Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

jakie najlepszy kuic akumulator to paska 1.9 90KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego traba powod znalazlem co napisalem wyzej. chcialem zapytac poprostu jak dostac sie do pompy, ew jaki przekaznik wypiac lub bezpiecznik. doszedlem juz sam wiec dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki przekaznik wypiac lub bezpiecznik

Wg książeki bezpiecznik nr 28 powinien być 15A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy powodem rozładowania aku może być uszkodzony przewód od świec? Palił na 3 gary a z czwartego iskra "szła bokiem".

 

[1.4 16v]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy powodem rozładowania aku może być uszkodzony przewód od świec? Palił na 3 gary a z czwartego iskra "szła bokiem".

Nie, ale powodem palenia na 3 gary na pewno. Na tym przewodzie jest napięcie tylko jak silnik pracuje i to dosyć spore napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To szukam dalej. :/ A już myślałem, że znalazłem. No to, że

powodem palenia na 3 gary na pewno
to logiczne, ale myślałem, że można to jakoś powiązać. Ładowanie z alternatora jest. Aku jest z kwietnia 09'. Pewnie kable gdzieś zgniły i zwarcie się robi. W aucie nie było nic robione... Kurna :/ Cholera wie co to może być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego stan w jakins cichym zamknietym miejscu (najlepiej garaz) i podlacz kleme i nasluchuj czy cos nie wydaje dzwieku zalaczania sie. u mnie okazalo sie ze pompa przy zbiorniku ciagle pompowala (jakies zwarcie) i bylo ja slychac przy stykaniu klemy. a co do swiec to moze sprawdz np bezpiecznik od nich bo moga grzac ciagle i stad przewod sie mogl uszkodzic. trzeba szukac ;) ja sie meczylem 2 tygodnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ktoś tu napisał że moduł komfortu pobiera prąd kiedy nie jest auto zamknięte. Czy to może rozładować aku w ciągu kilku dni jeśli auto codziennie bedzie odpalane?? pytam bo wiem że żona (chyba z lenistwa:)) nie zawsze zaklucza auto w garażu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli auto odpalane jest codziennie to nie powinno to spowodować rozładownia

a tak właściwie to nie słyszałem żeby moduł pobierał prąd jak auto stoi unieruchomione bez kluczyka w stacyjce ale jeśli się tak dzieje to może alarm jest źle podpięty lub dochodzi do zwarcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Przy okazji pomiaru pasożytniczego prądu.

W biuletynach technicznych VW napisano, że moduł komfortu nie przechodzi w stan uśpienia dopóki auto nie zostanie zamknięte.

Zatem auto stojące sobie bezpiecznie w garażu także powinno być zaryglowane właśnie żeby się akumulator nie rozładowywał. "

 

to wypowiedz kolegi piotra ze 6 strony tego wątku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed chwila sprawdziłem pobór zakluczonego i otwartego auta. przy zamknietym było 290mA (chyba jednak dużo) a po odkluczeniu około 2 amper (poczatkowo nawet wiecej poki oswietlenie nie zgasło)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto z ktorym mam problem to seat leon z 99' on chyba nie ma modulu komfortu :P ale musze sie wsluchac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy zamknietym było 290mA

Około 10 krotnie z dużo, sprawdź radio. Ja kiedyś szukałem jak głupi, a to kumplowi radio padło i ciągle na czuwaniu było. Podobny prąd pobierało.

auto z ktorym mam problem to seat leon z 99' on chyba nie ma modulu komfortu :P ale musze sie wsluchac...

Jeśli ma centralny zamek, elektryczne szyby i takie inne gadżety to ma na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy to pobór prąd na postoju nie powinien przekraczać 40mA czyli 0,04A. Prąd ładowania natomiast waha się od 13,9V do 14,4V w zależności od stopnia rozładowania akumulatora. Dodawanie "gazu" nie powinno wpływać na ładowanie ponieważ w naszych autach są regulatory napięcie - to nie stary maluch, w którym istotnie tak było. Ponadto jeśli pobór prądu na postoju jest ok tzn do 40mA napięcie na aku nie powinno spaść na postoju poniżej 12,5V, jeżeli po nocy spada znaczy że aku nie trzyma prądu. Seryjne alarmy, centralne zamki i radia nie pobierają więcej niż 30-50mA, chyba że w instalacji jest zwarcie. Pomiaru prądu na postoju należy dokonać z uzbrojonym alarmem i zamkniętą maską ponieważ czujnik zamknięcia maski, przy jej otwarciu będzie pobierał prąd.

Pozdrawiam

Edytowane przez Los22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie większość się zgadza, tylko że maluch miał też regulator. Tyko że kiedyś stosowano prądnice prądu stałego, teraz jest alternator czyli prądnica synchroniczną 3 fazową, napięcie przemienne podane na prostownik. To że trzyma ona napięcie tak sztywno w niskich prędkościach obrotowych wynika z własności konstrukcji prądnicy nie z regulatora.

Prąd ładowania natomiast waha się od 13,9V do 14,4V

To nie jest prąd, prąd mierzy się w amperach a nie w woltach. To co podałeś to jest napięcie ładowania, czyli na wyjściu z alternatora i wahać się może od 14,8 do 13,8V. Górny prób zależy od samego regulatora, rzadko zdarza się aby przekraczał 14,5 lub 14,6 V. Dolny natomiast od obciążenia alternatora, rozładowany akumulator też może być takim obciążeniem. W dieslu jednak na zimnym silniku jest dużo więcej odbiorników dużej mocy.

A jeśli chodzi o prąd, to wartość prądu ładowania przy naładowanym akumulatorze powinna wynosić gdzieś w granicach od 1 do 2 A dla dużych pojemności. Jeśli wartość odbiega znacząco od tych wartości to akumulator stracił swoją pojemność. Utracić może na dwa sposoby, przez zasiarczenie - mały prąd ładowania oraz szybko naładowany akumulator lub duży prąd ładowania utrzymuje się przez cały czas ładowania - zwarcia między płytami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem ze swoim aku iż od jakiegoś czasu jeżeli uda mi sie go odpalić i przejade nim np.5 lub 10 kilometrów to po zgaszeniu go już nie odpale,centralny i reszta urządzeń działa tylko w momęcie przekręcaniu rozrusznika zegary gasną i z powrotem wszystko działa swoimi słowami tak jak by było za mało prądu na odpalenie auta. Dopiero dzisiaj zamierzam jechać sprawdzić stan aku oraz elektryki auta lecz nastawiam sie na kupno nowego. Przyznam sie do błędu z mojej strony gdyż nie zainteresowałem się ilością wody w moim akumulatorze i tak oto dolałem dwa dni temu jakieś 3/5 litra ......

Drugie takie pytanko Czy czujnik temp. cieczy ma coś wspólnego z rozuchem auta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1.-akku lub altek który może pobierać "lewy"prąd...Co do akku-dałeś popis ;)

Ad2.Ma,zczytana temp.do ECU-ale jak już odpali.

Z samym rozruchem-myślę że o odpalanie Ci chodzi-niebardzo ;)Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego traba jest jeszcze jeden powód dla których aku się rozładowuje, to zwarcie w celach czyli wina fabryczna i wtedy jest to niezależne od użytkownika. Znam przypadki gdy ludzie wymieniają aku bo serwisy wciskają im kit, że to wina instalacja samochodu i coś "kradnie" prąd na postoju. A akumulator w wyniku zwarcia sam gubi prąd. Odnośnie maluchów prawda i one miały regulatory napięcia i na początku produkcji mało wydajne prądnice a nie alternatory, które wprowadzono do malucha później.

Natomiast z napięciem ładowania jest tak, że inne może być na wyjściu z alternatora a inne na aku i żeby wykluczyć alternator z podejrzeń najlepiej sprawdzić ładowanie na alternatorze. Napięcie ładowania nawet w dieslu nie powinno spaść poniżej 13,9V, ale ile będzie szkół tyle będzie poglądów. Mało precyzyjnym ale w warunkch domowych do wykonania jest sprawdzenie napięcia podczas obciążenia aku np. podczas rozruchu zimnego silnika. Serwisy aku twierdzą, że wówczas napięcie nie powinno spaść poniżej 10,0V-10,5V (różne opinie). Cieszę sie, że pościk wzbudził zainteresowanie i dodajecie kolejną porcję cennej dla nas wszystkich wiedzy. Pozdrawiam

Edytowane przez Los22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności