zyggy Zgłoś #41 Napisano 14 Czerwca 2014 ... lub uszkodzony/e zacisk/zaciski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #42 Napisano 15 Czerwca 2014 Sprawdz czy dzwigienki w zaciskach cofaja sie do konca i czy ktorys z klockow nie siedzi krzywo. Normalnie po wymianie klockow trzeba kilka razy nacisnac pedal hamulca zeby sie wszystko ustawilo i reczny powinien brac tak samo jak wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #43 Napisano 15 Czerwca 2014 Normalnie po wymianie klocków (z tyłu) trzeba kilka razy pociągnąć ręczny żeby wszystko się ustawiło. Naciskanie hamulca roboczego przed ustawieniem tłoczków jest zabronione - powoduje to uszkodzenie mechanizmu hamulca ręcznego (zaciski do wymiany) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #44 Napisano 16 Czerwca 2014 Bzdura. we wszyskich samochodach najpierw wciskam pedal hamulca a pozniej dopiero reczny i nic sie nigdy nie popsulo a przeciez wszedzie zasada dzialania jest taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #45 Napisano 16 Czerwca 2014 Normalnie po wymianie klocków (z tyłu) trzeba kilka razy pociągnąć ręczny żeby wszystko się ustawiło. Naciskanie hamulca roboczego przed ustawieniem tłoczków jest zabronione - powoduje to uszkodzenie mechanizmu hamulca ręcznego (zaciski do wymiany) Pierwsze słyszę o takiej zasadzie, zmieniłem już kilkanaście kompletów klocków i tarcz i zawsze naciskałem pedał hamulca i jakoś nic się nie stało i nic nie uszkodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #46 Napisano 16 Czerwca 2014 (edytowane) Tyle że ja próbowałem wcisnąć tłoczek bez kręcenia i nie wiem czy to go nie zdemolowało.Jak zaciągam ręczny bardzo powoli to na 4-tym ząbku trzyma rewelacyjnie,ale jak zaciągam normalnie to wajcha staje demba i prawie nic nie trzyma.Czuć jakby po 45-tym ząbku co coś przeskakiwało .Czy zacisk tylni b5 a b5 fl jest zamienny? Edytowane 17 Czerwca 2014 przez zaksiu1971 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #47 Napisano 17 Czerwca 2014 Bzdura. we wszyskich samochodach najpierw wciskam pedal hamulca a pozniej dopiero reczny i nic sie nigdy nie popsulo a przeciez wszedzie zasada dzialania jest taka sama. gratuluję psucia własnego (oby tylko) samochodu. Zapewniam, że najpierw trzeba zaciagnąć kilkanascie razy ręczny, potem można deptać pedał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #48 Napisano 17 Czerwca 2014 Jestem mechanikiem wiec wiem co mowie i robie. Troche tego przerobilem i sporo zaciskow naprawilem, jedyna awaria zacisku to nieszczelnosc. Ale skoro tak mowisz to chyba nie widziales zacisku od srodka. Zadna ksiazka czy instrukcja nie mowi o tym zeby najpierw podciagnac tloczek recznym. Ba nawet google o tym nie mowi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #49 Napisano 17 Czerwca 2014 A czy próba wciśnięcia tłoczka bez obrotu może go uszkodzić a objawem będzie brak ręcznego,lub bardzo słaby a wajcha pionie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #50 Napisano 17 Czerwca 2014 Byc moze. Sprawdzales to co wczesniej napisalem? Jesli ktos wczesniej podciagnal linke od recznego i dzwigienki w zacisku/zaciskach sie nie cofaja do konca to moze tak byc ze dopiero po nacisnieciu hamulca jest jak powinno. Jak bedziesz to sprawdzal i okaze sie wszystko ok mozesz odkrecic zacisk, wkrecic tloczek i poprosic kogos zeby zaciagnal reczny kilka razy ale nie na tyle zeby sie tloczek wysypal z zacisku, wtedy zobaczysz czy tloczek wysuwa sie chowa spowrotem. Jak zauwazysz ze sa jakies przeskoki to uszkodziles samoregulator. Zostaje wtedy tylko wymiana zaciskow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #51 Napisano 17 Czerwca 2014 Jestem mechanikiem wiec wiem co mowie i robie. Troche tego przerobilem i sporo zaciskow naprawilem, jedyna awaria zacisku to nieszczelnosc. Ale skoro tak mowisz to chyba nie widziales zacisku od srodka. Zadna ksiazka czy instrukcja nie mowi o tym zeby najpierw podciagnac tloczek recznym. Ba nawet google o tym nie mowi;) Budowę zacisku znam - sam regenerowałem swoje zaciski. O konieczności pociągnięcia ręcznego mówi m.in. instrukcja dołączona do kompletu klocków ATE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #52 Napisano 17 Czerwca 2014 Dzięki szymin89 .Opisałeś to bardzo dobrze.W weckend sprawdze i dam znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #53 Napisano 17 Czerwca 2014 A TRW mowi ze trzeba kilkakrotnie nacisnac pedal hamulca ale nie do konca. Nie mowie ze to co napisales nie jest wlasciwe bo jest, jednak inne 'kasowanie luzu' nie jest nie wskazane i nie powinno nic popsuc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goldeq Zgłoś #54 Napisano 26 Grudnia 2014 Panowie co mam zrobić po 1 reczny łapie aż pod pachę 2 ząbek od samej góry a 2 problem to trzyma tylko na 1 koło .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #55 Napisano 27 Grudnia 2014 Wymienić linki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #56 Napisano 27 Grudnia 2014 albo sprawdzić zaciski - równie dobrze jeden zacisk może być uszkodzony, stąd duży skok rękawa i działanie hamulca na jednym kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach