Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro mowa o 2.0TDI w B5FL to sprawa zrozumiała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie bo już raz opisywałem moja walkę z tym ustrojstwem udało się ale na krótko i auto miało nadal problem z wypaleniem filtra do końca i tryb awaryjny, miałem zamiar usunąć filtr całkowicie ale ciekawość ludzka rzecz wiec go zdemontowałem (przy wyciąganiu trzeba ławę na 2 cm opuścić bo nie wyjdzie ) obciąłem rurę od dupy strony bo miałem zamiar wyczyścić go koncentratem do czyszczenia kominków ,od strony wlotu do filtra wszystko wyglądało ok ale strona wylotu prawie wszystkie dziurki (kanały wylotowe,glownie w srodkowej czesci filtra ) były zapchane wiec zalałem go na noc ta chemia i rano rozczarowanie sadza się ładnie rozpuściła ale reszta nie wiec odciąłem po całości dekiel od wylotu i okazało się ze te dziurki zapchane są kamieniem takim jak w czajniku chyba od jakiś popiołów wiec teraz chemia na kamień ale nie pomogło wiec każda dziórkę udrożniłem igłą taka medyczna grubości 7 lub 8- ka parę godzin zeszło pózniej tylko zespawanie wszystkiego w całość i składanie auta i tak ze 184,6 % sadzy na początku po wszystkim było 17% ale jak tylko ruszyłem to samochód sam wypalił szybko do 0 i już od kilkunastu dni mam spokój dzisiaj sprawdzałem mam sadzy 6% a autem robie dziennie kilkadziesiąt km i korzystam z tych jego 170 koni.jutro wstawie kilka zdjec, jeśli ktoś ma jakieś pytanie chętnie odpowiem bo wszystko sam wykonałem

SAM_0347.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0351.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0348.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0361.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0363.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0365.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

Edytowane przez roziok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie czy dobrze kombinuję. U mnie w Passacie ostatnio DPF daje znać o sobie co kilka dni, nie da się normalnie jeździć. W "chwilę" przed zapełnieniem DPF'u auto szarpie przy wolnej jeździe przez miasto, dziwnie reaguje na gaz, poza miastem prze większych prędkościach jest ok, po czym zapala się kontrolka, następnie 3 bieg 80km/h, wypalanie i znowu spokój na 2-3 dni. Kontrola zapala się przy 35% zapełnienia, gaśnie przy około 10%.

 

Mam też VW Caddy, tym autem jeździ się tak jakby tego filtra w ogóle tam nie było, nigdy jeszcze nie dał znać o sobie, z ciekawości wczoraj sprawdziłem poziom zapełnienia i wyszło 4%, a auto w większości jeździ "trasy" po 5-10km dziennie.

 

I teraz moje przemyślenia :D Niedawno robiłem logi w Passacie i chłopacy ocenili że wtryski nie wyglądają za ciekawie. Czy dobrze kominuję, że te wtryski puszczają bąki które idą w filtr przez co tak szybko się on zapycha, że gdyby tego filtra nie było, byłoby za mną conajmniej czrno?? :D Czy może DPF się już po prostu kończy?? W ogóle jaki są objawy padającego DPF'u, wie ktoś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski też mogą być problemem, jeśli leją, to jak najbardziej nie wyjdzie to na zdrowie FAPowi. Poszarpywania mogą być właśnie symptomem ich uszkodzenia. Warto sprawdzić błędy w aucie, sprawdzić same wtryski i ostatecznie określić ich stan i podjąć decyzję o ich czyszczeniu/wymianie. Co do FAP i szarpania, pod warunkiem, że jest drożny, bezpośredniego związku nie dostrzegam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nigdy auto nie szarpalo i zadnych innych "sygnałow: nie dawalo procz tego ze 2 razy zapalila sie kontrolka po czym sama zgasla ( po paru godzinach postoju)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby jak najpewniej określić przyczynę zbyt częstego zapychania sie filtra należy przeprowadzić dobrze diagnostykę...między innymi wyjąć filtr i zobaczyć jak wygląda...w B6 wyjęcie i włożenie filtra to ok 4-5h roboty więc nie ma tragedii a od razu zobaczymy czy nie jest fizycznie uszkodzony, potopiony, czy jest zawalony sadza czy olejem...tego najlepszy interface nie powie :-) a może nam to podpowiedzieć gdzie szukać usterki.

 

roziok jaki masz ori przebieg w tym aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat. Jakim programem mozna zregenerowac dpf bo własnie kupiłem passata B6 i wyswietla mi ze cos z nim jest. pali sie kontrolka i mrugaja swiece, brak mocy. posiadam commandera 1.4, ale niechce nic pochszanic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W programie VCDS wyswietliło sie PORT STATUS: OK INTERFACE: NOT FOUND !

Co trzeba jeszcze zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam kabel VAG-K+CAN commander full i nie polaczy z VCDS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic juz nie rozumiem!! Jaki program jest wtedy potrzebny zeby przeczyscic dpf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś miał juz doczynienia z wypalaniem DPF w silniku 4.2 TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zapewne zdobyć odpowiedni login, reszta jak w pierwszym poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze podejdzie login od 3.0 tdi? nie sprawdzalem jeszcze bo awaria kabla mnie dopadła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Jakim programem mozna zregenerowac dpf ...

 

Podstawowe pytanie PO CO chcesz regenerować filtr?

 

Gdybyś przeczytał temat od początku to byś sie dowiedział że regeneracje serwisowe należy wykonywać TYLKO w wyjątkowych sytuacjach po wcześniejszym zdiagnozowaniu usterki.

 

Oglądam tych filtrów kilkadziesiąt miesięcznie, wiele z nich dalej by sobie żyła gdyby nie głupkowate naprawy wykonywane przez ludzi nie mających pojęcia jak to wszystko działa.

 

Zrób diagnostykę, sprawdź nasycenie/zapełnienie filtra i wtedy będziesz wiedział co z nim jest nie tak.

 

Oczywiście w dobie cofaczy liczników wyzerowanie wartości DPFa tez nie jest problemem i wtedy kom pokazuje że popiołu w nim nie ma...a może być tyle że sadza nie ma gdzie się gromadzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy można taki filtr całkiem usunąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dużo tańsze jest gruntowne zregenerowanie filtra w specjalnym zakładzie... nasza firma daje na to 20 tys km lub pół roku

 

Jakie koszty takiej regeneracji na te 20 tys.km ,pytam by zobaczyc oplacalnosc tego typu naprawy .

 

No i jak to tam robicie ,wyjecie filtra i plukanie jakims plynem, opukanie puszki na sucho ?

 

A te 20 tys.km gwarancji ,to jak to jest , bo ktos nieswiadomy moze zawalic filtr wczesniej i wtedy co uznajecie ,czy badacie co bylo powodem szybkiego zapchania ?

 

---------- Post added at 13:37 ---------- Previous post was at 13:33 ----------

 

Usunięcie firltra może Ci przysporzyć jeszcze więcej klopotów: od problemów z prawem po problemy z autem.

 

Problemy z prawem ,to chyba jak ktos lata do DE lub EU gdzie sa strefy .

Bo unas stref brak ,a i norma spalin taka jak tam nie obowiazuje .

 

Co do problemow z autem ,to niby jakie ?

 

Bo po fizycznym i koputerowym usunieciu nikt nie pisal jeszcze raczej ,ze cos niedobrego dzieje sie z autem . Raczej na pozytywnie wszyscy pisza po usunieciu DPF-a .

 

Poczytalem ,koszty to od 499pln ,czyli co 20tys.km. daje 60tys.km=koszt wywalenia DPF-a .Sa tacy co w rok to robia

 

"Uwuwanie filtra jest niezgodne z prawem, może spowodować odebranie dowodu rejestracyjnego przez służby drogowe i niespełnienie warunków przeglądu technicznego. Ponadto obniża parametry i sprawnośc auta."

 

Powiem tak ,na okresowych przegladach to narazie nie wiedza jak reczny elektryczny sprawdzic . Pozatym nie wiedza co to i gdzie ten DPF-a szukac . W dowodzie rejestracyjnym brak wzmianki o DPF i o normie spalin .A jak sie powie ze jest to nawet sondy w rure nie sprawdzaja ,rutyna .

 

Raczej wszyscy pisza ze nie blokuje kopa ,oczywiscie dymek poleci ,ale z 3/4 taki leci .Wiec raczej sprawnosc daje ,spokojna glowe i pelny portfel .

 

"Spaliny z auta z filtrem cząstek stałych są do 90% mniej szkodliwe. Mając to na względzie Niemcy oraz inne kraje zachodnie, chronią swoich obywateli poprzez wprowadzanie zakazów wjazdu samochodów, które produkują dużo cząstek stałych."

 

No dobra a spaliny podczas regeneracji filtra wymuszonej strownikiem silnika tez sa jak gorskie powietrze ? To raczej panstwo lub ktores ministerstwo z DE uklada sie z producentami i samo wymaga tych stref . Jest to loobbing tzn producenci maja takie wynalazki do opchniecia ,ale bez pomocy panstwa i stref nie opchna tego nikomu .

 

Nasi obywatele raczej sa od tego z daleka ,bo jesli by mieli dokladac DPF do leciwych aut to okazalo by sie ze koszty sa wieksze niz wartosc auta .

 

"2. Co, jeśli polska policja oraz stacje diagnostyczne zaczną bardziej szczegółowo kontrolować rzeczywiste zadymienie Twojego pojazdu oraz to, czy pojazd posiada sprawny filtr cząstek stałych? Na zachodzie to standard.

3. Co, jeśli polskie miasta wprowadzą podobne normy jak w Niemczech? Niebawem takie normy zostaną wprowadzone w Polsce dla ciężarówek."

 

Na zachodzie sa drogi gdzie taki DPF moze sie wypalic ,a unas co . Napewno nikt kto to konstruowal nie bral naszych warunkow pod uwage ,to pewne .

Policja i stacje ,raczej im daleko do takiej wiedzy ,bo sami wlasciciele co nieliczni nie wiedza co tam pod maska maja .

Normy unas ,predzej wejdziemy w € ,a jesli juz to bedzie to stopniowo jak przy denominacji .

 

" 1. Nie przerywać pracy samochodu, gdy włączy się automatyczna regeneracja. Wcale nie trzeba jakoś szczególnie wyjażdzać za miasto i się rozpędzać, by wypalić filtr. Jeśli filtr jest sprawny, wystarczy mieć świadomość, że jak włączy się jego regeneracja, co objawi się spadkiem mocy lub kontrolką lub też głośniejszą pracą, to nie należy wyłączać silnika"

 

Poczatek OK ,ale dalej . Jesli beda male obroty to dodatkowe ON sie nie wypali i filtra nie zczysci ,bo to ON wpada mgielka do filtra i wymaga wtedy temp. a takowa jest przy wiekszych obrotach .

Spadek mocy ,kontrolka lub buczenie to juz jak ma problemy ,lub jak warunki ma nieodpowiednie . Bo normalnie to obroty rosna ,poza zwyky stan i nie ma tu spadku mocy.

 

"2. Nie zostawiać na długi czas pojazdu na biegu jałowym. To powoduje dużą produkcję cząsteczek i może doprowadzić do zapchania"

 

Dobre ale nie na nasze zatloczone drogi .

 

"

4. Serwisować auto i naprawiać wszystkie usterki, szczególnie związane z pracą silnika. Otóż często zapchanie się filtra to efekt zepsutej turbiny, brania przez auto dużej ilości oleju itp.

5. Tankować dobrej jakości paliwo"

 

Tu OK .

 

"Trend w krajach zachodnich jest odwrotny. Mieszkańcy miast wymuszają wyższe normy ekologiczne, a wiele pojazdów dozbraja się w FAP/DPF. "

 

Tak moze i jest ,ale nie unas . Bo gdyby tak bylo to polowe spoleczenstwa musialo by odstawic swoje auta z braku mozliwosci wstawienia tego lub z nieoplacalnosci . A jak wiemy w Polsce jest duzo leciwych aut .

 

Normy czy koniecznosc DPF predzej wprowadza na granicach i na nowo sprzedawane auta .

 

"Kupując auto warto sprawdzić, czy auto powinno posiadać FAP/DPF oraz czy jest on rzeczywiście pod pojazdem oraz czy nie jest przedziurawiony."

 

No jaknarazie to wszyscy sprawdzaja czy auto to ma ,w znaczeniu uf dobrze ze nie ma .

Lub zostalo usuniete ,to swietnie .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dużo tańsze jest gruntowne zregenerowanie filtra w specjalnym zakładzie...

Skąd masz mistrzu takie informacje? :D

nasza firma daje na to 20 tys km lub pół roku

Bo wywalicie mechanicznie sadzę?

Usunięcie firltra może Ci przysporzyć jeszcze więcej klopotów: od problemów z prawem po problemy z autem.

Problemy z prawem? Bo chyba nie w Polsce... :)

poczytaj sobie więcej na naszej stronie http://www.eurovat.info.pl

Mam wrażenie, że to kolejni nabijacze kasy na pseudoekologii... No cóż, firma musi się kręcić, a temat akurat dobry. :)

Problemy z prawem ,to chyba jak ktos lata do DE lub EU gdzie sa strefy .

Bo unas stref brak ,a i norma spalin taka jak tam nie obowiazuje .

Oczywiście, żę tak. Innej opcji nie ma. :) Ale to i tak np. w DE trzeba naprawdę trafić na skrupulatną kontrolę.

Co do problemow z autem ,to niby jakie ?

Oczywiście, że żadne.

Bo po fizycznym i koputerowym usunieciu nikt nie pisal jeszcze raczej ,ze cos niedobrego dzieje sie z autem . Raczej na pozytywnie wszyscy pisza po usunieciu DPF-a .

I nikt nie napisze, bo to tylko usunięcie problemu jak widać i źródła kasy dla co poniektórych. Ot wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
I nikt nie napisze, bo to tylko usunięcie problemu jak widać i źródła kasy dla co poniektórych. Ot wszystko

 

Zgadzam sie z kolega sipowitz w calosci .Widze ze tez niewytrzymales na te brednie .Ale dajmy koledze komercyjnemu szanse odpowiedzi ,zobaczymy co ma w rekawie .

 

No a jak w sejmie zachce im sie szybko takich norm ,to niech wprowadza ostre doplaty do nowych aut . Tak by oddac stare auto i panstwo tez cos da od siebie obywatelowi . Wtedy bedzie mozna mowic ze wszyscy dbamy o srodowisko , a nie tylko normu z EU ,panstwo wymaga ,a spoleczenstwo placi za te wymysly .

 

Co teraz nie jest trujace ,te sztuczne jedzenia bardziej wplywaja na czlowieka niz spaliny . Oczywiscie jak jest taki smog jak w chinach czy konkretnych miastach to OK . Ale niech ci ekolodzy pojada do azji i zobacza te smogi ,te unich to namiastka .

 

Tak nabijacze ,wymyslili DPF-y do tira i autobusu ,to chcieli sobie jeszcze rynek zwiekszyc o zwyklych nieswiadomych i zrobic im siano w glowie by co 20tys.km stawiali sie jak licznik zawola .

 

---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:57 ----------

 

Regeneracja wymuszona komputerem - owszem, ale tak jak poprzednik napisał tylko w sytuacjach, które na to pozwalają.

 

Tu kolega trafil , ale kolega chyba robi w reklamie tej firmy ,moze obwoznik jaki .

Komercja az smierdzi ,"dzis" rejestracja na forum i odrazu takie kmioty ,madrosci. Troche kultury ,takie zagrywki to moja babcia by zczaila nawet ,a ma 90 lat niespelna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności