Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Welsiu

wiec jak ? nikt sie nie wypowie w tej kwestii ? prosilbym o cokolwiek bo stoje w miejscu z tematem, a tak jezdzic nie mozna... a musze...

 

CBR, kolego, jak tam po wymianie termostatu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze nie wymienilem. :wstyd: Jak to zrobie to dam znac.

Ja juz wymienilem i okazalo sie ze jednak termostat.Teraz temperatura caly czas 90stopni. Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu

widze ze mam jakis odosobniony przypadek... no tak, swiat bez wyzwan bylby nudny :)

bylem u mechanika ostatnio zeby stwierdzil co jest nie tak, powiedzialem zeby zwrocil uwage na ten czujnik G62 od temp. samochod stal tam caly dzien, kolo cos grzebal, na koncu stwierdzil ze: "on tu nie widzi nic dziwnego, w srodku dmucha ladnie, cieplo, a z ta wskazowka co ma zrobic ? popchnac ja zeby tam poszla na 90 ?"

mowil rowniez ze jak tam wstrzymal ten wentylator od chlodnicy to wskazowka sie podniosla wyzej. czujnik nie wiem jak sprawdzil ale mowil ze sprawny :) a ze na kompie nie wyswietla bledow to moze ma racje. polecil tak to zostawic bo on tu nic nie widzi...

jakos mi to nie pasuje...

brak sil na dalsza walke....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CBR
Jeszcze nie wymienilem. :wstyd: Jak to zrobie to dam znac.

Ja juz wymienilem i okazalo sie ze jednak termostat.Teraz temperatura caly czas 90stopni. Dzieki za pomoc.

 

Wymieniłem w koncu. Silnik duzo szybciej sie nagrzewa i trzyma 90 jak w morde strzelił. W srodku byl oryginalny termostat VW troche rozniacy sie wygladem od WAHLER'a.

Vivat Termostat Wahler. Vivat Rzeczypospolita. Vivat Wszystkie stany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a co jest u mnie mam paska 1.6 98r tez nie lapie temperatury ale gdy stalem i wlaczylem zimne powietrze wskaznik ruszyl w momencie na 90st a gdy wlaczylem gorace na maxa temperatura spadla wiec co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klaudek, cos tak wyglada jakby czujnik albo nawet sam licznik. moj licznik tez ostatnio sie zacial i przy wylaczonym silniku pokazywal temperature ponad pierwsza kreskę a kiedy sei nagrzal to ponad 90 stopni. ale cos sie tylko chwilowo zacielo bo wszystko wrocilo do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak rozgrzalem go do 90st bylo ok do 3km przejechanego pozniej opadla na 70st ale gdy zatrzymalem sie na skrzyzowaniu podniosla sie do 90st i tak co skrzyzowanie gdy dojechalem a przejechalem 12km stanolem to wrocila do 90st i co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam troszkę inne pytanie, czy termostat ma za zadanie tylko podawanie info do licznika, czy ma też wpływ na prędkośc rozgrzewania się silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams, za podawanie info do silnika odpowiada czujnik a termostat służy do czego innego.

Ja silnik się nagrzeje do 90 termostat jest wciąż zamknięty, temperatura dalej rośnie.......... i termostat się otwiera puszczając płyn w obieg....

wszystko dziej się bardzo szybko i nawet nie zauważysz tego na wskaźniku no chyba że masz uszkodzony czujnik ale to już drugi, nie ten do kompa co daje sygnał :)

to tak w skrócie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Marcin za info, na Ciebie zawsze można liczyć :ok: do zobaczyska na jakimś spocie :ok::piwo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kulczaw to co sie dzieje z moim autem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja się podepnę pod temat.

Tydzień temu wymieniałem termostat (na oryginał z ASO) oraz płyn, dlatego gdyż temp. silnika dziwnie się zachowywała. Po wymianie nie zauważyłem ani nie słyszałem żadnego bulgotania w układzie. Dziś zrobiłem test. Temp. zaw. 1st. odpaliłem autko, poczekałem 2 minuty, załączyłem klimatronik na auto i w droge. po 15 km 90st na silniku. lekka poprawa. Dodam jeszcze że po przejechaniu 23 km dolny wąż był zimny.

bb97d9d1f4f29626.jpg

 

Moje pytanie jest następujące:

- czy powinienem odpowietrzyć układ po mimo tego że nie słychać było bulgotania?

- gdzie jest odpowietrznik?

- jak u innych użytkowników diesla jest z temp. tzn. po ilu km pokazuje 90st? chodzi o 3B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy obecnej temperaturze po około 8km jest 90 stopni na zegarze. W tym czasie jadę prostą drogą, z prędkością około 100km/h z wyłączoną klimą.

 

Ale chyba też będe wymieniał termostat bo mam inny mały problem ze spadkiem temperatury na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klaudek - sądze, ze to jednak termostat. Jadąc miałeś temperatrure około 70 st. W czasie jazdy na chłodnicę "wpada" zimne powietrze. Stanałes na swiatłach (lub w korku...), auto złapało temperature, gdyż...... już chyba wiesz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest nieco inne - czy termostat da się wymienić bez posiadania "kanału", czy da się jakoś wcisnąć bez podnoszenia samochodu...? Czy raczej nie... I drugie pytanie - czy do wymiany termostatu spuszcza się cały płyn chłodniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy termostat da się wymienić bez posiadania "kanału", czy da się jakoś wcisnąć bez podnoszenia samochodu...? Czy raczej nie...

da sie bez kanału ale to raczej karkołomne zadanie. ja zmieniałem bez kanału, ale miałem do dyspozycji stromy zjazd do garażu co mi ułatwiło zadanie.

 

czy do wymiany termostatu spuszcza się cały płyn chłodniczy?

termostat jest "korkiem" spustowym płynu z bloku, więc praktycznie wszystko zejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez występuje problem ze wskazaniem temperatury silnika.Wskazówka do góry idzie strasznie opornie jak dojdzie do 90 st to utrzyma to wskazanie przez kilka minut a potem to juz lata jak chce raz na 60 st raz całkowicie się kładzie na 0 st i tak w kółko.

Przeczytałem ten post i nie wiem dokładnie który czujnik mam kupić bo piszecie że są dwa jeden w okolicach chłodnicy a drugi gdzieś przy silniku.

Może ktos wie jaki jest kolor tego czujnika w moim silniku i gdzie dokładnie znajduje sie ten czujnik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem jest innny mianowicie temperatura 90st. wczasie jazdy (przejechalem około 50 km) gdy sie zatrzymalem spadła na okpło 50st. nie gaszac silnika obserwowalem ja i bylo 50 wiec ruszyłem po 1km znowu 90st i wszystko ok. Za 2 dni to samo w czsie jazdy ok na postoju 50st. Dodam ze nie zawsze tak sie dzieje i ze na dworzu bylo z -5.

Czy do wymiany czujnik czy termostat ?

Prosze o pomoc w diagnozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności