Skocz do zawartości
matuch1

Jaki przepływomierz ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Może ktoś mi pomoże. Potrzebuję kupić przepływomierz do mojego passata. TU opisałem jaki mam podobno silnik: http://www.forum.vw-passat.pl/tematy14/jaki-to-silnik-i-nie-tylko-vt5595.htm

Musze ustalić czy rzeczywiście powinien tam siedziec przepływomierz o symbolach 037 906 301 , 0280 202 106 (taki mam teraz niestety walniety). Proszę o podpowiedz czy jest to dobry przepływomierz do tego silnika i gdzie dokładnie mogę taki dostac (używany) w dobrym stanie? Pozdrawiam. Piotr.

 

P.S. Może ktoś wie gdzie w okolicach warszawy, jakiś fachowiec popatrzyłby na mój silnik i powiedzialby mi jaki przeplywomierz dokladnie ma byc do tego modelu ?

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer dla silnika 2E (91-93) 037 906 301 C wg Etosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

 

Przepływomierz który masz zamontowany 0 280 202 106 był seryjnie w Toledo 2,0 rok 91 Digifant,oraz Passat 1.8/2 litra rok 87-94 system Bosch Digifant gdzie odpowiednikiem byłby 037 906 301

 

Natomiast Passat 2,0 rok 90-94 2E digifant miał 0 280 202 130 lub 037 906 301C

 

....chyba masz motor z Toledo :)

 

kuken - http://allegro.pl/item122709288_vw_audi_przeplywomierz_0_280_202_106_037_906_301.html

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, ze ten przeplywomierz jest od tego silnika !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję stary temat i proszę Was o pomoc. Mam uszkodzony przepływomierz - strzał z inst. LPG pozbawił go pokrywki z numerami pozwalającymi go zidentyfikować. Mam 2 typy i niestety nie wiem który wybrać. Pierwszy - ustalony na podstawie książki o Passacie - 025 906 301 A. Zaś drugi wyszukany w Etce - 037 906 301 C. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi jak odnaleźć odpowiedni model przepływki?

Dodam że nie jestem pewien czy mój silnik to 2E. Typ silnika dobrałem na podstawie rocznika, pojemności oraz wyglądu niektórych elementów.

Edytowane przez elwiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam że nie jestem pewien czy mój silnik to 2E. Typ silnika dobrałem na podstawie rocznika, pojemności oraz wyglądu niektórych elementów.

Kolego a sprawdzałeś wlepkę w bagażniku?

Na wlepce jest podany symbol silnika. Upewnij się czy 2E, jeśli tak no to przepływomierz 037 906 301 C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku to jedynie 2E, AGG i ADY było dopiero w B4-ach.

Zejdę na fajka na dół to zobaczę jaka końcówka jest na mojej przepływce, swoją również wymieniałem, wiem że mam z gofra i śmiga bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam że nie jestem pewien czy mój silnik to 2E. Typ silnika dobrałem na podstawie rocznika, pojemności oraz wyglądu niektórych elementów.

Możesz mieć jeszcze 1,8 na pełnym wtrysku ,wygląda prawie jak dwa-e ;) ale w '93 to już chyba go nie wypuszczali.

Obie przepływki są dobre...jeśli mają klapę a nie ciepły drut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bie przepływki są dobre...jeśli mają klapę a nie ciepły drut.

Możesz wyjaśnić co rozumiesz przez "ciepły drut".

 

Kolejne pytanie - czy ktoś orientuje się jaka jest różnica między przepływkami:

037 906 301

037 906 301 B

037 906 301 C

Wersję B mogę dostać od ręki na szrocie. Etka mówi mi jednak że powinienem korzystać z wersji C, którą musiałbym sprowadzać z drugiego końca Polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz wyjaśnić co rozumiesz przez "ciepły drut"

Ja tak nazywam to ustrojstwo w nowszych przepływomierzach....czyli tych bez klapy.

 

037 906 301

037 906 301 B

037 906 301 C

Jeśli są one wymontowane z VW to niczym sie konkretnie nie różnią, gorzej jak np, z Opla, Rovera czy też innej marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli są one wymontowane z VW to niczym sie konkretnie nie różnią, gorzej jak np, z Opla, Rovera czy też innej marki.

Podejrzewam, że w jakimś celu ktoś dodał te literki. Niemców projektujących auta 20 lat temu nie podejrzewałbym o dublowanie tych samych części pod różnymi symbolami. Chyba że jestem naiwny. Gdzieś czytałem / słyszałem że różnice mogą być np. w naprężeniu sprężyny ale to tylko plotka i teraz mam zagwozdkę - kupować czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dublowanie tych samych części pod różnymi symbolami.

Prawdopodobnie było to zależne od silnika czyli pierwsze dwa do 1,8 (były dwie wersje) trzeci do 2,0....

...lub też pod konkretny sterownik...u mnie jest np C a sterownik mam archaiczny...(kiedyś wymieniałem i nie zwracałem uwagi na literkę, brałem co było)

Nie wiem czemu ale na Twoim miejscu skusiłbym się na ten z literką C...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czemu ale na Twoim miejscu skusiłbym się na ten z literką C...

Mając do wyboru rosyjską ruletkę oraz wyrocznię Etkę wybiorę to drugie.

Kilkadziesiąt złotych drożej ale sumienie spokojniejsze. Dzięki wielkie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem teraz u mnie, przepływka bez żadnej literki, jak wspomniałem wcześniej śmiga bezproblemowo a też kupowałem w ciemno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrzyłem teraz u mnie, przepływka bez żadnej literki, jak wspomniałem wcześniej śmiga bezproblemowo a też kupowałem w ciemno.

 

Więc jestem stratny 70zł - może uda mi się tą kwotę zaoszczędzić montując go samodzielnie :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z montażem poradzisz sobie na pewno, nic skomplikowanego albo wymagającego specjalistycznych narzędzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nero19861

Witam.

Odświeżam temat ponieważ miałem rozwalony termostat od gazu w Pasku B4 2.0 i przepływkę 301 C.

Szukałem długo tańszej opcji ponieważ 301C chodzi po 300zeta na allegro, kupiłem 301 B za 100.

Ucieszony pobiegłem podłączać i niestety autko nie odpaliło.

Zdjąłem górny plastik (trzeba się przyłożyć ze śrubokrętem i uważać, ponieważ przyklejone jest to na jakiś silkon) i okazało się że elektronika jest zupełnie inna, choć kable z 4 pinami idą jak i do 301 C.

Inna jest płytka jak i potencjometr który się po niej przesuwa(ma dwa piny a 301C 3), lecz reszta konstrukcji jest taka sama.

Więc trzeba wyjąć całą elektronikę. Zaczynamy od potencjometru. Odkręcamy śrubkę 6 która trzyma za oś przepływki.

Następnie wykręcamy 4 śrubki trzymające gniazdo wtyczki za zewnątrz.

po dopięciu 2 wsówek idących do gniazda wtyczki wyciągamy gniazdo wraz z potencjometrem.

Następnie odkręcamy płytkę drukowaną przykręconą na 3 śruby.

Wrzucamy płytkę z 301C i to samo z potencjometrem.

Wszystko skręcamy i śmiga aż mło;)

A 2 stówki na imprezkę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaczynamy od potencjometru.

Masz silnik AGG (opis obok nicka) czy 2E?

Bo w AGG to chyba przepływomierza z potencjometrem nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nero19861 Dokładnie taki sam patent ktoś zrobił u mnie wcześniej w VW, nie falują Ci obroty leciutko ? Może zrobiłeś jakieś zdjęcie podczas tej operacji ?? :)

 

Pzdr. Wojtek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przeplywomierzach są dwa numery. Jeden Bosch, drugi VW. Idąc tropem VW kilka numerów odpowiada jednemu numerowi Bosch. Przepływki z tymi samymi nr. Bosch a innymi VW są jednakowe. Szukając po VW trzeba znać ewentualny zmieniony nr. Bosch nr. nie zmieniał. Szukałem do swojego 2E po nr VW i nie znalazłem. Jak zacząłem szukać po Bosch było ich sporo: z golfów, seatow, audi /diesla ktoregoś nawet/. Nie wiem od czego wstawiłem, ale działa na 100% od kilku lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności