Gość Welsiu Zgłoś #121 Napisano 24 Października 2007 wiec jak ? nikt sie nie wypowie w tej kwestii ? prosilbym o cokolwiek bo stoje w miejscu z tematem, a tak jezdzic nie mozna... a musze... CBR, kolego, jak tam po wymianie termostatu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CBR Zgłoś #122 Napisano 24 Października 2007 Jeszcze nie wymienilem. Jak to zrobie to dam znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #123 Napisano 28 Października 2007 Jeszcze nie wymienilem. Jak to zrobie to dam znac. Ja juz wymienilem i okazalo sie ze jednak termostat.Teraz temperatura caly czas 90stopni. Dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #124 Napisano 2 Listopada 2007 widze ze mam jakis odosobniony przypadek... no tak, swiat bez wyzwan bylby nudny bylem u mechanika ostatnio zeby stwierdzil co jest nie tak, powiedzialem zeby zwrocil uwage na ten czujnik G62 od temp. samochod stal tam caly dzien, kolo cos grzebal, na koncu stwierdzil ze: "on tu nie widzi nic dziwnego, w srodku dmucha ladnie, cieplo, a z ta wskazowka co ma zrobic ? popchnac ja zeby tam poszla na 90 ?" mowil rowniez ze jak tam wstrzymal ten wentylator od chlodnicy to wskazowka sie podniosla wyzej. czujnik nie wiem jak sprawdzil ale mowil ze sprawny a ze na kompie nie wyswietla bledow to moze ma racje. polecil tak to zostawic bo on tu nic nie widzi... jakos mi to nie pasuje... brak sil na dalsza walke.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CBR Zgłoś #125 Napisano 8 Listopada 2007 Jeszcze nie wymienilem. Jak to zrobie to dam znac. Ja juz wymienilem i okazalo sie ze jednak termostat.Teraz temperatura caly czas 90stopni. Dzieki za pomoc. Wymieniłem w koncu. Silnik duzo szybciej sie nagrzewa i trzyma 90 jak w morde strzelił. W srodku byl oryginalny termostat VW troche rozniacy sie wygladem od WAHLER'a. Vivat Termostat Wahler. Vivat Rzeczypospolita. Vivat Wszystkie stany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #126 Napisano 8 Listopada 2007 panowie a co jest u mnie mam paska 1.6 98r tez nie lapie temperatury ale gdy stalem i wlaczylem zimne powietrze wskaznik ruszyl w momencie na 90st a gdy wlaczylem gorace na maxa temperatura spadla wiec co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtkn Zgłoś #127 Napisano 8 Listopada 2007 klaudek, cos tak wyglada jakby czujnik albo nawet sam licznik. moj licznik tez ostatnio sie zacial i przy wylaczonym silniku pokazywal temperature ponad pierwsza kreskę a kiedy sei nagrzal to ponad 90 stopni. ale cos sie tylko chwilowo zacielo bo wszystko wrocilo do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #128 Napisano 8 Listopada 2007 powiem tak rozgrzalem go do 90st bylo ok do 3km przejechanego pozniej opadla na 70st ale gdy zatrzymalem sie na skrzyzowaniu podniosla sie do 90st i tak co skrzyzowanie gdy dojechalem a przejechalem 12km stanolem to wrocila do 90st i co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #129 Napisano 8 Listopada 2007 ja mam troszkę inne pytanie, czy termostat ma za zadanie tylko podawanie info do licznika, czy ma też wpływ na prędkośc rozgrzewania się silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #130 Napisano 8 Listopada 2007 adams, za podawanie info do silnika odpowiada czujnik a termostat służy do czego innego. Ja silnik się nagrzeje do 90 termostat jest wciąż zamknięty, temperatura dalej rośnie.......... i termostat się otwiera puszczając płyn w obieg.... wszystko dziej się bardzo szybko i nawet nie zauważysz tego na wskaźniku no chyba że masz uszkodzony czujnik ale to już drugi, nie ten do kompa co daje sygnał to tak w skrócie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #131 Napisano 8 Listopada 2007 dzięki Marcin za info, na Ciebie zawsze można liczyć do zobaczyska na jakimś spocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #132 Napisano 8 Listopada 2007 kulczaw to co sie dzieje z moim autem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #133 Napisano 10 Listopada 2007 i ja się podepnę pod temat. Tydzień temu wymieniałem termostat (na oryginał z ASO) oraz płyn, dlatego gdyż temp. silnika dziwnie się zachowywała. Po wymianie nie zauważyłem ani nie słyszałem żadnego bulgotania w układzie. Dziś zrobiłem test. Temp. zaw. 1st. odpaliłem autko, poczekałem 2 minuty, załączyłem klimatronik na auto i w droge. po 15 km 90st na silniku. lekka poprawa. Dodam jeszcze że po przejechaniu 23 km dolny wąż był zimny. Moje pytanie jest następujące: - czy powinienem odpowietrzyć układ po mimo tego że nie słychać było bulgotania? - gdzie jest odpowietrznik? - jak u innych użytkowników diesla jest z temp. tzn. po ilu km pokazuje 90st? chodzi o 3B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #134 Napisano 10 Listopada 2007 u mnie przy obecnej temperaturze po około 8km jest 90 stopni na zegarze. W tym czasie jadę prostą drogą, z prędkością około 100km/h z wyłączoną klimą. Ale chyba też będe wymieniał termostat bo mam inny mały problem ze spadkiem temperatury na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #135 Napisano 10 Listopada 2007 klaudek - sądze, ze to jednak termostat. Jadąc miałeś temperatrure około 70 st. W czasie jazdy na chłodnicę "wpada" zimne powietrze. Stanałes na swiatłach (lub w korku...), auto złapało temperature, gdyż...... już chyba wiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #136 Napisano 10 Listopada 2007 Moje pytanie jest nieco inne - czy termostat da się wymienić bez posiadania "kanału", czy da się jakoś wcisnąć bez podnoszenia samochodu...? Czy raczej nie... I drugie pytanie - czy do wymiany termostatu spuszcza się cały płyn chłodniczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #137 Napisano 10 Listopada 2007 czy termostat da się wymienić bez posiadania "kanału", czy da się jakoś wcisnąć bez podnoszenia samochodu...? Czy raczej nie... da sie bez kanału ale to raczej karkołomne zadanie. ja zmieniałem bez kanału, ale miałem do dyspozycji stromy zjazd do garażu co mi ułatwiło zadanie. czy do wymiany termostatu spuszcza się cały płyn chłodniczy? termostat jest "korkiem" spustowym płynu z bloku, więc praktycznie wszystko zejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #138 Napisano 26 Grudnia 2007 U mnie tez występuje problem ze wskazaniem temperatury silnika.Wskazówka do góry idzie strasznie opornie jak dojdzie do 90 st to utrzyma to wskazanie przez kilka minut a potem to juz lata jak chce raz na 60 st raz całkowicie się kładzie na 0 st i tak w kółko. Przeczytałem ten post i nie wiem dokładnie który czujnik mam kupić bo piszecie że są dwa jeden w okolicach chłodnicy a drugi gdzieś przy silniku. Może ktos wie jaki jest kolor tego czujnika w moim silniku i gdzie dokładnie znajduje sie ten czujnik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #139 Napisano 4 Stycznia 2008 Mój problem jest innny mianowicie temperatura 90st. wczasie jazdy (przejechalem około 50 km) gdy sie zatrzymalem spadła na okpło 50st. nie gaszac silnika obserwowalem ja i bylo 50 wiec ruszyłem po 1km znowu 90st i wszystko ok. Za 2 dni to samo w czsie jazdy ok na postoju 50st. Dodam ze nie zawsze tak sie dzieje i ze na dworzu bylo z -5. Czy do wymiany czujnik czy termostat ? Prosze o pomoc w diagnozie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #140 Napisano 4 Stycznia 2008 termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach