r1278 Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2009 (edytowane) Panowie mam pytanie odnośnie tarczy hamulcowych przy wymianie łożyska mechanik zwrócił mi uwagę na to co dzieje się z tarczami a mianowicie powiedział że pękają i pokazał takie czarne smugi na tarczy co widac na zdjęciach te smugi są na obu tarczach po obu stronach,powiedział że dzieje się tak dlatego że na rozgrzane tarcze pada woda i wtedy pękają,czy miał racje? Tarcze maja po 11mm grubsci, czy u Was są podobne smugi ?Zdjęcia narazie muszą by takie w przyszłym tygodniu zamieszczę lepszej jakości Edytowane 9 Maja 2009 przez r1278 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2009 Zrób lepsze zdjęcia bo na tych nic nie widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2009 A jakieś większe fotki? Bo na tych to raczej mało widać. A swoja droga mi to nie wygląda na pękniecie, z tym ze mało widać na tych zdjęciach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2009 zdjecie nr 3 to ślad pyłu po klocku (tak to wyglada) zdjecia 1-2 teoretycznie mogą byc peknięciami ale ze wzgledu na niska jakosc zdjęc nie jestem tego pewny. Pęknięcia sa widoczne jako bardzo cienkie i ciemne (nawet prawie ze czarne) linie zazwyczaj o dosyc nieregularnych kształtach chociaz czasem przy "szybkim" peknieciu będą idealnie równe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2009 zdjecia 1-2 teoretycznie mogą byc peknięciami ale ze wzgledu na niska jakosc zdjęc nie jestem tego pewny. Teoretycznie tak, tylko ze jakoś tak to "niby" pęknięcie ma kształt powierzchni ciernej klocka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2009 Po mojemu to ślad po klocku. Pewnie zaciągasz ręczny i było mokro, wkoło klocka zardzewiało, potem w te rdzewienia zebrał się pył z klocka i stąd te ślady. Nie zaciągaj jakiś czas ręcznego, pojeżdzij i obserwuj czy to się sciera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2009 Dokładnie to ślad po klocku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2009 Piękne dzięki Panowie za pomoc,też mi się wierzyć nie chciało aby obie tarcze po obu stronach i w kilku miejscach na jednej stronie były tak popękane,jak by ktoś z Was miał tarcze na zewnątrz niech zerknie czy też są podobne ślady,jeszcze raz dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2009 Nie jestem pewien jak przednie, ale na tylnych cały czas mam takie "pęknięcia" od zaciągniętego ręcznego hamulca. I w innych autach tez miałem te "pęknięcia", wiec teoretycznie już dawno moje tarcze powinny się rozsypać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2009 to jest pęknięcie, czasem te ryski są jeszcze mniejsze i gęściej występują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2009 Ormowiec piękna fotka. Jakiej marki ta tarcza i jak była traktowana ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #13 Napisano 21 Czerwca 2009 Witam posiadam passata B4 94r. kombi 90KM. Mam pytanko zamontowane są hamulce z przodu tarcze a z tyłu bębny tarcze z przodu są zwykłe a etka po nr. nadwozia pokazuje że powiny być wentylowane. Samochód w takim stanie przyjechał już z Niemiec czy jest możliwość zamontowania tarcz wentylowanych bez zmiany zacisków tz. czy zaciski które są zamontowane będą pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2009 Musisz zmieniac zaciski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #15 Napisano 21 Czerwca 2009 (edytowane) Pogrzebałem w ETCE i nr. ktalogowe zacisków do tarcz wentylowanych i tarcz zwykłych są te same tak samo jest z uszczelkami do tłoczka zacisku więc chyba zaciski są te same i nie trzeba będzie ich zmieniać. Tarcze wentylowane mają wymiar 256x20 Tarcze zwykłe mają wymiar 256x13 więc największa różnica w klockach Edytowane 21 Czerwca 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2009 Sprawdź dokładnie. na początku produkcji montowano także tarcze jednolite 13mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2009 (edytowane) ściślej co sprawdzić zgadza się to są te tarcze zwykłe 256x13 co do wątku to może i racja ale pisząc w jednym czasami długo czeka się na odpowiedź Edytowane 21 Czerwca 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku215 Zgłoś #18 Napisano 21 Czerwca 2009 Miałem to samo u siebie, co prawda tarcze wymieniłem bo i tak były już dosyć mocno starte, ale przyglądałem się tym śladom dokładnie, nie wiem od czego one były, ale w żadnym wypadku nie były to pęknięcia. Tak że spoko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2009 według mnie to rysy na tarczy (foto 1,2 ) a foto 3 to przytrzymany klocek na tarczy (przypalony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2009 ściślej co sprawdzić zgadza się to są te tarcze zwykłe 256x13co do wątku to może i racja ale pisząc w jednym czasami długo czeka się na odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach