Skocz do zawartości
r1278

Tarcze hamulcowe czy to są pęknięcia?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie odnośnie tarczy hamulcowych przy wymianie łożyska mechanik zwrócił mi uwagę na to co dzieje się z tarczami a mianowicie powiedział że pękają i pokazał takie czarne smugi na tarczy co widac na zdjęciach te smugi są na obu tarczach po obu stronach,powiedział że dzieje się tak dlatego że na rozgrzane tarcze pada woda i wtedy pękają,czy miał racje? Tarcze maja po 11mm grubsci, czy u Was są podobne smugi ?Zdjęcia narazie muszą by takie w przyszłym tygodniu zamieszczę lepszej jakości

Zdj?cie044.jpg

Zdj?cie045.jpg

Zdj?cie046.jpg

Edytowane przez r1278

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób lepsze zdjęcia bo na tych nic nie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakieś większe fotki? Bo na tych to raczej mało widać.

A swoja droga mi to nie wygląda na pękniecie, z tym ze mało widać na tych zdjęciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjecie nr 3 to ślad pyłu po klocku (tak to wyglada) zdjecia 1-2 teoretycznie mogą byc peknięciami ale ze wzgledu na niska jakosc zdjęc nie jestem tego pewny.

Pęknięcia sa widoczne jako bardzo cienkie i ciemne (nawet prawie ze czarne) linie zazwyczaj o dosyc nieregularnych kształtach chociaz czasem przy "szybkim" peknieciu będą idealnie równe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjecia 1-2 teoretycznie mogą byc peknięciami ale ze wzgledu na niska jakosc zdjęc nie jestem tego pewny.

Teoretycznie tak, tylko ze jakoś tak to "niby" pęknięcie ma kształt powierzchni ciernej klocka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to ślad po klocku. Pewnie zaciągasz ręczny i było mokro, wkoło klocka zardzewiało, potem w te rdzewienia zebrał się pył z klocka i stąd te ślady. Nie zaciągaj jakiś czas ręcznego, pojeżdzij i obserwuj czy to się sciera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to ślad po klocku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękne dzięki Panowie za pomoc,też mi się wierzyć nie chciało aby obie tarcze po obu stronach i w kilku miejscach na jednej stronie były tak popękane,jak by ktoś z Was miał tarcze na zewnątrz niech zerknie czy też są podobne ślady,jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien jak przednie, ale na tylnych cały czas mam takie "pęknięcia" od zaciągniętego ręcznego hamulca. I w innych autach tez miałem te "pęknięcia", wiec teoretycznie już dawno moje tarcze powinny się rozsypać. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Disc%20Scored.jpg to jest pęknięcie, czasem te ryski są jeszcze mniejsze i gęściej występują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormowiec piękna fotka. Jakiej marki ta tarcza i jak była traktowana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

posiadam passata B4 94r. kombi 90KM.

Mam pytanko zamontowane są hamulce z przodu tarcze a z tyłu bębny

tarcze z przodu są zwykłe a etka po nr. nadwozia pokazuje że powiny być wentylowane.

Samochód w takim stanie przyjechał już z Niemiec czy jest możliwość zamontowania tarcz wentylowanych bez zmiany zacisków tz. czy zaciski które są zamontowane będą pasować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmieniac zaciski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem w ETCE i nr. ktalogowe zacisków do tarcz wentylowanych i tarcz zwykłych są te same tak samo jest z uszczelkami do tłoczka zacisku więc chyba zaciski są te same i nie trzeba będzie ich zmieniać.

Tarcze wentylowane mają wymiar 256x20

Tarcze zwykłe mają wymiar 256x13

więc największa różnica w klockach

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie. na początku produkcji montowano także tarcze jednolite 13mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściślej co sprawdzić zgadza się to są te tarcze zwykłe 256x13

co do wątku to może i racja ale pisząc w jednym czasami długo czeka się na odpowiedź

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo u siebie, co prawda tarcze wymieniłem bo i tak były już dosyć mocno starte, ale przyglądałem się tym śladom dokładnie, nie wiem od czego one były, ale w żadnym wypadku nie były to pęknięcia. Tak że spoko...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie to rysy na tarczy (foto 1,2 ) a foto 3 to przytrzymany klocek na tarczy (przypalony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ściślej co sprawdzić zgadza się to są te tarcze zwykłe 256x13

co do wątku to może i racja ale pisząc w jednym czasami długo czeka się na odpowiedź

 

28457379.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności