Skocz do zawartości
Gość marcelix

Stuk w przednim zawiesiu po 15kkm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcelix

Witam forumowiczów.

 

Postaram się jasno i zwięźle opisać swój problem z B6 przy przebiegu 15 kkm.

Jakiś tydzień temu jadąc b.wolno po gruntowej drodze (20km/h) z przodu dobiegł odgłos stuknięcia, dość wyraźnie słyszalnego jakby młotkiem.

W chwili obecnej objaw ten wystepuje w następujących sytuacjach:

- przy jeździe na wprost z małą prędkością po wyboistej drodze,

- przy jeździe na wprost z małą prędkością po łagodnych nierównościach typu śpiący policjant

- przy jeździe na skręconych (nie do końca) kołach i natrafieniu na małe zagłębienie lub wybój.

 

Stukanie w moim przypadku nie ma charakteru cyklicznego - tzn że owy stuk pojawi się czasem raz, czasem kilka razy dziennie niezależnie jaka jest nawierzchnia, i zawsze to jest pojedynczy stuk. Czasem słyszany bardziej z lewej, czasem bardziej z prawej strony.

 

Proszę Was o poradę bo pomimo,że auto jeszcze gwarancyjne to chciałbym uniknąć wielokrotnych wizyt w ASO nim któryś ze "specjalistów" prawidłowo zdiagnozuje co to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę Was o poradę bo pomimo,że auto jeszcze gwarancyjne to chciałbym uniknąć wielokrotnych wizyt w ASO nim któryś ze "specjalistów" prawidłowo zdiagnozuje co to?

 

Jeżeli będziesz w stanie to zaprezentować w serwisie to napewno zrobią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bardzo podobne objawy ale po 30.000km.Oddałem samochód do serwisu na gwarancje.Okazało się,że posypały się tuleje wahaczy i przekładnia kierownicza miała luz,wymienili na nową.Byłem w lekkim szoku bo samochód miał 10 miesięcy a te 30.000km nakręcone tylko i wyłącznie po niemieckich autostradach.Jak narazie od wymiany minęło 10 miesięcy,zrobiłem w tym czasie prawie 40.000km i nic sie nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również występują takie nieregularne stuki. Na 99% trzeba wymienić tuleje wahaczy. Przypadają po dwie na jedno koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wada tego zawieszenia wielowachaczowego słyszałem że żywotność jego w niemczech wynosi rok a na polskich drogach pół roku i to się chyba zgadza ja swojego paska B6 kupiłem pół roku temu z niemiec i na początku nic nie stukała a teraz wali przy każdym mocniejszym starcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko ze pasek nie ma wielowachaczowki tak jak b5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słyszałem że żywotność jego w niemczech wynosi rok a na polskich drogach pół roku i to się chyba zgadza

Nie zgodzę się, ja wymieniałem u siebie wahacze dopiero po przyprowadzeniu auta do kraju, a dokładnie po przejechaniu kilku tygodni po krajowych wertepach, a wahacze miały nabite daty produkcji auta. Przez pierwszy tydzień lub dwa panowała cisza, rozsypały się dopiero po jeździe po krajowym "terenie". Podejrzewam, że częściowo ze starości, bo gumki miały już lekkie pęknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe tylko ze pasek nie ma wielowachaczowki tak jak b5...

O ile mi wiadomo to w B6 na jedno koło przypadają 3 wahacze aluminiowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz pojecia kolego, B6 ma z przodu klasyczna kolumne Mc phersona a to nie jest zawieszenie wielowahaczowe bo jest tam tylko jeden wahacz dolny

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcelix

Dziękuję Wam koledzy za podpowiedzi, będę już wiedział co "windykować"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie tez występuje taki pojedyńczy stuk. Objawia się on dopiero gdy skręcam w lewo lub w prawo i to jak trzymam nogę na hamulcu lub gazie, a jak nie dotym to nic nie stuka. Czy u mnie też może być objaw wymiany Tulei wachaczy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwracam honor kolego Wazzi rzeczywiście dziś wsadziłem łeb pod auto i zobaczyłem zwykły Mc Person. Ktoś może jakąś cenę podać ile kosztuje naprawa takiego stuku w ASO? I czy jechać z tym aż do ASO czy może na jakiś zwykły warsztat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana obu tuleji wachacza (prawy/lewy)w aso 1100zl pln

a umnie padl sworzen i tez sobie postukiwal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie może dlaczego vw wycofał się z zawieszenia wielowahaczowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiecie może dlaczego vw wycofał się z zawieszenia wielowahaczowego?

 

ponieważ jest droższe w produkcji i naprawach niż zwykły Mc Person.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności