Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo cenne rady ciekawe czy tstest wie jak czym różni sie prąd od napięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe szczupak28 czy jak bedziesz miał napięcie na swoim aku poniżej 10A w zimie przy tych -20 to czy rano po 6 ci załapie i ciepły aku. podładowany a zimny i z nie odpowiednim napięciem to bardzo wielka różnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ladowanie mozesz normalnie sprawdzic miernikiem przykładajac przewody do plusa i minusa przy zapalonum samochodzie powinno byc 14,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co ma ciepły akumulator do palenia?

u mnie od 6 lat akumulator nie ruszany z autka i pali na dotyk nawet przy -20"

Ano to, że wraz ze spadkiem temperatury pojemność(wydajność) akumulatora spada. Przy +25st zachowuje swą 100% pojemność, przy -25st ta wartość spada o prawie połowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukka

Witam, mam pewne watpliwosci co do mojego akumulatora.

 

Czy to normalne, ze w pelni naladowany akumulator stojacy w domu rozladowuje sie?

Akumulaotr zostal wyjety z auta, gdyz nie dalo sie auta odpalic.

Napiecie przed ladowaniem wynosilo 12,4V, zaraz po naladowaniu wynosilo 13,3 V, a po dwoch dniach stania akumulatora w domu napiecie spadlo do 12,7V.

 

Sytuacja jest na tyle dziwna, ze akumulator umieszczony w aucie ma duzy pobor mocy, jednak po przejrzeniu wszystkich bezpiecznikow nie wyglada na to, aby cos go rozladowywalo.

 

Czy mozliwe, ze pobor jest wiekszy ze wzgledu na to, ze jest jakies zwarcie na celach akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wskazuje na usterkę. Akumulator w pełni naładowany ma takie napięcie t.j. 2,1V/cela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zwarcie na celach to napięcia nie bedziesz miał na poziomie 12,6V tylko niższe o każdą cele która masz zwartą. Możesz masz zasiarczony akumulator, wtedy on trzyma 12,6V ale jego rezystancja wewnętrzna rośnie, a więc i zdolność prądowa i pojemność maleje. Po co w ogóle ładować aku które ma 12,4V. Co znaczy, że ma duży pobór mocy, mierzyłeś to???? Jaki prąd płynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje podpiąć aku pod dobry prostownik z fukcja odsiarczania. - moze pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od pewnego czasu rozładowuje mi się szybko akumulator. Zrobiłem miernikiem ile mi bierze prądu na postoju i wyszło ok. 0.30A.

- Bezpieczniki: Sprawdzone (pobor nie spadał dalej 0.30A)

- Moduł komfortu: Sprawdzone (również to samo)

 

Odłączyłem jedne tylne drzwi i pobór spadł na 0.26A, odłączyłem drugie drzwi i pobór spadł do 0.00A. Już wiem, że lewy prąd jest w zamkach, ale chciałem się zapytać czemu gdy odłączyłem oboje drzwi pobór spadł do 0.00A czy to normalne?? Gdy podłącze obojętnie jakie drzwi pobór wzrasta do ok. 0.26A a gdy dołożę jeszcze drugie to wzrasta do 0.30A. Z góry dzięki za pomoc :dobrze

 

 

 

 

Miałem podobnie. Uszkodzone były przewody. Wymieniłem i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kolo340

Witam

Mi coś rozladowuje akumulator w passacie B6. Sprawdzalem amperomierzem i po wygasnieci komfortu itd caly czas zzera ok 1A. Dodam jeszcze, ze po wyjeciu bezpiecznika od radia oczywiscie wylaczonego pobierany prad spada ale tylko na 0.7A. Wylaczone radio lekko piszczy gdy wlozony jest bezpiecznik a ono jest wylaczone. Co to moze byc? Z gory dziekuje za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Temat może podobny otóż jechałem ostatnio trasą podczas ulewy i zaczęła migać kontrolka z aku, auto zgasiłem i już nie odpaliło.. postawiłem go na dwa dni na garaż i odpalił bez problemu kontrolka zgasła po przejechaniu może 1-2 km zapaliła się już na stałe. sprawdziłem ładowanie i przy pełnum obciążeniu było ~13V jednak dziś już nie ładuje altek w ogóle.. i teraz pytanie czy trzeba wyciagać całego alternatora czy idzie jakoś zdjąć sam regulator bez wyciągania go? bo mam niesamowity problem w moim AGZ ściągnąć ten alternator a nie mam zamiaru zdejmować całego przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odp kolo340

 

A wiec tak jakie masz radio ? podaj model na 100% to radio zżera ci pąd moze robiłeś aktualizacje navi najlepiej zmienic soft a jak nie to gatewaya od L do góry max Q i to zniknie jak reką odioł po prostu nie usypia ci radia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. Temat może podobny otóż jechałem ostatnio trasą podczas ulewy i zaczęła migać kontrolka z aku, auto zgasiłem i już nie odpaliło.. postawiłem go na dwa dni na garaż i odpalił bez problemu kontrolka zgasła po przejechaniu może 1-2 km zapaliła się już na stałe. sprawdziłem ładowanie i przy pełnum obciążeniu było ~13V jednak dziś już nie ładuje altek w ogóle.. i teraz pytanie czy trzeba wyciagać całego alternatora czy idzie jakoś zdjąć sam regulator bez wyciągania go? bo mam niesamowity problem w moim AGZ ściągnąć ten alternator a nie mam zamiaru zdejmować całego przodu.

 

wyciągaj cały. Jeśli się okaże że to stojan, wirnik, szczotki albo diody to co Ci da sama wymiana regulatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z rozładowującym się akumulatorem.Pobór prądu na postoju oczywiście przy zgaszonym aucie wynosił 0,50 ale jednostek nie znam.Po wyciągnięciu żarówki z bagażnika prąd spadł do 0,25 a wiem że pobór powinien być tylko do 0,05.Znajomy podłączył miernik i wyciągneliśmy radio a następnie kolejno wyciągał wszystkie bezpieczniki,niestety nic się nie zmieniało podczas tej operacji,pobór nadal taki sam.Panowie gdzie jeszcze zajrzeć i poszukać?Proszę o pomoc bo po trzech dniach aku słabiuteńko kręci i do tego przepustnica gubi swoje ustawienia i obroty są za duże lub za małe.

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zobacz jeszcze zamki. Znajomy mechanik też miał problem z seatem, któremu rozładowywało AKU. I z tego co pamietam, to odłaczał też zamki i sterowanie szybami, żeby zobaczyć, czy to coś zmienia. A jak już wszystko jest odłączone a nadal pobiera taki sam prąd, to sterownik silnika do wymiany, bo prawdopodobnie w nim może być zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żeby sprawdzić ten centralny i el szyby to wystarczy wypiąć te kostki,które są w słupkach czy trzeba rozbierać tapicerkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby wypiąć, trzeba ściągać tapicerkę. Bo chodzi o to, żeby na tym kawale blachy wszystko odłączyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale całe zasilanie idzie przez te kostki ,które są pomiędzy drzwiami a słupkiem tak?To nie wystarczy ich tylko wypiąć?

Przepraszam że jestem taka dociekliwa ale chcę sobie zaoszczędzić dużo roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Iceeman83

Witam wszystkich, chciałem zasięgnąć porady dotyczącej tego tematu czyli problemy z rozładowywaniem aku, wszystko było dobrze jak pracowałem i jak się jeździło co dziennie albo nawet co trzeci to wszystko było ok, ale gdy teraz nie pracuje i auto większość czasu stoi na parkingu to po 4-5dniach już muszę korzystać z kabli ;( dzisiaj czytałem cały ten wątek ale nie rozumiem tej elektroniki zrobiłem pomiar amperomierzem podłączyłem go do klemy (-) i do aku ustawiając na mierniku 10A i wynik był 0,20 czy to dobry pobór ? czy na tym zakresie powinno być w okolicy 0,02 ? później zostawiłem tak podpięty amperomierz i wyciągałem bezpieczniki ale praktycznie nic się nie zmniejszyło, jeszcze w jakimś poście wyczytałem ze po 30min auto przechodzi w stan uśpienia i powinien grosze pobierać u mnie nic się nie zmieniło tak jak zostawiłem go na ponad godzinę i ciągle miał 0.20 na tym zakresie 20A na mierniku, ma ktoś jakiś pomysł co ? jak ? gdzie? sprawdzić (tak łopatologicznie) z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolacze do grona z przypadlosciami passka ;)

 

Sytuacja wyglada nestepujaco:

Dwa tygodnie temu caly dzien grzebalem przy passku (m.in. sciaganie drzwi z jednej strony i odlaczanie ich elektryki). Wieczorem aku nie mialo sily zakrecic rozrusznikiem, pewnie przez to ze caly dzien palily sie zaroweczki pod drzwiami.

Po kilkugodzinnym ladowaniu prostownikiem silnik odpalal bez uwag. Nastepnego dnia udalem sie w trase 270km. Kolejnego dnia zreanimowalem uszkodzony spryskiwacz tylnej szyby (typowa przypadlosc B5). Przy tej czynnosci nie odpalalem silnika, tylko radio pogralo moze z max 1h. Nastepnego dnia zrobilem ok 20km po miescie.

 

Kolejny dzien - przejezdza 4km i pozostawienie auta na 12dni w bezruchu.

 

Po tym czasie (a moze juz pare dni wczesniej) przestala sie swiecic dioda w drzwiach kierowcy. Aku calkowicie umarl. Zapozyczylem prad z Mesia okularnika. Po 10 min podladowywania i probie odpalenia auta, rozrusznik wydawal szybki dzwiek w stylu TRRRRRRRRR. Odpuscilem reanimacje, bo to byla godz 03.30 ;)

Kolejna proba o godz 10.00 z pradem od Grand Scenica dCi (10 min ladowania) zakonczyla sie sukcesem i auto odpalilo. Autem przejechalem jakies 10km i odstawilem.

 

Wieczorem sprawdzilem napiecie w aku pod roznym obciazeniem, co wyglada nastepujaco:

1. Silnik wylaczony, drzwi pozamykane, panel od radia odlaczony - 11,99V

2. jw. + zamkniecie drzwi z pilota - dioda miga (maska ciagle otwarta) - 11,98-11,99V

3. silnik wylaczony, drzwi kierowcy otwarte + plus dodatkowe 4 listwy diodowe na podswietlenie nog - 11,97V

4. jw. + wszystkie 4 drzwi otwarte - 11,92V

5. silnik wlaczony - 13,95-14,02V

6. jw. + swiatla mijania - 13,26-13,31V

7. jw. + swiatla drogowe, halogeny P i T - 12,70-12,75V

8. pomiar po ok 5 min pozniej - silnik wlaczony, wszystko inne powylaczane - 13,66-13,72V

 

Jutro zrobie pomiar poboru pradu, bo dopiero teraz doczytalem jak sie to robi poprawnie.

 

Aku w aucie jest ORI VW 61Ah. Na minusowej szpilce widnieje data 03 /08. Nie wiem, ktora cyfra oznacza rok.

 

W zimie auto potrafilo stac 2tyg i odpalalo bez problemu.

 

Jakies sugestie?

 

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności