maciek.wroc Zgłoś #141 Napisano 16 Stycznia 2010 jakie najlepszy kuic akumulator to paska 1.9 90KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #142 Napisano 16 Stycznia 2010 jakie najlepszy kuic akumulator to paska 1.9 90KM Tam z pewnością znajdziesz odpowiedz-http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=609&highlight=akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #143 Napisano 16 Stycznia 2010 kolego traba powod znalazlem co napisalem wyzej. chcialem zapytac poprostu jak dostac sie do pompy, ew jaki przekaznik wypiac lub bezpiecznik. doszedlem juz sam wiec dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #144 Napisano 16 Stycznia 2010 w jaki przekaznik wypiac lub bezpiecznik Wg książeki bezpiecznik nr 28 powinien być 15A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Key86 Zgłoś #145 Napisano 18 Stycznia 2010 Czy powodem rozładowania aku może być uszkodzony przewód od świec? Palił na 3 gary a z czwartego iskra "szła bokiem". [1.4 16v] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #146 Napisano 18 Stycznia 2010 Czy powodem rozładowania aku może być uszkodzony przewód od świec? Palił na 3 gary a z czwartego iskra "szła bokiem". Nie, ale powodem palenia na 3 gary na pewno. Na tym przewodzie jest napięcie tylko jak silnik pracuje i to dosyć spore napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Key86 Zgłoś #147 Napisano 19 Stycznia 2010 To szukam dalej. A już myślałem, że znalazłem. No to, że powodem palenia na 3 gary na pewno to logiczne, ale myślałem, że można to jakoś powiązać. Ładowanie z alternatora jest. Aku jest z kwietnia 09'. Pewnie kable gdzieś zgniły i zwarcie się robi. W aucie nie było nic robione... Kurna Cholera wie co to może być... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #148 Napisano 19 Stycznia 2010 kolego stan w jakins cichym zamknietym miejscu (najlepiej garaz) i podlacz kleme i nasluchuj czy cos nie wydaje dzwieku zalaczania sie. u mnie okazalo sie ze pompa przy zbiorniku ciagle pompowala (jakies zwarcie) i bylo ja slychac przy stykaniu klemy. a co do swiec to moze sprawdz np bezpiecznik od nich bo moga grzac ciagle i stad przewod sie mogl uszkodzic. trzeba szukac ja sie meczylem 2 tygodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alilee Zgłoś #149 Napisano 19 Stycznia 2010 Witam. Ktoś tu napisał że moduł komfortu pobiera prąd kiedy nie jest auto zamknięte. Czy to może rozładować aku w ciągu kilku dni jeśli auto codziennie bedzie odpalane?? pytam bo wiem że żona (chyba z lenistwa:)) nie zawsze zaklucza auto w garażu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #150 Napisano 19 Stycznia 2010 jeśli auto odpalane jest codziennie to nie powinno to spowodować rozładownia a tak właściwie to nie słyszałem żeby moduł pobierał prąd jak auto stoi unieruchomione bez kluczyka w stacyjce ale jeśli się tak dzieje to może alarm jest źle podpięty lub dochodzi do zwarcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alilee Zgłoś #151 Napisano 19 Stycznia 2010 "Przy okazji pomiaru pasożytniczego prądu. W biuletynach technicznych VW napisano, że moduł komfortu nie przechodzi w stan uśpienia dopóki auto nie zostanie zamknięte. Zatem auto stojące sobie bezpiecznie w garażu także powinno być zaryglowane właśnie żeby się akumulator nie rozładowywał. " to wypowiedz kolegi piotra ze 6 strony tego wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #152 Napisano 19 Stycznia 2010 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=209803&postcount=5 może ta wypowiedź coś ci nasunie na myśl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alilee Zgłoś #153 Napisano 19 Stycznia 2010 przed chwila sprawdziłem pobór zakluczonego i otwartego auta. przy zamknietym było 290mA (chyba jednak dużo) a po odkluczeniu około 2 amper (poczatkowo nawet wiecej poki oswietlenie nie zgasło) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Key86 Zgłoś #154 Napisano 19 Stycznia 2010 auto z ktorym mam problem to seat leon z 99' on chyba nie ma modulu komfortu ale musze sie wsluchac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #155 Napisano 19 Stycznia 2010 przy zamknietym było 290mA Około 10 krotnie z dużo, sprawdź radio. Ja kiedyś szukałem jak głupi, a to kumplowi radio padło i ciągle na czuwaniu było. Podobny prąd pobierało. auto z ktorym mam problem to seat leon z 99' on chyba nie ma modulu komfortu ale musze sie wsluchac... Jeśli ma centralny zamek, elektryczne szyby i takie inne gadżety to ma na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #156 Napisano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Według mojej wiedzy to pobór prąd na postoju nie powinien przekraczać 40mA czyli 0,04A. Prąd ładowania natomiast waha się od 13,9V do 14,4V w zależności od stopnia rozładowania akumulatora. Dodawanie "gazu" nie powinno wpływać na ładowanie ponieważ w naszych autach są regulatory napięcie - to nie stary maluch, w którym istotnie tak było. Ponadto jeśli pobór prądu na postoju jest ok tzn do 40mA napięcie na aku nie powinno spaść na postoju poniżej 12,5V, jeżeli po nocy spada znaczy że aku nie trzyma prądu. Seryjne alarmy, centralne zamki i radia nie pobierają więcej niż 30-50mA, chyba że w instalacji jest zwarcie. Pomiaru prądu na postoju należy dokonać z uzbrojonym alarmem i zamkniętą maską ponieważ czujnik zamknięcia maski, przy jej otwarciu będzie pobierał prąd. Pozdrawiam Edytowane 20 Stycznia 2010 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #157 Napisano 20 Stycznia 2010 Ogólnie większość się zgadza, tylko że maluch miał też regulator. Tyko że kiedyś stosowano prądnice prądu stałego, teraz jest alternator czyli prądnica synchroniczną 3 fazową, napięcie przemienne podane na prostownik. To że trzyma ona napięcie tak sztywno w niskich prędkościach obrotowych wynika z własności konstrukcji prądnicy nie z regulatora. Prąd ładowania natomiast waha się od 13,9V do 14,4V To nie jest prąd, prąd mierzy się w amperach a nie w woltach. To co podałeś to jest napięcie ładowania, czyli na wyjściu z alternatora i wahać się może od 14,8 do 13,8V. Górny prób zależy od samego regulatora, rzadko zdarza się aby przekraczał 14,5 lub 14,6 V. Dolny natomiast od obciążenia alternatora, rozładowany akumulator też może być takim obciążeniem. W dieslu jednak na zimnym silniku jest dużo więcej odbiorników dużej mocy. A jeśli chodzi o prąd, to wartość prądu ładowania przy naładowanym akumulatorze powinna wynosić gdzieś w granicach od 1 do 2 A dla dużych pojemności. Jeśli wartość odbiega znacząco od tych wartości to akumulator stracił swoją pojemność. Utracić może na dwa sposoby, przez zasiarczenie - mały prąd ładowania oraz szybko naładowany akumulator lub duży prąd ładowania utrzymuje się przez cały czas ładowania - zwarcia między płytami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gold Boy Zgłoś #158 Napisano 20 Stycznia 2010 mam taki problem ze swoim aku iż od jakiegoś czasu jeżeli uda mi sie go odpalić i przejade nim np.5 lub 10 kilometrów to po zgaszeniu go już nie odpale,centralny i reszta urządzeń działa tylko w momęcie przekręcaniu rozrusznika zegary gasną i z powrotem wszystko działa swoimi słowami tak jak by było za mało prądu na odpalenie auta. Dopiero dzisiaj zamierzam jechać sprawdzić stan aku oraz elektryki auta lecz nastawiam sie na kupno nowego. Przyznam sie do błędu z mojej strony gdyż nie zainteresowałem się ilością wody w moim akumulatorze i tak oto dolałem dwa dni temu jakieś 3/5 litra ...... Drugie takie pytanko Czy czujnik temp. cieczy ma coś wspólnego z rozuchem auta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #159 Napisano 21 Stycznia 2010 Ad1.-akku lub altek który może pobierać "lewy"prąd...Co do akku-dałeś popis Ad2.Ma,zczytana temp.do ECU-ale jak już odpali. Z samym rozruchem-myślę że o odpalanie Ci chodzi-niebardzo ;)Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #160 Napisano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Kolego traba jest jeszcze jeden powód dla których aku się rozładowuje, to zwarcie w celach czyli wina fabryczna i wtedy jest to niezależne od użytkownika. Znam przypadki gdy ludzie wymieniają aku bo serwisy wciskają im kit, że to wina instalacja samochodu i coś "kradnie" prąd na postoju. A akumulator w wyniku zwarcia sam gubi prąd. Odnośnie maluchów prawda i one miały regulatory napięcia i na początku produkcji mało wydajne prądnice a nie alternatory, które wprowadzono do malucha później. Natomiast z napięciem ładowania jest tak, że inne może być na wyjściu z alternatora a inne na aku i żeby wykluczyć alternator z podejrzeń najlepiej sprawdzić ładowanie na alternatorze. Napięcie ładowania nawet w dieslu nie powinno spaść poniżej 13,9V, ale ile będzie szkół tyle będzie poglądów. Mało precyzyjnym ale w warunkch domowych do wykonania jest sprawdzenie napięcia podczas obciążenia aku np. podczas rozruchu zimnego silnika. Serwisy aku twierdzą, że wówczas napięcie nie powinno spaść poniżej 10,0V-10,5V (różne opinie). Cieszę sie, że pościk wzbudził zainteresowanie i dodajecie kolejną porcję cennej dla nas wszystkich wiedzy. Pozdrawiam Edytowane 21 Stycznia 2010 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach