Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam takie pytanie. A jak u mnie wskazowka przeskoczyla za 90 stopni na kilka sekund i od razu wrocila do normy. Nie zapalila sie kontrolka stop czy cos. Podlaczalem pod kompa i wszystko ok. Czujnik temperatury i termostat wymienialem z pol roku temu. Dodam, ze mam paska b5 fl 130 km.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam takie pytanie. A jak u mnie wskazowka przeskoczyla za 90 stopni na kilka sekund i od razu wrocila do normy. Nie zapalila sie kontrolka stop czy cos. Podlaczalem pod kompa i wszystko ok. Czujnik temperatury i termostat wymienialem z pol roku temu. Dodam, ze mam paska b5 fl 130 km.
A pytanie gdzie , nie wiżu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pytanie gdzie , nie wiżu ?

Na blacie wskazowka skoczyla na kilka sekund i teraz nie wiem czy ti cos powaznego czy tylko blad kompa. Dodam ze stalo sie to podczas jazdy( przyspieszania). Mechanik mowi ze wsztstko w porzadku i ze to moze byc blad kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na blacie wskazowka skoczyla na kilka sekund i teraz nie wiem czy ti cos powaznego czy tylko blad kompa
Łukasz... ? :fajny

Tu na prawdę nie ma problemu. Wsio w parjadkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Pozwolę sobie "odgrzać kotleta"

Temperatury mamy teraz jakie mamy (u mnie dzisiaj w okolicach 10-ej w cieniu 30 st. Celsjusza).

Po tym jak zmuszony byłem postać trochę w korkach i jeździć z prędkością nie większą niż 20km/h miałem na OBD 105 stopni.

 

Pytanie me brzmi - czy to akceptowalne w takich warunkach?

Pytanie uzupełniające brzmi - czy przy tej temperaturze powinny działać obydwa wiatraki czy tylko wiskoza(po stronie kierowcy)?

 

Ze szczegółów: tak, jest gaz.

 

Z góry dziękuję za informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akceptowalne bo niby jak ma się schłodzić , tylko że już przy takiej temp. powinien działać wiatrak od klimy, chyba że klimę miałeś włączoną to siłą rzeczy sam już działał. Gorzej jak miałeś klimę włączoną a nie działał to już trzeba szukać usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akceptowalne bo niby jak ma się schłodzić , tylko że już przy takiej temp. powinien działać wiatrak od klimy, chyba że klimę miałeś włączoną to siłą rzeczy sam już działał. Gorzej jak miałeś klimę włączoną a nie działał to już trzeba szukać usterki.

 

Jestem więc spokojniejszy. Klima była wyłączona. Podczas pracy działa także drugi wentylator. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem więc spokojniejszy. Klima była wyłączona.

 

zatem nie powinieneś być spokojniejszy bo przy 105* już drugi wentylator powinien się sam załączyć poprzez drugi czujnik w obwodzie wody ( płynu chłodniczego) co jest w wężu obok chłodnicy na dole po prawej ( patrząc z przodu auta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne jest, że silnik mi sie tak długo nagrzewa ?

 

Co może być przyczyną, że temperatura silnika nagrzewa się do 81-83 stopni, a nie do pełnych 90 stopni ?

 

Czy to coś też szkodzi silnikowi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to normalne jest, że silnik mi sie tak długo nagrzewa ?

 

Co może być przyczyną, że temperatura silnika nagrzewa się do 81-83 stopni, a nie do pełnych 90 stopni ?

 

Czy to coś też szkodzi silnikowi ?

 

powinien mieć 87 i więcej.

ja miałem tak jak Ty ale przy uszkodzonym termostacie.

mi przy takich temp. palil minimalnie wiecej ale czy to cos więcej szkodzi silnikowi - raczej nie

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w tych FL ma tak być

Nie,

zy termostat do wymiany lub czujnik?

Pewnie termostat do wymiany ale najlepiej najpierw sprawdzić czujnik Vagiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, nabyłem passata b5 fl 101 KM , na białych zegarach temperatura zaczyna się od 50 stopni. Po przejachaniu kilku kilometrów widzę, że wskazówka się podnosi i oscyluje w okolicy 90 stopni. Jest to nie pełne 90. Przy dłuższym postoju z zapalonym silnikiem jeszcze troszkę się dźwiga. Nie testowałem jak będzie przy dłuższej jeździe ( ponad 30km ). Nie mogę znaleźć jak w poprzednim passacie kodu na klimatroniku więc nie wiem czy w tych FL ma tak być czy termostat do wymiany lub czujnik?

 

Masz dobrze. Wskazówka na liczniku pokazuje temp. zbliżoną-roboczą.

Dokładną możesz odczytać na klimatroniku. Nie wiem na którym kanale jest u Ciebie, ale można odnaleźć przed odpaleniem silnika rano. Będzie kilka stopni wyższa od otoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wskazówka się podnosi i oscyluje w okolicy 90 stopni. Jest to nie pełne 90. Przy dłuższym postoju z zapalonym silnikiem jeszcze troszkę się dźwiga.

 

A jak zaczniesz jechać to zapewne spada do 70 i niżej. Żaden czujnik. Termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spada, bo więcej powietrza przepływa przez żeberka nagrzewnicy i płyn się schładza :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy temperatura byla na rownej kresce 80 stopni, na postoju lekko wzroslo do 82-3. Co moze byc przyczyna ?

 

0a260c47fe35db864a44fa843fa572c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas jazdy temperatura byla na rownej kresce 80 stopni, na postoju lekko wzroslo do 82-3. Co moze byc przyczyna ?

 

0a260c47fe35db864a44fa843fa572c0.jpg

 

Do wymiany termostat.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

[ATTACH=CONFIG]125548[/ATTACH]

 

Tak to wygląda. Wskazówka oscyluje od pierwszej kreski przed 90* do 90*. Przejechałem ok 30 km i wskoczyła na 90* ale wydaje mi się ,że trwało to długo za długo.

 

Również coś nie tak z termostatem nie zamyka się do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas jazdy temperatura byla na rownej kresce 80 stopni, na postoju lekko wzroslo do 82-3. Co moze byc przyczyna ?
Do wymiany termostat.

 

Powoli, ja też tak myślałem, w dodatku co parę dni było coraz mniej i zeszło po 3 tygodniach do 70. Więc nowy termostat a tu .... bez zmian, winny okazał się czujnik. Trzeba dokładnie to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten czujnik sie znajduje i jak go sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak go sprawdzic?

Wstawić nowy [podróbka 25 zł, praca własna], nie potrzeba kanału. Robimy to z góry.

 

Gdzie ten czujnik sie znajduje

Na bloku silnika z tyłu.Dokładnie Ci nie powiem, bo mam inny silnik.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrob zdjecie jak mozesz gdzie jest on umiejscowiony, z gory dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności