. czy faktycznie jest roznica miedzy niebieskimi a czarnymi?slyszalem ze niebieskie gorsze?(czesciej sie psuja czy cos chyba o ten update chodzi) dla mnie to i tak wszystko chinszczyzna skoro kable kosztuja po 100zl... osobiscie mam niebieski do vag coma dostalem w spadku od kumpla i chodzi ladnie na vw i skodzie. Pozdrawiam i dziekuje :kciuki Juras Edytowane 27 Marca 2010 przez AkUu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #334 Napisano 27 Marca 2010 (edytowane) kupiłem VAG, KKL i mam problem.Zaraz po kupieniu zainstalowałem go na laptopie wg instrukcji. Czyli napierw VAG-COM409.1 potem sam kabelek i wszystko było ok. Poszedłem do auta podłączyłem się, nawiązało się połączenie, co prawda VAG-COM coś tam wyrzucał że nie zarejestrowany ale mniejsza o to. Z braku czasu odstawiłem to. Wróciłem wieczorem do sprawy i pomimo że test w VAG wychodził ok to nie dało się połączyć juz z interfejsem auta. nie miałem za dużo czasu więc zostawiłem. Natomiast juz kolejnego dnia bez żadnego dodatkowego kombinowania przy włączaniu kabelka do komputera zaczął wyskakiwać błąd że port USB nie rozpoznaje urządzenia i urządzenie może mieć awarie. Wielokrotnie odinstalowywałem całkowicie porty w kompie i uruchamiałem go ponownie, za którymś razem zaskoczył i proces instalacji przebiegł ponownie, wszystko wydawało sie ok. Poszedłem do auta a tu juz tylko komunikat że port jest w użyciu i znów zero komunikacji. Teraz znów nie port USB nie rozpoznaje urządzenia. Co to może być? jak zainstalować to ustrojstwo od początku, system nie chce przyjmować żadnych sterowników. Na początek poczytaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8905Temat o komunikacji miedzy VAG-iem a kompem. I dopisz jeszcze jaki masz system na kompie. No dobra, problem z komunikacją kabla mam za sobą, odinstalowałem wszystkie porty (Windows XP), potem sterowniki programem FTDIUNIN.EXE, i system ładnie na nowo przyjął kabelek. co jakiś czas i tak coś sie miesza i trzeba od nowa ale przynajmniej działa. Natomiast pojawił się kolejny problem, teraz już teścik w VAG-u wychodzi prawidłowo, interfejs też widzi, jednak przy po wybraniu konkretnego modułu nie daje się skomunikować, za każdym razem komunikat "No responce from controler". (próbowałem na module 01 - Engine, oraz 16 - Sterring Whleels, a także auto-scan) Jeszcze dwa dni temu łączył się, wykonywał Auto-scan. (kluczyk w stacyjce oczywiście przekręcony) Mogę jedynie dodać, że właśnie 2 dni temu po tym jak łączyłem się po raz pierwszy, nie bezpośrednio ale wieczorkiem tego samego dnia, nagle przestało mi działać oświetlenie wewnętrzne w całym aucie (czyli lampki górne przód, tył oraz podświetlanie pod drzwiami, schowek). Bezpieczniki są ok. Czytałem że to może być przyczyna jakiegoś kabelka w progu, który często ulega awarii. Czy to może mieć związek z problemami komunikacyjnymi VAG-u? ---------------- Byłem przed chwilą drążyć temat VAG-u w samochodzie, i o dziwo zauważyłem, że oświetlenie wnętrza znów działa. Tak samo nagle powróciło jak i zniknęło. Przestało działać tak na jeden dzień. Niestety dalej występuje problem z komunikacją, niby wszystko się łączy, ale zawsze wywali komunikat "No responce from controler" (Brak odpowiedzi). Edytowane 27 Marca 2010 przez pcgyver Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piekar99 Zgłoś #335 Napisano 27 Marca 2010 U mnie podobnie - no responde from controler wszystko gralo do czasu zmiany laptopa. Teraz z Win 7 wszystko poprawnie zainstalowane porty ustawione VAG COM 311.2 testuje porty wszystko ok ale jak dochodzi do czytania poszczegolnych modułow komunikacji bark. Kabel mam KKL usb Viakena. Na poprzednim lapropiku stalo mi sie to raz jak podlaczylem laptopika do zasilania jak wrocil na baterie wsztko bylo ok - niestety bateria padla . Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna? czy kabelek jest uszkodzony? -Czy poprostu ten kabel nie obsluguje nowszych usb? czy moze pomorze wyjecie klemy? zastanawiam sie nad zakupem kabla Ross Tech ale jak on tez nie bedzie działał. Czy ktos wie jaki moze byc problem? Dzieki za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #336 Napisano 27 Marca 2010 czyli generalnie w moim przypadku ktory kolwiek z kabli vag k can jak z linku nizej styknie? http://allegro.pl/listing/search.php...ring=vag+k+can Można brać... Pytaj tylko o soft, to co dołączają "ping pongi" bywa kapryśne. czy faktycznie jest roznica miedzy niebieskimi a czarnymi?slyszalem ze niebieskie gorsze?(czesciej sie psuja czy cos chyba o ten update chodzi) dla mnie to i tak wszystko chinszczyzna skoro kable kosztuja po 100zl... Kolor obudowy nie ma tutaj kluczowego znaczenia, z pominięciem walorów estetycznych. Generalnie funkcjonalności jak i budowa obu jest identyczna. W PL chińszczyzna kojarzy się z szajsem, powiem Ci, że wszystkie praktycznie akcesoria Nokii pochodzą z tego kraju. Chińczyk robi "pod cenę", w Polsce wszyscy chcą szybko i dużo zarabiać, stąd taki w większości chłam na rynku spod "tej marki". Pozdrawiam i dziekuje Ja również! Drobiazg... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AkUu Zgłoś #337 Napisano 28 Marca 2010 Można brać... Pytaj tylko o soft, to co dołączają "ping pongi" bywa kapryśne. z softu to tylko commander mnie interesuje ktorego zreszta juz mam nawet nie wiem czy nie ty wstawiales gdzies linka?dobra kupie co mi tam bedzie lepiej pasowalo z wysylka itd. Pozdrawiam Juras Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #338 Napisano 28 Marca 2010 Jak będziesz miał to napisz jak działa commander. Jestem na rozdrożu czy kupić vag k-commander czy vag tacho. Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #339 Napisano 28 Marca 2010 Jestem na rozdrożu czy kupić vag k-commander czy vag tacho. Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac Co dokładnie potrzebujesz zrobić? Do czego ma służyć ten kabel i do jakiego auta? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #340 Napisano 28 Marca 2010 Witam! Duzo zlego o commanderze slyszalem i nie wiem co brac Przeczytałem także gdzieś na Forum (nie potrafie teraz na szybko znaleźć), że Interfejsy typu VAG Commander potrafią "sporo namieszać" - tzn uszkodzić soft niektórych sterowników w trakcie ich "czytania" (nie modyfakacji). Prosiłbym o opinie czy: 1. to prawda ? 2. dotyczy to konkretnych kabelków czy ich oprogramowania 3. czy są pewne (sprzętowo i softwerowo) VAG Commander'y (na Allegro) - jeśli tak to które, lub ewentualnie gdzie kupić takie "pewniaki". Pozdrawiam i dziekuję za ewentualną odpowiedź. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach