Skocz do zawartości

Lewy28

  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Lewy28

  • Urodziny 29.05.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Westcliff on Sea

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Na wstępie chcę podziękować kolegom z forum za pomoc. Z moim licznikiem jest już wszystko ok i nigdzie nie mam już żadnych błędów. Opisuję jeszcze raz moją całą przygodę oraz spostrzeżenia dla ułatwienia zabawy z przekładaniem liczników innym. Po raz pierwszy kiedy podłączyłem swój nowy licznik do auta celem ściągnięcia całej zawartości pamięci eeprom vagiem tacho spełzły na niczym. Po włączeniu zapłonu migała oczywiście kontrolka immo ale także kontrolka świec żarowych (sprężynka) oraz nie byłem w stanie w jakikolwiek sposób skomunikować się z licznikiem. Ominąłem to podłączając się na stole pod linię k licznika (oczywiście vag tacho). Kolejnym etapem po sczytaniu eepromu zmodyfikowałem zawartość zgodnie ze wskazówkami autora tematu. Po wgraniu do licznika oczywiście auto odpalało ale na liczniku i bramce can pojawiły się dwa błędy o których pisałem wyżej. Pierwszy błąd pompy usunąłem jak kolega Rosiek radził kodując bramkę can jeszcze raz tą sama wartością ( było 6 zakodowałem ponownie na 6) Błąd ABS usunąłem kodując bramkę can na 4 (czyli bez ABS). Teraz wyjaśniam dlaczego właśnie tak. Jak wiadomo brama Can znajduje się również w liczniku i odpowiada za włączenie komunikacji po can z reszta modułów w aucie ( ABS, Navi, itd.) Jeśli któryś z modułów nie posiada komunikacji po can tak jak było w moim przypadku z ABS to włączenie komunikacji za pomocą bramy can spowoduje wygenerowanie błędu (czyt błąd komunikacji z ABS). Błąd ten będzie tylko widoczny na bramie can oraz na liczniku (instruments). Wyłączenie tej komunikacji nie powoduje żadnej dysfunkcji modułu ABS (jeśli ktoś nie wierzy proszę wywołać jakiś błąd - najlepiej odłączając któryś z czujników przy kole a błąd zostanie wyświetlony na liczniku - włączy się nam kontrolka ABS oraz po wejściu do modułu ABS błąd też będzie widoczny) ! Dlaczego ten problem pojawił się po instalacji nowego licznika mimo że skopiowałem bloki które pokazano w przykładach? Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Idąc dalej tak samo kodowanie licznika można żywcem przenieść ze starego do nowego i nawet nie bedzie trzeba niczego kodować. Te miejsca pamięci nie są zaznaczone w żadnym z przykładów dlatego też czasami niektórzy maja podobne problemy po przekładce jakie miałem ja. Nie mam teraz zbyt wiele czasu ponieważ za kilka dni śmigam autkiem do Polski ale po powrocie obiecuję dokładny opis mojego wsadu wraz z dokładnym opisem obszarów pamięci za co który odpowiada. Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie. Planuję także pobawić się trochę swoim ECU ( z remappem włącznie) i wyniki tej pracy upublicznić włącznie z opisami wsadów ecu gdzie co się znajduje i jak to zmienic:hyhy Ale to już nie w tym wątku. Serdecznie pozdrawiam.
  2. Właśnie dlatego pytałem w moim pierwszym poście czy wersja software ma jakieś znaczenie. Pytałem ponieważ zajmuje się elektronika a także programuje mikrokontrolery niestety na razie nie te w samochodach. Z mojego elektronicznego doświadczenia wiem że pamięć eeprom zwykle przechowuje dane (zmienne, offsety, numery identyfikacyjne, itd.) natomiast mikroprocesor posiada program który miedzy innymi zarządza informacjami zawartymi w eeprom (pobiera i zapisuje dane), komunikuje się z np. z kolejnym sterownikiem (wymienia dane np. za pomocą sieci lokalnej), wyświetla informacje ( np. na wyświetlaczu LCD) oraz wysyła sygnały (np. wysterowuje zawory, silniki, itd). Otrzymałem: Po moim problemie skłaniam się do pierwszego cytatu. Sądzę po moim problemie że wersja software licznika ma znaczenie (inne protokoły komunikacji miedzy sterownikami). Wnioskując dalej nie można powiedzieć że liczniki są tak całkowicie plugandplay. Moje pytanie brzmi co teraz z tym fantem zrobić? Na pewno nie mam zamiaru przekładać czegokolwiek w ABS (czy sam sterownik czy moduł). Nie mam też zamiaru wracać do starego licznika oraz kupować kolejny zwłaszcza że wszystko działa prawidłowo i o błędzie bym nigdy się nie dowiedział gdybym nie miał vag. Jakieś inne pomysły? Czy istnieje jakiś inny programator niż ten litewski do z czytywania zawartości pamięci mikroprocesora? Z tymi licznikami to tak nawiasem mówiąc jak z reemapem ecu pewne osoby wiedzą lecz nie powiedzą Proszę po raz kolejny o wypowiedz znawców tematu. Pozdrawiam.
  3. Zadziałało w połowie tzn. błąd pompy już się nie pojawia natomiast ABS brak komunikacji jest na liczniku oraz na can gate. Czy jest możliwość adaptacji ABS bo funkcja recode jest nieaktywna?
  4. 080512speedo.rarDziękuję koledze Rosiek za pomoc wiem gdzie we wsadzie który załadowałem był błąd. Zjadłem jedną literkę z numeru id immo aż dziwne że auto normalnie odpalało. Niestety mimo wgrania poprawionego wsadu nadal po podpięciu vaga na liczniku są dwa błędy o których pisałem wcześniej ( 01316 - ABS Control Module oraz 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) ). Nie świeci mi się kontrolka ABS a przy odpalaniu auta licznik zachowuje się tak jakby było wszystko ok. Ten błąd jest tylko widoczny jak podłącze się vag-iem. Najciekawsze jest to że jeśli podłączę się do modułu ABS wszystko jest w porządku nie ma żadnych błędów. Co do błędu pompy to z wiadomych względów jej nie posiadam gdyż mam wersje PD. Załączam wsad z mojego licznika ze zmienionym kodowaniem z 21415 (takie było w nowym liczniku) na 05415 (takie było w moim starym liczniku) oraz poprawionym numerem id immo. W pliku notatnik zaznaczyłem i opisałem komórki pamięci które znam. Moje pytanie brzmi na co mają wpływ komórki które znajdują się przed numerem id immo? Co tam jest zapisane? Czy tam znajduje się informacja o ilości zakodowanych kluczy? Jeszcze jedna informacja mój passat posiada tylko ABS bez żadnej kontroli trakcji. Dlatego też pytałem czy wersja sotfu ma jakieś znaczenie bo ja sądzę że ten nowy licznik jeżdził w pasku z kontrolą trakcji oraz na pompie wtryskowej. Dlatego mam te błędy na liczniku. Wydaje mi się ze procesor używa innych adresów po CAN żeby odpytać moduły. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Pozdrawiam. 080512speedo.txt Błędy.txt
  5. Witam wszystkich. Ostatnio przekładałem licznik w swoim autku 1/2 fis na full fis i w związku z tym mam pytanie. Mój stary licznik to 3B0920926A VDO01 Software Version: VBKX00MH nowy to 3B0920949A VDO03 Software Version: VWK503MH. Przy pomocy vag tacho i win hex zamieniłem odpowiednie komórki pamięci i autko odpaliło. Wszystkie kontrolki i funkcje działają prawidłowo z tym ze jak podepnę vag na liczniku są błędy ABS brak komunikacji oraz Pompa paliwa brak komunikacji. Podmieniałem komórki pamięci zgodnie z instrukcją autora wątku. Niestety lokalizacja danych w komórkach pamięci w obu tych licznikach jest trochę inna niż przykłady jakie były podane. Moje pytanie brzmi czy istnieje możliwość usunięcia tych błędów poprzez zmianę kilku komórek pamięci eeprom? Czy wina leży po stronie wersji Software licznika i jeśli tak to czym mogę wgrać inny soft do mikroprocesora. Oczekuję fachowej odpowiedzi od znawców tematu. Pozdrawiam.
  6. Witam! Chciałem dodać coś od siebie. Właśnie wymieniałem pompę vacuum u siebie. Miałem pompę Lukas 038 145 209 A i zamieniłem ja na Bosch 038 145 209 C. Pierwsza różnica między nimi to ten feralny króciec w Lukas jest on zagniatany w obudowie i z biegiem lat obluzowuje się, natomiast w Bosch jest wkręcany wiec tego problemu nie ma. Druga różnica polega na zastosowaniu innej uszczelki łączącej pompę z głowicą Lukas ma dwie uszczelki o numerze zestawu 038 198 293 natomiast Bosch ma jedna metalowa o numerze 038 145 215. Polecam pompę Bosch ze względu na brak problemów z owym feralnym króćcem oraz solidniejsza budowę. Wszystkie porty wejściowe i wyjściowe obu pomp są identyczne. Pozdrawiam.
  7. Lewy28

    Błąd Airbag - pomocy!

    Minelo troche czasu i problem rozwiazalem sam. Wina tkwila po stronie softu jakiego uzywalem. Poslugiwalem sie wersja vaga 311-2. Teraz zainstalowalem vaga 409-1 i interfejs z airbagiem podlaczyl sie bez problemu i wykasowalem blad! Najciekawsze w tym wszystkim jest to ze uzywajac vaga 311-2 moglem polaczyc i diagnozowac wszystkie moduly w samochodzie oprocz wyzej wspomnianego airbaga. Dziekuje z pomoc. Pozdrawiam.
  8. Urzadzenie ciekawe, posiada bardzo fajny interfejs uzytkownika (programy wspomagajace tworzenie map, edytowanie wykresow, itd.) Mam tylko jedno ale jaka jest jego cena? Moj miktoprocesor z przetwornikiem analogowocyfrowym to cena ok. 30zl + kilka dodatkowych elementow a mozliwosci takie same jak ECUMaster. Wiem ze jesli ktos jest dobrym elektronikiem to niezaleznie od tego czy bawi sie elektronika silnika, telewizora czy sprzetem audio poradzi sobie z takim wyzwaniem. Ponadto dodam ze maszyny cnc posiadaja podobne czujniki wartosci mierzonych i zasady przetwazania informacji. Jestem osoba ktora nie lubi stosowac gotowych rozwiazan i lubie znac interesujacy mnie temat od podszewki. Jedyny minus mojego urzadzenia to brak oprogramowania wspomagajacego w tworzeniu map a co za tym idzie zawsze trzeba dokladnie przemyslec co i o ile mozemy skorygowac. Pozdrawiam.
  9. Witam wszystkich! Wiele sie pisze o mozliwosciach tuningu TDI poprzez zmiane map w sterowniku lecz niestety jesli chce sie to zrobic samemu pojawiaja sie calkiem spore problemy. Nie mowiac o opiniach typu nie grzeb bo tylko spierniczysz, oddaj do fachowca, itd. Jesli juz jestesmy posiadaczami interfejsu zgrywajacego zawartosc pamieci eeprom sterownika mamy kilka opcji. Wgrac jakiegos gotowca i modlic sie ze auto odpali a jesli juz odpali to czy bedzie wogole wstanie jezdzc. Wymienic sie z kims wsadem i tez miec nadzieje ze bedzi wszystko ok. Trzecia mozliwosc to zmodyfikowanie swojego wsadu odpowiednim programem (powiedzmy winols) i tu pojawia sie pierwszy problem. Takie programy jak winols w pelnej wersji posiadaja pliki ktore wyszukuja miejsc gdzie sa zlokalizowane wszystkie mapy: wtrysku, ograniczenia dymienia, max. momentu itd. (tablice danych). Niestety pelna wersja lub dodatki kosztuja duzo wiecej niz sam interfejs. Spedzilem troche czasu szukajac tych dodatkow lecz bezskutecznie. Z racji tego ze jestem elektronikiem postanowilem skonstruowac cyfrowy tuning box. Kochani ekolodzy dbaja o nasze srodowisko tak ze silniki diesla pracuja z nadmiarem powietrze-paliwo nie 100% lecz 110% - mniejsza emisja. Z tad moj pomysl zeby wrocic do 100% nadmiaru powietrze-paliwo. Jesli map sensor odczyta cisnienie powiedzmy 1,4bara i zadany przeplyw na przeplywomierzu to dobierze dawke paliwa z mapy. Teraz jesli map sensor odczyta 1,3 bara a box poda ecu ze juz ma 1,4bara i do tego przeplyw powietrza taki jaki ma byc przy tym cisnieniu 1,4bara powinna nam sie zmienic rowniez dawka paliwa (czyli wracamy do skladu 100%) Moglbym zastosowac analogowy box lecz on koryguje te parametry w calym zakresie predkosci obrotowej ja natomiast chce zmieniac te parametry tylko w pewnym zakresie. Ukladzik juz jest prawie zmatowany, serce to ukladzik pic i kilka wzmacniaczy operacyjnych. Teraz musze zdjac charakterystyki czujnikow: map sensora i przeplywki ( jakie napiecia przy jakich cisnieniach i przeplywach) Nie moge znalezc charakterystyk tych czujnikow wiec musze zdjac je samemu. Bardzo prosze o wypowiedzi i sugestie w tym temacie. Chcialbym takze wymienic sie doswiadczeniami z osobami ktore znaja temat i byc moze czynily juz podobne proby jak ja teraz. Pozdrawiam.
  10. Lewy28

    Błąd Airbag - pomocy!

    Dobra wiec wszystko jasne w takim razie jaki interfejs bedzie na tyle "mocny" zebym sie z tym modulem polaczyl. Mieszkam w Anglii wiec pomoc raczej nie wchodzi w gre a jesli juz ktos pomoze to bedzie mnie to sporo kosztowac. Wole zakupic kabelek i zrobic to samemu. Po drugie jesli ktos posiada "pewny" schemacik kabelka to rowniez jestem zainteresowany. Jestem elektronikiem wiec zrobienie takiego interfejsu nie bedzie dla mnie stanowic problemu.
  11. Lewy28

    Błąd Airbag - pomocy!

    Tak mam vaga 311.2 i niestety jak chce sie polaczyc z modulem airbaga to wywala mi komunikat ze nie mozna sie polaczyc i pyta czy sprobowac ponownie. Nie mam zadnych wiecej komunikatow typu wylacz i wlacz zaplon ponownie. Moze musze sprobowac zassac vaga z jakiegos innego serwera i wtedy sprobowac? Dodam ze interfejs mam z firmy telewis. W takim razie czy ten programik klonik bedzie wspolpracowal z moim interfejsem?
  12. Lewy28

    Blad Airbag'a!

    Skoro tak jest to czy zakup resetera do airbag'u rozwiaze moj problem?
  13. Witam wszystkich! Jak w temacie caly czas swieci mi sie kontrolka airbag. Blad ten sam spowodowalem zapalajac auto bez podlaczonych kostek przy liczniku. Nie moge tez skasowac tego bledu vagiem (przy odpalonym vagu mam dostep do wszystkich modulow oprocz airbaga). Moje pytanie brzmi czy w takim przypadku blad ten da sie skasowac uzywajac resetera airbagow ktorych jest pelno na allegro czy ebay? Jeszcze jedno moje autko jest z 2001 roku i slyszalem ze w tych rocznikach bywaly problemy z polaczeniem sie z modulem airbag. Czy tak jest? Pozdrawiam.
  14. Kolego Kamol. Z tego co widze mieszkasz w UK. Mialem dokladnie taki sam problem. Jedz do dobrego warsztatu i niech Ci zdejma ta opone i sprawdza ranty felgi. Wiele tutejszych serwisow zaklada nowe opony nie czyszczac rantow (ba sa nawet takie co uwazaja ze na tyle nie trzeba opony wywazac...hehehe). Unikaj serwisu F1. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności