Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Więc zrobiłem tak jak rosiek pisaleś czyli czujnik kolo chłodnicy zamoczyłem w wodzie okolo o 40C i na wyświetlaczu liczników temp skoczyła z -7,5C do +6,5C. Panel klimatronica cały czas czy przed czy po pokazuje +12C - nie reaguje. Nadmieniam, że wszystko jest połączone jak powinno seryjnie tylko z licznika z pin 26 T32b dolutowałem do kabelka czujnika temp wchodzący do klimatronika. Sprawdziłem błędy vagiem i są 1: 01336 we wskaźnikach i can gateway oraz w AC 787 o czujniku G89 ale on był od początku kupna auta. Jeszcze do niedawna było wszystko OK tylko czasami klima i liczniki pokazywały -40C. Pewnie znając życie i ten czujnik G89 i G17 jest walnięty i znowu wydatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w bloki pomiarowe climatronica i zerknij na pozycje 4,5,6. 4 to średnia temp. z czujnika z przodu, 5 to jego aktualna wartość a 6 to G89. Ja też miałem przypały po zmi9anie licznika i okazało się, że climatronic nie dostawał info o prędkości pojazdu i temu temp. nie wzrastała w ogóle. Wystarczyło przełączyć pin wyjścia sygnału w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem diagnoze climatronica i wyszło tak:

-0,9C___0 econ

21,5C __1 econ

0_______2 econ

0 _____ 3 econ

9,0C __ 4 econ

14,5C __5 econ

10,0C __ 6 econ

26,5C __ 7 econ

23,5C __8 econ

 

Samochód stał w garażu około 22C

 

Po kombinacjach zrobiłem najprościej czyli kupilem drugi czyjnik zewnętrzny 18zł jeden pin z niego podłączyłem bezpośredniu pod licznik drugi pod mase czujnika zewn. pierwszego i śmiga pięknie

Edytowane przez maszynistapael
cel osiągnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam w passku Fl benzyna licznik 3B0 920 907 a wpadł mi w ręce licznik z końcówką 926 czyli 1/2fis.Miałem sie tylko "pobawić" z przełożeniem danych ze starego i odpaleniem na nim passka ale teraz nasuwa mi sie pytanie czy jeśli założyłbym go do swojego bez dokładania manetki i dodatkowych połączeń, to jakie dodatkowe funkcje lub "rzeczy bede miał na tym wyswietlaczu,np czy bedzie pokazywał temperaturę otoczenia itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dob12 na 10 stronie tego tematu rosiek napisał jak jest temp. do licznika doprowadzona - sprawdź jak masz u siebie i będziesz wiedział (np czy w zielonej kostce jest zapełniony pin26 T32b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy mógłby ktoś mi powiedzieć za co odpowiedzialny jest dany kolor na tym obrazku.

 

http://img16.imageshack.us/img16/3166/immo2doimmo3.png

 

Ponieważ robię przerzut licznika pół fis na pełen fis w audi a6. Udało mi się zlokalizować już VIN, IMMO oraz dane oznaczone na obrazku żółtym, niebieskim i zielonym kolorem :). Jakbym wiedział co oznaczają kolory pomarańczowy i czerwony może byłoby mi je łatwiej znaleźć.

 

Pozdrawiam.

 

edit: już wiem wszystko to co chciałem :)).

Edytowane przez jarekb61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje pomocy zmieniłem w vw sharan '98 skrzynię z automat na manual i niestety wskazania licznika są błędne na 100km/h wg wskazań mamy 143km/h faktycznie zmieniałem już impulsator na skrzyni biegów ale jest taki jak powinien być dla 1.9TDi 110Km AFN - potrzebny pilnie wsad z wersji europejskiej z manualem. Oczywiście do zmiany również wsad sterownika silnika ale to przy jednej pracy. pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam potrzebuje pomocy zmieniłem w vw sharan '98 skrzynię z automat na manual i niestety wskazania licznika są błędne na 100km/h wg wskazań mamy 143km/h faktycznie zmieniałem już impulsator na skrzyni biegów ale jest taki jak powinien być dla 1.9TDi 110Km AFN - potrzebny pilnie wsad z wersji europejskiej z manualem. Oczywiście do zmiany również wsad sterownika silnika ale to przy jednej pracy. pozdr.

W liczniku i sterowniku silnika są mapy do automatu oraz manuala więc nie ma co zmieniać wsadów. Zmienia się tylko kodowanie z tego co pamietam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem kodowanie skrzyni 0001/0002 nic nie pomogło - od tego zacząłem problem taki że przy 120km/h 3000rmp obrotów sporo no i spalanie wzrosło jak w automacie było 7-8 tak teraz lekko 9-10l/100km czyli zostały mi 3 problemy spalanie, błędne wskazania licznika ponad 40 km/100 oraz wysokie obroty silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieniłem kodowanie skrzyni 0001/0002 nic nie pomogło - od tego zacząłem problem taki że przy 120km/h 3000rmp obrotów sporo no i spalanie wzrosło jak w automacie było 7-8 tak teraz lekko 9-10l/100km czyli zostały mi 3 problemy spalanie, błędne wskazania licznika ponad 40 km/100 oraz wysokie obroty silnika

 

jeszcze raz. zmienia sie tylko kodowanie i ewentualnie impulsator.

 

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

 

00?xx: Anti-Blockier-System

 

0 - ohne Anti-Blockier-System

1 - mit Anti-Blockier-System

 

00x?x: Wegstrecken-Kennzahl

 

1 - 3440 für Automatikgetriebe

2 - 4815 für Schaltgetriebe

 

00xx?: Zylinder-Anzahl

 

4 - 4 Zylinder-Motor

6 - 6 Zylinder-Motor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze raz. zmienia sie tylko kodowanie i ewentualnie impulsator.

 

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

 

00?xx: Anti-Blockier-System

 

0 - ohne Anti-Blockier-System

1 - mit Anti-Blockier-System

 

00x?x: Wegstrecken-Kennzahl

 

1 - 3440 für Automatikgetriebe

2 - 4815 für Schaltgetriebe

 

00xx?: Zylinder-Anzahl

 

4 - 4 Zylinder-Motor

6 - 6 Zylinder-Motor

 

 

Trochę się zakręciłem zmieniłem kodowanie z 0001 na 0002 czyli na manuala i jeszcze muszę coś zmienić ?? bo to nic nie dało ?? Co z powyższym :

 

00xx?: Zylinder-Anzahl

 

4 - 4 Zylinder-Motor

6 - 6 Zylinder-Motor

skoro nie zmieniłem silnika pozostaje bez zmian czy mam jeszcze coś wpisać dla 1.9 tdi 4 cylidry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz abs to powinno byc 00024

Ale jak zostala poloska z automatu to zostaw 00014

Czujnik predkokosci jest prostym urzadzeniem. Zęby na polosce powoduja powstanie impulsu na czujniku i wyslaniu go do licznika, a licznik na podstaiw ilosci impulsow ww danym czasie wskazuje predkosc pojazdu. Takze czujnik nie ma wiele do gadania, liczy sie ilosc zębow i odpowiednie ustawienie dzielnika w liczniku. Akurat w sharanie sa tylko 2. Automat i manual. Jak nie dojdziesz z tym do ladu tozawsze mozna recznie zmienic wartosci we wsadzie.

Moim zdaniem jednak powinnobyć jak napisalem.

Daj znać jak ci poszlo.

 

---------- Dodano o 21:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:49 ----------

 

Jak znajde to napisze ile powinno byc impulsow dla pelnego obrotu kolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wpisuje tak 00124 - czyli manual z ABS - co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw skrzynia a właściwie wsad jest z mondeo tak wymiennie szło licznik tez na pierwszy rzut oka mondeo sharan wersja belgijska więc wiekszość oryginalnie galaxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw

Impulsator nie ma znaczenia. on nie zlicza impulsow i nie wysyla predkosci do licznika tylko odrazu przesyla impulsy. wiec ilosc zebow na polosce i ich predkosc odczytywania sa podawane do licznika. Zobacz jakie masz przeklamanie przy 100km/h kodowanie "automat" a jakie 100km/h kodowanie "manual". Pomyslimy wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam wsadu sterownika silnika

038 906 019 EA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wpisuje tak 00124 - czyli manual z ABS - co do impulsatora włożyliśmy juz kilka od golfa 3 do innych z vw skrzynia a właściwie wsad jest z mondeo tak wymiennie szło licznik tez na pierwszy rzut oka mondeo sharan wersja belgijska więc wiekszość oryginalnie galaxy

 

 

Zmieniłem we wszystkich możliwych sposobach przy tym co mamy de facto czyli 00124 maualna skrzynia abs i 4 cylindry jest jeszcze gorzej prędkość obniżyła się jeszcze jakieś 6km/30km wyświetlanych. Jakieś pomysły :) a było 00114 - i tak zostawiłem

Edytowane przez maxwoj81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie z góry przepraszam ale nie chce mi sie czytać całego tematu a jestem zilony w tych sprawach może ktos i podesłać stronkę albo wytłumaczyć co to jest FIS albo FIS1/2 nie kumam planuje sobie zmienić licznik z mojego na po lift ale jestem zieolny i nie wiem czy mi sie uda a i dodam ze ja w swoim mam kopma i tempomat i bardzo prosze o wytłumaczenie mi tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie z góry przepraszam ale nie chce mi sie czytać całego tematu a jestem zilony w tych sprawach może ktos i podesłać stronkę albo wytłumaczyć co to jest FIS albo FIS1/2 nie kumam planuje sobie zmienić licznik z mojego na po lift ale jestem zieolny i nie wiem czy mi sie uda a i dodam ze ja w swoim mam kopma i tempomat i bardzo prosze o wytłumaczenie mi tego

 

 

FIS to najprościej wyświetlacz w liczniku który wyświetla dane z mfa począwszy np od temperatury otwartych drzwi skończywszy na stacjach radia czy biegach skrzyni automatycznej (wymieniłem może 5%) możesz mieć licznik bez wyświetlacza z pół wyświetlaczem który pokaże spalanie kilometry temperaturę lub pełny wyświetlacz pokazujący zużycia itd nie jako kontrolkę na liczniku tylko właśnie na wyświetlaczu lcd.. nie wiem czy dobrze wyjaśniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Impulsator nie ma znaczenia. on nie zlicza impulsow i nie wysyla predkosci do licznika tylko odrazu przesyla impulsy. wiec ilosc zebow na polosce i ich predkosc odczytywania sa podawane do licznika. Zobacz jakie masz przeklamanie przy 100km/h kodowanie "automat" a jakie 100km/h kodowanie "manual". Pomyslimy wtedy.

 

 

zmieniałem na 00124 z 00114 jest jeszcze gorzej można zmienić w liczniku ilośc przeliczania km ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieniałem na 00124 z 00114 jest jeszcze gorzej można zmienić w liczniku ilośc przeliczania km ??

 

Można.

Może zgłoś jakiemuś moderatorowi zeby wydzielił Twoje posty z tego tematu do jakiegoś nowego albo już istniejącego o zmianie automatu na manual. Nie zaśmiecajmy tego wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności