Gość marcelix Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2009 Witam forumowiczów. Postaram się jasno i zwięźle opisać swój problem z B6 przy przebiegu 15 kkm. Jakiś tydzień temu jadąc b.wolno po gruntowej drodze (20km/h) z przodu dobiegł odgłos stuknięcia, dość wyraźnie słyszalnego jakby młotkiem. W chwili obecnej objaw ten wystepuje w następujących sytuacjach: - przy jeździe na wprost z małą prędkością po wyboistej drodze, - przy jeździe na wprost z małą prędkością po łagodnych nierównościach typu śpiący policjant - przy jeździe na skręconych (nie do końca) kołach i natrafieniu na małe zagłębienie lub wybój. Stukanie w moim przypadku nie ma charakteru cyklicznego - tzn że owy stuk pojawi się czasem raz, czasem kilka razy dziennie niezależnie jaka jest nawierzchnia, i zawsze to jest pojedynczy stuk. Czasem słyszany bardziej z lewej, czasem bardziej z prawej strony. Proszę Was o poradę bo pomimo,że auto jeszcze gwarancyjne to chciałbym uniknąć wielokrotnych wizyt w ASO nim któryś ze "specjalistów" prawidłowo zdiagnozuje co to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #2 Napisano 3 Czerwca 2009 Proszę Was o poradę bo pomimo,że auto jeszcze gwarancyjne to chciałbym uniknąć wielokrotnych wizyt w ASO nim któryś ze "specjalistów" prawidłowo zdiagnozuje co to? Jeżeli będziesz w stanie to zaprezentować w serwisie to napewno zrobią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #3 Napisano 3 Czerwca 2009 Ja miałem bardzo podobne objawy ale po 30.000km.Oddałem samochód do serwisu na gwarancje.Okazało się,że posypały się tuleje wahaczy i przekładnia kierownicza miała luz,wymienili na nową.Byłem w lekkim szoku bo samochód miał 10 miesięcy a te 30.000km nakręcone tylko i wyłącznie po niemieckich autostradach.Jak narazie od wymiany minęło 10 miesięcy,zrobiłem w tym czasie prawie 40.000km i nic sie nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2009 U mnie również występują takie nieregularne stuki. Na 99% trzeba wymienić tuleje wahaczy. Przypadają po dwie na jedno koło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo Zgłoś #5 Napisano 6 Czerwca 2009 To jest wada tego zawieszenia wielowachaczowego słyszałem że żywotność jego w niemczech wynosi rok a na polskich drogach pół roku i to się chyba zgadza ja swojego paska B6 kupiłem pół roku temu z niemiec i na początku nic nie stukała a teraz wali przy każdym mocniejszym starcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #6 Napisano 6 Czerwca 2009 Ciekawe tylko ze pasek nie ma wielowachaczowki tak jak b5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #7 Napisano 6 Czerwca 2009 słyszałem że żywotność jego w niemczech wynosi rok a na polskich drogach pół roku i to się chyba zgadza Nie zgodzę się, ja wymieniałem u siebie wahacze dopiero po przyprowadzeniu auta do kraju, a dokładnie po przejechaniu kilku tygodni po krajowych wertepach, a wahacze miały nabite daty produkcji auta. Przez pierwszy tydzień lub dwa panowała cisza, rozsypały się dopiero po jeździe po krajowym "terenie". Podejrzewam, że częściowo ze starości, bo gumki miały już lekkie pęknięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo Zgłoś #8 Napisano 8 Czerwca 2009 Ciekawe tylko ze pasek nie ma wielowachaczowki tak jak b5... O ile mi wiadomo to w B6 na jedno koło przypadają 3 wahacze aluminiowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #9 Napisano 8 Czerwca 2009 (edytowane) Mylisz pojecia kolego, B6 ma z przodu klasyczna kolumne Mc phersona a to nie jest zawieszenie wielowahaczowe bo jest tam tylko jeden wahacz dolny Edytowane 8 Czerwca 2009 przez Wazzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcelix Zgłoś #10 Napisano 10 Czerwca 2009 Dziękuję Wam koledzy za podpowiedzi, będę już wiedział co "windykować" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron11 Zgłoś #11 Napisano 10 Czerwca 2009 Witam, u mnie tez występuje taki pojedyńczy stuk. Objawia się on dopiero gdy skręcam w lewo lub w prawo i to jak trzymam nogę na hamulcu lub gazie, a jak nie dotym to nic nie stuka. Czy u mnie też może być objaw wymiany Tulei wachaczy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2009 zwracam honor kolego Wazzi rzeczywiście dziś wsadziłem łeb pod auto i zobaczyłem zwykły Mc Person. Ktoś może jakąś cenę podać ile kosztuje naprawa takiego stuku w ASO? I czy jechać z tym aż do ASO czy może na jakiś zwykły warsztat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliwier Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2009 wymiana obu tuleji wachacza (prawy/lewy)w aso 1100zl pln a umnie padl sworzen i tez sobie postukiwal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syjan1212 Zgłoś #14 Napisano 24 Czerwca 2009 wiecie może dlaczego vw wycofał się z zawieszenia wielowahaczowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2009 wiecie może dlaczego vw wycofał się z zawieszenia wielowahaczowego? ponieważ jest droższe w produkcji i naprawach niż zwykły Mc Person. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach