sheo Zgłoś #1501 Napisano 14 Maja 2012 zaznaczyłem gdzie należy wpisać vin pojazdu. Czyli wystarczy wpisać tylko PIN i ten numer VIN tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1502 Napisano 14 Maja 2012 Czyli wystarczy wpisać tylko PIN i ten numer VIN tak? Wgraj ten wsad co CI wysłałem. I jak nie będzie działać to wpisz tylko vin. Kluczy nie musisz kodować. Pin jakbyś chciał to jest 2564 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sheo Zgłoś #1503 Napisano 14 Maja 2012 Wgraj ten wsad co CI wysłałem. I jak nie będzie działać to wpisz tylko vin. Kluczy nie musisz kodować. Pin jakbyś chciał to jest 2564 niestety nie odpala dalej, immo sie swieci, vin wpisalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1504 Napisano 14 Maja 2012 niestety nie odpala dalej, immo sie swieci, vin wpisalem może dlatego że stary licznik to immo2 a nomy immo3 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sheo Zgłoś #1505 Napisano 14 Maja 2012 może dlatego że stary licznik to immo2 a nomy immo3 ? No tak, czy da się coś z tym fantem jeszcze zrobić, czy już kaplica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lewy28 Zgłoś #1506 Napisano 14 Maja 2012 Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Na wstępie chcę podziękować kolegom z forum za pomoc. Z moim licznikiem jest już wszystko ok i nigdzie nie mam już żadnych błędów. Opisuję jeszcze raz moją całą przygodę oraz spostrzeżenia dla ułatwienia zabawy z przekładaniem liczników innym. Po raz pierwszy kiedy podłączyłem swój nowy licznik do auta celem ściągnięcia całej zawartości pamięci eeprom vagiem tacho spełzły na niczym. Po włączeniu zapłonu migała oczywiście kontrolka immo ale także kontrolka świec żarowych (sprężynka) oraz nie byłem w stanie w jakikolwiek sposób skomunikować się z licznikiem. Ominąłem to podłączając się na stole pod linię k licznika (oczywiście vag tacho). Kolejnym etapem po sczytaniu eepromu zmodyfikowałem zawartość zgodnie ze wskazówkami autora tematu. Po wgraniu do licznika oczywiście auto odpalało ale na liczniku i bramce can pojawiły się dwa błędy o których pisałem wyżej. Pierwszy błąd pompy usunąłem jak kolega Rosiek radził kodując bramkę can jeszcze raz tą sama wartością ( było 6 zakodowałem ponownie na 6) Błąd ABS usunąłem kodując bramkę can na 4 (czyli bez ABS). Teraz wyjaśniam dlaczego właśnie tak. Jak wiadomo brama Can znajduje się również w liczniku i odpowiada za włączenie komunikacji po can z reszta modułów w aucie ( ABS, Navi, itd.) Jeśli któryś z modułów nie posiada komunikacji po can tak jak było w moim przypadku z ABS to włączenie komunikacji za pomocą bramy can spowoduje wygenerowanie błędu (czyt błąd komunikacji z ABS). Błąd ten będzie tylko widoczny na bramie can oraz na liczniku (instruments). Wyłączenie tej komunikacji nie powoduje żadnej dysfunkcji modułu ABS (jeśli ktoś nie wierzy proszę wywołać jakiś błąd - najlepiej odłączając któryś z czujników przy kole a błąd zostanie wyświetlony na liczniku - włączy się nam kontrolka ABS oraz po wejściu do modułu ABS błąd też będzie widoczny) ! Dlaczego ten problem pojawił się po instalacji nowego licznika mimo że skopiowałem bloki które pokazano w przykładach? Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Idąc dalej tak samo kodowanie licznika można żywcem przenieść ze starego do nowego i nawet nie bedzie trzeba niczego kodować. Te miejsca pamięci nie są zaznaczone w żadnym z przykładów dlatego też czasami niektórzy maja podobne problemy po przekładce jakie miałem ja. Nie mam teraz zbyt wiele czasu ponieważ za kilka dni śmigam autkiem do Polski ale po powrocie obiecuję dokładny opis mojego wsadu wraz z dokładnym opisem obszarów pamięci za co który odpowiada. Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie. Planuję także pobawić się trochę swoim ECU ( z remappem włącznie) i wyniki tej pracy upublicznić włącznie z opisami wsadów ecu gdzie co się znajduje i jak to zmienic:hyhy Ale to już nie w tym wątku. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1507 Napisano 15 Maja 2012 Jak wiadomo brama Can znajduje się również w liczniku i odpowiada za włączenie komunikacji po can z reszta modułów w aucie ( ABS, Navi, itd.) Również, to znajduje się magistrala CAN. Polecam: http://elektronikasamochodowa.com/content/view/144/125/ Jeśli któryś z modułów nie posiada komunikacji po can tak jak było w moim przypadku z ABS to włączenie komunikacji za pomocą bramy can spowoduje wygenerowanie błędu (czyt błąd komunikacji z ABS). Błąd ten będzie tylko widoczny na bramie can oraz na liczniku (instruments). Ponownie polecam: http://elektronikasamochodowa.com/content/view/144/125/ Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Jak może nie korzystać skoro to ten sam procesor? Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie. Przecież wiadomo. Zmieniamy: VKC 1, VKC 2, FKC , liczbe kluczy, PIN, numer vin IMMO, numer VIN auta, przebieg. Reszta jest mało istotna dla prawidłowego działania. Poza tym zmieniamy kodowanie żeby nie było takich cyrków jak Ty miałeś. (trzeba tylko wiedzieć co się ma w aucie) Cieszę się że chcesz się bawić wsadami, kolejna głowa do rozwiązywania problemów. Co do tego że opiszesz co w jakiej komórce jest, to spójrz na to http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?p=1667222&viewfull=1#post1667222 może coś dodasz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #1508 Napisano 17 Maja 2012 Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Idąc dalej tak samo kodowanie licznika można żywcem przenieść ze starego do nowego i nawet nie bedzie trzeba niczego kodować. Te miejsca pamięci nie są zaznaczone w żadnym z przykładów dlatego też czasami niektórzy maja podobne problemy po przekładce jakie miałem ja.Nie mam teraz zbyt wiele czasu ponieważ za kilka dni śmigam autkiem do Polski ale po powrocie obiecuję dokładny opis mojego wsadu wraz z dokładnym opisem obszarów pamięci za co który odpowiada. Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie. Oj kolego to co piszesz to nic nowego. Pewnie, że można przenieść kodowanie i jeszcze wiele innych fragmentów eeprom, które są znane, a które nie są podane moim opisie. Natomiast napisane jest, że należy przed przystąpieniem do pracy spisać sobie wartości kodowań z licznika i bramki CAN i po montażu nowego licznika zakodować. Poza tym to niektórzy mieszają wersje immo liczników lub same liczniki od innych modeli i nie zawsze wtedy można żywcem przenieść wartości kodowań między takimi licznikami. Lepiej jest odczytać sobie z tabeli i wklepać. Minuta roboty. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1509 Napisano 17 Maja 2012 Witam potrzebował bym pinout licznika Passka który jest ja najbardziej zgodny z pinout licznika LEONA 2000r .Postanowiłem zamontować sobie zegary od a3 8l0 920 980G pełen fis a tu jak wiadomo piny we wtyczkach różnią sie z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1510 Napisano 17 Maja 2012 potrzebował bym pinout licznika Passka http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1162928.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1511 Napisano 17 Maja 2012 Witam potrzebował bym pinout licznika Passka który jest ja najbardziej zgodny z pinout licznika LEONA 2000r .Postanowiłem zamontować sobie zegary od a3 8l0 920 980G pełen fis a tu jak wiadomo piny we wtyczkach różnią sie z góry dzięki za pomoc a jaki Ty masz tam moduł komfortu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1512 Napisano 17 Maja 2012 1j0 959 799ah taki mam moduł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1513 Napisano 18 Maja 2012 (edytowane) tak myślałem, zapoznaj się z tym: Rok modelowy 1999.05 – 04.2001 Edytowane 18 Maja 2012 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1514 Napisano 18 Maja 2012 (edytowane) Kurcze dzięki bardzo bo już mam mętlik w głowie za dużo tych schematów i każdy czymś sie różni Kurcze jednak sie różni w zielonej kostce w leonie nie mam pinów 1,3,4,7,8,9,10,15,16,21,22,29,,30,31, w niebieskiej 6,13,31,32 .Auto posiada poduszke ale nie ze schematu wynika ze jest gdzies indziej? w liczniku od passka wcześniejszym mogłem "wejść" w vagu w CAN gateway w liczniku audi natomiast brak połączenia pomżcie rozkminić te piny? ze schematów wynika ze chba najbardziej ten podchodzi Od 2001 roku (model FL) u mnie jest tak jakby pół can Edytowane 18 Maja 2012 przez mcaris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1515 Napisano 18 Maja 2012 Piny są obsadzone w zależności od wyposażenia, więc to normalne że nie masz wszystkiego jeśli nie masz pełnej opcji. z niebieskiej wtyczki: 6 u ciebie info idzie po CAN 13 (tylko określone kraje) - nieistotne 31 mikowyłącznika zapięcia pasów nie masz, nieistorne 32 obrysówek nie masz, wiec nieistotne z zielonej: 3 nieistotne, info pójdzie inaczej 4 nieistotne 22 masz fabryczny alarm, chyba nie ? reszta nieobsadzona z tych co wymieniłeś w 05.99r - 04.01r trzymaj się tego nie popiernicz zasilania jak będziesz robił przejściówkę, to jest najważniejsze bo inaczej coś upieczesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1516 Napisano 18 Maja 2012 Przejściówka jest zrobiona ale nie do końca jestem pewien niektórych połączen zasilanie jest ok bo licznik podpięty komunikuje sie z vagiem czyli jest połowa sukcesu .Po zakodaowaniu kluczyków immo gaśnie w zegarach ale auto zaraz gaśnie po odpaleniu hmm trzeba zgrać chyba zegary z ecu ale jak to zrobić przeczytałem tyle opisów ze bania mała w tych od pasata wystarczy ze zrobiłem 17-11 (pin ) 10-21 -dodałem kluczyk i wsio chodzi a tutaj juz nie takie pstryk i światło bo co jest nie tak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1517 Napisano 18 Maja 2012 pytaj greg'a, procedury wymiany licznika są takie same w audi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1518 Napisano 18 Maja 2012 (edytowane) Procedur?? nie bardzo kumam . Wczoraj pisałem do niego ale nie bardzo miał czas a własnie on wymieniał w golfiku taki liczni od A3/S3 .Moduł komf ma taki jak mój. A czy golf nie jest bardziej podobny "pinologicznie" do leona bo w passatowym zmieniałem eprom na własnie od golfa na taki...920826. Nigdzie nie moge znale pinout do golfa ok dzieki pokombinuje jeszcze dzisiaj Edytowane 18 Maja 2012 przez mcaris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1519 Napisano 18 Maja 2012 Passat, golf, leon, fabia... mają taką samą pinologię. W końcu to vagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1520 Napisano 18 Maja 2012 Brak mi pomysłu na ten licznik wymieniłem wsad i dalej nic zegary nie chcą sie zgrać z ecu chyba nic z tego nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach