tauka Zgłoś #4181 Napisano 11 Grudnia 2020 3 godziny temu, Borow98 napisał: Rozmawiałem z fachowcem i stwierdził, żeby broń Boże nie kopiować danych z jednego wsadu do drugiego, że to nie zadziała, że trzeba kodować klucze i transpondery. Może skończyć się defem w liczniku i tyle z tego będzie... Jak jest naprawdę? Bzdura. Jeżeli zrobisz to zgodnie z instrukcją z pierwszego posta to wszystko będzie działać. Metoda kopiowania jest nawet lepsza, bo jest szybsza, i nie trzeba się bawić w wymianę pestek na nowe. Tylko pamietaj ze przechodzisz ze starej struktury na nową i trzeba to w odpowiednie miejsca przekopiowac. A nawet jak zrobisz źle to nic nie będzie. Tylko zachowaj kopie oryginału, najwyżej ją przywrócisz 3 godziny temu, Borow98 napisał: Czy po zedytowaniu wsadu nowego licznika mogę go podpiąć, żeby sprawdzić czy wszystko działa jak należy pomimo obecności "starej manetki" wycieraczek bez obsługi komputera i się przejechać? Oczywiście że możesz. 3 godziny temu, Borow98 napisał: Jak dotąd tylko przejrzałem wsad swojego licznika, ale nic się w nim zrobić ciekawego nie da. Wersja to [VWK501LL] ROM 0.88. Bo w licznikach bez fis zazwyczaj nie ma co wlaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Borow98 Zgłoś #4182 Napisano 11 Grudnia 2020 @tauka Dzięki bardzo za odpowiedź! Pozostaje tylko kupić licznik z bebechami i brać się do roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EPA Zgłoś #4183 Napisano 16 Grudnia 2020 Witam serdecznie mam pytanie odnośnie wymiany licznika b5 tdi pd awx. Mianowicie komputer jest zmieniony i immo Off , czy przy wymianie licznika trzeba kodować immo i zczytywać stary wsad , czy juz immo jest nie aktywne? Niestety nie posiadam vaga a licznik padł , znalazlem taki sam licznik z minimalnie wiekszym przebiegiem wiec mógłbym wymienic sam , Bede bardzo wdziwczny za pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #4184 Napisano 30 Stycznia 2021 W dniu 16.12.2020 o 17:42, EPA napisał: Witam serdecznie mam pytanie odnośnie wymiany licznika b5 tdi pd awx. Mianowicie komputer jest zmieniony i immo Off , czy przy wymianie licznika trzeba kodować immo i zczytywać stary wsad , czy juz immo jest nie aktywne? Niestety nie posiadam vaga a licznik padł , znalazlem taki sam licznik z minimalnie wiekszym przebiegiem wiec mógłbym wymienic sam , Bede bardzo wdziwczny za pomoc pozdrawiam Ja wsadzając inny licznik z półfisem na próbę i mając na starym wyłączony immo to normalnie mi samochód odpalił tylko był komunikat, że immo coś tam nie bangla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matipro33 Zgłoś #4185 Napisano 13 Lutego 2021 Witam, wymieniam licznik 3b0920809 na licznik ful fis 3b0920849, czy ktoś podpowie co przenieść z wsadu z jednego do drugiego, bo zdjęcie na początku tematu/poradnika nie działa, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #4186 Napisano 13 Lutego 2021 15 minut temu, matipro33 napisał: bo zdjęcie na początku tematu/poradnika nie działa, Działa działa, właśnie sprawdzałem. Ale jak chcesz to podeślij pliki to ci ogarne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matipro33 Zgłoś #4187 Napisano 13 Lutego 2021 (edytowane) 30 minut temu, tauka napisał: Działa działa, właśnie sprawdzałem. Ale jak chcesz to podeślij pliki to ci ogarne. Nie mogę ci pw wysłać nie wiem czemu a mam parę pytań, Czy wsad licznik da się odratować ogólnie się nie znam a grzebałem w nowym liczniku w miejscu vin wpisałem swój vin auta i się licznik posypał, da sie to uratować czy szukać drugi licznik, liczniki mam za darmo z pracy ze szrotu, tylko na razie drugiego takiego nie ma, Jeśli da się coś z tym zrobić to jak, i czy jak wyśle oba wsady byś to ogarnął mi przeniesienie odpowiednich danych ?? Edytowane 13 Lutego 2021 przez matipro33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Borow98 Zgłoś #4188 Napisano 24 Marca 2021 Ja już po wymianie. Stary 807 trafił na stół a nowy 849 zawitał do Passata ?. Teraz ważne pytanie. Znalazłem radio blaupunkta w piwnicy miami cd72. Rzekomo może wyświetlać ono komunikaty na fisie. W manualu napisane jest, że dla liczników 849 nie trzeba ciągnąć przewodów. Stare radio podłączyłem ale są tylko 2 kostki iso... czarna i brązowa ;/ . Nie ma ani żółtej ani zielonej mini iso. Tylko te dwie iso. Da się jakoś to ogarnąć, żeby wyświetlał mi na fisie info o stacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #4189 Napisano 24 Marca 2021 Trzeba ciągnąć 3 przewody między licznikiem a zieloną wtyczką mini iso. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomyslek_ino Zgłoś #4190 Napisano 24 Maja 2021 Witam. Wymieniłem licznik (846) wg. instrukcji i wszystko działa ok. Czy w liczniku można zmienić aby nie wyświetlał tej kreski od automatu? Doda że w Can gateway mam wartość 00006 - i nie idzie jej zmienić. Proszę o jakąś podpowiedź, gdyż dziwnie to wygląda. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #4191 Napisano 24 Maja 2021 Skasuj błędy w can gateway, wpisz jeszcze raz te samo kodowanie i zatwierdź, skasuj jeszcze raz ewentualne błędy w cangateway i liczniki. Kreska powinna zniknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomyslek_ino Zgłoś #4192 Napisano 24 Maja 2021 (edytowane) Błąd się kasuje. Kodowanie jak zmieniam w can gateway na 00006 - komunikat że nie można zmienić. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd znowu się pokazuje. Przed zmiana licznika "bez FIS" błędów brak. Jakieś sugestie? Robię to vcds'em. Kabelek chińczyk ross-tech. Mam tez vag-tacho. A można zmienić coś we wsadzie licznika? Pozdrawiam. Edytowane 25 Maja 2021 przez pomyslek_ino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #4193 Napisano 24 Maja 2021 1 godzinę temu, pomyslek_ino napisał: Kodowanie jak zmieniam w can gateway - komunikat że nie można zmienić. Ale zmieniasz na co? Masz po prostu wpisać 00006 i zatwierdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomyslek_ino Zgłoś #4194 Napisano 27 Maja 2021 W dniu 24.05.2021 o 20:55, tauka napisał: Ale zmieniasz na co? Masz po prostu wpisać 00006 i zatwierdzić. Dziękuję za pomoc. Wszystko OK. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik1980 Zgłoś #4195 Napisano 5 Sierpnia 2021 Siemacie Od kilku dni borykam sie z problemem wymiany licznika w troche wiekszym passacie, czyli T4. Oryginalnie licznik byl o nr. 7DO920802R, zakupilem licznik z Golfa IV o nr.1J0920821B. Problem jest taki ze po wrzuceniu licznika z Golfa wskaznik paliwa zawyza o jakies pol zbiornika, a sam FIS wyswietla tak jakby mial kilka linijek slabszych, do tego na FIS wywala komunikat o uszkodzeniu hamulcow zaraz po przekreceniu kluczyka i zadne kodowanie nie pomaga Wyszukalem wsady do licznikow T4 z 1/2FIS, po zmianie eeprom na 7D0920823C (wszystkie dostepne wsady 7DO920822 sa uszkodzone) wskazanie paliwa zgadza sie z oryginalem, po zmianie kodowania kontrolki reaguja tak jak w oryginale (AIRBAG, olej...) poza jedna, otoz nie potrafie ogarnac ABS, auto posiada ABS, kontrolka swieci non stop, po ruszeniu z miejsca wyskakuje komunikat o uszk hamulcow, pika trzy razy, wyswietla STOP i zaczyna mrugac kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem. Probowalem juz roznych zmian w kodowaniu CAN i licznika, ale bezskutecznie. Kombinowalem rowniez w samym eeprom, ale bez odpowiedniej wiedzy to jest jak bladzenie slepego we mgle. Z immo poradzilem sobie w taki sposob ze wygenerowalem blad kodowania kluczy i usunalem diode, bo w T4 jest osobno wiec luz, ale ten ABS. Dorzucam wsady, moze ktos bedzie mial ochote cos zmodzic. BORA.BIN T4.BIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #4196 Napisano 27 Września 2021 A co powiecie na temat licznika 3B0920829A ma 1/2 fis podejdzie do B5 z 98r z 1.9 TDi ma licznik bez fis?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #4197 Napisano 27 Września 2021 W 98 na 99.9% nie masz can, więc p&p na pewno nie. Licznik podejdzie, jeżeli wykonasz odpowiednie przeróbki w celu dołożenia can. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #4198 Napisano 27 Września 2021 Dzięki za info A są jakieś licznik z B5 FL bez Can?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #4199 Napisano 27 Września 2021 Nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik1980 Zgłoś #4200 Napisano 1 Października 2021 Udalo mi sie rozwiazac moj problem o ktory opisalem na poprzedniej stronie, dla potomnych: Zmienilem wartosc w 0x0198 z EB na 6B i nastala tak dlugo wyczekiwana cisza i lad. Kombinowalem metoda prob i bledow, czyli nadpisywalem eeprom T4 eepromem z golfa (na golfie ABS nie swiecil) po kawalku, max. kilka linii, oczywiscie nie od poczatku, tam gdzie mamy przebieg itp., jak rowniez nie 1:1, bo wsady pomimo wszystko sa inne, tylko dedukowalem, co zmienic porownujac komorki, obserwowalem kiedy zgasnie kontrolka, jak zgasla za ktoryms razem zawezylem pole zmian i nadpisywalem poszczegolne komorki i bingo, ta droga znalazlem rozwiazanie. Troche to trwalo, ale sie oplacilo. Teraz kombinuje jak ogarnac podswietlenie samych wskazowek i wyswietlaczy, ponoc nie mozliwe w IMMO2, ale oryginalny licznik ktory byl 7D0 920 802 Q, tak wlasnie mial, a wiec... No i jeszcze chcialbym aktywowac funkcje "ile zostalo km do pustego zbiornika", Czas pokaze czy mi sie uda... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach