Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę teraz kilka dni bez termostatu. I co zaobserwowałem. Auto oczywiście się nie dogrzewa bo płyn krąży w dużym obiegu cały czas ale wcześniej z termostatem jak na zegarach temperatura skoczyła do 100 C to chłodnica była zimna, górny wąż gorący a dolny zimny. Teraz po zakończeniu jazdy dotykam chłodnicy i jest letnia, górny wąż ciepły i dolny też letni.

Termostat się otwiera na jakieś 0,5 cm bo sprawdzałem w garnku z wodą ale bez termometru bo niestety nie mam takiego i nie wiem w jakiej temperaturze zaczyna się otwierać - myślę że około 95-100C bo woda w garnku dopiero zaczynała wrzeć.

Czy przyczyną przegrzewania się auta może być za małe otwarcie termostatu?

Działo się to przy wyższych obrotach, więc pompa szybciej pracowała i goniła płyn z większą siłą ale termostat mógł blokować bo był za mało otwarty. Natomiast na wolnych obrotach pompa pracowała wolniej i płyn nie napotykał takiego oporu w termostacie. Czy dobrze kombinuję? Czy coś pitolę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wiki... tylko ogólna informacja o działaniu nie rozwiewa moich wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniałem bezskutecznie termostat. Dziś wziąłem się za to. Postanowiłem że wyjmę termostat i wyczyszczę układ. Spuściłem wodę i wyciągnąłem termostat, odkręciłem zbiorniczek i coś mnie tknęło żeby dmuchnąć w węże, jeden drożny a drugi okazało się że zatkany i wyleciała jakaś klucha pod auto ale jej nie zlokalizowałem, teraz sobie lecąc 200 kmh na 4 biegu mam 90 stopni, jak stanę to spada na 60-70 (brak termostatu). Będzie czas to założę termostat i w końcu będę miał spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie.

Wracając do tematu jw. nie bardzo przekonywał mnie ten test uszczelki. Poszedłem w stronę pompy wody. Okazało się jednak że słusznie, pompa uwalona - wirnik ukręcony i pęknięty. Przy okazji wymiany pompy doszło jeszcze kilka drobiazgów pasek, koło pasowe, uszczelniacze, wymiana płynu. Po naprawie wydawało się że jest ok auto się nie przegrzewa wskazówka w pionie poza 90 C nie skacze ale w sumie nie miałem dłuższej trasy bo była to jazda po mieście na odcinku który wystarcza do nagrzania auta ale już dłuższej jazdy z pedałem wduszonym nie było. Wczoraj nadarzyła się okazja zrobić dłuższą jazdę. Na początku ok kreska na 90C lecimy bez uwag 100-110km/h. Po jakichś 10km zerkam na wskaźnik temperatury a tu stary koszmar wrócił:506:

Wskazówka znów poza 90 C objawy jak wcześniej.

I teraz pytanie co jeszcze może nie grać po wymianie pompy. Układ szczelny, chłodnica drożna, termostat się otwiera, choć nie sprawdzone w jakiej temperaturze tylko po podgrzaniu. Może jednak termostat, może za słabo się otwiera, za mała szczelina?

Poradźcie coś dobrzy ludzie bo święta się zbliżają i trzeba będzie:poddajesie trochę kilometrów zrobić

Jeżdżę teraz kilka dni bez termostatu. I co zaobserwowałem. Auto oczywiście się nie dogrzewa bo płyn krąży w dużym obiegu cały czas ale wcześniej z termostatem jak na zegarach temperatura skoczyła do 100 C to chłodnica była zimna, górny wąż gorący a dolny zimny. Teraz po zakończeniu jazdy dotykam chłodnicy i jest letnia, górny wąż ciepły i dolny też letni.

Termostat się otwiera na jakieś 0,5 cm bo sprawdzałem w garnku z wodą ale bez termometru bo niestety nie mam takiego i nie wiem w jakiej temperaturze zaczyna się otwierać - myślę że około 95-100C bo woda w garnku dopiero zaczynała wrzeć.

Czy przyczyną przegrzewania się auta może być za małe otwarcie termostatu?

Działo się to przy wyższych obrotach, więc pompa szybciej pracowała i goniła płyn z większą siłą ale termostat mógł blokować bo był za mało otwarty. Natomiast na wolnych obrotach pompa pracowała wolniej i płyn nie napotykał takiego oporu w termostacie. Czy dobrze kombinuję? Czy coś pitolę?

 

Witam po raz ostatni w tym temacie mam nadzieję:mlask

Mój problem został rozwiązany:jupi Wymieniony termostat zakończył sprawę.

Podsumowując, przyczyną przegrzewania się auta była padnięta pompa wody: ukręcony i pęknięty wirnik oraz niesprawny termostat. Wprawdzie się otwierał ale prawdopodobnie szczelina była zbyt wąska. Po wymianie samej pompy problem nie ustąpił. Kilka dni jazdy bez termostatu potwierdziło że układ jest drożny, więc pozostało sprawdzić tylko termostat. Po wymianie jest wszystko OK, temperatura 90 C i ani drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co może być powodem zbyt wysokiej temp?

I jak długo nagrzewają się wasze TDI?

Wczoraj po 10 km typowo miejskiej jazdy (biegi 1,2,3.. prędkość max 40km/h) wskazówka podeszła mi pod czerwone pole a silnik zaczął wydawać dziwnie dzięki.. teraz nie jestem w stanie określić jakie dokłądnie.

Zjechałem na pobocze, silnik off i pod maskę... wszystko wydawało się być ok, po odpaleniu już pracował normalnie.

Błędów na VCDS żadnych.

Płyny nie wypluło ani stan się nie zwiększył,olej tak samo.

Po całkowitym ostygnięciu 90 na blacie było już po 4km (temp zewn ok 10-15stC)

 

Jakieś sugestie co do tego zagrzania?

Nigdy wcześniej nic takiego się nie zdarzyło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik padł i stąd temp no i dziwne dźwięki poprzez większą dawkę paliwa. Aczkolwiek ciężki temat bo aby dwa czujniki na raz padły ( do ecu i licznika) to wręcz niemożliwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektryczny wiatrak na chłodnicy działa?? Ten od Klimy? Powinien odpalić jak temp w układzie chłodzenia wzrośnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać ale nie mam tego wiatraka... Od 6 lat

 

Ale jeszcze dziś zamówie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak uzywasz klime?? Wstyd to będzie jak przegrzales silnik przez oszczędność 120zł :P jak masz blisko polcar to tam niedrogo takowy dostaniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima działa jak należy... Tzn wyłącza się przy dłuższych postojach. nigdy mi to jakoś nie przeszkadzało.

 

Jeszcze dzisiaj zamówie na alle...

 

Jakie by było objawy przegrzania?

Przejechałem tym autem już 170tys km w różnych warunkach i nigdy nic takiego się nie zdarzyło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka przyczyna? Możliwości jest trochę, zaczynając na uszkodzonym termostacie w pozycji zamkniętej, przez niedrożną chłodnice, użyciu kiedyś jakiegoś "uszczelniacza do chłodnic" i zapchaniu kanałów wodnych w bloku, i niesprawnej pompie wodnej kończąc. O braku płynu chłodzącego nie wspominam...

 

Jak podchodzi Ci pod czerwone pole to nie ma żartów kolego! nie można do czegoś takiego dopuszczać, bo możesz się pożegnać z silnikiem... Jak w ogóle widzisz, że wychodzi Ci ponad 90 to już jest powód do przemyśleń i zatrzymania się, a nie czekania aż urośnie więcej...

 

 

A objawy? Może pęknąć głowica, może zacząć wpierniczać olej, może pójść uszczelka, w ostateczności może nawet silnik stanąć i nim nie zakręcisz (ale to już skrajny przypadek jak temperatura w cylindrach znaacznie wzrośnie, i po prostu tłoki "chwyci").

 

Zrób co należy by więcej temperatura nie podchodziła w górę i obserwuj silnik, czy nie spala nagle oleju, czy nie ubywa wody, czy węże nie puchną, czy nie ma w nich ciśnienia na kompletnie zimnym silniku itp...

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przyczyn które podałeś to wszystko wtdaje sie być ok... termostat profilaktycznie jutro wymienię, młynu mam na max, pompa... 2 tyg temu wymiaeniana razem z rozrządem, wszystko wydaje sie być drożne.

Jak teraz popatrzyłem na podziałkę to wg blatu było max 110stC i do dosłownie moment bo odrazu zjechałem na pobocze.

 

Póki co pozostaje mi wymiana termostatu, nowy wiatrak wpadnie pojutrze i bedę obserwował co dalej sie dzieje lub nie dzięje.

Dzięki Panowie za odzew:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak masz chwilę to możesz obecny sprawdzić w gorącej wodzie, by niepotrzebnie nie tracić kasę, w końcu parę dyszek po drodze nie chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakiej firmy kolega ma pompę wody??? słyszałem o wadliwych np skf ,wirnik potrafi sie urwać bardzo szybko przy nowej ,krótko po wymianie,ale najpierw trzeba sprawdzić termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat mam nowego WAHLER'a w garażu bo kiedyś zaszła taka koniecznosć i kupiłem na zapas.. więc i wymiana i sprawdzenie obecnego wchodzi w grę

 

a jakiej firmy kolega ma pompę wody???

Pompa właśnie SKF, ale póki co nie podejżewam jej bo żadnych podejzanych dźwięków nie wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj zauważyłem, że temperatura skacze mi od 50-90 stopni, dosyć gwałtownie. Przeważnie utrzymuje sie na 50 ale czasami podskoczy do 90. Dodam że ogrzewanie działa dosyć dobrze? Termostat czy czujnik, jak myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat czy czujnik, jak myślicie ?

 

U mnie winny był czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat czy czujnik, jak myślicie ?

warto wymienic jedno i drugie i miec spokój... koszt 60-70zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę z tym jeździć dopóki tego nie zamówię czy coś się stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności