traba Zgłoś #481 Napisano 20 Września 2011 Wczoraj w nocy trzeba było na szybko zmienić akumulator bo nie było by czym dzisiaj rano pojechać do pracy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęła się delikatnie świecić kontrolka akumulatora, a wcześniej zapaliła się lampka od ESP. Zapewne coś jest nie tak z ładowaniem akumulatora. Czy ma ktoś jescze jakiś pomysł ? Usterka wyglada na uszkodzenie w mostku prostowniczym. Kontrolka od esp może ci się palić z powodu błedu o niewłaściwym napięciu. Piszesz, że płykę z diodami wymieniałeś i regulator też. Dostałeś stare cześci??? Czy po prostu mechanik ci powiedział, że wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hast_du Zgłoś #482 Napisano 22 Września 2011 ja mam problem ze swoim paskiem nastepujacy jakos rok temu zaczal sie rozladowaywac akumlator cos pobiera prad bo juz po 10h juz bym calkowicie rozladowany cos pogrzgrzabalem przy bezpiecznikach i tak samo przeszlo ale teraz wszystko wrocilo po roku przerwy i po 6-7h jest juz rozladowany...moze ktos wie co moze sie dziac?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #483 Napisano 22 Września 2011 moze ktos wie co moze sie dziac?! :hmm nikt jasnowidzem nie jest,a powodów może być wiele.Sprawdź tak jak napisałem parę postów powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #484 Napisano 23 Września 2011 ja mam problem ze swoim paskiem nastepujacy jakos rok temu zaczal sie rozladowaywac akumlator cos pobiera prad bo juz po 10h juz bym calkowicie rozladowany cos pogrzgrzabalem przy bezpiecznikach i tak samo przeszlo ale teraz wszystko wrocilo po roku przerwy i po 6-7h jest juz rozladowany...moze ktos wie co moze sie dziac?! Pomierz prąd najpierw jaki jest pobierany z akumulatora i jeżeli jest duży, to potem w poszczególnych odbiorach. Tylko to powie ci który obwód pobiera duży prąd podczas postoju. U mnie była kiedyś całkiem błacha sprawa, spadła sprężyna lampki oświetlenia schowka i lampka ta świeciła na okrągło. Puki było ciepło aku dawał radę, a że jezdze długie trasy codziennie to się ładował. Za to zimą ledwo co czasem odpalał, a do tego ciągle uruchamiał się alarm fabryczny (przez za niskie napięcie). Lampka tak świeciła się chyba z 1,5 roku zanim na to zupełnie przypadkiem wpadłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpiderB Zgłoś #485 Napisano 23 Września 2011 witam przeczytałem już 24 strony tego wątku i nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie chodzi o to że : od 2 tygodni męce się z aku po jednej nocy rozładowuje się do zera co zrobiłem już za te 2 tygodnie kupiłem nowy aku kupiłem alternator używany kupiłem nowy regulator napięcia i już nie mam siły do mojego Passata w pierwszy dzień jak mi padł aku to pojechałem do elektryka żeby to sprawdził, po sprawdzeniu zalecił wymianę aku ok kupiłem nowy 74ah 680a wyjechałem od elektryka i na drugi dzień to samo , aku naładowałem, zajeżdżam z powrotem przebadał wszystko napięcie ładowania 13,97 przy samym zapalonym silniku i pobór 3,44a wykręcił alternator przebadał go i stwierdził że jest zwarcie na uzwojeniu, no to w drogę zacząłem szukać drugiego alternatora.po 2 dniach znalazłem alternator taki jak poprzedni 120a założył go sprawdził napięcie daje 14,40 a pobór 0,04 i mówi że jest ok no to pojechałem do domu na drugi dzień rano wsiadam do auta przekręcam kluczyk i zonk nawet się kontrolki nie zaświeciły no to spowrotem aku ładuje jadę do elektryka sprawdza a tu ładowanie 13,90 a pobór 3,20 na zamkniętym i otwartym aucie no to sprawdza instalacje , bezpieczniki po prostu chyba wszystko , odpina mały kabel od plusa aku i twierdzi że pobór jest w komże silnika a nie w kabinie po 2-3 godzinach dochodzi do wniosku że poszedł regulator napięcia no to zawijam do sklepu kupuje nowy zakładamy sprawdzamy ładowanie bz. a pobór 0,30 ale mówi że z tym można jeździć i aku spokojnie wytrzyma mi te 4-5 dni no to myślę auto codziennie robi ok 90km no to aku wytrzyma na nazajutrz budzę idę rano zadowolony że w końcu nie będę musiał pożyczać auta do pracy wsiadam do mojego Passata przekręcam kluczyk kontrolki świecą no to myślę jest ok próbuje zastartować a tu zero kontrolki gasną silnik nawet nie ruszy teraz właśnie siedzę aku się ładuje a mnie szl*k trafia co jest nie tak proszę was o pomoc bo ja już nie mam siły do tego auta PS.auto to VW Passat 1.9tdi 115KM rok 2000 na xenonie wersja comfortline zaznaczam że pomiary były robione na zgaszonym silniku jak i odpalonym. jak również na zamkniętym i otwartym proszę pomóżcie witam właśnie naprawiłem passata okazało się że gdy kupiłem nowy alternator miał on popsuty regulator prądu , więc kupiłem nowy regulator ale on również okazał się uszkodzony , i po zakupie drugiego regulatora wkońcu wszystko działa a zajeło mi to aż 2 tygodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczie30 Zgłoś #486 Napisano 3 Października 2011 witam! mam mały problem, akumulator w moim passacie b5 1,8 20V słabo trzyma .. jednak mam taki mały problem, a raczej frapującą mnie rzecz .. mianowicie po wyjściu z auta i zamknięciu auta "świeci" mi się podświetlenie przełącznika świateł postojowych/dziennych i podświetla mi się przycisk od świateł awaryjnych .. czy to normalne, czy tak powinno być w passacie b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #487 Napisano 5 Października 2011 witam właśnie naprawiłem passata okazało się że gdy kupiłem nowy alternator miał on popsuty regulator prądu , więc kupiłem nowy regulator ale on również okazał się uszkodzony , i po zakupie drugiego regulatora wkońcu wszystko działa a zajeło mi to aż 2 tygodnie Dobrze, że udało się naparwić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
incredible2 Zgłoś #488 Napisano 25 Października 2011 witam czy brak kontrolki ładowania(nie świeci nigdy przed startem i po starcie silnika wymieniałem regulator zastanawiam sie czy stary nie spalił mi tej kontrolki może świadczyć o braku ładowania aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voodi22 Zgłoś #489 Napisano 10 Listopada 2011 witam może nie w tym dziale ale przeczytałem cały temat widzę duże grono elektryków a więc posiadam toledo1L 97r 1.9tdi AFN fabrycznie auto posiadało 90A alternator zmieniłem na 120A ponieważ dołożyłem grzane dupy i podgrzewacz płynu chłodzącego. A problem polega na tym że na VAGU non stop pokazuje 99% obciążenia alternatora i podgrzewacz nie startuje może ktoś będzie wiedział w czym problem dodam że alternator pochodzi z VR6 z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #490 Napisano 11 Listopada 2011 (edytowane) witam czy brak kontrolki ładowania(nie świeci nigdy przed startem i po starcie silnika wymieniałem regulator zastanawiam sie czy stary nie spalił mi tej kontrolki może świadczyć o braku ładowania aku Sprawdź diody prostownicze jedną masz pewnie uszkodzoną witam może nie w tym dziale ale przeczytałem cały temat widzę duże grono elektryków a więc posiadam toledo1L 97r 1.9tdi AFN fabrycznie auto posiadało 90A alternator zmieniłem na 120A ponieważ dołożyłem grzane dupy i podgrzewacz płynu chłodzącego. A problem polega na tym że na VAGU non stop pokazuje 99% obciążenia alternatora i podgrzewacz nie startuje może ktoś będzie wiedział w czym problem dodam że alternator pochodzi z VR6 z góry dzięki za pomoc. Zobacz czy nie masz zamienionych przewodów przy wzbudzeniu alternatora lub przewody są dobrze ale sygnał jaki wraca z 120A alternatora jest większy niż był przy 90A. Tamtędy leci napięcie wzbudzenia do pomiaru obciążenia. No i sprawdź xzy poprawnie pracuje ten alternator, może sam regulator jest walnięty. Edytowane 11 Listopada 2011 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilmalbork Zgłoś #491 Napisano 21 Listopada 2011 Potrzebuję doładować mój akumulator prostownikiem. Czy mogę podpiąć prostownik do akumulatora podczepionego pod samochód? Bo czytałem gdzieś, że niektóre auta nie lubią mieć prostownika w "obiegu prądu" i lepiej odczepić akumulator od samochodu i dopiero doładować. Jak to jest w przypadku Passata B5, 1998r. 1.9 TDI ? Proszę o porady nie problem, laduj maly pradem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #492 Napisano 7 Grudnia 2011 hej, ja tez mam problemy z odpaleniem auta ale tylko jak jest temp ponizej 0 stopni to musze np pare razy grzac swiece albo trzymac na rozruszniku dluzej. zawsze to ranne odpalenie jest takie jakby ciezsze rozrusznik tez tak dziwnie kreci, a kolejne do nocy odpalenia juz od strzala. moje auto przy odpaleniu takze mocno dymi ( ostatnio w moim drugim aucie w ktorym padl akumulator zauwazylem ze jak odpalilem je kablami od passata to tez zaczal dymic czego wczesniej jak i teraz na nowym aku nie robi) passatem jezdze odcinki 5-30 km jak ostatnio jezdzilem te krotkie odcinki to akku po zgaszeniu mial jakies 12.5 V a po nocy w granicach 12, w ostatnia niedziele przejechalem 30 km auto doladowalo sie do 12,56 v i nie ruszalem go do dzisiejszego rana. tak sie zastanawiam czy kupic dobry prostownik i sprobowac doladowac ten akumulator czy rozgladac sie za nowym akumulatorem? ten jezdzi ze mna od poczatku auta czyli od 2001 roku [TABLE=width: 192] [TR] [TD=width: 64]godz[/TD] [TD=width: 64]ilosc min[/TD] [TD=width: 64]napiecie[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]20:00[/TD] [TD=align: right]0[/TD] [TD=align: right]12,56[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]21:00[/TD] [TD=align: right]60[/TD] [TD=align: right]12,42[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]11:00[/TD] [TD=align: right]900[/TD] [TD=align: right]12,27[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]14:00[/TD] [TD=align: right]1080[/TD] [TD=align: right]12,26[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]01:00[/TD] [TD=align: right]1740[/TD] [TD=align: right]12,23[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]12:00[/TD] [TD=align: right]2400[/TD] [TD=align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]21:00[/TD] [TD=align: right]2940[/TD] [TD=align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl65, align: right]12:00[/TD] [TD=align: right]3840[/TD] [TD=align: right]12,12[/TD] [/TR] [/TABLE] ilosc min / napiecie [TABLE=width: 128] [TR] [TD=width: 64, align: right]0 [/TD] [TD=class: xl65, width: 64, align: right]12,56[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]60[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,42[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]120[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,41 [/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]180[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,40[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]240[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,39[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]300[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,38[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]360[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,37[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]420[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,36[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]480[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,35[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]540[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,33[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]600[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,32[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]660[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,31[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]720[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,30[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]780[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,29[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]840[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,28[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]900[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,27[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]960[/TD] [TD=class: xl67, align: right]12,27[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1020[/TD] [TD=class: xl67, align: right]12,26[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1080[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,26[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1140[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,26[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1200[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,25[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1260[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,25[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1320[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,25[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl64, align: right]1380[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,25[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl63, align: right]1440[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,24[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1500[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,24[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1560[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,24[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1620[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,24[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1680[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,23[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1740[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,23[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1800[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,22[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1860[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,21[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1920[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,20[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]1980[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,19[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2040[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,18[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2100[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,18[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2160[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,17[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2220[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,16[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2280[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,15[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2340[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,14[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2400[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2460[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2520[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2580[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2640[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,13[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2700[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2760[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl64, align: right]2820[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=class: xl63, align: right]2880[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]2940[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3000[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3060[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3120[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3180[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3240[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3300[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3360[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3420[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3480[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3540[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3600 [/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3660[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3720[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3780[/TD] [TD=class: xl66, align: right]12,12[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]3840[/TD] [TD=class: xl65, align: right]12,12 [/TD] [/TR] [/TABLE] [ATTACH]71390[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #493 Napisano 14 Grudnia 2011 Od pewnego czasu rozładowuje mi się szybko akumulator. Zrobiłem miernikiem ile mi bierze prądu na postoju i wyszło ok. 0.30A. - Bezpieczniki: Sprawdzone (pobor nie spadał dalej 0.30A) - Moduł komfortu: Sprawdzone (również to samo) Odłączyłem jedne tylne drzwi i pobór spadł na 0.26A, odłączyłem drugie drzwi i pobór spadł do 0.00A. Już wiem, że lewy prąd jest w zamkach, ale chciałem się zapytać czemu gdy odłączyłem oboje drzwi pobór spadł do 0.00A czy to normalne?? Gdy podłącze obojętnie jakie drzwi pobór wzrasta do ok. 0.26A a gdy dołożę jeszcze drugie to wzrasta do 0.30A. Z góry dzięki za pomoc :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #494 Napisano 14 Grudnia 2011 może lampki w drzwiach nie gasną jak zamykasz drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #495 Napisano 15 Grudnia 2011 Lampki w drzwiach sprawdzone i gasną po zamknięciu drzwi. Czy to mogą być zamki tylnych drzwi (lewych i prawych). Bo gdy odłączę elektrykę od obu tylnych drzwi to pobór spada. Czy to mogą być zimne luty, czy mikro-styki w zamkach??. Jednak dodam, że gdy otworzę tylne drzwi to oświetlenie się załącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #496 Napisano 16 Grudnia 2011 no ale to bardzo dziwna sprawa jeżeli odłączysz oboje drzwi i nic nie pobiera prądu to też dziwne jakieś 0.03 V powinno być moduł komfortu na pewno pobiera jakieś napięcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #497 Napisano 24 Grudnia 2011 koledzy potrzebowałbym regulator napięcia do identycznego alternatora jak na tej aukcji http://allegro.pl/uszkodzony-alternator-passat-b5-028-903-028-bosch-i1998269110.html jak da radę do podeślijcie coś z alledrogo sąsiad elektryk mówił że stary już pomału się kończy i trzeba by wymienić ba aku padnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mrozu45 Zgłoś #498 Napisano 30 Grudnia 2011 koledzy potrzebowałbym regulator napięcia do identycznego alternatora jak na tej aukcji http://allegro.pl/uszkodzony-alternator-passat-b5-028-903-028-bosch-i1998269110.htmljak da radę do podeślijcie coś z alledrogo sąsiad elektryk mówił że stary już pomału się kończy i trzeba by wymienić ba aku padnie i co kopiłeś..? Polecam tu zakupy tanio i sporo zamienników w super cenach: http://www.intercars.com.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #499 Napisano 28 Stycznia 2012 mam teraz w pasku aku. bosch silver 80Ah 720A i rano nie moge odpalić auta i robie mały test aku. poszedł na noc do ładowania w ciepłym garażu a pasek stoi pod chmurka bo chce wiedzieć czy to jest wina aku. czy rozrusznika bo jeśli wsadzę naładowany aku. i zapali to będzie wiadomo że trzeba wymienić a jeśli nie odpali na ciepłym aku. to do sprawdzenia pójdzie rozrusznik i jesli okaże sie sie że aku. mam wymienić to czy mogę wsadzić o takich parametrach 76Ah 760A zamiast tego co mam teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #500 Napisano 28 Stycznia 2012 A co ma ciepły akumulator do palenia? u mnie od 6 lat akumulator nie ruszany z autka i pali na dotyk nawet przy -20" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach