maszynistapael Zgłoś #1601 Napisano 22 Lipca 2012 Więc zrobiłem tak jak rosiek pisaleś czyli czujnik kolo chłodnicy zamoczyłem w wodzie okolo o 40C i na wyświetlaczu liczników temp skoczyła z -7,5C do +6,5C. Panel klimatronica cały czas czy przed czy po pokazuje +12C - nie reaguje. Nadmieniam, że wszystko jest połączone jak powinno seryjnie tylko z licznika z pin 26 T32b dolutowałem do kabelka czujnika temp wchodzący do klimatronika. Sprawdziłem błędy vagiem i są 1: 01336 we wskaźnikach i can gateway oraz w AC 787 o czujniku G89 ale on był od początku kupna auta. Jeszcze do niedawna było wszystko OK tylko czasami klima i liczniki pokazywały -40C. Pewnie znając życie i ten czujnik G89 i G17 jest walnięty i znowu wydatki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1602 Napisano 22 Lipca 2012 Wejdź w bloki pomiarowe climatronica i zerknij na pozycje 4,5,6. 4 to średnia temp. z czujnika z przodu, 5 to jego aktualna wartość a 6 to G89. Ja też miałem przypały po zmi9anie licznika i okazało się, że climatronic nie dostawał info o prędkości pojazdu i temu temp. nie wzrastała w ogóle. Wystarczyło przełączyć pin wyjścia sygnału w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1603 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Zrobiłem diagnoze climatronica i wyszło tak: -0,9C___0 econ 21,5C __1 econ 0_______2 econ 0 _____ 3 econ 9,0C __ 4 econ 14,5C __5 econ 10,0C __ 6 econ 26,5C __ 7 econ 23,5C __8 econ Samochód stał w garażu około 22C Po kombinacjach zrobiłem najprościej czyli kupilem drugi czyjnik zewnętrzny 18zł jeden pin z niego podłączyłem bezpośredniu pod licznik drugi pod mase czujnika zewn. pierwszego i śmiga pięknie Edytowane 31 Lipca 2012 przez maszynistapael cel osiągnięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #1604 Napisano 28 Lipca 2012 Witam Mam w passku Fl benzyna licznik 3B0 920 907 a wpadł mi w ręce licznik z końcówką 926 czyli 1/2fis.Miałem sie tylko "pobawić" z przełożeniem danych ze starego i odpaleniem na nim passka ale teraz nasuwa mi sie pytanie czy jeśli założyłbym go do swojego bez dokładania manetki i dodatkowych połączeń, to jakie dodatkowe funkcje lub "rzeczy bede miał na tym wyswietlaczu,np czy bedzie pokazywał temperaturę otoczenia itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1605 Napisano 29 Lipca 2012 dob12 na 10 stronie tego tematu rosiek napisał jak jest temp. do licznika doprowadzona - sprawdź jak masz u siebie i będziesz wiedział (np czy w zielonej kostce jest zapełniony pin26 T32b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb61 Zgłoś #1606 Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Cześć, czy mógłby ktoś mi powiedzieć za co odpowiedzialny jest dany kolor na tym obrazku. http://img16.imageshack.us/img16/3166/immo2doimmo3.png Ponieważ robię przerzut licznika pół fis na pełen fis w audi a6. Udało mi się zlokalizować już VIN, IMMO oraz dane oznaczone na obrazku żółtym, niebieskim i zielonym kolorem . Jakbym wiedział co oznaczają kolory pomarańczowy i czerwony może byłoby mi je łatwiej znaleźć. Pozdrawiam. edit: już wiem wszystko to co chciałem . Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez jarekb61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1607 Napisano 6 Sierpnia 2012 Witam potrzebuje pomocy zmieniłem w vw sharan '98 skrzynię z automat na manual i niestety wskazania licznika są błędne na 100km/h wg wskazań mamy 143km/h faktycznie zmieniałem już impulsator na skrzyni biegów ale jest taki jak powinien być dla 1.9TDi 110Km AFN - potrzebny pilnie wsad z wersji europejskiej z manualem. Oczywiście do zmiany również wsad sterownika silnika ale to przy jednej pracy. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1608 Napisano 6 Sierpnia 2012 Witam potrzebuje pomocy zmieniłem w vw sharan '98 skrzynię z automat na manual i niestety wskazania licznika są błędne na 100km/h wg wskazań mamy 143km/h faktycznie zmieniałem już impulsator na skrzyni biegów ale jest taki jak powinien być dla 1.9TDi 110Km AFN - potrzebny pilnie wsad z wersji europejskiej z manualem. Oczywiście do zmiany również wsad sterownika silnika ale to przy jednej pracy. pozdr. W liczniku i sterowniku silnika są mapy do automatu oraz manuala więc nie ma co zmieniać wsadów. Zmienia się tylko kodowanie z tego co pamietam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1609 Napisano 6 Sierpnia 2012 zmieniłem kodowanie skrzyni 0001/0002 nic nie pomogło - od tego zacząłem problem taki że przy 120km/h 3000rmp obrotów sporo no i spalanie wzrosło jak w automacie było 7-8 tak teraz lekko 9-10l/100km czyli zostały mi 3 problemy spalanie, błędne wskazania licznika ponad 40 km/100 oraz wysokie obroty silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1610 Napisano 7 Sierpnia 2012 zmieniłem kodowanie skrzyni 0001/0002 nic nie pomogło - od tego zacząłem problem taki że przy 120km/h 3000rmp obrotów sporo no i spalanie wzrosło jak w automacie było 7-8 tak teraz lekko 9-10l/100km czyli zostały mi 3 problemy spalanie, błędne wskazania licznika ponad 40 km/100 oraz wysokie obroty silnika jeszcze raz. zmienia sie tylko kodowanie i ewentualnie impulsator. STG 17 (Kombiinstrument) auswählen STG Codierung Funktion 07 00?xx: Anti-Blockier-System 0 - ohne Anti-Blockier-System 1 - mit Anti-Blockier-System 00x?x: Wegstrecken-Kennzahl 1 - 3440 für Automatikgetriebe 2 - 4815 für Schaltgetriebe 00xx?: Zylinder-Anzahl 4 - 4 Zylinder-Motor 6 - 6 Zylinder-Motor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1611 Napisano 7 Sierpnia 2012 jeszcze raz. zmienia sie tylko kodowanie i ewentualnie impulsator. STG 17 (Kombiinstrument) auswählen STG Codierung Funktion 07 00?xx: Anti-Blockier-System 0 - ohne Anti-Blockier-System 1 - mit Anti-Blockier-System 00x?x: Wegstrecken-Kennzahl 1 - 3440 für Automatikgetriebe 2 - 4815 für Schaltgetriebe 00xx?: Zylinder-Anzahl 4 - 4 Zylinder-Motor 6 - 6 Zylinder-Motor Trochę się zakręciłem zmieniłem kodowanie z 0001 na 0002 czyli na manuala i jeszcze muszę coś zmienić ?? bo to nic nie dało ?? Co z powyższym : 00xx?: Zylinder-Anzahl 4 - 4 Zylinder-Motor 6 - 6 Zylinder-Motor skoro nie zmieniłem silnika pozostaje bez zmian czy mam jeszcze coś wpisać dla 1.9 tdi 4 cylidry?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1612 Napisano 7 Sierpnia 2012 jak nie masz abs to powinno byc 00024 Ale jak zostala poloska z automatu to zostaw 00014 Czujnik predkokosci jest prostym urzadzeniem. Zęby na polosce powoduja powstanie impulsu na czujniku i wyslaniu go do licznika, a licznik na podstaiw ilosci impulsow ww danym czasie wskazuje predkosc pojazdu. Takze czujnik nie ma wiele do gadania, liczy sie ilosc zębow i odpowiednie ustawienie dzielnika w liczniku. Akurat w sharanie sa tylko 2. Automat i manual. Jak nie dojdziesz z tym do ladu tozawsze mozna recznie zmienic wartosci we wsadzie. Moim zdaniem jednak powinnobyć jak napisalem. Daj znać jak ci poszlo. ---------- Dodano o 21:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:49 ---------- Jak znajde to napisze ile powinno byc impulsow dla pelnego obrotu kolem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1613 Napisano 8 Sierpnia 2012 Czyli wpisuje tak 00124 - czyli manual z ABS - co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw skrzynia a właściwie wsad jest z mondeo tak wymiennie szło licznik tez na pierwszy rzut oka mondeo sharan wersja belgijska więc wiekszość oryginalnie galaxy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1614 Napisano 8 Sierpnia 2012 co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw Impulsator nie ma znaczenia. on nie zlicza impulsow i nie wysyla predkosci do licznika tylko odrazu przesyla impulsy. wiec ilosc zebow na polosce i ich predkosc odczytywania sa podawane do licznika. Zobacz jakie masz przeklamanie przy 100km/h kodowanie "automat" a jakie 100km/h kodowanie "manual". Pomyslimy wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonita99 Zgłoś #1615 Napisano 8 Sierpnia 2012 szukam wsadu sterownika silnika 038 906 019 EA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1616 Napisano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Czyli wpisuje tak 00124 - czyli manual z ABS - co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw skrzynia a właściwie wsad jest z mondeo tak wymiennie szło licznik tez na pierwszy rzut oka mondeo sharan wersja belgijska więc wiekszość oryginalnie galaxy Zmieniłem we wszystkich możliwych sposobach przy tym co mamy de facto czyli 00124 maualna skrzynia abs i 4 cylindry jest jeszcze gorzej prędkość obniżyła się jeszcze jakieś 6km/30km wyświetlanych. Jakieś pomysły a było 00114 - i tak zostawiłem Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez maxwoj81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondzio0067 Zgłoś #1617 Napisano 9 Sierpnia 2012 panowie z góry przepraszam ale nie chce mi sie czytać całego tematu a jestem zilony w tych sprawach może ktos i podesłać stronkę albo wytłumaczyć co to jest FIS albo FIS1/2 nie kumam planuje sobie zmienić licznik z mojego na po lift ale jestem zieolny i nie wiem czy mi sie uda a i dodam ze ja w swoim mam kopma i tempomat i bardzo prosze o wytłumaczenie mi tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1618 Napisano 9 Sierpnia 2012 panowie z góry przepraszam ale nie chce mi sie czytać całego tematu a jestem zilony w tych sprawach może ktos i podesłać stronkę albo wytłumaczyć co to jest FIS albo FIS1/2 nie kumam planuje sobie zmienić licznik z mojego na po lift ale jestem zieolny i nie wiem czy mi sie uda a i dodam ze ja w swoim mam kopma i tempomat i bardzo prosze o wytłumaczenie mi tego FIS to najprościej wyświetlacz w liczniku który wyświetla dane z mfa począwszy np od temperatury otwartych drzwi skończywszy na stacjach radia czy biegach skrzyni automatycznej (wymieniłem może 5%) możesz mieć licznik bez wyświetlacza z pół wyświetlaczem który pokaże spalanie kilometry temperaturę lub pełny wyświetlacz pokazujący zużycia itd nie jako kontrolkę na liczniku tylko właśnie na wyświetlaczu lcd.. nie wiem czy dobrze wyjaśniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1619 Napisano 10 Sierpnia 2012 Impulsator nie ma znaczenia. on nie zlicza impulsow i nie wysyla predkosci do licznika tylko odrazu przesyla impulsy. wiec ilosc zebow na polosce i ich predkosc odczytywania sa podawane do licznika. Zobacz jakie masz przeklamanie przy 100km/h kodowanie "automat" a jakie 100km/h kodowanie "manual". Pomyslimy wtedy. zmieniałem na 00124 z 00114 jest jeszcze gorzej można zmienić w liczniku ilośc przeliczania km ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1620 Napisano 10 Sierpnia 2012 zmieniałem na 00124 z 00114 jest jeszcze gorzej można zmienić w liczniku ilośc przeliczania km ?? Można. Może zgłoś jakiemuś moderatorowi zeby wydzielił Twoje posty z tego tematu do jakiegoś nowego albo już istniejącego o zmianie automatu na manual. Nie zaśmiecajmy tego wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach