damianko Zgłoś #61 Napisano 14 Października 2010 wysprzęglnik masz na widoku. Wymiana zajmuje 15 minut + odpowietrzenie. Cena pewnie około 300 PLN. Jakby coś to mam sprawny to jak zmieniałem skrzynie to zostawiłem ten który dostałem ze skrzynią. Pozdrawiam Damian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #62 Napisano 14 Października 2010 Jak mechanik mówił że trzeba skrzynię zrzucić to chodzi o łapę sprzęgła temu mechanikowi? Za używaną płaciłem 150 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #63 Napisano 14 Października 2010 Witam! damianko - no właśnie problem jest nie z wysprzęglikiem tylko z łapą (w środku co wyciska sprzęgło) Jestem już umówiony na sobotę z sąsiadem, ma kanał i garaż będziemy działać, od razu zmienię olej i kompletne nowe sprzęgło założę. 1) Wiecie może jaki olej powinien iść do skrzyni i w jakiej ilości? 2) Ma ktoś może na sprzedaż łapę wysprzęglika w bdb stanie? (albo orientujecie się ile może nowa w serwisie kosztować?) Dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #64 Napisano 14 Października 2010 15W90 syntetyk do skrzynia w ilości 2 litrów. i wyczytałem na kilku nie powiązanych w żaden sposób forach że olej moblia robi w tym wypadku jaja po po rozgrzaniu się biegi nie wchodzą tak dobrze jak na zimnym. Ja zalałem texaco i powiem że jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #65 Napisano 15 Października 2010 Witam! ...a właśnie chciałem mobil wlać... Serwisówka Paska podaje że powinien być olej SAE 80 lub SAE 75W/90 w ilości 2 litry. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #66 Napisano 15 Października 2010 ...no i nowa łapa zamówiona, w serwisie za 98zł jutro zaczynam walczyć pozdrawiam P.S. Co do oleju Mobil to na tym forum jest chwalony, ja w silniku od kilku sezonów też tylko Mobil leje i jest git pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #67 Napisano 15 Października 2010 ...no i nowa łapa zamówiona, w serwisie za 98zł jutro zaczynam walczyć pozdrawiam Dokładnie 4 miesiące temu szukałem do firmowej T4ki na szrocie kolo chciał 180 , kupiłem nową z ASO Zabrze za 89 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #68 Napisano 16 Października 2010 No to ja się lekko przerobiłem kupując używkę za 150 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #69 Napisano 16 Października 2010 Witam! Skrzynia i sprzęgło zdjęte, zajęło mi to wszystko 6h dzisiaj, byłoby szybciej ale: -) miałem problem z dolną śrubą od łapy skrzyni (tej z tyłu), teraz wiem że trzeba unieść skrzynie mocno do góry i łapę odkręcać od góry. -) przy okazji wyleciały mi kulki z przegubu wewnętrznego i musiałem wyjąć półoś (tę krótką) : ( i złożyć przegub. Warto dobrze przymocować jakimś drutem czy sznurkiem półosie do kasty to wtedy nie będzie takich problemów. W poniedziałek od 16 walczę dalej, będę miał dopiero wtedy części, nowa łapa z serwisu (w starej się dziura na wylot zrobiła) Przy okazji zmieniam olej i sprzęgło, nie było tu nic ruszane od nowości (460tysi przebiegu ). Olej jaki wylałem ze skrzyni to żybura... Mam tu przy okazji uwagę: sporo forumowiczów nie wie jak wlać nowy olej do skrzyni... jeśli skrzynia jest wyciągnięta to przecież problem żaden bo można wlać do wyjętej. A jeśli w aucie to najprościej kupić metr węża (np taki jak do sprężarki) i lejek - końcówkę węża włożyć do korka (ten z imbusem 17mm, przeciągnąć wąż do góry, złożyć lejek i wlać ile trzeba i po sprawie. Nie wiecie czy w sklepie można dostać nowy popychacz - ten krótki metalowy trzpień wypychający łapę? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #70 Napisano 17 Października 2010 P.S. Co do oleju Mobil to na tym forum jest chwalony, ja w silniku od kilku sezonów też tylko Mobil leje i jest git Do silnika tez leje mobil ale czytając miedzy innymi to do skrzyni już go nie wlałem: Polecam MOTUL GEAR300 75W90 - zero reakcji na temperature. Zarowno na zimno jak i na cieplo skrzynia chodzi wysmienicie Tego niestety nie moglem powiedziec o Mobilu na ktorym po ostrym rozgrzaniu bywaly problemy z wbijaniem biegow jak wymieniałem na Mobil i rzeczywiście jak miałem problemy z wysprzeglikiem to była róznica na zimnym i na gorącym oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #71 Napisano 17 Października 2010 Hej! Równie dobrze można znaleźć kilka cytatów gdzie jest chwalony... Jak zwykle wszystko zależy... Co do sprzęgła tak się zastanawiam czy nie wymienić samej tarczy (widać zużycie), docisk i łożysko są wg. mnie ok. Czy radzicie wymienić wszystko? P.S. Ktoś wcześniej pisał że sam wyjął i założył skrzynie no to szacun, bo ja i mój kumpel mieliśmy problem żeby zdjąć a już widzę co będzie w poniedziałek przy zakładaniu... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #72 Napisano 17 Października 2010 Załóż komplet, tzn. tarcza, docisk i łożysko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #73 Napisano 17 Października 2010 Co do sprzęgła tak się zastanawiam czy nie wymienić samej tarczy (widać zużycie), docisk i łożysko są wg. mnie ok. Czy radzicie wymienić wszystko? Wymień wszystko. Raz a dobrze. No to ja się lekko przerobiłem kupując używkę za 150 zł Na szrotach też cwaniaków nie brakuje Kolega szukał kiedyś korka zbiorniczka wyrównawczego do Scanii, bo mu ukradli, to na szrocie chcieli 120zł. Nowy w serwisie 80zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #74 Napisano 19 Października 2010 Witam! Auto zrobione, nowe sprzęgło LUK-a (299zł), nowa łapa (z serwisu 100zł) i nowy olej do skrzyni Mobil (100zł), biegi wchodzą jak w nowym Złożenie zajęło 3,5h w 2 osoby. Dobra rada: jak zdejmujecie skrzynie to obróćcie ją mechanizmem różnicowym do góry i dopiero wtedy zdjąć, tak samo przy zakładaniu. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadow112 Zgłoś #75 Napisano 5 Listopada 2010 Chciałbym się podłączyć pod temat. Mianowice ja w swoim passku wymieniłem sprzęgło (kompletne), wysprzęglik, oraz pompę sprzęgła. Wszystko było dobrze przez ok 2 tyg. po czym pedał zaczął łapać przy podłodze, a pedał przez połowę swojego zakresu był "luźny" tzn. po wciśnięciu go do połowy nic się nie działo i znów przez 1,5 tyg. było dobrze, do teraz, bo znowu dzieje się to samo. Chciałbym zaznaczyć, że przed wymianą tych wszystkich części działo się podobnie. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie (pewnie nie), ale zauważyłem, że zaczyna się tak dziać jak jest wilgotno. Aha stan płynu zawsze bez zmian. Pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #76 Napisano 5 Listopada 2010 Odpowietrzyłeś dobrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadow112 Zgłoś #77 Napisano 5 Listopada 2010 Generalnie mechanik po wymianie odpowietrzył wszystko, ja też już z dwa razy też. Jedyny odpowietrznik jaki widzę to przy wysprzęgliku i nim wszystko odpowietrzam, chyba, że istnieje jakiś specjalny sposób na odpowietrzenie sprzęgła, jeśli tak to prosiłbym o jego podanie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #78 Napisano 5 Listopada 2010 wysprzęglik, oraz pompę sprzęgła Nowe i już zdechło...ja na zreanimowanej pompie kompletem naprawczym śmigam już ponad 2 lata... Jedyny odpowietrznik jaki widzę to przy wysprzęgliku Oj na pompie też powinien być odpowietrznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadow112 Zgłoś #79 Napisano 6 Listopada 2010 Na pompie na pewno nie mam odpowietrznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #80 Napisano 6 Listopada 2010 Na pompie jest odpowietrznik-na pewno Na samym końcu, na górze, zakryty kapturkiem. Najpierw odpowietrz pompę a potem wyprzęgnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach